F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Horner: GP Chin pokazało, że Ricciardo powinien zostać w Red Bullu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Honda przetestuje w Bahrajnie kilka nowych pomysłów

Producent nie będzie mógł jednak jeszcze sprawdzić działania silnika w nowej specyfikacji.
Nataniel Piórkowski, 18 kwietnia 2017, wyświetlenia: 3577<< | lista | T- | T+ | >>


Honda przetestuje w Bahrajnie pewne pomysły ukierunkowane na poprawę pracy swej jednostki napędowej – przyznał szef programu japońskiego producenta w F1, Yusuke Hasegawa.

Po fatalnym starcie sezonu partner silnikowy McLarena pracuje pod wielką presją nad wydobyciem większego potencjału i poprawieniem niezawodności jednostki RA617H.

Hasegawa ujawnił, że niektóre z rozwijanych rozwiązań zostaną sprawdzone przez Stoffela Vandoorne'a i Olivera Turveya w trakcie grupowych testów w Bahrajnie. „Pewne pomysły zostaną przetestowane, ale nie będzie to całkowicie nowy silnik” – stwierdził w rozmowie z portalem motorsport.com.

Początkowo Honda planowała wprowadzić do użytku nową specyfikację jednostki napędowej w trakcie Grand Prix Monako lub Kanady. Teraz pojawiają się jednak sugestie o tym, iż może do tego dojść już podczas pierwszej europejskiej eliminacji sezonu – Grand Prix Hiszpanii. „Nie zdecydowaliśmy się na ujawnianie takich informacji. Mam swój cel, ale ponieważ nie jesteśmy jeszcze gotowi, nie komentujemy tej sprawy. Nie chcę robić fanom zbyt wielkich oczekiwań. Poczekam z tym”.

Japończyk podkreślił, że po ostatnich problemach Honda wykazuje agresywne podejście pracując nad poprawą silnika. „W tej sytuacji nie możemy zwlekać. Naprawdę potrzebujemy postępów”.

Honda musi także odpowiedzieć na awarie generatora odpowiedzialnego za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H), które skomplikowały wyścigowy weekend w Bahrajnie zarówno Fernando Alonso jak i Vandoorne'owi. „Potrzebujemy kilku dni na ustalenie, co się stało, ale naprawdę musimy wprowadzić jakieś modyfikacje w trakcie testów, nawet jeśli miałoby do tego dojść ostatniego dnia”.

Odnosząc się do feralnej usterki, jaka uniemożliwiła Vandoorne'owi start w niedzielnym wyścigu na torze Sakhir, Hasegawa powiedział: „Nie znamy przyczyny, ale ciśnienie wody spadło... Doszło do tego w obszarze MGU-H. Wygląda na to, że była to awaria podobna do wcześniejszych. Lekko się od nich różniła, ale nie mieliśmy czasu na przeprowadzenie dokładnej analizy”.

Hasegawa nie ukrywał, że awarie MGU-H w Bahrajnie były dla jego koncernu wielkim zaskoczeniem. „Tak i oczywiście jestem tym rozczarowany. Przy pierwszej usterce myśleliśmy, że powodem jest przebieg – to trzeci wyścig sezonu, a co za tym idzie przebieg każdej części osiągnął już większy poziom. MGU-H u Stoffela było tutaj zupełnie nowe, więc winny nie był przebieg. Chcemy ustalić, co się stało. Jeszcze tego nie wiemy. Jesteśmy bardzo zaskoczeni, dlaczego doświadczaliśmy tutaj tych awarii”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2018  Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019
18.04.2018  Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy
17.04.2018  Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18
11.04.2018  Tanabe: Ten rok to zupełnie inna historia dla Hondy
10.04.2018  Honda intensyfikuje prace nad poprawą osiągów silnika
Tagi:
Honda
McLaren
Hasegawa Y.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mcracer1993, 19.04.2017 15:57[!]
Cytat TAZO_Marques :
Podejrzewam, ze z Sauberem może być szersza akcja i Honda zrobi z nich po czasie zespół fabryczny
Chyba było już to przerabiane w latach 2006-2009 - co ważne z sukcesami ale i z katastrofą, która skończyła się wycofaniem BMW z F1. Co do reszty to się zgadzam.
TAZO_Marques, 20.04.2017 11:37[!]
Nie mam nic przeciwko żeby Honda zabrała grabki i łopatkę i opuściła piaskownicę...Jednak im gorzej im idzie tym bardziej ich kocham. Lubię kibicować słabszym. Jeśli chodzi o wpis dlaczego Mclaren nie zmieni silników to całkowicie się z nim nie zgadzam ale to tylko moja opinia do której mam prawo. Bo mają do stracenia więcej niż tylko pieniądze za miejsce w MŚ konstruktorów. Mają do stracenia Alonso, który ma dość pier..a się z Hondą i ich obiecanek, mają do stracenia nagrody za punktowane wyścigi, mają do stracenia prestiż...Mając silnik merca są w stanie wykorzystać cały sezon 2017 na budowę nowego bolidu na 2018 pod STABILNĄ JEDNOSTKĘ i testy no i szansę na dobre wyniki w kolejnym sezonie. Co za różnica, czy w tym roku będą ostatni bo nie dojeżdżają do mety, czy będą ostatni bo zmienią dostawcę...żadna. A najbardziej rozwaliło mnie zdanie, że nie silnik jest winny a konstrukcja bolidu...To skąd te wibracje na jednostce? Kierowca pierdzi czy jak? Ewidentnie wibracje z jednostki mają wpływ na cały bolid, który wibruje jakby miał parkinsona. A to ma wpływ na wszystko w tym na elektronikę. Osobiście więc twierdzę, że Mclaren więcej zyska zmieniając dostawcę niż męcząc się z Hondą...skoro podejmowali temat zmiany dostawcy silnika jeszcze w tym sezonie to pewnie analizowali za i przeciw. Sam Alonso, jak zobaczy, że jednak bolid potrafi jechać na innej jednostce i robi jakiś dobry wynik to pewnie zostanie, a tak jeżdżąc na jednostce Hondy to co najwyżej może się wk..i szukać sobie rozrywki w innych seriach ewentualnie negocjować z innymi zespołami.
mcracer1993, 20.04.2017 15:22[!]
@TAZO_Marques
Cytat TAZO_Marques :
A najbardziej rozwaliło mnie zdanie, że nie silnik jest winny a konstrukcja bolidu
Trochę mnie źle zrozumiałeś. Bo ja powiedziałem, że nie tylko Honda jest odpowiedzialna (chodzi tutaj o awarie MGU-H) ale za taki stan rzeczy też jest odpowiedzialny dyrektor techniczny McLarena, który po raz kolejny nie zbudował konkurencyjnego bolidu i nie mogą regularnie walczyć o punktowane miejsca. Dlaczego tylko Alonso w pierwszych 3 wyścigach dostawał ulepszenia, a Vandoorne już nie? Więc dlatego on też, podobnie jak Honda, powinien popełnić seppuku/harakiri.
TAZO_Marques, 21.04.2017 14:00[!]
Cytat :
Bo ja powiedziałem, że nie tylko Honda jest odpowiedzialna (chodzi tutaj o awarie MGU-H)
a kto inny jak nie Honda robi MGH-U ? Jest to tylko i wyłącznie produkt Hondy a nie zadnego Magneti Marelli czy Mclarena.
Cytat :
Dlaczego tylko Alonso w pierwszych 3 wyścigach dostawał ulepszenia, a Vandoorne już nie?


Bo Honda nie wyrabia się z ulepszeniami a Vandoorne to nie jakiś Sebastian Vettel żeby się nad nim spuszczać i dawać mu taki sam bolid...to tak jakby Małysza i Załogę Apollo 13 wysłać w kosmos i kazano mu kierować promem kosmicznym...logiczne ze nikt mu na to nie pozwoli i nikt mu tego nie zapewni bo chłop nie ma doświadczenia.

Osobiście Alonso wniesie więcej informacji mając do dyspozycji bolid z nowymi częściami niż sam Vandoorne. A Mclaren i Honda nie ma aż takich mocy żeby nagle obu w tym samym czasie dać ten sam wóz.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca