F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.11.2017

FIA zwróciła opłatę licencyjną Manora na sezon 2017

Gene: Alonso może wygrać Le Mans w swoim debiucie

Hartley pozostaje spokojny o jednostki Hondy w sezonie 2018

Williams dementuje pogłoski o podpisaniu umowy z Kubicą na sezon 2018

20.11.2017

Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej

Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Thierry Neuville wygrał Rajd Australii

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Sauber zerwał umowę na dostawy jednostek napędowych Hondy?

Z kolei McLaren ma znajdować się w gronie kandydatów do pozyskania silników Ferrari.
Nataniel Piórkowski, 12 lipca 2017, wyświetlenia: 3472<< | lista | T- | T+ | >>


Sauber podjął decyzję o zerwaniu umowy na dostawy jednostek napędowych Hondy, która miała zacząć obowiązywać od sezonu 2018 – donoszą źródła.

We wtorek wieczorem w niemieckich mediach pojawiły się sugestie o możliwym zerwaniu przez Hondę porozumienia ogłoszonego podczas tegorocznego Grand Prix Rosji, w związku ze zwolnieniem Monishy Kaltenborn z funkcji szefowej Saubera. Dobrze poinformowane źródła przekonują jednak, że w praktyce prace nad umową nigdy nie zostały sfinalizowane.

Z tego względu właściciele Saubera z Longbow Finance mieli w ostatnich dniach podjąć decyzję o porzuceniu planów współpracy z Hondą i rozpoczęciu poszukiwań alternatywnego dostawcy jednostek napędowych na sezon 2018. Poproszony o komentarz rzecznik Hondy stwierdził: „To wyłącznie medialne spekulacje. Nie komentujemy spekulacji. Relacje Hondy z Sauberem nie uległy zmianie”.

Uważa się, że jednym z głównych powodów, który w efekcie doprowadził do nagłego odejścia Kaltenborn, był brak porozumienia pomiędzy Hinduską a Longbow w sprawie umowy z Hondą. Właściciele stajni uznali, że nie mogą pozwolić sobie na kolejne niekonkurencyjną kampanię i skoncentrowali się na pozyskaniu lepszego silnika. Prezes Longbow, Pascal Picci, nie skomentował sprawy.

Nie wiadomo, z jakich jednostek napędowych miałby korzystać Sauber w 2018 roku. Chociaż logicznym rozwiązaniem byłby powrót do współpracy z Ferrari, może nie być to takie proste, gdyż niespodziewanie jednym z kandydatów do zapewnienia sobie umowy z włoską firmą jest obecnie McLaren. Do niedawna stajnia z Woking była łączona z reaktywacją partnerstwa z Mercedesem. Teraz jednak ma istnieć szansa, że wejdzie ona w mariaż z producentem z Maranello.

W przypadku realizacji takiego scenariusza, Mercedes mógłby zapewnić Sauberowi dostawy jednostek napędowych na sezon 2018, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że barw stajni z Hinwil broni junior niemieckiego koncernu – Pascal Wehrlein.

Gotowość do współpracy z kolejnym zespołem wyrażał także dyrektor zarządzający Renault Sport – Cyril Abiteboul. Ze względu na fakt, iż szefem Saubera został Fred Vasseur, były głównodowodzący pracami francuskiego zespołu, partnerstwo takie wydaje się mało prawdopodobne.

Póki co nie można stwierdzić, jak bardzo zerwanie przez Saubera umowy na dostawy silników wpłynie na szersze plany Hondy. Z jednej strony partnerstwo gwarantowało producentowi obecność w stawce i możliwość rozwoju silnika nawet w przypadku możliwego rozstania z McLarenem. Z drugiej strony może zaś utrudnić realizację tego typu scenariusza lub doprowadzić do rocznej lub dwuletniej przerwy w udziale Hondy w mistrzostwach F1 w celu poprawy konkurencyjności z dala od akcji na torze.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.11.2017  Lucas Auer zostanie rezerwowym kierowcą Force India?
02.11.2017  Sauber coraz bliżej decyzji w sprawie składu kierowców na sezon 2018
31.10.2017  Blick: Sauber zakończy współpracę z Wehrleinem po sezonie 2017
26.10.2017  Ericsson: Sauber nie ma już żadnych szans na walkę z rywalami
20.10.2017  Wehrlein: Chciałbym poznać swoją przyszłość przed GP Abu Zabi
Tagi:
Sauber
Honda
Mercedes
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 12.07.2017 10:58[!]
Niezłe jaja, całe szczęście, że właściciele Saubera poszli po rozum do głowy zwalniając Kaltenborn - cóż zapewne co poniektórzy tutaj dalej będą bronić Pani Moniki, że chciała z całych sił ratować zespół, kupując tańsze gówni#ne silniki na których nie da się dojechać do mety.
marcelo92, 12.07.2017 11:03[!]
A jaki jest sens jeżdzenia na starych silnikach Ferrari ? Juz lepiej dla nich jeżdzenie z silnikami Hondy, które moga byc tylko lepsze.
sneer, 12.07.2017 11:15[!]
Tego jeszcze nie wiemy póki nie ma oficjalnego potwierdzenia. Myślę, że się jednak dogadają mimo wszystko.
Gie, 12.07.2017 12:39[!]
Ja bym to widział tak. Honda widzi że McL ją oleje to szuka sobie nowego miejsca. Oferuje Sauberowi silniki za darmo. Sauber jako biedny zespół przyjmuje propozycję z otwartymi ramionami. Mija czas. McL jednak przeprasza się z Hondą. Honda któryś rok z rzędu jest w F1 i wypadałoby coś zarobić. McL dostanie silniki za darmo to innemu teamowi wypadałoby je sprzedać. Zgłaszają się do Saubera i albo zapłacą za silniki albo ich nie dostaną. W Sauberze nie chcą płacić za nieprzewidywalną jednostkę. No i następuje koniec współpracy. A później mamy komunikaty jak powyżej. :)
benethor, 12.07.2017 12:51[!]
Blick z kolei twierdzi, że to Honda zerwała kontrakt, bo nie spodobała im sie nominacja Vasseura: https://www.blick...er-ab-id6976427.html
mcracer1993, 12.07.2017 14:11[!]
To już się nadaje do kabaretu. Nie będę tego dalej komentował, bo normalnie zęby od tego bolą.
Damos, 12.07.2017 21:58[!]
Nikt nie zerwał kontraktu - bo kontraktu nie było, jedynie wstępne ustalenia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca