F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Villeneuve: Lauda nie powinien porównywać mego ojca do Maksa Verstappena

Ekipa Alonso z prowizorycznym pole position do wyścigu Le Mans

13.06.2018

Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?

Marko: Poprawki Hondy są warte 0,3 sekundy na okrążeniu

Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli

McLaren otwarty na wypożyczenie Norrisa do innego zespołu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Porsche podejmie wkrótce decyzję w sprawie ewentualnego wejścia do F1?

Według AMuS niemiecki koncern ma do wyboru trzy opcje.
Nataniel Piórkowski, 13 lipca 2017, wyświetlenia: 2423<< | lista | T- | T+ | >>


W ciągu kolejnych dwóch tygodni Porsche powinno podjąć decyzję w sprawie ewentualnego zaangażowania się w starty w Formule 1.

Marka wchodząca w skład Grupy Volkswagena jest obecnie zaangażowana w starty w serii WEC. Magazyn Auto Motor und Sport informuje jednak, że w lipcu zarząd firmy podejmie decyzję w sprawie określenia strategii zaangażowania w sporty motorowe w kolejnych latach.

Korespondent niemieckiego magazynu – Michael Schmidt, donosi: „Porsche ma kilka opcji. Kontynuowanie startów w WEC, zaangażowanie w Formułę E lub wejście do Formuły 1 jako producent silników. Możliwa do wyobrażenia jest także kombinacja [różnych aktywności]”.

Obecnie trwają rozmowy na temat nowych przepisów dotyczących jednostek napędowych, jakie mają być wykorzystywane w F1 po sezonie 2020. Przedstawiciele Porsche pojawiali się na ostatnich posiedzeniach grupy odpowiadającej za opracowanie kolejnej formuły silnika serii Grand Prix.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.04.2018  Berger: Porsche rozważa wejście do F1 od 2021 roku
30.11.2017  Brawn chciałby kolejnych producentów samochodów w Formule 1
05.09.2017  Porsche poważnie rozważa powrót do F1 w charakterze dostawcy silników
09.08.2017  Porsche nie wyklucza zaangażowania się w Formułę 1
21.06.2017  Przedstawiciele Porsche pojawią się na Grand Prix Austrii?
Tagi:
Porsche

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 13.07.2017 21:13[!]
Żeby było jasne: Porsche jest właścicielem Volkswagena, nie odwrtoniie!
kumien, 13.07.2017 22:47[!]
^^
Żeby było jasne: Nie jest. Byli bliscy przejęcia, ale VW wykorzystał spadek cen na giełdzie i wykupił wcześniej Porsche.
Pawel, 14.07.2017 00:39[!]
To może i ja dorzucę swoje 3 grosze:)

Jeśli mamy się bawić w ustalanie kto jest czyj, to musimy rozróżnić 4 firmy/koncerny/marki:
- Porsche AG - producent samochodów,
- Porsche SE - holding,
- Volkswagen AG - koncern motoryzacyjny w skład, którego wchodzą: Porsche, Volkswagen, Skoda, jeszcze kilka innych marek,
- Volkswagen - producent samochodów.

Teraz możemy to połączyć, a wygląda to tak:
VAG jest właścicielem Porsche i Volkswagena, z kolei głównym udziałowcem VAGu jest Porsche SE, które ma nieco ponad 50% udziałów.
Proste?
Nie! Całość jest o wiele bardziej zagmatwana (np. innym udziałowcem jest Porsche Gmbh, które ma zaledwie kilka procent akcji VAGu), jednak myślę, że lepiej aby to wytłumaczył, ktoś lepiej obeznany w temacie niż ja. To co napisałem jest tylko bardzo dużym skrótem, który ma jedynie przedstawić, że ustalenie kto do kogo należy nie jest takie proste i myślę, że nie warto tracić na to czasu (chyba, że kogoś interesuje grupa VW).
kumien, 14.07.2017 00:57[!]
^^
Właścicielem spółki Porsche SE jest VW AG, więc VW AG ma 50,7% swoich akcji. (źródło: https://pl.wikipe...g/wiki/Volkswagen_AG )

A dokładny opis jest tutaj (http://wyborcza.b...sableRedirects=true) Ogólnie dobra lekcja ekonomii.
sneer, 14.07.2017 07:55[!]
Owszem. Zrobili te manewry ze względów podatkowych. Powtórzę: to Porsche kontroluje Volkswagena.
dex, 14.07.2017 10:01[!]
"14 sierpnia 2009 roku koncern motoryzacyjny Volkswagen ostatecznie zadecydował, że przejmie 42 procent akcji producenta samochodów sportowych Porsche, płacąc za to do 3,3 mld euro. Pełna integracja obu przedsiębiorstw nastąpiła pod koniec 2011 roku. Porsche stało się wówczas dziesiątą należącą do Volkswagena marką samochodów".
borro, 15.07.2017 10:08[!]
@sneer
A kto to jest Porsche? ;-)
Jedno jest pewne, gdyby weszli do F1, to mogliby dla każdego z obecnych zespołów dostarczać silniki pod inną marką.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca