F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.07.2017

Pirelli zakończyło analizę uszkodzonej opony z bolidu Vettela

Grosjean i Magnussen pozostaną kierowcami Haasa w sezonie 2018

Hasegawa: Zniesienie systemu tokenów pomaga Hondzie w odrabianiu strat

Lauda: F1 może żałować wprowadzenia Halo

Horner: F1 musi odpowiedzieć na wiele poważnych pytań

Wolff: FIA "nie miała wyboru" decydując o wprowadzeniu Halo

Force India rozpoczęło negocjacje nad nową umową dla Pereza

20.07.2017

Williams zabronił Villeneuve'owi wstępu do swojego motorhome'u?

GPDA popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo od sezonu 2018

Mallya: Perez powinien odejść z Force India tylko do Ferrari

Kubica pewny, że jest w stanie poprowadzić bolid w specyfikacji z sezonu 2017

19.07.2017

System Halo ma wejść do użytku w F1 od sezonu 2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

Cosworth rozważa powrót do F1

Brown: Mercedes i Ferrari nie chcą pomagać McLarenowi

Bratches: Ostatni tydzień był przykładem modelowej imprezy F1

Sainz: Wyciągnąłem wnioski z zamieszania wokół mojej przyszłości w F1

18.07.2017

Robert Kubica może wziąć udział w testach na Hungaroringu

Wolff umniejsza znaczenie plotek łączących Hamiltona z Ferrari

Carey: Silverstone pozostaje preferowanym torem dla Formuły 1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Kierowcy nie mogą naśladować zachowania Vettela ze startu GP Chin

FIA wyjaśniła kontrowersyjną kwestię w trakcie piątkowej odprawy przed GP Bahrajnu.
Nataniel Piórkowski, 15 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1342<< | lista | T- | T+ | >>


W trakcie piątkowej odprawy Międzynarodowa Federacja Samochodowa przekazała kierowcom informację, iż nie mogą naśladować zachowania Sebastiana Vettela z Grand Prix Chin, który ustawił swój bolid poza wyznaczonym białymi liniami polem startowym.

W trakcie ożywionej debaty niezadowolenie z zachowania czterokrotnego mistrza świata wyrazili między innymi Felipe Massa, Fernando Alonso oraz Lewis Hamilton.

Dyrektor wyścigów z ramienia FIA – Charlie Whiting zaznaczył, że przepisy regulujące starty rywalizacji nie zmieniały się w ciągu ostatnich lat. W tym okresie doszło tylko do dwóch przypadków, gdy kierowca nie ustawiał swego samochodu w granicach wyznaczonego pola: rok temu stało się tak w przypadku Daniela Ricciardo w Grand Prix Japonii, a przed tygodniem na taki ruch zdecydował się Sebastian Vettel.

Reprezentant Ferrari starał się w ten sposób uniknąć ustawienia tylnych kół na śliskiej białej linii lub śladach po usuniętych już z asfaltu oznaczeniach. Whiting, obserwujący całą sytuację ze stanowiska nad prostą startową, mógł przerwać procedurę startową, co ściągnęłoby na Vettela karę rozpoczęcia zmagań z alei serwisowej. Zamiast tego Brytyjczyk podjął decyzję o przekazaniu sprawy zespołowi sędziów sportowych, a ten uznał, że Niemiec nie dopuścił się złamania przepisów.

Po GP Chin FIA przeanalizowała kontrowersyjną sytuację w trakcie telekonferencji z udziałem wszystkich sędziów i orzekła, że powtórka takiego zachowania przez kierowcę może zakończyć się nałożeniem na niego kary. Informacja o tym trafiła do zawodników w piątek wieczorem. Pytany przez zawodników o granice, w jakich mogą poruszać się w trakcie ustawiania swych bolidów na polach startowych, Whiting przyznał, że w Chinach co najmniej połowa bolidów znajdowała się poza obrębem białych linii, a przekroczenie ich o mniej więcej 10 centymetrów jest w praktyce niemożliwe do zauważenia.

Podsumowując Whiting poprosił kierowców o wykazywanie zdrowego rozsądku i ustawianie samochodów w obrębie pól startowych. Sergio Perez powiedział: „Charlie wyraził swoją opinię i powiedział, że jeśli to, co zrobił Sebastian powtórzy się w przyszłości, kierowca może już nie uniknąć konsekwencji. Myślę, że zachowanie Sebastiana było "na granicy". Jeśli Charlie ujrzy je ponownie, kierowca może otrzymać karę. Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, bo jeśli zawodnik dostanie karę może dojść do sporu. Czym w praktyce będzie zdrowy rozsądek? To ciężka decyzja dla sędziów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.07.2017  Hasegawa: Zniesienie systemu tokenów pomaga Hondzie w odrabianiu strat
21.07.2017  Lauda: F1 może żałować wprowadzenia Halo
21.07.2017  Horner: F1 musi odpowiedzieć na wiele poważnych pytań
21.07.2017  Wolff: FIA "nie miała wyboru" decydując o wprowadzeniu Halo
20.07.2017  GPDA popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo od sezonu 2018
Tagi:
Przepisy
Whiting C.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal_7, 16.04.2017 08:58[!]
Cytat :
...jeśli zawodnik dostanie karę może dojść do sporu. Czym w praktyce będzie zdrowy rozsądek?
FIA niedługo będzie musiała stworzyć nowy etat w składzie sędziów dla filozofa.
lordfryta, 16.04.2017 09:59[!]
@up.
hehehehe, dobre ;-)
marios76, 21.04.2017 06:52[!]
@lordfryta Pole startowe wyznacza część trasy całego wyścigu. Nie wystartował ze wskazanego miejsca- ominął część trasy- dyskwalifikacja... Nadinterpretacja? Może:)
Kiedyś Senna po kolizji ominął szykane, a ze stracił Prost- to za ominięcie części toru, Senne zdyskwalifikowano.
Udałomu się tym razem, ok- ale na przyszłość twarde warunki!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca