F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Russell zostanie kierowcą rezerwowym Force India?

Villeneuve: Stroll musi poprawić swoją formę

Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari

14.11.2017

Hamilton: F1 nie powinna ograniczać regulaminowej puli silników

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Marko: Red Bull może wycofać się z F1 w przypadku impasu ws. silników

Austriacki koncern z uwagą obserwuje debatę nad nowymi jednostkami napędowymi serii GP.
Nataniel Piórkowski, 17 maja 2017, wyświetlenia: 3451<< | lista | T- | T+ | >>


Red Bull może podjąć decyzję o odejściu z Formuły 1, jeśli po sezonie 2020 do użytku nie zostaną wprowadzone znacznie tańsze silniki, zapewniające odpowiedni dla sportu poziom osiągów.

Pod koniec marca FIA oraz producenci jednostek napędowych zainaugurowali rozmowy w sprawie nowych silników F1, które mają pojawić się w sporcie począwszy od sezonu 2021. W rozmowie z El Confidencial, Helmut Marko zasugerował, że jeśli głównym decydentom nie uda się osiągnąć oczekiwanego konsensusu, Red Bull może wycofać wsparcie finansowe dla swoich dwóch zespołów: RBR i Toro Rosso.

„Idea jest bardzo prosta. Chcemy silnika generującego moc 1000 koni mechanicznych, ze standardowym KERS oraz baterią, którego rozwój nie będzie kosztował więcej niż 15-20 milionów. Nowe jednostki powinny mieć odpowiedni dźwięk i pozwalać kierowcy na stworzenie realnej różnicy. Potrzebujemy stworzyć warunki do zaangażowania się w sport niezależnych dostawców, takich jak Ilmor czy Cosworth, by w razie konieczności z ich silników mógł skorzystać nasz zespół lub na przykład McLaren”.

Jeśli warunki te nie zostaną spełnione, Red Bull może zrezygnować z dalszego utrzymywania swych projektów w serii Grand Prix. „Tak, ponieważ w ubiegłym roku Mercedes nie dałby nam silników, Ferrari także, a Renault zrobiło to tylko dlatego, że naciskał na nich Ecclestone. Chcemy równej sytuacji, w której nie jesteśmy szantażowani przez producentów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2017  Toro Rosso bliskie ogłoszenia składu kierowców na sezon 2018
11.11.2017  Marko: Mamy zaufanie do Renault
25.10.2017  Marko: Kwiat nie powróci już do F1 ze wsparciem Red Bulla
18.10.2017  Hartley: Decyzja Red Bulla była dla mnie zupełną niespodzianką
10.10.2017  Marko: Massa powinien odejść z Formuły 1
Tagi:
Marko H.
Red Bull
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rno2, 18.05.2017 09:00[!]
@bartoszcze
Nowi producenci nie weszli do F1 nie ze względu na wysokie nakłady, tylko ze względu na prawie 100% gwarancję spektakularnej klapy takiego projektu.

Idea dobrze brzmiącego silnika V6 z standardowymi elementami hybrydowymi została opracowana w marcu na spotkaniu producentów i FIA. Tak więc żądania Marko pokrywają się z planami FIA.
bartoszcze, 18.05.2017 10:22[!]
@rno2
A "klapa projektu" oznacza wydanie dużej kasy, która się nie zwróci :)

W kwestii regulaminu silnikowego decydują niuanse, które sprawiają, że ustalenia marcowe i żądania Marko to niekoniecznie to samo.
rno2, 18.05.2017 10:31[!]
@bartoszcze
Ale ogólnie chodzi o uproszczenie obecnych silników, poprzez wprowadzenie standardowych elementów hybrydowych, dzięki czemu znajdą się chętni do dołączenia do cyrku F1, z szansami na odniesienie jakiś sukcesów, a nie na powtórzenie wyczynów Hondy.
Niuanse to kwestia negocjacji.
bartoszcze, 18.05.2017 10:38[!]
@rno2
Przekonanie że MGUH zostanie zarzucony, wydaje się powszechne.
Pytanie co dalej, bo ten 1000KM bez bardzo poważnego poziomu odzysku energii dla hybrydy nie ma szans powodzenia.
rno2, 18.05.2017 10:47[!]
@bartoszcze
Ale to 1000km to tylko legendarna granica, która ma robić wrażenie na kibicach. Obecne silniki mają pewnie niewiele mniej, a do roku 2021 na pewno jeszcze znacznie się rozwiną i przy ustaleniach specyfikacji silników założenia dla hybryd będą zupełnie inne niż obecnie.
Najważniejsze jest to: silniki mają być prostsze, a te elementy, które są najdroższe, najbardziej skomplikowane i stwarzają największe problemy mają być ustandaryzowane. To ma zachęcić kolejnych producentów do angażu w F1.
bartoszcze, 18.05.2017 13:30[!]
@rno2
Obecne silniki "mają" 1000 KM w ten sposób, że do 800+ KM z silnika spalinowego dodają 160 KM z MGUK. Nowe silniki będą miały tak samo (na poważny skok mocy ICE nie ma co liczyć), natomiast bez sprawnego mechanizmu odzysku energii te dodatkowe 160 KM będzie wykorzystywane sporadycznie - dziś MGUK z trudem wyrabia limit odzysku 2MJ na okrążenie, czyli połowę mocy jaką na tym okrążeniu może zużyć, i nawet wprowadzenie podwójnego MGUK niewiele w tym pomoże.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca