F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.02.2019

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Producenci dążą do redukcji masy nowych silników F1

Nic nie wskazuje również na to, by w sporcie pojawił się napęd na cztery koła.
Nataniel Piórkowski, 4 lipca 2017, wyświetlenia: 1267<< | lista | T- | T+ | >>


Oprócz zwiększenia mocy oraz poprawy dźwięku jednym z głównych priorytetów prac nad nowymi przepisami dotyczącymi jednostek napędowych jest także wymierna redukcja ich masy.

We wtorek dojdzie do kolejnego spotkania grupy odpowiadającej za stworzenie regulacji w zakresie specyfikacji silnika, jaki ma być wykorzystywany w Formule 1 po sezonie 2020. Obecnie wszystko wskazuje na to, że będzie to jednostka V6 o pojemności 1,6l z dwoma turbosprężarkami i KERS-em.

„Sądzę, że wysunęliśmy rozsądną propozycję” – skomentował dyrektor zarządzający programu Renault w Formule 1, Cyril Abiteboul, w rozmowie z magazynem Auto Motor und Sport.

„Jesteśmy otwarci na technologię, ale nie powinna ona wykluczać kogokolwiek z możliwości walki o zwycięstwa. To niekorzystna sytuacja tak dla najlepszych, jak i najsłabszych producentów. Silniki powinny tworzyć różnicę, ale musimy zagwarantować wprowadzenie jednostki, która odpowiada wymaganiom serii i jest dobra dla sportu. Potrzebujemy elektryfikacji, ale trzeba także zapewnić lepszą równowagę pomiędzy masą silnika i generowaną przez niego mocą” – dodał Francuz.

Biorąc pod uwagę postulat zmniejszenia masy silnika, który miałby zostać osiągnięty poprzez uproszczenie hybrydowych systemów, nic nie wskazuje na to, by w Formule 1 miał pojawić się napęd na cztery koła. „Napęd na cztery koła to dobry pomysł, ale wiąże się z nim zwiększenie masy” – zaznaczył Abiteboul. „Problem z elektryfikacją polega na tym, że te systemy mają swoją wagę, a to ogranicza wydajność. Musimy znaleźć kompromis. Systemy hybrydowe? Tak, ale nie w nadmiarze”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2019  F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów
09.02.2019  Green: Zmiany na sezon 2021 to największa rewolucja w przepisach od dekad
08.02.2019  Magnussen liczy na ograniczenie zarządzania oponami i paliwem
07.02.2019  Horner: Liberty nie doceniło wyzwań, jakie wiążą się z kierowaniem F1
31.01.2019  Nowe przepisy sportowe wejdą w życie już od sezonu 2020?
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Titheon, 04.07.2017 13:50[!]
Biedna Honda... Nie mogą się uporać z mocą i niezawodnością silnika, a ci im jeszcze każą się teraz zajmować masą silników :)
bartoszcze, 04.07.2017 14:43[!]
Tyle że w ramach tego odchudzania na razie zostanie wyeliminowany MGUH który zgodnie z regulaminem waży minimum 4 kg, za to zostanie MGUK który waży co najmniej 7 kg, a dojdzie drugie turbo.
Pewnie zmniejszona zostanie bateria, ciekawe ile ważyło okablowanie połączeń wewnątrz hybrydy.
fitipaldi666, 04.07.2017 21:07[!]
Tak czy inaczej waga bolidów Znacznie wzrośnie.
dan193t, 04.07.2017 23:54[!]
@bartoszcze

Jeśli wróci KERS w miejsce ERS więcej mocy będzie uzyskiwane ze spalinówki. Baterie będą mniejsze oraz co za tym idzie lżejsze.

Bolidy V8 z KERS ważyły ok. 620 kg. V6 z dwiema turbinami będzie zapewne cięższe, ale zawsze to 2 "gary" mniej. Choć oczywiście turbo wymaga intercoolera itp itd.

Rozsądnym celem będzie redukcja masy bolidów do ok. 700 kg. Dawne 600 już chyba nigdy nie będzie osiągnięte.
ergie, 05.07.2017 09:46[!]
Zawracanie gitary... cała ta "elektryfikacja" potrzebna jest jak psu buty... a jak dojdzie do tego poprawne politycznie ale wątpliwe pod względem technicznym szukanie półśrodków to efekt może być tylko negatywny...
bartoszcze, 05.07.2017 09:51[!]
Cytat dan193t :
Jeśli wróci KERS w miejsce ERS więcej mocy będzie uzyskiwane ze spalinówki.

W sensie że drugie turbo da aż takiego kopa?
Dziś ICE (z jednym turbo) daje 800+ KM. Utrzymanie MGUK (bo to właśnie jest KERS) może oczywiście dawać te same 160 KM co dziś, ale tak krótkoterminowo jak "stary" KERS, bo odzysk energii z pojedynczego MGUK jest relatywnie niewielki (nie wiem czy kiedykolwiek osiągano te 2MJ/okrążenie). Przy takim odzysku oczywiście bateria może być dwukrotnie mniejsza.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca