F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.06.2018

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Villeneuve: Lauda nie powinien porównywać mego ojca do Maksa Verstappena

Ekipa Alonso z prowizorycznym pole position do wyścigu Le Mans

13.06.2018

Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?

Marko: Poprawki Hondy są warte 0,3 sekundy na okrążeniu

Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli

McLaren otwarty na wypożyczenie Norrisa do innego zespołu

12.06.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Francji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Horner: Powinniśmy zakazać stosowania T-wingów

W trakcie FP2 Verstappen najechał na skrzydełko, które odpadło z bolidu Bottasa.
Nataniel Piórkowski, 15 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1269<< | lista | T- | T+ | >>


Szef Red Bull Racing – Christian Horner, ponowił wezwania do wprowadzenia zakazu stosowania T-wingów, po tym jak w trakcie treningu przed Grand Prix Bahrajnu oderwane skrzydełko z bolidu Valtteriego Bottasa uderzyło w samochód Maxa Verstappena.

Do incydentu doszło w trakcie drugiej sesji treningowej. Po zakończeniu zajęć Verstappen przyznawał, że był zaskoczony tym, do jak rozległych uszkodzeń doprowadziło uderzenie oderwanej części aerodynamicznej. Horner zdradził, że koszt naprawy uszkodzeń szacowany jest na około 50 tysięcy funtów.

„Sądzę, że powinien zostać wprowadzony zakaz stosowania T-wingów poparty obawami o bezpieczeństwo i koszty” – przekonywał Horner. „W tym wszystkim nie chodzi mi o to, że sami nie mamy takiego rozwiązania. Jest ono po prostu niefortunne, to jednak z tych dziwnych rzeczy. Max miał dużo pecha, trafiając na część, która odpadła prawdopodobnie z bolidu Bottasa. Był akurat pierwszym kierowcą, który przejechał po odłamku. Doszło do całkiem dużych uszkodzeń dolnych partii bolidu”

Po zakończeniu treningów dyrektor techniczny Mercedesa – James Allison podkreślał z kolei: „To niespodzianka, bo przejechaliśmy ogromną liczbę kilometrów bez żadnych problemów i nagle pojawiają się dwie denerwujące usterki. Podejrzewam, że jest to związane z drobnym defektem na etapie produkcji. Z całą pewnością możemy temu zaradzić, unikając podobnych incydentów w przyszłości”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.06.2018  Zespoły F1 otrzymują nową wersję przepisów aero na sezon 2019
06.06.2018  Nielsen: Formuła 1 potrzebuje fundamentalnych zmian
04.06.2018  Niskoprofilowe opony mogą pojawić się w F1 w sezonie 2021
01.06.2018  Pirelli otwarte na wprowadzenie do F1 18-calowych felg
01.06.2018  Liberty myśli o zmianach w formacie weekendów Grand Prix
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Horner C.
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
---, 15.04.2017 13:22[!]
Cytat Christian Horner :
W tym wszystkim nie chodzi mi o to, że sami nie mamy tego rozwiązania.

Ta napewno ... pretekst wprawdzie masz idealny, ale gdybyście sami to mieli, śpiewałbyś zgoła inaczej.
enstone, 15.04.2017 13:40[!]
Jaki ten Horner jest irytujący - zakaz T-wing, zakaz płetwy rekina, zaraz będzie krzyczał o zakazie stosowania kół bo komuś odpadlo i uderzylo w samochodzik dzieciaka .....
Fate, 15.04.2017 13:48[!]
Ale tutaj akurat ma rację, T-wingi zbyt łato odpadają co będzie jak takie skrzydełko trafi w kogoś jadącego z tyłu? Jak zwykle myślenie o bezpieczeństwie zacznie się po konsekwencjach.
FM WMR, 15.04.2017 14:10[!]
Nie żebym nie mówił,ale mówiłem.Haha.
VJM02, 15.04.2017 14:14[!]
Zakazać używania sprężyn, bo czasem wylecą z bolidu jak podczas GP Węgier 2009.
Gilles, 15.04.2017 14:16[!]
Ale czy ten T-wing jest na tyle cieżki by zrobić krzywde? To nie jest przecież opona, czy sprężyna (mała ale o sporej masie) jak w przypadku Massy. Nie popadajmy w przesade. A co do samego działania i konieczności, jak wolno i działa to dlaczego mają nie montować? Jak jest ujednolicenie to źle... jak jest różnorodnosć jeszcze gorzej....
---, 15.04.2017 15:54[!]
@Gilles
Jedną sprawą jest to, że sprężyna ważyła zaledwie 800 gram. Obstawiam, że T-Wing waży co najwyżej o połowę mniej.

Natomiast rozchodzi się o to, że jak te twingi tak łatwo wypadają, to tu nie jest tylko kwestia tego, czy może walnąć w głowę, tylko tego, że jak jakaś część aerodynamiczna ma wypadać z któregoś z bolidu co drugi wyścig bardzo potencjalnie rozcinając oponę, a jak nie to zmuszając co najmniej do żółtej flagi albo czasem nawet do VSC by to sprzątnąć, to taki cyrk nie ma prawa bytu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca