F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.07.2017

Pirelli zakończyło analizę uszkodzonej opony z bolidu Vettela

Grosjean i Magnussen pozostaną kierowcami Haasa w sezonie 2018

Hasegawa: Zniesienie systemu tokenów pomaga Hondzie w odrabianiu strat

Lauda: F1 może żałować wprowadzenia Halo

Horner: F1 musi odpowiedzieć na wiele poważnych pytań

Wolff: FIA "nie miała wyboru" decydując o wprowadzeniu Halo

Force India rozpoczęło negocjacje nad nową umową dla Pereza

20.07.2017

Williams zabronił Villeneuve'owi wstępu do swojego motorhome'u?

GPDA popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo od sezonu 2018

Mallya: Perez powinien odejść z Force India tylko do Ferrari

Kubica pewny, że jest w stanie poprowadzić bolid w specyfikacji z sezonu 2017

19.07.2017

System Halo ma wejść do użytku w F1 od sezonu 2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

Cosworth rozważa powrót do F1

Brown: Mercedes i Ferrari nie chcą pomagać McLarenowi

Bratches: Ostatni tydzień był przykładem modelowej imprezy F1

Sainz: Wyciągnąłem wnioski z zamieszania wokół mojej przyszłości w F1

18.07.2017

Robert Kubica może wziąć udział w testach na Hungaroringu

Wolff umniejsza znaczenie plotek łączących Hamiltona z Ferrari

Carey: Silverstone pozostaje preferowanym torem dla Formuły 1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Ecclestone: Liberty powinno obniżyć opłaty licencyjne

Brytyjczyk przyznał, że sam nie zdecydował się na taki ruch, bo dbał o interes CVC.
Nataniel Piórkowski, 17 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1703<< | lista | T- | T+ | >>


Zdaniem honorowego prezesa F1 – Bernieco Ecclestone'a, Liberty powinno obniżyć opłaty licencyjne, jakie rokrocznie muszą regulować organizatorzy wyścigów Grand Prix na rzecz Formula One Group.

Brytyjczyk jest w ten weekend obecny na torze Sakhir, korzystając z zaproszenia wystosowanego przez księcia Salmana. Były dyrektor Formula One Management spotkał się z mediami, aby omówić bieżące tematy związane z funkcjonowaniem serii Grand Prix.

Ecclestone przyznał, że popełnił błąd żądając od organizatorów nowych wyścigów regulowania bardzo wysokich opłat licencyjnych. „Kiedy przekonywałem ludzi do budowy tego toru [Sakhir], czy innych obiektów, czułem pewnego rodzaju odpowiedzialność. Narzuciłem im zbyt wysokie opłaty za to, co byliśmy w stanie zaoferować. Kiedy pytają się mnie o te kwestie, staram się im pomóc. Nie ma to żadnego związku z Liberty. Moim zdaniem nie zapewniliśmy widowiska, za jakie ściągaliśmy opłaty”.

Zapytany o to, czy właśnie z tego powodu w kalendarzu sportu nie ma już takich wyścigów, jak Grand Prix Indii czy Korei Południowej, Brytyjczyk odrzekł: „Możliwe, że tak. Organizatorzy nie byli w stanie sprawić, by imprezy te funkcjonowały w odpowiedni sposób”.

Ecclestone dodał, że Liberty powinno obniżyć opłaty licencyjne, by uniknąć ryzyka skurczenia się kalendarza. „Jedynym dobrym rozwiązaniem byłoby obniżenie opłat, jakie muszą regulować promotorzy. Pod względem komercyjnym wynegocjowałem kilka dobrych umów. Niektóre tory płacą dużo pieniędzy, ale większość z nich, o ile nie wszystkie, nie generuje żadnych zysków. Wprost przeciwnie. Obawiam się, że wcześniej czy później, rządy powiedzą, że miarka się przebrała i żegnamy. Jeśli udałoby się nam obniżyć opłaty, to mogłoby się to przełożyć na niższe ceny biletów, a co za tym idzie większe zainteresowanie kibiców. Jeśli zależy nam na kibicach, to właśnie powinniśmy zrobić”.

Zapytany o to, dlaczego sam nie obniżył opłat licencyjnych, gdy znajdował się u sterów Formula One Management, 83-latek odrzekł: „Wiem, że mogłem to zrobić, ale starałem się zapewnić firmie [CVC – byłemu właścicielowi F1] jak największe zyski. Na tym polegała moja praca”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.06.2017  Briatore: Nie można wykluczyć powrotu Alonso do Ferrari
11.06.2017  Mallya dementuje plotki o możliwej sprzedaży Force India
06.06.2017  Ecclestone: Muszę żyć z krytyką ze strony Liberty
09.05.2017  Ecclestone jest zaangażowany w powrót Brabhama do Formuły 1?
06.05.2017  Ecclestone odpiera krytyczne uwagi Careya
Tagi:
Liberty Media
Ecclestone B.
Kalendarz GP
FOM/FOA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slipstream, 17.04.2017 11:07[!]
Niby to nic nowego bo powiedział to co było wiadome że Bernie pracował na interes F1 a na interes CVC, tylko w sumie to nie wiem czy się śmiać czy płakać ze szczerości Berniego.
---, 17.04.2017 11:17[!]
To jak dbałeś Bernardzie o interes CVC a nie swój własny to jak zostałeś miliarderem?
Titheon, 17.04.2017 11:40[!]
Zastanawiam się, czy się śmiać, czy płakać... Bernie pokazuje, jak wiele znaczy dostęp człowieka do pieniądza i zarządzaniem nim. Kiedy ponosisz odpowiedzialność za swoich udziałowców (albo właścicieli czegoś) i dbasz o ich zyski, stajesz się hieną żerującą na każdym dookoła - byle tylko zaspokoić potrzeby osoby, która Cię zatrudnia. Kiedy jednak odpowiedzialność zostaje z Ciebie ściągnięta, pokazujesz że jesteś w miarę normalnym gościem, który potrafi jednak myśleć w kategoriach przeciętnego człowieka. I tak, jak ktoś już powiedział: Bernie powiedział dokładnie to, co było wiadome już od dawna. I tak jest niestety na co dzień - nie tylko w sporcie i nie tylko w polityce. Każdy robi to, co chcą inni i mówi to, co druga strona chce usłyszeć - bo taka jest jego rola. Ale gdzieś tam, w środku, zawsze chowa się "własne zdanie na dany temat", którego po prostu nie można ujawniać w trosce o interes czyjś, bądź swój żeby komuś nie podpaść.
Masio, 17.04.2017 11:41[!]
Na szczęście Berniego już nie ma w F1. Miejmy nadzieję, że Liberty Media naprawi to, co zniszczył Ecclestone.
slipstream, 17.04.2017 12:33[!]
@Masio Podstawowa i zasadnicza różnica jest tak, że Liberty media pracuje "na siebie", a nie jak Bernie "na kogoś". A CVC miało też tę wadę, że kompletnie nie zależało im na wizerunku samej F1, bo liczyły się tylko słupki w Excelu. Liberty z kolei jak przystało na amerykańskie podejście wie że jak zadba o produkt, to zadba o swoje przychody. Dla CVC produkt nie miał znaczenia, byle przychody się zgadzały jakkolwiek coraz gorszą reputację miałaby F1.
bartoszcze, 17.04.2017 13:34[!]
Hahaha, niech kupujący, któremu wcisnąłem biznes o zawyżonych opłatach stanowiących podstawę kalkulacji ceny, teraz obniży opłaty? :D

(PS niech obniży i pewnie obniży, jeśli w inny sposób zbilansują wszystko - w końcu kasa z tych opłat trafia w końcu do funduszu nagród)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca