F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ujawniono propozycję ulicznego toru F1 w Kopenhadze

W nieodległej przyszłości GP Danii może dołączyć do kalendarza mistrzostw świata.
Nataniel Piórkowski, 12 lipca 2017, wyświetlenia: 2300<< | lista | T- | T+ | >>
źródło: Jyllands-Posten

Duńskie konsorcjum odpowiadające za plan organizacji Grand Prix Formuły 1 w Kopenhadze ujawniło proponowany układ ulicznego toru.

Długość toru ma wynieść 4,5 kilometra. Zostanie on poprowadzony obok pałacu Christiansborg, będącego siedzibą duńskiego parlamentu oraz ogrodów Tivoli i będzie przebiegał przez dwa duże mosty. Projektanci przewidują, że na jednym z nich – Knippelsbro, kierowcy będą mogli osiągać prędkość około 300 km/h.

W artykule, jaki ukazał się na łamach gazety Jyllands-Posten można przeczytać, że projekt jest wspierany przez Larsa Seiera Christiansena, który w przeszłości wspierał rozwój kariery Romaina Grosjeana oraz byłego posła duńskiego parlamentu – Helge Sandera. Według nieoficjalnych doniesień w sprawie wyścigu F1 w Kopenhadze została już podpisana wstępna umowa z Liberty Media Group. W marcu miasto odwiedził projektant Hermann Tilke, oceniając planowany układ toru.

„Propozycja toru, jaką wysłaliśmy Formula One Group w Londynie z całą pewnością nie jest ostateczną wersją – to raczej podstawa. Jeśli jednak zostaną wprowadzone jakiekolwiek zmiany, to będą one raczej minimalne. Tor został zatwierdzony przez Hermanna Tilke, który przekazał nam różne propozycje niewielkich poprawek” – powiedział Sander w rozmowie z Jyllands-Posten.

Duńskie media zwracają uwagę, że w celu organizacji wyścigów F1 w Kopenhadze niezbędne będzie pozyskanie wsparcia budżetowego od lokalnych władz. W tym roku w Danii odbywają się się wybory na szczeblu lokalnym i z tego względu nie można przesądzać o gwarancjach na realizację projektu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2018  Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku
10.01.2018  Sander: Magnussen nie jest kluczowy dla planów organizacji GP Danii
09.01.2018  Warwick: Wielka Brytania nie może być pewna obecności w kalendarzu F1
03.01.2018  Kopenhaga oraz Nurburgring dołączą wkrótce do kalendarza F1?
11.12.2017  Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas
Tagi:
Kalendarz GP
Kopenhaga

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Titheon, 12.07.2017 14:29[!]
Nic specjalnego ten tor... Trzy długie "proste", kilka dziewięćdziesiątek i to wszystko. Na uwagę (w ramach ciekawostki) zasługują tylko i wyłącznie te dwa zwodzone mosty i "krzyżówka" przed Langebro, ale tak poza tym? Nuda.

PS. Tor skrojony pod Mercedesa :)
Pavlos Le Paul, 12.07.2017 14:31[!]
Jakoś szczególnie mnie nie zachęcił. Trochę nudnawy, poza paroma elementami, no ale skoro Tilke zatwierdził takie coś...
mcracer1993, 12.07.2017 14:33[!]
Mam nadzieję, że to nie przejdzie.
rno2, 12.07.2017 14:38[!]
Mi się nawet podoba, ale duża w tym zasługa, żel lubię Kopenhagę :-)
Warto rzucić okiem na widok z satelity.
Samą nitką toru nie ma co się sugerować, bo Baku wygląda równie prymitywnie, a wszyscy wiemy jaki mieliśmy ostatnio tam wyścig.
RedJohn, 12.07.2017 15:05[!]
"Przejechałem" się po "torze" w street view i jakoś strasznie porywająco to nie wygląda, ani otoczenie ciekawe, ani sam układ zachęcający. Jedyne ciekawy punkt to skręt w lewo pod górę z Borsgade. No i jeszcze plus dla ludzi z północy Polski bo bardzo łatwy dojazd będzie.
szajse, 12.07.2017 15:19[!]
Tak na oko to dzienny Singapur z czterema mostami.
Titheon, 12.07.2017 15:33[!]
@rno2 - tyle że nitka toru gwarantuje emocje, jak by to ująć, sama z siebie. Tor dobrze skonstruowany sam w sobie zapewnia emocje, bo są różne miejsca do ciekawych manewrów wyprzedzania, miejsca gdzie można czas tracić/zyskiwać w poszczególnych sektorach, pojechać na swój sposób unikatowo. A wyścigi takie jak Baku zdarzają się raz na kilka lat... i nie ma to w zasadzie nic wspólnego z nitką toru.

Nitka toru w Soczi też jest strasznie słabo skonstruowana. I dopóki nie trafi się tam "Baku 2017", wyścigi będą raczej nudne jak flaki z olejem. Możemy jeszcze liczyć, że za jakiś czas zmieni się aerodynamika bolidów i coś ruszy do przodu, ale ile można żyć marzeniami? :) Poza tym przypominam, że długie proste sprzyjają łatwemu wyprzedzaniu przy pomocy DRS - chcemy takich manewrów jak najwięcej? Potrzebujemy raczej torów technicznych, a nie takich z systemem prosta -> zakręt 90 stopni -> prosta.
Saruto, 12.07.2017 16:54[!]
@Titheon W 2020 już nie będzie Mercedesa w F1 ;)
---, 12.07.2017 17:16[!]
Toru w tym stylu się raczej nie spodziewałem - zaledwie osiem zakrętów, chyba że by doliczyć te drobne bendy na dwóch długich prostych, pierwszy od dawien dawna nowy tor poniżej 5 km ...
Na pierwszy rzut oka wygląda nieźle, dwie długie proste, trzecia też całkiem niezła, tor bardzo szeroki jak na tor uliczny, brakuje oczywiście długich i szybkich zakrętów, ale na ulicach to norma że bardzo trudno takowe znaleźć, jednak all in all wygląda lepiej niż można było się spodziewać. Jednak jak zawsze z ulicami dopiero w praniu i to po kilku wyścigach się zobaczy, czy tor dobry jest czy nie.
A tak w ogóle ciekawe gdzie ustawią prostą startową. Najprościej chyba będzie na początku Langebro, bo tam najszerzej, ale i tam może być problem. W każdym razie jeśli tak będzie, to będą niezłe starty, z dwiema długimi prostymi na sam początek.
s1986seba, 12.07.2017 20:16[!]
Najgorsze to skrzyżowanie... trzeba będzie czekać na światłach, na zielone...
mcracer1993, 12.07.2017 20:32[!]
@s1986seba It's embarrassing. Gdzie ty widzisz skrzyżowanie!? Radzę kupić okulary, bo wydaje mi się, że masz wzrok aspiranta Stępnia.
rno2, 12.07.2017 20:39[!]
@mcracer1993
A Ty łykasz prowokacje jak młody pelikan haha :-)
mcracer1993, 12.07.2017 20:57[!]
@rno2 Co wolno wojewodzie i tak dalej. Zresztą coś już powiedziałem na temat zwierząt....
Titheon, 12.07.2017 20:58[!]
A po co czekać na światłach? Destruction derby! :-)
s1986seba, 12.07.2017 21:51[!]
@mcracer1993
W życiu by mi do głowy nie przyszło że ktoś to weźmie na poważnie. To by był jakiś niemożliwy absurd. Lepiej zrobić równorzędne i przepuszczać z prawej.

@Titheon
Kvyat na pewno by nie czekał, części po całej Kopenhadze by latały
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca