F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.05.2018

GP Monako: weekend w obiektywie

GP Monako: opony użyte w wyścigu

Leclerc uniknął kary za kolizję z Hartley'em podczas GP Monako

Hamilton: Wyścig o GP Monako był jak przejażdżka

Ricciardo wygrał wyścig w Monako korzystając z sześciu biegów

Daniel Ricciardo wygrywa Grand Prix Monako

GP Monako: najszybsze okrążenia wyścigu

GP Monako: wyniki wyścigu

Fuoco wygrywa szalony sprint F2 w Monako

Wolff: Vandoorne potrzebuje tylko czasu by zacząć błyszczeć

Perez: Verstappen nie wyciąga wniosków ze swoich błędów

Wolff: Promotorzy wyścigów chcą niższych opłat licencyjnych

FIA oczyściła Ferrari z podejrzeń o łamanie przepisów dotyczących baterii

Renault sfrustrowane kolejnym opóźnieniem Red Bulla w sprawie decyzji

Wszyscy producenci zgodzili się porzucić MGU-H od sezonu 2021

26.05.2018

Verstappen: To nie był mój szósty incydent z rzędu

Ricciardo: Nasza przewaga była wystarczająca, by nie przesadzać

Hamilton: Ricciardo był dzisiaj nie do pokonania

Alonso: Zmiany w ustawieniach na kwalifikacje jak rzut monetą

Horner: Verstappen musi przestać popełniać błędy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Tor w Montrealu przechodzi modyfikacje barier

Promotor chce się przygotować na szybsze samochody Formuły 1.
Łukasz Godula, 21 kwietnia 2017, wyświetlenia: 2323<< | lista | T- | T+ | >>


Tor Formuły 1 w Montrealu przechodzi modernizację związaną z przygotowaniem do tegorocznego Grand Prix Kanady.

Większość torów F1 w tym roku dokonuje zmian na podłożu bezpieczeństwa, by sprostać szybszym samochodom. Wprawdzie układ toru nie ulegnie zmianie, jednak znaczne prace zostaną poczynione przy barierach. Większość barierek i 5000 opon zostanie usunięte i zastąpione barierami TecPro.

Te czerwono-białe bariery wykonane z polietylenu są wypełnione plastikiem, pianką i czasami piaskiem, dzięki czemu oferują znacznie lepsze rozproszenie energii gdy uderza w nie samochód. FIA poprosiła również o zastąpienie tradycyjnych pułapek żwirowych asfaltem, podobnie jak na innych obiektach w kalendarzu.

Sławna "Ściana Mistrzów", czyli betonowy mur usytuowany na wyjściu z ostatniej szykany również zostanie zmieniony. Przekształceniu ulegnie kąt ustawienia, gdyż FIA uznała go za niebezpieczny.

Prace prowadzone są obecnie w zakrętach: 1, 2, 5, 13 i 14, a później zostaną przeprowadzone w 7, 8 oraz 10. Bariery SAFER, używane na większości torów IndyCar oraz NASCAR, zastąpią stare stalowe barierki w piątym zakręcie.

Promotor spodziewa się zakończenia prac do połowy maja. GP Kanady odbędzie się w czerwcu w dniach 9 do 11.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.06.2017  Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Kanady
10.06.2017  Wyścig tratw zespołów wraca do harmonogramu GP Kanady
01.03.2017  GP Kanady będzie częścią kalendarza F1 do co najmniej 2029 roku
02.12.2016  Stroll: Poczułem ulgę po potwierdzeniu GP Kanady w kalendarzu F1
23.11.2016  GP Kanady pozostanie w kalendarzu F1 na sezon 2017
Tagi:
Montreal

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
---, 23.04.2017 16:41[!]
@bartoszcze
Wyjaśnienie w przypadku Grosjeana jest już logiczniejsze i może bardziej zasadne z przepisami, natomiast widać wyraźnie regułę, że sędziowie biorą na dywanik danych zawodników tylko wtedy, gdy ktoś poprawi czas, czy sektora, czy okrążenia. Jeśli ktoś nie poprawił czasu, to nie jest brany pod uwagę, zapewne dlatego, że sędziom nie chce się przerabiać każdego przypadku po kolei. To jest poważny błąd. A szczególnie podczas wyścigu. Przypadki, aby ktoś dostał karę za ignorowanie żółtych flag podczas wyścigu to się zdarzają chyba co najwyżej raz na pięć lat.

Fakt, nie znam pełnego znaczenia wszystkich, niekiedy nawet stosunkowo podstawowych, zasad na wyrywki, natomiast czy mowa o słowie "wyraźny", czy wyrażenia "w każdej chwili gotowy", nie zmienia to jednego faktu - tam nie ma jakichkolwiek konkretów. Wszystko zależy od sposobu interpretacji sędziów. Czy naprawdę FIA nie może stworzyć przepisu, który by mówił czarno na białym, w konkretnej wartości, ile mają zwolnić?
bartoszcze, 23.04.2017 23:41[!]
@---
Dostrzegasz ten drobiazg, że w różnych okolicznościach zarówno bezpieczna prędkość, jak i różnica między bezpieczną prędkością a normalną prędkością, będzie różna?
Dlatego czasem są żółte flagi, czasem podwójne żółte, czasem VSC, czasem SC (a czasem przydałoby się slow-zone). Przy czym wszystko ma swoje lepsze i gorsze skutki.
---, 24.04.2017 17:44[!]
@bartoszcze
Oczywiście. Najniższa możliwa normalna prędkość to mniej więcej najwyższa możliwa bezpieczna prędkość, i vice versa. I uważam, że ta pod podwójną żółtą flagą jednak bezpieczną nie była. I zgodzę się, że raz bardziej adekwatne jest to, a raz tamto. Ale będę utrzymywać, że akurat tamta sytuacja nie była adekwatna na wyłącznie podwójną żółtą. Tam powinien być co najmniej VSC, a wg mnie nawet SC. Fakt, VSC wtedy nie było. Krytykuję natomiast to, że choć tego typu problem pojawiał się od kilku jak nie kilkunastu lat, to dopiero gdy ktoś poważnie na tym ucierpiał, to się zastanowili, by to naprawić. Patrząc na to, przy jak błahych sytuacjach teraz potrafią wywiesić VSC, to gdyby teraz wypadek pokroju Sutila zdarzył się gdzieś teraz, VSC by wywiesili bez wahania, a może i SC, które byłoby raczej bardziej adekwatne do tej sytuacji. Ale FIA chciało się pomyśleć nad rozwiązaniem, dopiero gdy stało się nieszczęście.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca