F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.05.2017

L'Equipe: Renault jest zainteresowane podpisaniem kontraktu z Perezem

29.05.2017

Wolff: Ferrari nie zaaranżowało zwycięstwa Vettela w GP Monako

Hamilton: Ferrari faworyzuje Vettela w walce o tytuł

Alonso zapowiada podjęcie kolejnej próby walki o wygraną w Indy 500

28.05.2017

Takuma Sato odniósł zwycięstwo w Indy 500

Button został ukarany za spowodowanie kolizji z Wehrleinem

GP Monako: wypowiedzi po wyścigu (10)

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Monako

GP Monako: weekend w obiektywie

GP Monako: najszybsze okrążenia wyścigu

Sebastian Vettel wygrywa Grand Prix Monako

GP Monako: wyniki wyścigu

W bolidzie Ericssona dokonano wymiany skrzyni biegów

Haas: Liberty powinno ostrożnie zmieniać model podziału nagród

Wolff: Mercedes ma problemy ze znalezieniem optymalnych ustawień bolidu

Button rozpocznie wyścig o GP Monako z alei serwisowej

MGU-H Hondy wytrzymuje tylko dwa wyścigi

Nyck de Vries odniósł pierwsze zwycięstwo w Formule 2

27.05.2017

Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Monako

GP Monako: wypowiedzi po kwalifikacjach (10)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Wolff: Decyzja o pit stopie pod koniec VSC była kluczem do zwycięstwa

Zagrywka taktyczna Mercedesa pozwoliła Hamiltonowi na odrobienie strat do Vettela.
Nataniel Piórkowski, 15 maja 2017, wyświetlenia: 1304<< | lista | T- | T+ | >>


Toto Wolff przyznał, że Mercedes podjął trafną decyzję strategiczną, decydując się podczas GP Hiszpanii na zjazd Lewisa Hamiltona na postój pod koniec okresu wirtualnej neutralizacji.

Po gorszym starcie startujący z pierwszego pola Hamilton stracił pozycję na rzecz Vettela i podążał za Niemcem przez pierwsze dwa stinty liczącego 66 okrążeń wyścigu.

Przełomowym momentem walki o zwycięstwo okazała się podjęta przez Mercedesa decyzja o zjeździe Brytyjczyka na pit stop pod sam koniec okresu VSC, wprowadzonego po kolizji do jakiej na 33 kółku doszło pomiędzy Stoffelem Vandoorne'em i Felipe Massą.

„Grupa naszych strategów wyścigowych miała w trakcie wyścigu sporo do myślenia – na pewnym etapie planowaliśmy zastosować odwrotną strategię niż Sebastian” – powiedział Wolff, szef działu sportów motorowych Mercedesa. „Później jednak podjęto magiczną decyzję o ściągnięciu Lewisa na postój, gdy wyglądało na to, że okres wirtualnej neutralizacji może wkrótce dobiec końca. W przeciwnym wypadku Sebastian mógłby na to zareagować, i zjechać na pit stop na kolejnym kółku. Perfekcyjnie zgraliśmy to z czasem. Czapki z głów przed Jamesem [Volwesem – głównym strategiem] i jego grupą”.

Przed rozpoczęciem wirtualnej neutralizacji Vettel dysponował blisko ośmioma sekundami przewagi nad Hamiltonem. Po odbyciu postoju w warunkach wyścigowych Niemiec powrócił na tor tuż obok bolidu Brytyjczyka. Obaj kierowcy stoczyli zacięty pojedynek o pozycję lidera w pierwszym zakręcie. Na 22 okrążenia przed metą jadący na bardziej miękkiej mieszance Hamilton zredukował stratę do czterokrotnego mistrza świata i przypuścił udany atak na dojeździe do T1.

Wolff dodał: „Gdy w trakcie wyścigu zjeżdżasz na normalny postój, to tracisz dużo czasu. Wszystko trwa 21 sekund, a twoi rywale podążają po torze tempem wyścigowym. Tracisz czas stojąc w miejscu i utrzymując regulaminową prędkość w alei serwisowej. W warunkach wirtualnej neutralizacji tempo zawodników spada, więc strata związana z pit stopem ulega zmniejszeniu. Nie jestem w stanie podać dokładnej liczby, ale rzeczywista strata to prawdopodobnie 12, 13 sekund. To o wiele lepsza wartość”.

Komentując pojedynek Hamiltona i Vettela w pierwszym zakręcie, Wolff stwierdził: „Po pierwsze początkowa obrona była wspaniała, może nieco zbyt agresywna pod względem jazdy koło w koło, ale takie są wyścigi. Sebastian wypchnął Lewisa na pobocze, ale od tego momentu wiedzieliśmy, że dysponujemy przewagą niemal zupełnie świeżej miękkiej mieszanki. Wiedzieliśmy, że mamy szansę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.05.2017  Wolff: Ferrari nie zaaranżowało zwycięstwa Vettela w GP Monako
28.05.2017  Wolff: Mercedes ma problemy ze znalezieniem optymalnych ustawień bolidu
27.05.2017  Wolff: Lewis stał się prawdziwym graczem zespołowym
26.05.2017  Wolff: F1 powinna zniknąć z torów wyglądających jak sklepowe parkingi
22.05.2017  Wolff: W tym sezonie czeka nas nieustanny wyścig rozwojowy
Tagi:
Wolff T.
Mercedes
Hamilton L.

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca