F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.11.2017

FIA zwróciła opłatę licencyjną Manora na sezon 2017

Gene: Alonso może wygrać Le Mans w swoim debiucie

Hartley pozostaje spokojny o jednostki Hondy w sezonie 2018

Williams dementuje pogłoski o podpisaniu umowy z Kubicą na sezon 2018

20.11.2017

Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej

Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Thierry Neuville wygrał Rajd Australii

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Porsche podejmie wkrótce decyzję w sprawie ewentualnego wejścia do F1?

Według AMuS niemiecki koncern ma do wyboru trzy opcje.
Nataniel Piórkowski, 13 lipca 2017, wyświetlenia: 2331<< | lista | T- | T+ | >>


W ciągu kolejnych dwóch tygodni Porsche powinno podjąć decyzję w sprawie ewentualnego zaangażowania się w starty w Formule 1.

Marka wchodząca w skład Grupy Volkswagena jest obecnie zaangażowana w starty w serii WEC. Magazyn Auto Motor und Sport informuje jednak, że w lipcu zarząd firmy podejmie decyzję w sprawie określenia strategii zaangażowania w sporty motorowe w kolejnych latach.

Korespondent niemieckiego magazynu – Michael Schmidt, donosi: „Porsche ma kilka opcji. Kontynuowanie startów w WEC, zaangażowanie w Formułę E lub wejście do Formuły 1 jako producent silników. Możliwa do wyobrażenia jest także kombinacja [różnych aktywności]”.

Obecnie trwają rozmowy na temat nowych przepisów dotyczących jednostek napędowych, jakie mają być wykorzystywane w F1 po sezonie 2020. Przedstawiciele Porsche pojawiali się na ostatnich posiedzeniach grupy odpowiadającej za opracowanie kolejnej formuły silnika serii Grand Prix.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.09.2017  Porsche poważnie rozważa powrót do F1 w charakterze dostawcy silników
09.08.2017  Porsche nie wyklucza zaangażowania się w Formułę 1
21.06.2017  Przedstawiciele Porsche pojawią się na Grand Prix Austrii?
06.05.2017  Porsche i Toyota wykluczają współpracę z Alonso podczas 24h Le Mans 2018
16.04.2017  Alonso wystartuje w przyszłorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans?
Tagi:
Porsche

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 13.07.2017 21:13[!]
Żeby było jasne: Porsche jest właścicielem Volkswagena, nie odwrtoniie!
kumien, 13.07.2017 22:47[!]
^^
Żeby było jasne: Nie jest. Byli bliscy przejęcia, ale VW wykorzystał spadek cen na giełdzie i wykupił wcześniej Porsche.
Pawel, 14.07.2017 00:39[!]
To może i ja dorzucę swoje 3 grosze:)

Jeśli mamy się bawić w ustalanie kto jest czyj, to musimy rozróżnić 4 firmy/koncerny/marki:
- Porsche AG - producent samochodów,
- Porsche SE - holding,
- Volkswagen AG - koncern motoryzacyjny w skład, którego wchodzą: Porsche, Volkswagen, Skoda, jeszcze kilka innych marek,
- Volkswagen - producent samochodów.

Teraz możemy to połączyć, a wygląda to tak:
VAG jest właścicielem Porsche i Volkswagena, z kolei głównym udziałowcem VAGu jest Porsche SE, które ma nieco ponad 50% udziałów.
Proste?
Nie! Całość jest o wiele bardziej zagmatwana (np. innym udziałowcem jest Porsche Gmbh, które ma zaledwie kilka procent akcji VAGu), jednak myślę, że lepiej aby to wytłumaczył, ktoś lepiej obeznany w temacie niż ja. To co napisałem jest tylko bardzo dużym skrótem, który ma jedynie przedstawić, że ustalenie kto do kogo należy nie jest takie proste i myślę, że nie warto tracić na to czasu (chyba, że kogoś interesuje grupa VW).
kumien, 14.07.2017 00:57[!]
^^
Właścicielem spółki Porsche SE jest VW AG, więc VW AG ma 50,7% swoich akcji. (źródło: https://pl.wikipe...g/wiki/Volkswagen_AG )

A dokładny opis jest tutaj (http://wyborcza.b...sableRedirects=true) Ogólnie dobra lekcja ekonomii.
sneer, 14.07.2017 07:55[!]
Owszem. Zrobili te manewry ze względów podatkowych. Powtórzę: to Porsche kontroluje Volkswagena.
dex, 14.07.2017 10:01[!]
"14 sierpnia 2009 roku koncern motoryzacyjny Volkswagen ostatecznie zadecydował, że przejmie 42 procent akcji producenta samochodów sportowych Porsche, płacąc za to do 3,3 mld euro. Pełna integracja obu przedsiębiorstw nastąpiła pod koniec 2011 roku. Porsche stało się wówczas dziesiątą należącą do Volkswagena marką samochodów".
borro, 15.07.2017 10:08[!]
@sneer
A kto to jest Porsche? ;-)
Jedno jest pewne, gdyby weszli do F1, to mogliby dla każdego z obecnych zespołów dostarczać silniki pod inną marką.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca