F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Sebastian Vettel jako pierwszy przetestuje system tarczy

Niemiec pokona podczas FP1 kilka okrążeń toru Silverstone z zamontowaną osłoną kokpitu.
Nataniel Piórkowski, 14 lipca 2017, wyświetlenia: 2509<< | lista | T- | T+ | >>


Sebastian Vettel będzie pierwszym kierowcą Formuły 1, który podczas porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii przetestuje w swoim bolidzie koncepcję tarczy.

Na początku sesji kierowca Ferrari powinien pokonać kilka okrążeń z zamontowaną osłoną kokpitu. Po zebraniu ogólnych danych na temat rozwiązania Niemiec skoncentruje się na przygotowaniach do decydujących sesji wyścigowego weekendu.

Od kilku miesięcy Międzynarodowa Federacja Samochodowa prowadzi wytężone prace w celu opracowania alternatywnego dla halo systemu poprawiającego bezpieczeństwo kierowcy w kokpicie.

Postępy związane z rozwojem "tarczy" były tak szybkie, iż możliwe stało się przetestowanie jej w bolidzie już w lipcu, a nie jak pierwotnie przewidywano podczas wrześniowego Grand Prix Włoch.

Za projekt i produkcję osłony odpowiada włoska firma Isoclima, dostarczająca swe produkty do różnych prestiżowych serii wyścigowych. FIA liczy, że "tarcza" będzie mogła zostać wprowadzona do użytku już w sezonie 2018. Jeśli nie będzie to możliwe, w bolidach znajdzie się system halo. Szef Red Bull Racing – Christian Horner wezwał niedawno do zachowania ostrożności przy podejmowaniu decyzji o oficjalnym wdrożeniu "tarczy" do F1, uznając, że realnym terminem ku temu powinien być dopiero sezon 2019.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.01.2018  Vettel: Ostatni krok w kierunku mistrzostwa będzie najtrudniejszy
08.12.2017  Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów
08.12.2017  Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją
04.12.2017  Vettel: Nie rozumiem dlaczego Kubica naciska na powrót do F1
29.11.2017  Vettel na czele tabeli drugiego dnia testów opon w Abu Zabi
Tagi:
FIA
Vettel S.
Tarcza
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zpieknymwypadem, 14.07.2017 09:43[!]
Spoko w sumie ta szybka
mcracer1993, 14.07.2017 09:52[!]
@zpieknymwypadem Nie będzie spoko jak spadnie deszcz haha xD A swoją drogą jeśli wejdzie coś cokolwiek poza zamkniętymi bolidami (takimi jakie są w prototypach w klasie LMP1) będzie oznaczać śmierć F1 - wiem, że to było wielokrotnie o tym mówione że śmierć tu i tam ale jeżeli wejdzie halo, aeroscreen czy ta tarcza to ja tego już nie kupuję.
marcelo92, 14.07.2017 09:53[!]
Trochę niższa mogła by być ta szybka.
Lejnus, 14.07.2017 09:57[!]
Spoko to wygląda. Jestem sceptycznie nastawiony ale na tym zdjęciu prezentuje się to kozacko. Jak myśliwiec. :D
crizz, 14.07.2017 11:27[!]
Pytanie, jak wpływa na widoczność. I nie mam na myśli tylko warunków deszczowych, ale i odbicia/załamania światła słonecznego, zniekształcenie itp.
jednooki_cyklop, 14.07.2017 12:03[!]
Wygląda na szybką :)
mr_bean2000, 14.07.2017 12:19[!]
Cytat mcracer1993 :
Nie będzie spoko jak spadnie deszcz haha xD

Nie pisz tego tutaj tylko do FIA, ci idioci na pewno o tym nie pomyśleli.

Cytat mcracer1993 :
A swoją drogą jeśli wejdzie coś cokolwiek poza zamkniętymi bolidami (takimi jakie są w prototypach w klasie LMP1) będzie oznaczać śmierć F1

Z powodu głupiej szyby?
szajse, 14.07.2017 12:46[!]
Właśnie wkraczamy w erę zamkniętych kokpitów f1. A co do obaw o deszcz to chyba wszyscy wiedzą, że obecnie w f1 podczas mżawki jeździ się za Maylanderem a jak zrosi mocniej to się stoi w pit-lane i czeka na słoneczko. Takie czasy...
82TOMMY82, 14.07.2017 14:19[!]
moze mi ktos wytlumaczyc po kiego nie zabudowac calosci? przeciez to juz i tak nie ma nic wspolnego z otwarta konstrukcja
mcracer1993, 14.07.2017 14:40[!]
@mr_bean2000 FIA po prostu uzna mnie za jakiegoś wariata lub człowieka, który ma myślenie z podstawówki (już nie można mówić gimbaza, bo te szkoły zostały zlikwidowane).

@szajse Dlatego obecną władzę FIA (ale na pewno nie Maeylandera, bo on tylko wykonuje swoja pracę za kierownicą SC) trzeba wyrzucić na bruk, a opony Pirelii wyrzucić do śmietnika i je zutylizować - przecież tylko Verstappen z Rosbergiem potrafili wyjść z poślizgu bez uderzenia w cokolwiek na deszczowych oponach w GP Brazylii - do tego towarzystwa jeszcze zaliczę Alonso i Hamiltona.
oxiplegatz, 14.07.2017 15:51[!]
Nie tylko deszcz, ale też przyklejające się kawałki gumy mogą ograniczać widoczność tej szybki. Ale jest ładniejsza niż "halo", które miało wygląd jakiegoś dziwacznego taboretu stojącego nad kokpitem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca