F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Russell zostanie kierowcą rezerwowym Force India?

Villeneuve: Stroll musi poprawić swoją formę

Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari

14.11.2017

Hamilton: F1 nie powinna ograniczać regulaminowej puli silników

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Zespoły mierzą się z niecodziennym problemem strategicznym

Różnica w osiągach pomiędzy miękką i pośrednią mieszanką wynosi około 2s na okrążeniu.
Nataniel Piórkowski, 14 maja 2017, wyświetlenia: 850<< | lista | T- | T+ | >>


Rzadko spotykana w Formule 1 różnica dwóch sekund pomiędzy miękką a pośrednią mieszanką może zmusić zespoły do stosowania nietypowych kombinacji strategicznych podczas wyścigu o GP Hiszpanii.

W powszechnej opinii kierowców Pirelli obrało zbyt konserwatywne podejście do weekendu w Barcelonie – twarda mieszanka nie jest traktowana jako odpowiednia na wyścig, podczas gdy różnica w osiągach występująca pomiędzy miękką i pośrednią wynosi aż dwie sekundy na pojedynczym okrążeniu.

Biorąc pod uwagę, że przepisy wymagają od kierowców użycia w trakcie niedzielnej rywalizacji co najmniej dwóch różnych rodzajów ogumienia, zespoły muszą znaleźć najbardziej efektywny sposób wykorzystania oznaczonych białym kolorem opon Pirelli PZero.

Menedżer wyścigowy Pirelli – Mario Isola, wyjaśniał: „Miękka mieszanka spisuje się bardzo dobrze, podczas gdy pośrednia zapewnia nieco mniejszą przyczepność. Szybszą strategią są trzy postoje, z wykorzystaniem trzech zestawów miękkich opon i krótkim stintem na pośredniej mieszance. Możliwa jest także taktyka dwóch postojów miękkie/miękkie/pośrednie. Teoretycznie jest ona wolniejsza o kilka sekund, ale można dzięki niej zmniejszyć ryzyko utknięcia za wolniejszymi kierowca”i.

„Biorąc pod uwagę, że na tym torze wyprzedzanie nie jest zbyt łatwe, prawdopodobnie wiele zespołów będzie musiało pokonać po 25 okrążeń na miękkich oponach, w sumie 50 kółek, lub tak długo jak tylko się da pozostawać na miękkim ogumieniu, by następnie pokonać krótki stint na pośredniej mieszance”.

Paradoksalnie wyprzedzaniu na torze w Montmelo powinna sprzyjać charakterystyka nowych bolidów. W poprzednich sezonach kierowcy mieli duże problemy z trzymaniem się w bliskiej odległości za bolidem rywala podczas wjazdu na główną prostą. Teraz samochody dysponują dużo większym dociskiem, co sprawia, że ostatni zakręt obiektu jest z łatwością pokonywany z gazem w podłodze. Dodatkowo FIA podjęła decyzję o wydłużeniu strefy DRS o sto metrów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2017  Pirelli opublikowało wybory zespołów na Grand Prix Abu Zabi
13.11.2017  Pirelli i McLaren odwołali testy opon na Interlagos ze względów bezpieczeństwa
13.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Brazylii
12.11.2017  Nowa, najbardziej miękka mieszanka ogumienia będzie oznaczona różowym kolorem
12.11.2017  Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Brazylii
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca