F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.06.2018

Gasly i Ocon zostali ukarani reprymendami

Vasseur: Plotki o Leclercu w Ferrari to miły problem

Vettel: Kolizja z Bottasem była wynikiem mojego błędu

Lauda: Kara 5 sekund nałożona na Vettela była zbyt łagodna

Ocon: Już po kolizji z Grosjeanem wiedziałem, że będę musiał się wycofać

GP Francji: najszybsze okrążenia wyścigu

GP Francji: wyniki wyścigu

Lewis Hamilton wygrał wyścig o Grand Prix Francji

De Vries wygrywa niedzielne zawody F2 na torze Paul Ricard

Illot odnosi pierwsze zwycięstwo w GP3 podczas dzisiejszego sprintu

Brown: McLaren chce zatrzymać Alonso w Formule 1

Rozmowy ws. przyszłości GP Wielkiej Brytanii rozpoczną się w poniedziałek

Grosjean nie potrafi wyjaśnić kraksy z kwalifikacji

Red Bull: Zmniejszony docisk u Verstappena nie wystarczył

Alonso robi "wszystko co możliwe" w obliczu "katastrofy" McLarena

23.06.2018

Russell wygrał główny wyścig F2 na Paul Ricard

Hamilton i Vettel chwalą Leclerca za ósme pole startowe do GP Francji

GP Francji: wyniki kwalifikacji

Hamilton najszybszy w kwalifikacjach do Grand Prix Francji

Force India ukarane grzywną za incydent z odpadnięciem koła

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Verstappen: Do F1 powinny powrócić silniki V10

Holender sugeruje, że nie jest fanem pomysłów wprowadzania do sportu elektrycznych jednostek.
Nataniel Piórkowski, 2 kwietnia 2017, wyświetlenia: 3247<< | lista | T- | T+ | >>


Kierowca Red Bulla – Max Verstappen, chciałby, aby po zakończeniu obecnego cyklu przepisów Formuła 1 powróciła do korzystania z silników V10.

Hybrydowe jednostki V6 turbo, wprowadzone w 2014 roku, nie zyskały pozytywnych opinii w środowisku kierowców i fanów, którzy ze szczególnym zmartwieniem przyjęli ich dźwięk, nieporównywalny z hałasem generowanym przez silniki V8, V10 czy V12 z poprzednich dekad.

W sobotę Międzynarodowa Federacja Samochodowa ogłosiła rozpoczęcie procesu kształtowania regulacji dotyczących jednostek napędowych, jakie będą używane w F1 począwszy od sezonu 2021.

Organ zarządzający oraz producenci pragną położyć szczególny nacisk na uproszczenie konstrukcji jednostki, obniżenie kosztów jej produkcji oraz poprawę dźwięku.

Chociaż szef FIA – Jean Todt uważa, że powrót do silników V10 lub V12 nie byłby pozytywnie przyjęty przez globalną społeczność, Verstappen sądzi, iż jednostki V10 idealnie odpowiadałyby charakterowi serii Grand Prix. „Myślę, że bardzo dobrze byłoby mieć silniki V10 lub podobne, z ich przepięknym dźwiękiem. Obecne jednostki napędowe są w porządku jeśli chodzi o kierowcę w bolidzie, ale nie robią wrażenia na fanach, szczególnie gdy porównamy je do silników V10 czy V12”.

Silniki V10 były po raz ostatni powszechnie wykorzystywane w F1 pod koniec sezonu 2005. Zastąpiły je jednostki w układzie V8, które napędzały bolidy królowej sportów motorowych do końca 2013 roku.

Na rynku samochodów drogowych pojawia się coraz więcej maszyn napędzanych wyłącznie energią elektryczną, a FIA wspiera tę technologię promując mistrzostwa Formuły E. Verstappen przekonuje, że nie byłby fanem "elektrycznej" Formuły 1. „Zachowajmy wszystko w niezmiennym stanie przez kolejnych piętnaście lat. Byłoby mi z tym bardzo miło. Później mogą uczynić całą serię kompletnie elektryczną. Mam nadzieję, że do tego czasu w sporcie będą wykorzystywane tradycyjne silniki benzynowe. Takie, które są także w stanie zrobić trochę hałasu” – podsumował.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.06.2018  Verstappen: Honda nie daje powodów do niepokoju
14.06.2018  Marko: Verstappen uciszył krytyków
14.06.2018  Villeneuve: Lauda nie powinien porównywać mego ojca do Maksa Verstappena
09.06.2018  Verstappen: W niedzielę możemy nawet powalczyć o zwycięstwo
09.06.2018  Ricciardo: Ciężko będzie pokonać Mercedesa
Tagi:
Verstappen M.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 02.04.2017 13:51[!]
Dziwne jest to, że kierowcy chcą v8, v12, kibice również, a i tak te silniki juz nie wrócą.
---, 02.04.2017 15:22[!]
@marcelo92
To tak jak w polityce. Domaga się czegoś opozycja, lud, niekiedy i politolodzy, konstytucjonaliści, a władza i tak robi, co jej się pojawia. Jest jedna różnica: w polityce władzę wybiera lud, a w Formule 1 władzę wybiera władza. No i co zrobisz jak nic nie zrobisz. Trzeba się cieszyć z tego co jest.
slipstream, 02.04.2017 15:39[!]
A wciąż ta "najwspanialsze w historii" Formuła 1 to silniczki 1.5 V4 Turbo...
Gangster, 02.04.2017 20:30[!]
A nie można by tak ustawić silniki v10. Ustawić moc na 700km plus elektryczne. FIA by monitorowala moc aby nikt jej nie przekroczył. Wtedy producenci silników sami by kombinował aby ograniczyć spalanie lub obniżyć wagę silnika bo to jedyne opcje aby mieć lepszy silnik.
marios76, 02.04.2017 20:37[!]
Max dobrze mówi! Tym razem polać mu za to- juz może... ;)

@Gangster Nierealne- zaczęła by się kombinatoryka z obrotami, ciśnieniem doładowania (nic nie wspomniałeś o pojemności) chwilowym przepływem paliwa i wieloma innymi procesami, pozwalającej w jak największym zakresie obrotów utrzymać moc zbliżoną do maksymalnej... Na polu programowania i mapowania takie pole do popisu , że strach myśleć o możliwych przekrętach.
Gangster, 02.04.2017 23:19[!]
No i o to tutaj chyba chodzi. Te wszystkie ograniczenia so po to aby to nie były monstrualne moce jak kiedyś miała Toyota w WRC. Przy moim pomyślę ograniczenia mocy do 700BHP to całkiem realny pomysł. No może ograniczyć ilość paliwa do 100kg. Nawet niech chwilowy przepływ niech wyniesie 500. I co z tego jak mocy silnika nie podniesie i w końcu się to odbije na braku paliwa pod koniec zawodów. No w f1 cała sztuka polega na innowacyjności i tutaj było by pole do popisu. Niech wprowadza czujniki jaka moc aktualnie jest generowana przez silnik i wtedy było by git.
marrcus, 03.04.2017 00:01[!]
700 mocy hah tyle to maja ałdi kombi, to chyba zdecydowanie za mało
Gangster, 03.04.2017 00:06[!]
O Jezu. To tak powiedziałem dla przykładu. To powiedzmy 800. Lepiej. Do tego że 100kw z silników elektrycznych albo i więcej.
RY2N, 03.04.2017 11:34[!]
@Gangster
Niestety nie da się monitorowac mocy wprost bez wyjęcia silnika i wstawienia do hamowni silnikowej.
Dlatego trzeba stosować półśrodki w postaci pomiaru ładunku podawanego powietrza lub paliwa.
Ale producenci próbują to oczywiście obejść robiąc mały magazynek paliwa we wtryskiwaczu, już po czujniku przeływu paliwa i w chwili potrzeby zwiększając dawkowanie do cylindrów przez kilka sekund właśnie z tego magazynku (albo podając dodatkowa dawkę paliwa w postaci podessania oleju silnikowego - ale w tym drugim przypadku to spekulacja bo nikogo jescze nie złapano za rękę)
marios76, 04.04.2017 07:44[!]
@RY2N Dolej do benzyny tak z 10% oleju silnikowego, dobrze wymieszaj , wlej do baku i zobacz jakiego kopa dostanie Twoje auto;)
Magazynek we wtryskiwaczu? Kolego orientujesz się jak wygląda wtryskiwacz i gdzie w nim miejsce na magazynek dodatkowego paliwa? Taka komora byłaby łatwa do wykrycia i dyskwalifikacja- bo jest to zabronione na pewno.
Czujnik paliwa monitorujące ciągłym przepływ paliwa przez niego, przed wtryskiwaczami, ich praca czyli wtrysk porcji paliwa w określonych odstępach czasu, nie ma wpływu na czytanie przepływu paliwa.
RY2N, 04.04.2017 08:16[!]
@marios76
ad. a - niestety trzeba jesze zmienić mapowanie (poza tym było podejrzenie dodawania do oleju czegoś w rodzaju podtlenku azotu)
ad. b - magazynek napisałem obrazowo - rozwiązanie o przedstawionej przeze mnie idei działania stosował początkowo RedBull ale zostało to wykryte i ukrócone (co nie znaczy że zespoły nie stosują innych rozwiązań w tym zakresie)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca