F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.11.2017

Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej

Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Thierry Neuville wygrał Rajd Australii

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Ujawniono propozycję ulicznego toru F1 w Kopenhadze

W nieodległej przyszłości GP Danii może dołączyć do kalendarza mistrzostw świata.
Nataniel Piórkowski, 12 lipca 2017, wyświetlenia: 2276<< | lista | T- | T+ | >>
źródło: Jyllands-Posten

Duńskie konsorcjum odpowiadające za plan organizacji Grand Prix Formuły 1 w Kopenhadze ujawniło proponowany układ ulicznego toru.

Długość toru ma wynieść 4,5 kilometra. Zostanie on poprowadzony obok pałacu Christiansborg, będącego siedzibą duńskiego parlamentu oraz ogrodów Tivoli i będzie przebiegał przez dwa duże mosty. Projektanci przewidują, że na jednym z nich – Knippelsbro, kierowcy będą mogli osiągać prędkość około 300 km/h.

W artykule, jaki ukazał się na łamach gazety Jyllands-Posten można przeczytać, że projekt jest wspierany przez Larsa Seiera Christiansena, który w przeszłości wspierał rozwój kariery Romaina Grosjeana oraz byłego posła duńskiego parlamentu – Helge Sandera. Według nieoficjalnych doniesień w sprawie wyścigu F1 w Kopenhadze została już podpisana wstępna umowa z Liberty Media Group. W marcu miasto odwiedził projektant Hermann Tilke, oceniając planowany układ toru.

„Propozycja toru, jaką wysłaliśmy Formula One Group w Londynie z całą pewnością nie jest ostateczną wersją – to raczej podstawa. Jeśli jednak zostaną wprowadzone jakiekolwiek zmiany, to będą one raczej minimalne. Tor został zatwierdzony przez Hermanna Tilke, który przekazał nam różne propozycje niewielkich poprawek” – powiedział Sander w rozmowie z Jyllands-Posten.

Duńskie media zwracają uwagę, że w celu organizacji wyścigów F1 w Kopenhadze niezbędne będzie pozyskanie wsparcia budżetowego od lokalnych władz. W tym roku w Danii odbywają się się wybory na szczeblu lokalnym i z tego względu nie można przesądzać o gwarancjach na realizację projektu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.11.2017  Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos
08.11.2017  Horner sprzeciwia się propozycji rezygnacji z piątkowych treningów F1
16.10.2017  Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?
11.10.2017  GP Abu Zabi chce utrzymać status finałowej eliminacji sezonu
11.10.2017  Liberty jest zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Holandii?
Tagi:
Kalendarz GP
Kopenhaga

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Titheon, 12.07.2017 14:29[!]
Nic specjalnego ten tor... Trzy długie "proste", kilka dziewięćdziesiątek i to wszystko. Na uwagę (w ramach ciekawostki) zasługują tylko i wyłącznie te dwa zwodzone mosty i "krzyżówka" przed Langebro, ale tak poza tym? Nuda.

PS. Tor skrojony pod Mercedesa :)
Pavlos Le Paul, 12.07.2017 14:31[!]
Jakoś szczególnie mnie nie zachęcił. Trochę nudnawy, poza paroma elementami, no ale skoro Tilke zatwierdził takie coś...
mcracer1993, 12.07.2017 14:33[!]
Mam nadzieję, że to nie przejdzie.
rno2, 12.07.2017 14:38[!]
Mi się nawet podoba, ale duża w tym zasługa, żel lubię Kopenhagę :-)
Warto rzucić okiem na widok z satelity.
Samą nitką toru nie ma co się sugerować, bo Baku wygląda równie prymitywnie, a wszyscy wiemy jaki mieliśmy ostatnio tam wyścig.
RedJohn, 12.07.2017 15:05[!]
"Przejechałem" się po "torze" w street view i jakoś strasznie porywająco to nie wygląda, ani otoczenie ciekawe, ani sam układ zachęcający. Jedyne ciekawy punkt to skręt w lewo pod górę z Borsgade. No i jeszcze plus dla ludzi z północy Polski bo bardzo łatwy dojazd będzie.
szajse, 12.07.2017 15:19[!]
Tak na oko to dzienny Singapur z czterema mostami.
Titheon, 12.07.2017 15:33[!]
@rno2 - tyle że nitka toru gwarantuje emocje, jak by to ująć, sama z siebie. Tor dobrze skonstruowany sam w sobie zapewnia emocje, bo są różne miejsca do ciekawych manewrów wyprzedzania, miejsca gdzie można czas tracić/zyskiwać w poszczególnych sektorach, pojechać na swój sposób unikatowo. A wyścigi takie jak Baku zdarzają się raz na kilka lat... i nie ma to w zasadzie nic wspólnego z nitką toru.

Nitka toru w Soczi też jest strasznie słabo skonstruowana. I dopóki nie trafi się tam "Baku 2017", wyścigi będą raczej nudne jak flaki z olejem. Możemy jeszcze liczyć, że za jakiś czas zmieni się aerodynamika bolidów i coś ruszy do przodu, ale ile można żyć marzeniami? :) Poza tym przypominam, że długie proste sprzyjają łatwemu wyprzedzaniu przy pomocy DRS - chcemy takich manewrów jak najwięcej? Potrzebujemy raczej torów technicznych, a nie takich z systemem prosta -> zakręt 90 stopni -> prosta.
Saruto, 12.07.2017 16:54[!]
@Titheon W 2020 już nie będzie Mercedesa w F1 ;)
---, 12.07.2017 17:16[!]
Toru w tym stylu się raczej nie spodziewałem - zaledwie osiem zakrętów, chyba że by doliczyć te drobne bendy na dwóch długich prostych, pierwszy od dawien dawna nowy tor poniżej 5 km ...
Na pierwszy rzut oka wygląda nieźle, dwie długie proste, trzecia też całkiem niezła, tor bardzo szeroki jak na tor uliczny, brakuje oczywiście długich i szybkich zakrętów, ale na ulicach to norma że bardzo trudno takowe znaleźć, jednak all in all wygląda lepiej niż można było się spodziewać. Jednak jak zawsze z ulicami dopiero w praniu i to po kilku wyścigach się zobaczy, czy tor dobry jest czy nie.
A tak w ogóle ciekawe gdzie ustawią prostą startową. Najprościej chyba będzie na początku Langebro, bo tam najszerzej, ale i tam może być problem. W każdym razie jeśli tak będzie, to będą niezłe starty, z dwiema długimi prostymi na sam początek.
s1986seba, 12.07.2017 20:16[!]
Najgorsze to skrzyżowanie... trzeba będzie czekać na światłach, na zielone...
mcracer1993, 12.07.2017 20:32[!]
@s1986seba It's embarrassing. Gdzie ty widzisz skrzyżowanie!? Radzę kupić okulary, bo wydaje mi się, że masz wzrok aspiranta Stępnia.
rno2, 12.07.2017 20:39[!]
@mcracer1993
A Ty łykasz prowokacje jak młody pelikan haha :-)
mcracer1993, 12.07.2017 20:57[!]
@rno2 Co wolno wojewodzie i tak dalej. Zresztą coś już powiedziałem na temat zwierząt....
Titheon, 12.07.2017 20:58[!]
A po co czekać na światłach? Destruction derby! :-)
s1986seba, 12.07.2017 21:51[!]
@mcracer1993
W życiu by mi do głowy nie przyszło że ktoś to weźmie na poważnie. To by był jakiś niemożliwy absurd. Lepiej zrobić równorzędne i przepuszczać z prawej.

@Titheon
Kvyat na pewno by nie czekał, części po całej Kopenhadze by latały
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca