F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.10.2017

Hartley: Decyzja Red Bulla była dla mnie zupełną niespodzianką

17.10.2017

Kubica zakończył "produktywne" testy z Williamsem na Węgrzech

Luca Marmorini został konsultantem Aston Martina

Raikkonen: Ferrari jest w stanie odnieść cztery zwycięstwa na koniec sezonu

Pirelli ujawniło wybory zespołów na Grand Prix Meksyku

Informacja Pirelli przed GP USA

Hasegawa: Relacje Hondy z Alonso są trudne

Kwiat wrócił do Toro Rosso tylko na Grand Prix Stanów Zjednoczonych?

16.10.2017

Podczas GP USA ultramiękkie opony będą oznaczone różowym kolorem

Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona

Boullier: Potrzebujemy czasu, aby wejść na poziom Red Bulla

Berger: Sezon 2018 przyniesie kolejny pojedynek Vettela z Hamiltonem

Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?

Ecclestone: Liberty nie chce, abym pojawiał się na wyścigach

15.10.2017

Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

14.10.2017

DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu

13.10.2017

Brendon Hartley wystartuje dla Toro Rosso w Austin

Massa: Williams pójdzie w złym kierunku, jeśli nie przedłuży ze mną umowy

Hamilton: Nie zamierzam podejmować niepotrzebnego ryzyka

Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Brawn: F1 powinna poluzować przepisy z myślą o nowych producentach

Brytyjczyk uważa, iż obecny stan rzeczy odstrasza koncerny gotowe zaangażować się w sport.
Mateusz Szymkiewicz, 4 lipca 2017, wyświetlenia: 1050<< | lista | T- | T+ | >>


Ross Brawn uważa, że Formuła 1 powinna poluzować przepisy dotyczące jednostek napędowych z myślą o producentach, którzy gotowi są zaangażować się w sport.

Od momentu wprowadzenia hybrydowych jednostek V6 w sezonie 2014, tylko Honda zdecydowała się dołączyć do Formuły 1 w późniejszym okresie. Japoński producent został dostawcą układów napędowych McLarena w sezonie 2015 i od tamtej pory ma gigantyczne kłopoty z osiągami swojego pakietu, a także poziomem jego zawodności.

W jednej z niedawnych wypowiedzi dyrektor do spraw sportowych Formuły 1 – Ross Brawn, zadeklarował pomoc Hondzie w celu zwalczenia problemów z jednostką, a także zbliżenia się do czołowych producentów. Teraz natomiast 62-latek uważa, że należy dokonać modyfikacji przepisów, by potencjalni nowi producenci mieli łatwiejszy start w Formule 1.

„W związku z nowymi regulacjami będziemy musieli rozważyć przypadek nowych producentów, którzy będą chcieli się zaangażować po tym terminie [sezonie 2020], a także będą mogli potrzebować dodatkowego wsparcia” – powiedział Ross Brawn. „Jeżeli przypomnimy sobie system tokenów, to być może nowemu producentowi należałoby ich dać na początku nieco więcej. Jest kilka inteligentnych propozycji, z których należałoby skorzystać, by zachęcić ludzi do F1”.

„Nie zamierzamy negocjować z Hondą na temat czysto technicznych aspektów. Nie zaproponowałem im, że pójdę do nich i powiem Hondzie jak powinna zaprojektować swój silnik, ale jeżeli jako F1 możemy pomóc zrealizować ich ambicje, to możemy udzielić im wsparcia. Jeżeli Honda poprosi nas o pomoc i będzie to coś w naszym zasięgu, a także coś, co nie wprowadzi niesprawiedliwą rywalizację, to będziemy gotowi do współpracy”.

Zdaniem Brytyjczyka, silniki powinny być aspektem decydującym o przewadze konkretnego zespołu, lecz jego zdaniem aktualne przepisy są zbyt skomplikowane, by na tym polu odbywała się wyrównana rywalizacja. „W dawnych czasach różnica wynikała z bolidu oraz skrzyni biegów, ponieważ każdy miał ten sam silnik. Nie sądzę, by to miało jakąś wartość dla F1, ponieważ muszą być tutaj pewne wartości powodujące różnicę. Nie mogą być one jednak zbyt duże, ponieważ wtedy pojawia się czynnik odpowiadający za dominację. Balans udaje się uzyskać w momencie kiedy rozpoczynasz, ponieważ później gdy dokonujesz poprawek, to wszystko staje się dziwne, emocjonalne, dochodzi do podziałów, a także do frustracji”.

„Obecne jednostki są wspaniałymi elementami inżynierii, lecz niestety jak możemy dostrzec, jako nowy producent masz wielkie kłopoty, by stawić czoła wyzwaniu. Nie chcemy sprawić, by nagle stało się za łatwo, ale chcemy aby nowi producenci mogli wejść, wykonać rozsądną pracę i być konkurencyjni w perspektywie trzech lat” – zakończył Ross Brawn.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.10.2017  Luca Marmorini został konsultantem Aston Martina
11.10.2017  Pod koniec miesiąca Liberty przedstawi specyfikację nowego silnika F1
07.10.2017  Steiner: Bolidy z Halo będą gotowe na czas
06.10.2017  Od sezonu 2018 w F1 będą wykorzystywane rękawice biometryczne
30.09.2017  Brawn: Walka o tytuł jest daleka od rozstrzygnięcia
Tagi:
F1 ogólnie
Brawn R.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dejacek, 04.07.2017 15:42[!]
nowi mogliby dostawać handicap w postaci np. większej ilości paliwa lub lepszego doboru opon, tak jak Ducati w Motogp. Handicap byłby zniesiony dopiero jakby wygrali kilka wyścigów...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca