F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

"Wieczny Ayrton Senna" - rusza przedsprzedaż biografii

Nasz portal objął patronat nad kolejną publikacją związaną z Formułą 1!
Redakcja, 7 kwietnia 2017, wyświetlenia: 2920<< | lista | T- | T+ | >>
Jego talent podziwiały miliony. Jego śmierć wstrząsnęła całym światem. Prawdopodobnie najlepszy kierowca w historii Formuły 1 żył tak, jak zazwyczaj żyją legendy – przyciągał uwagę, wzbudzał kontrowersje i zachwycał ludzi. Richard Williams postanowił zgłębić historię tego człowieka. Tak powstała książka „Wieczny Ayrton Senna”, która w Polsce ukaże się 26 kwietnia. Rusza przedsprzedaż pozycji, nad którą objęliśmy patronat medialny! To już kolejna pozycja, którą dzięki współpracy z wydawnictwem SQN objęliśmy takim patronatem.

Jest nam niezmiernie miło, iż na naszym rynku pojawiają się kolejne pozycję związane z F1. Biblioteczki polskich fanów powoli mogą się zapełniać i nie jesteśmy skazani na importowanie obcojęzycznych wersji. To kolejny krok w stronę lepszego poznania tego wspaniałego sportu przez naszych kibiców. Nie mogliśmy przegapić takiej chwili i z całego serca wspieramy promocję niezwykłej biografii Senny.

Książka w przedsprzedaży dostępna jest na www.labotiga.pl/181-ayrton-senna
- otrzymasz tam rabat 25% – oszczędzasz prawie 10 zł!
- wysyłka od 19 kwietnia – książka jeszcze przed premierą w Twoich rękach!
Książki szukaj także na www.empik.com, a od 26 kwietnia w salonach Empik w całej Polsce.

Fragment książki:
Wszyscy zwolnili, a Schumacher zatrzymał całą stawkę na wjeździe do alei serwisowej. Gdyby wtedy im powiedziano, że Senna zginął, pewnie żaden z nich nie chciałby wznawiać wyścigu. Śmierć Senny to sprawa największego kalibru. Był najlepszy z nich wszystkich, mieli go za niezniszczalnego. Później większość z nich zareagowała podobnie: skoro zdarzyło się to jemu, to może się przydarzyć i mnie. Wtedy jednak czekali w alei serwisowej na zgodę na wyjazd i ustawienie się do wyścigu. Nic nie wiedzieli.

Nie wiedzieli, bo zgon nie został orzeczony na miejscu. Gdyby tak się stało, włoska policja zajęłaby miejsce zdarzenia i rozpoczęła czynności dochodzeniowe. Zaczęłaby odpytywać świadków, rozstawiać sprzęt i de facto uniemożliwiłaby dokończenie wyścigu. Jak powiedział Frank Williams: „Telewizja to jeden z głównych powodów, dla których ten sport odniósł tak wielki sukces”.

Ciało Senny wyjęto z rozbitego samochodu i ułożono na ziemi. Profesor Watkins i jego ludzie wykonali zabieg tracheotomii w celu udrożnienia dróg oddechowych, przystąpili też do masażu serca. Gdy na ekranach telewizorów pokazywano zdjęcia z telewizyjnego śmigłowca, jak Senna rusza w drogę helikopterem do szpitala Ospedale Maggiore, oficjalnie kierowca ciągle jeszcze żył.

W padoku panował chaos i rozpoczęła się zabawa w głuchy telefon. Co profesor Watkins powiedział Ecclestone'owi? Co Ecclestone powiedział Leonardo da Silvie, bratu kierowcy? Wyścig został wznowiony o 14:55, 38 minut po wypadku. Przez kilka okrążeń ku wielkiej radości lokalnych kibiców prowadził Berger, który jednak potem zjechał do garażu – według jego zespołu coś niedobrego działo się z lewym tylnym zawieszeniem w jego samochodzie. Może to i prawda.

Zdecydowane zwycięstwo odniósł Schumacher, wyprzedzając Lariniego i Häkkinena. Na podium cała trójka się śmiała, machała do kibiców i otworzyła szampany. Nadal nic nie wiedzieli.

Gdy Adriane zobaczyła wypadek, pomyślała: „O mój Boże, wcześniej wróci do domu”. Potem zrozumiała, że sprawa jest poważna. Z radia dowiedziała się, że odzyskał przytomność. Odebrała telefon od Luizy Bragi, żony Antónia, z informacją, że na pasie startowym czeka już gotowy czarterowy odrzutowiec, który zabierze ją do Bolonii. Miała przed sobą trzy godziny lotu. Siedziała właśnie w samolocie i oczekiwała na start, gdy z Imoli dodzwonił się do niej António z wiadomością, że Ayrton nie żyje. Gdy po wyścigu Berger pojechał do szpitala, serce kierowcy jeszcze biło, ale był on sztucznie podtrzymywany przy życiu, czynność mózgu całkowicie ustała. O 18:40 lekarze uznali, że to koniec. Odrzutowiec skołował z powrotem pod terminal, a obie kobiety odjechały do willi Bragów w Sintrze, gdzie zaczęły planować lot do São Paulo.

Berger też poleciał do São Paulo, a potem do Austrii, na pogrzeb Ratzenbergera. Latając tam i z powrotem nad Atlantykiem, stojąc nad grobami dwóch przyjaciół i obserwując ich pogrążone w żałobie rodziny, poważnie rozważał zakończenie kariery. Następnego tygodnia w środę zwołał konferencję prasową: „Zarobiłem porządne pieniądze” – powiedział. „Jeździłem w mocnych zespołach, wygrywałem wyścigi, ruszałem do nich z pole position… Nie mam już zbyt wiele do udowodnienia. Po co zatem podejmować tak duże ryzyko? Zadawałem sobie to pytanie przez cały zeszły tydzień. Razem z nim nasuwa się jednak inne pytanie: na czym upłynie mi reszta życia?”

O książce:

„Nie zostałem stworzony, by być drugi lub trzeci. Zostałem stworzony do wygrywania”.

Nie umiał jeszcze dobrze chodzić, a już kartem napędzanym silnikiem z kosiarki pokonywał pierwsze zakręty wokół domu. „To przyszły mistrz świata”, powiedział o nim kilkanaście lat później Emerson Fittipaldi, przedstawiając 22-latka najważniejszym ludziom w Formule 1.

A później… Nie tylko został trzykrotnym mistrzem świata, ale przez wielu jest do dziś uważany za najlepszego kierowcę, jaki kiedykolwiek zasiadł za kierownicą bolidu F1. Jego tragiczny wypadek i śmierć na torze Imola w 1994 roku wstrząsnęły całym światem.

I zbudowały legendę Ayrtona Senny – wielkiego na zawsze.

Ta książka jest wartka, wciągająca, pełna kontrastów. Zupełnie jak życie Brazylijczyka, który spychał rywali z toru, potrafił uderzyć sędziego czy przegrać rzut monetą wart półtora miliona dolarów. Ale przed każdym wyścigiem zaczytywał się w Biblii, a gdy sięgnął po swój pierwszy mistrzowski tytuł, powiedział: „Na niebie zobaczyłem Boga”.

Jeździł tak, jak żył – zawsze na pełnej prędkości. Przeczytaj o tym, jaki był. Poznaj historię wielkiego mistrza Formuły 1, który zapadł w wieczny sen…

Autor: Richard Williams
Tytuł oryginału: The Death of Ayrton Senna
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
Data wydania: 26 kwietnia 2017
Format: 140 x 205 mm
Liczba stron: 288 tekst i 8 zdjęcia
Okładka: twarda
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.08.2018  Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)
15.08.2018  Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)
11.08.2018  Wywiad z e-sportowym kierowcą Mercedesa - Patrykiem Krutyjem
31.07.2018  Siódma rocznica pożegnania Marka Roczniaka
23.07.2018  Sekrety padoku F1."Mechanik" już w sprzedaży!
Tagi:
Książki
F1WM

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 07.04.2017 21:20[!]
Mam jakąś anglojęzyczną książkę o śmierci Senny i nie wiem, czy jej autorem też nie jest Williams.
Cytat :
Na podium cała trójka się śmiała

Nie przypominam sobie, żeby Larini i Hakkinen się śmiali.
Poza tym... Można Sennę kochać albo nienawidzić, ale na opisanie tego kierowcy 288 stron byłoby wystarczające, gdyby dopisać 0 z tyłu.
Ale książkę i tak kupię.
(teraz zauważyłem: Tytuł oryginału: The Death of Ayrton Senna, to tłumaczy kilka moich wątpliwości :))
Aeromis, 07.04.2017 23:55[!]
@Yurek
Cytat :
Nie przypominam sobie, żeby Larini i Hakkinen się śmiali.
W sumie co za różnica, nikt z nich nie wiedział.
Książkę na pewno kupię. "Zabawne", lata temu gdy usłyszałem tą wiadomość to poszedłem do pokoju pochlipać... dziś pewnie byłoby tak samo. To był pierwszy człowiek którego bardzo lubiłem, a który odszedł.
Falarek, 08.04.2017 00:08[!]
O "śmianiu" Schumachera krążyły legendy wśród jego antyfanów.
MairJ23, 08.04.2017 02:03[!]
Wydane po raz pierwszy w 1995 roku
kutanos, 08.04.2017 08:30[!]
http://senna.prv.pl/
polecam zajrzeć w zakładkę "Ostatni Weekend"
JuJu_Hound, 08.04.2017 20:28[!]
Kierowcz na podium do konca nie zdawali sobie sprawy co sie stało i jak poważna jest sprawa. Spojrzcie na wideo jaka jest reakcja Flavio Briatore - facet jest wstrząśnięty, podnosi puchar od niechcenia. Kierowcy dopiero co wysiedli z aut, na pewno podano im do wiadomosci ze nie jest dobrze ale oni wciaz byli pod ogromnymi emocjami wyscigu. Nie winie Schumachera za to ze sie cieszyl ze zwyciestwa, nawet jesli cos mu powiedizano byl w koncu bardzo mlody i reakcja mogla wzbudzac kontrowersje. Ayrton juz wtedy nie zyl bo wiadomo ze zginal na torze a pozniej byla juz farsa po to zeby nie przerywac wyscigu. W koncu Sid Watkins przyznal ze objawy Senny wskazywaly na to ze obrazenia byly smiertelne.
SNB, 08.04.2017 22:38[!]
Nie zdawali sobie sprawy? Dzień wcześniej zginął Roland Ratzenberger, wielki Schu zapomniał o tym?
marios76, 09.04.2017 17:45[!]
@SNB Dobre podsumowanie. Wygladal jakby sie tym nie przejal, juz tego nie pamietal...
JuJu_Hound, 10.04.2017 09:01[!]
@SNB Masz rację, nie pomyslalem o Rolandzie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca