F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Brawn: F1 powinna poluzować przepisy z myślą o nowych producentach

Brytyjczyk uważa, iż obecny stan rzeczy odstrasza koncerny gotowe zaangażować się w sport.
Mateusz Szymkiewicz, 4 lipca 2017, wyświetlenia: 1093<< | lista | T- | T+ | >>


Ross Brawn uważa, że Formuła 1 powinna poluzować przepisy dotyczące jednostek napędowych z myślą o producentach, którzy gotowi są zaangażować się w sport.

Od momentu wprowadzenia hybrydowych jednostek V6 w sezonie 2014, tylko Honda zdecydowała się dołączyć do Formuły 1 w późniejszym okresie. Japoński producent został dostawcą układów napędowych McLarena w sezonie 2015 i od tamtej pory ma gigantyczne kłopoty z osiągami swojego pakietu, a także poziomem jego zawodności.

W jednej z niedawnych wypowiedzi dyrektor do spraw sportowych Formuły 1 – Ross Brawn, zadeklarował pomoc Hondzie w celu zwalczenia problemów z jednostką, a także zbliżenia się do czołowych producentów. Teraz natomiast 62-latek uważa, że należy dokonać modyfikacji przepisów, by potencjalni nowi producenci mieli łatwiejszy start w Formule 1.

„W związku z nowymi regulacjami będziemy musieli rozważyć przypadek nowych producentów, którzy będą chcieli się zaangażować po tym terminie [sezonie 2020], a także będą mogli potrzebować dodatkowego wsparcia” – powiedział Ross Brawn. „Jeżeli przypomnimy sobie system tokenów, to być może nowemu producentowi należałoby ich dać na początku nieco więcej. Jest kilka inteligentnych propozycji, z których należałoby skorzystać, by zachęcić ludzi do F1”.

„Nie zamierzamy negocjować z Hondą na temat czysto technicznych aspektów. Nie zaproponowałem im, że pójdę do nich i powiem Hondzie jak powinna zaprojektować swój silnik, ale jeżeli jako F1 możemy pomóc zrealizować ich ambicje, to możemy udzielić im wsparcia. Jeżeli Honda poprosi nas o pomoc i będzie to coś w naszym zasięgu, a także coś, co nie wprowadzi niesprawiedliwą rywalizację, to będziemy gotowi do współpracy”.

Zdaniem Brytyjczyka, silniki powinny być aspektem decydującym o przewadze konkretnego zespołu, lecz jego zdaniem aktualne przepisy są zbyt skomplikowane, by na tym polu odbywała się wyrównana rywalizacja. „W dawnych czasach różnica wynikała z bolidu oraz skrzyni biegów, ponieważ każdy miał ten sam silnik. Nie sądzę, by to miało jakąś wartość dla F1, ponieważ muszą być tutaj pewne wartości powodujące różnicę. Nie mogą być one jednak zbyt duże, ponieważ wtedy pojawia się czynnik odpowiadający za dominację. Balans udaje się uzyskać w momencie kiedy rozpoczynasz, ponieważ później gdy dokonujesz poprawek, to wszystko staje się dziwne, emocjonalne, dochodzi do podziałów, a także do frustracji”.

„Obecne jednostki są wspaniałymi elementami inżynierii, lecz niestety jak możemy dostrzec, jako nowy producent masz wielkie kłopoty, by stawić czoła wyzwaniu. Nie chcemy sprawić, by nagle stało się za łatwo, ale chcemy aby nowi producenci mogli wejść, wykonać rozsądną pracę i być konkurencyjni w perspektywie trzech lat” – zakończył Ross Brawn.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.07.2018  Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne
16.07.2018  Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1
13.07.2018  Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS
11.07.2018  Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1
10.07.2018  Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie
Tagi:
F1 ogólnie
Brawn R.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dejacek, 04.07.2017 15:42[!]
nowi mogliby dostawać handicap w postaci np. większej ilości paliwa lub lepszego doboru opon, tak jak Ducati w Motogp. Handicap byłby zniesiony dopiero jakby wygrali kilka wyścigów...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca