F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.05.2017

Vettel najszybszy przed kwalifikacjami w Monako

Button otrzyma karę cofnięcia o 15 pozycji na starcie GP Monako

Green: Trzy poziomy są prawdopodobnie limitem rozwoju T-wingów

Wolff: Lewis stał się prawdziwym graczem zespołowym

Isola: Ultramiękkie opony są w stanie wytrzymać cały dystans wyścigu

Rosberg nie tęskni za startami w Formule 1

26.05.2017

Oliver Rowland wygrywa główny wyścig F2 w Monako

Indy 500: Castroneves najszybszy w ostatnim treningu

Fani coraz bardziej pozytywnie oceniają Formułę 1

Wolff: F1 powinna zniknąć z torów wyglądających jak sklepowe parkingi

Fry: Ferrari odeszło w końcu od krótkoterminowych rozwiązań

Haas zmienił malowanie bolidu w celu lepszej ekspozycji logotypów

Button nie jest zainteresowany startem w Indy 500

25.05.2017

Informacja Pirelli po treningach przed GP Monako

GP Monako: wypowiedzi po treningach (10)

GP Monako: Vettel uzyskał najlepszy czas w drugim treningu

Pirelli ujawniło mieszanki ogumienia dostępne na GP Węgier

Horner: W F1 musi być miejsce dla niezależnego dostawcy silników

GP Monako: Hamilton dyktuje tempo w pierwszym treningu

Vettel: Ferrari ma szansę na zwycięstwo w GP Monako

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Kierowcy nie mogą naśladować zachowania Vettela ze startu GP Chin

FIA wyjaśniła kontrowersyjną kwestię w trakcie piątkowej odprawy przed GP Bahrajnu.
Nataniel Piórkowski, 15 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1305<< | lista | T- | T+ | >>


W trakcie piątkowej odprawy Międzynarodowa Federacja Samochodowa przekazała kierowcom informację, iż nie mogą naśladować zachowania Sebastiana Vettela z Grand Prix Chin, który ustawił swój bolid poza wyznaczonym białymi liniami polem startowym.

W trakcie ożywionej debaty niezadowolenie z zachowania czterokrotnego mistrza świata wyrazili między innymi Felipe Massa, Fernando Alonso oraz Lewis Hamilton.

Dyrektor wyścigów z ramienia FIA – Charlie Whiting zaznaczył, że przepisy regulujące starty rywalizacji nie zmieniały się w ciągu ostatnich lat. W tym okresie doszło tylko do dwóch przypadków, gdy kierowca nie ustawiał swego samochodu w granicach wyznaczonego pola: rok temu stało się tak w przypadku Daniela Ricciardo w Grand Prix Japonii, a przed tygodniem na taki ruch zdecydował się Sebastian Vettel.

Reprezentant Ferrari starał się w ten sposób uniknąć ustawienia tylnych kół na śliskiej białej linii lub śladach po usuniętych już z asfaltu oznaczeniach. Whiting, obserwujący całą sytuację ze stanowiska nad prostą startową, mógł przerwać procedurę startową, co ściągnęłoby na Vettela karę rozpoczęcia zmagań z alei serwisowej. Zamiast tego Brytyjczyk podjął decyzję o przekazaniu sprawy zespołowi sędziów sportowych, a ten uznał, że Niemiec nie dopuścił się złamania przepisów.

Po GP Chin FIA przeanalizowała kontrowersyjną sytuację w trakcie telekonferencji z udziałem wszystkich sędziów i orzekła, że powtórka takiego zachowania przez kierowcę może zakończyć się nałożeniem na niego kary. Informacja o tym trafiła do zawodników w piątek wieczorem. Pytany przez zawodników o granice, w jakich mogą poruszać się w trakcie ustawiania swych bolidów na polach startowych, Whiting przyznał, że w Chinach co najmniej połowa bolidów znajdowała się poza obrębem białych linii, a przekroczenie ich o mniej więcej 10 centymetrów jest w praktyce niemożliwe do zauważenia.

Podsumowując Whiting poprosił kierowców o wykazywanie zdrowego rozsądku i ustawianie samochodów w obrębie pól startowych. Sergio Perez powiedział: „Charlie wyraził swoją opinię i powiedział, że jeśli to, co zrobił Sebastian powtórzy się w przyszłości, kierowca może już nie uniknąć konsekwencji. Myślę, że zachowanie Sebastiana było "na granicy". Jeśli Charlie ujrzy je ponownie, kierowca może otrzymać karę. Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, bo jeśli zawodnik dostanie karę może dojść do sporu. Czym w praktyce będzie zdrowy rozsądek? To ciężka decyzja dla sędziów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.05.2017  Green: Trzy poziomy są prawdopodobnie limitem rozwoju T-wingów
27.05.2017  Wolff: Lewis stał się prawdziwym graczem zespołowym
25.05.2017  Horner: W F1 musi być miejsce dla niezależnego dostawcy silników
19.05.2017  Steiner chwali podejście sędziów do incydentów z GP Hiszpanii
11.05.2017  Brawn: F1 mogłaby wprowadzić otwarte kontrole techniczne
Tagi:
Przepisy
Whiting C.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal_7, 16.04.2017 08:58[!]
Cytat :
...jeśli zawodnik dostanie karę może dojść do sporu. Czym w praktyce będzie zdrowy rozsądek?
FIA niedługo będzie musiała stworzyć nowy etat w składzie sędziów dla filozofa.
lordfryta, 16.04.2017 09:59[!]
@up.
hehehehe, dobre ;-)
marios76, 21.04.2017 06:52[!]
@lordfryta Pole startowe wyznacza część trasy całego wyścigu. Nie wystartował ze wskazanego miejsca- ominął część trasy- dyskwalifikacja... Nadinterpretacja? Może:)
Kiedyś Senna po kolizji ominął szykane, a ze stracił Prost- to za ominięcie części toru, Senne zdyskwalifikowano.
Udałomu się tym razem, ok- ale na przyszłość twarde warunki!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca