F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.02.2018

Alonso otwarty na kontynuowanie kariery w WEC

Latifi weźmie udział w piątkowym treningu przed GP Kanady

16.02.2018

McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33

Lowe: Celem Williamsa jest zbliżenie się do czołowych zespołów

Williams: Zatrudniając Sirotkina nie kierowaliśmy się względami finansowymi

Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi

Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1

Rosberg typuje Hamiltona na zdobywcę mistrzowskiego tytułu

15.02.2018

Kubica wystąpi w trzech sesjach treningowych w sezonie 2018

Williams przedstawił model FW41

Tegoroczna jednostka Ferrari spełniła oczekiwania na hamowni

Verstappen: Nie wyczekuję z niecierpliwością na Halo

Vasseur: Wsparcie Ferrari może nam pomóc osiągnąć poziom Force India

Green: Nowy bolid będzie podobny do zeszłorocznego

14.02.2018

Toro Rosso oraz Sauber już po pierwszych uruchomieniach silników

Haas zaprezentował swój bolid na sezon 2018

Carey: Fani muszą zaakceptować niektóre zmiany

13.02.2018

Renault celuje w zredukowanie straty do Red Bulla i McLarena

Ricciardo chce powalczyć o podium w Grand Prix Australii

Alonso pokłada duże nadzieje w silniku Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Sainz: Przewaga czołowych teamów nad środkiem stawki to "totalny żart"

"Moim zdaniem ścigają się w innej kategorii. Nawet nie zwracam na nich uwagi".
Nataniel Piórkowski, 14 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1882<< | lista | T- | T+ | >>


Wielkie różnice czasowe występujące pomiędzy trzema czołowymi zespołami a resztą stawki Formuły 1 to "totalny żart" – uważa Carlos Sainz ścigający się dla Scuderii Toro Rosso.

Chociaż ze względu na zmiany w przepisach oczekiwano, że Mercedes, Ferrari i Red Bull zyskają przewagę nad rywalami dysponującymi znacznie mniejszymi zasobami, rozstrzygnięcia pierwszych dwóch wyścigowych weekendów stanowią dla części środowiska sportu duże zaskoczenie.

W Australii czas pole position Lewisa Hamiltona był o blisko dwie sekundy szybszy niż najlepszy wynik osiągnięty przez kierowcę zespołu ze środka stawki (Romain Grosjean z Haasa). W Chinach różnica ta utrzymywała się na podobnym poziomie i nic nie wskazuje na to, by w Bahrajnie miała ulec zmniejszeniu.

Sainz podkreśla, że nie jest zadowolony z obecnej sytuacji. „Moim zdaniem ścigają się w innej kategorii. Nawet nie zwracam na nich uwagi. To głupie. To totalny żart, że nie możemy się już z nimi dłużej ścigać. Jest mi z tego powodu trochę przykro, ale jestem przekonany, że gdybym rywalizował dla jednego z dwóch najszybszych zespołów, miałbym w tej sprawie inne zdanie. 2,5-sekundowa przewaga – nigdy takiej nie miałem, nie wiem nawet czy Lewisowi sprawia ona jakąś przyjemność”.

Sainz nie spodziewa się, by wraz z upływem sezonu mniejsze zespoły miały szansę zbliżyć się do trzech największych teamów. „Wydaje mi się, że różnice mogą tylko wzrosnąć. Tylko tego żałuję. Czołówka ma więcej pieniędzy. Stajnie takie jak Renault także mogą zapewnić sobie duże postępy ze względu na możliwości budżetowe. Myślę jednak, że nasz dyrektor techniczny, James Key, będzie nadal wykonywał wspaniałą pracę, wprowadzimy dobre poprawki i będziemy mogli toczyć ciekawe pojedynki”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.02.2018  Chester: Hulkenberg i Sainz pozytywnie wpływają na rozwój bolidu
15.12.2017  Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania
26.11.2017  Renault ukarane finansowo za niedokręcone koło w bolidzie Sainza
26.11.2017  Sainz: Jesteśmy zdeterminowani, aby pokonać Toro Rosso
09.11.2017  Sainz: Jestem zaskoczony udanym debiutem w Renault
Tagi:
Sainz C.
Toro Rosso
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek000, 14.04.2017 13:20[!]
Może to czas, żeby pójść krokiem MotoGP, czy WEC i stworzyć osobną subkategorię dla drużyn z mniejszym budżetem i osobną klasyfikacją?
Obecna różnica pomiędzy czołówką, a resztą stawki jest tak spora, że nie może być mowy o jakiejkolwiek walce między nimi.
rno2, 14.04.2017 13:31[!]
@krzysiek000
Podzielenie F1 na kategorie nic nie da oprócz suchych statystyk.
Trzeba poczekać na zrównanie mocy silników i zamrożenie ich rozwoju oraz na nowe zasady podziału zysku od 2020 roku.
Problem w tym, że od 2021 r. planuje się wprowadzić nową generację silników i walka o wyrównanie stawki zacznie się od nowa...
Gszegosz, 14.04.2017 16:02[!]
Raz na zawsze skończyć z pieszczeniem czołówki. Ścisnąć budżety do 250-300 baniek i zacząć sprawiedliwiej rozdzielać nagrody przysługujące od FOM.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca