F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2017

Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję

Marko: Kwiat jest bardziej utalentowany niż Gasly oraz Hartley

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Brawn: F1 powinna poluzować przepisy z myślą o nowych producentach

Brytyjczyk uważa, iż obecny stan rzeczy odstrasza koncerny gotowe zaangażować się w sport.
Mateusz Szymkiewicz, 4 lipca 2017, wyświetlenia: 1069<< | lista | T- | T+ | >>


Ross Brawn uważa, że Formuła 1 powinna poluzować przepisy dotyczące jednostek napędowych z myślą o producentach, którzy gotowi są zaangażować się w sport.

Od momentu wprowadzenia hybrydowych jednostek V6 w sezonie 2014, tylko Honda zdecydowała się dołączyć do Formuły 1 w późniejszym okresie. Japoński producent został dostawcą układów napędowych McLarena w sezonie 2015 i od tamtej pory ma gigantyczne kłopoty z osiągami swojego pakietu, a także poziomem jego zawodności.

W jednej z niedawnych wypowiedzi dyrektor do spraw sportowych Formuły 1 – Ross Brawn, zadeklarował pomoc Hondzie w celu zwalczenia problemów z jednostką, a także zbliżenia się do czołowych producentów. Teraz natomiast 62-latek uważa, że należy dokonać modyfikacji przepisów, by potencjalni nowi producenci mieli łatwiejszy start w Formule 1.

„W związku z nowymi regulacjami będziemy musieli rozważyć przypadek nowych producentów, którzy będą chcieli się zaangażować po tym terminie [sezonie 2020], a także będą mogli potrzebować dodatkowego wsparcia” – powiedział Ross Brawn. „Jeżeli przypomnimy sobie system tokenów, to być może nowemu producentowi należałoby ich dać na początku nieco więcej. Jest kilka inteligentnych propozycji, z których należałoby skorzystać, by zachęcić ludzi do F1”.

„Nie zamierzamy negocjować z Hondą na temat czysto technicznych aspektów. Nie zaproponowałem im, że pójdę do nich i powiem Hondzie jak powinna zaprojektować swój silnik, ale jeżeli jako F1 możemy pomóc zrealizować ich ambicje, to możemy udzielić im wsparcia. Jeżeli Honda poprosi nas o pomoc i będzie to coś w naszym zasięgu, a także coś, co nie wprowadzi niesprawiedliwą rywalizację, to będziemy gotowi do współpracy”.

Zdaniem Brytyjczyka, silniki powinny być aspektem decydującym o przewadze konkretnego zespołu, lecz jego zdaniem aktualne przepisy są zbyt skomplikowane, by na tym polu odbywała się wyrównana rywalizacja. „W dawnych czasach różnica wynikała z bolidu oraz skrzyni biegów, ponieważ każdy miał ten sam silnik. Nie sądzę, by to miało jakąś wartość dla F1, ponieważ muszą być tutaj pewne wartości powodujące różnicę. Nie mogą być one jednak zbyt duże, ponieważ wtedy pojawia się czynnik odpowiadający za dominację. Balans udaje się uzyskać w momencie kiedy rozpoczynasz, ponieważ później gdy dokonujesz poprawek, to wszystko staje się dziwne, emocjonalne, dochodzi do podziałów, a także do frustracji”.

„Obecne jednostki są wspaniałymi elementami inżynierii, lecz niestety jak możemy dostrzec, jako nowy producent masz wielkie kłopoty, by stawić czoła wyzwaniu. Nie chcemy sprawić, by nagle stało się za łatwo, ale chcemy aby nowi producenci mogli wejść, wykonać rozsądną pracę i być konkurencyjni w perspektywie trzech lat” – zakończył Ross Brawn.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.12.2017  Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018
15.12.2017  Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy
09.12.2017  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017
07.12.2017  Hamilton wygrał głosowanie szefów zespołów na najlepszego kierowcę sezonu 2017
06.12.2017  Marchionne: Prezentacja kierowców z GP USA nie była dobrym posunięciem
Tagi:
F1 ogólnie
Brawn R.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dejacek, 04.07.2017 15:42[!]
nowi mogliby dostawać handicap w postaci np. większej ilości paliwa lub lepszego doboru opon, tak jak Ducati w Motogp. Handicap byłby zniesiony dopiero jakby wygrali kilka wyścigów...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca