F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Producenci dążą do redukcji masy nowych silników F1

Nic nie wskazuje również na to, by w sporcie pojawił się napęd na cztery koła.
Nataniel Piórkowski, 4 lipca 2017, wyświetlenia: 1241<< | lista | T- | T+ | >>


Oprócz zwiększenia mocy oraz poprawy dźwięku jednym z głównych priorytetów prac nad nowymi przepisami dotyczącymi jednostek napędowych jest także wymierna redukcja ich masy.

We wtorek dojdzie do kolejnego spotkania grupy odpowiadającej za stworzenie regulacji w zakresie specyfikacji silnika, jaki ma być wykorzystywany w Formule 1 po sezonie 2020. Obecnie wszystko wskazuje na to, że będzie to jednostka V6 o pojemności 1,6l z dwoma turbosprężarkami i KERS-em.

„Sądzę, że wysunęliśmy rozsądną propozycję” – skomentował dyrektor zarządzający programu Renault w Formule 1, Cyril Abiteboul, w rozmowie z magazynem Auto Motor und Sport.

„Jesteśmy otwarci na technologię, ale nie powinna ona wykluczać kogokolwiek z możliwości walki o zwycięstwa. To niekorzystna sytuacja tak dla najlepszych, jak i najsłabszych producentów. Silniki powinny tworzyć różnicę, ale musimy zagwarantować wprowadzenie jednostki, która odpowiada wymaganiom serii i jest dobra dla sportu. Potrzebujemy elektryfikacji, ale trzeba także zapewnić lepszą równowagę pomiędzy masą silnika i generowaną przez niego mocą” – dodał Francuz.

Biorąc pod uwagę postulat zmniejszenia masy silnika, który miałby zostać osiągnięty poprzez uproszczenie hybrydowych systemów, nic nie wskazuje na to, by w Formule 1 miał pojawić się napęd na cztery koła. „Napęd na cztery koła to dobry pomysł, ale wiąże się z nim zwiększenie masy” – zaznaczył Abiteboul. „Problem z elektryfikacją polega na tym, że te systemy mają swoją wagę, a to ogranicza wydajność. Musimy znaleźć kompromis. Systemy hybrydowe? Tak, ale nie w nadmiarze”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.09.2018  Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?
19.09.2018  Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021
19.09.2018  Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020
17.09.2018  Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag
16.09.2018  Budkowski: Renault nie załamało żadnego dżentelmeńskiego porozumienia
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Titheon, 04.07.2017 13:50[!]
Biedna Honda... Nie mogą się uporać z mocą i niezawodnością silnika, a ci im jeszcze każą się teraz zajmować masą silników :)
bartoszcze, 04.07.2017 14:43[!]
Tyle że w ramach tego odchudzania na razie zostanie wyeliminowany MGUH który zgodnie z regulaminem waży minimum 4 kg, za to zostanie MGUK który waży co najmniej 7 kg, a dojdzie drugie turbo.
Pewnie zmniejszona zostanie bateria, ciekawe ile ważyło okablowanie połączeń wewnątrz hybrydy.
fitipaldi666, 04.07.2017 21:07[!]
Tak czy inaczej waga bolidów Znacznie wzrośnie.
dan193t, 04.07.2017 23:54[!]
@bartoszcze

Jeśli wróci KERS w miejsce ERS więcej mocy będzie uzyskiwane ze spalinówki. Baterie będą mniejsze oraz co za tym idzie lżejsze.

Bolidy V8 z KERS ważyły ok. 620 kg. V6 z dwiema turbinami będzie zapewne cięższe, ale zawsze to 2 "gary" mniej. Choć oczywiście turbo wymaga intercoolera itp itd.

Rozsądnym celem będzie redukcja masy bolidów do ok. 700 kg. Dawne 600 już chyba nigdy nie będzie osiągnięte.
ergie, 05.07.2017 09:46[!]
Zawracanie gitary... cała ta "elektryfikacja" potrzebna jest jak psu buty... a jak dojdzie do tego poprawne politycznie ale wątpliwe pod względem technicznym szukanie półśrodków to efekt może być tylko negatywny...
bartoszcze, 05.07.2017 09:51[!]
Cytat dan193t :
Jeśli wróci KERS w miejsce ERS więcej mocy będzie uzyskiwane ze spalinówki.

W sensie że drugie turbo da aż takiego kopa?
Dziś ICE (z jednym turbo) daje 800+ KM. Utrzymanie MGUK (bo to właśnie jest KERS) może oczywiście dawać te same 160 KM co dziś, ale tak krótkoterminowo jak "stary" KERS, bo odzysk energii z pojedynczego MGUK jest relatywnie niewielki (nie wiem czy kiedykolwiek osiągano te 2MJ/okrążenie). Przy takim odzysku oczywiście bateria może być dwukrotnie mniejsza.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca