F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.07.2017

DTM: Maro Engel wygrał niedzielny wyścig na torze w Moskwie

Renault liczy na podwójny finisz w czołowej dziesiątce w GP Węgier

Cowell: Żaden koncern nie powinien lekceważyć możliwości Hondy

22.07.2017

Organizatorzy GP Singapuru bliscy podpisania nowej umowy z władzami F1

DTM: Rast odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu w Rosji

21.07.2017

Pirelli zakończyło analizę uszkodzonej opony z bolidu Vettela

Grosjean i Magnussen pozostaną kierowcami Haasa w sezonie 2018

Hasegawa: Zniesienie systemu tokenów pomaga Hondzie w odrabianiu strat

Lauda: F1 może żałować wprowadzenia Halo

Horner: F1 musi odpowiedzieć na wiele poważnych pytań

Wolff: FIA "nie miała wyboru" decydując o wprowadzeniu Halo

Force India rozpoczęło negocjacje nad nową umową dla Pereza

20.07.2017

Williams zabronił Villeneuve'owi wstępu do swojego motorhome'u?

GPDA popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo od sezonu 2018

Mallya: Perez powinien odejść z Force India tylko do Ferrari

Kubica pewny, że jest w stanie poprowadzić bolid w specyfikacji z sezonu 2017

19.07.2017

System Halo ma wejść do użytku w F1 od sezonu 2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

Cosworth rozważa powrót do F1

Brown: Mercedes i Ferrari nie chcą pomagać McLarenowi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Sebastian Vettel jako pierwszy przetestuje system tarczy

Niemiec pokona podczas FP1 kilka okrążeń toru Silverstone z zamontowaną osłoną kokpitu.
Nataniel Piórkowski, 14 lipca 2017, wyświetlenia: 1478<< | lista | T- | T+ | >>


Sebastian Vettel będzie pierwszym kierowcą Formuły 1, który podczas porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii przetestuje w swoim bolidzie koncepcję tarczy.

Na początku sesji kierowca Ferrari powinien pokonać kilka okrążeń z zamontowaną osłoną kokpitu. Po zebraniu ogólnych danych na temat rozwiązania Niemiec skoncentruje się na przygotowaniach do decydujących sesji wyścigowego weekendu.

Od kilku miesięcy Międzynarodowa Federacja Samochodowa prowadzi wytężone prace w celu opracowania alternatywnego dla halo systemu poprawiającego bezpieczeństwo kierowcy w kokpicie.

Postępy związane z rozwojem "tarczy" były tak szybkie, iż możliwe stało się przetestowanie jej w bolidzie już w lipcu, a nie jak pierwotnie przewidywano podczas wrześniowego Grand Prix Włoch.

Za projekt i produkcję osłony odpowiada włoska firma Isoclima, dostarczająca swe produkty do różnych prestiżowych serii wyścigowych. FIA liczy, że "tarcza" będzie mogła zostać wprowadzona do użytku już w sezonie 2018. Jeśli nie będzie to możliwe, w bolidach znajdzie się system halo. Szef Red Bull Racing – Christian Horner wezwał niedawno do zachowania ostrożności przy podejmowaniu decyzji o oficjalnym wdrożeniu "tarczy" do F1, uznając, że realnym terminem ku temu powinien być dopiero sezon 2019.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.07.2017  Pirelli zakończyło analizę uszkodzonej opony z bolidu Vettela
17.07.2017  Auto Hebdo: Ferrari proponuje Vettelowi umowę do 2020 roku
14.07.2017  Vettel wskazał główne wady pierwszej wersji systemu tarczy
11.07.2017  Marchionne: Ferrari jest gotowe przedłużyć umowę z Vettelem
10.07.2017  Vettel: Byłem przekonany, że Bottas zaliczył falstart
Tagi:
FIA
Vettel S.
Tarcza
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zpieknymwypadem, 14.07.2017 09:43[!]
Spoko w sumie ta szybka
mcracer1993, 14.07.2017 09:52[!]
@zpieknymwypadem Nie będzie spoko jak spadnie deszcz haha xD A swoją drogą jeśli wejdzie coś cokolwiek poza zamkniętymi bolidami (takimi jakie są w prototypach w klasie LMP1) będzie oznaczać śmierć F1 - wiem, że to było wielokrotnie o tym mówione że śmierć tu i tam ale jeżeli wejdzie halo, aeroscreen czy ta tarcza to ja tego już nie kupuję.
marcelo92, 14.07.2017 09:53[!]
Trochę niższa mogła by być ta szybka.
Lejnus, 14.07.2017 09:57[!]
Spoko to wygląda. Jestem sceptycznie nastawiony ale na tym zdjęciu prezentuje się to kozacko. Jak myśliwiec. :D
crizz, 14.07.2017 11:27[!]
Pytanie, jak wpływa na widoczność. I nie mam na myśli tylko warunków deszczowych, ale i odbicia/załamania światła słonecznego, zniekształcenie itp.
jednooki_cyklop, 14.07.2017 12:03[!]
Wygląda na szybką :)
mr_bean2000, 14.07.2017 12:19[!]
Cytat mcracer1993 :
Nie będzie spoko jak spadnie deszcz haha xD

Nie pisz tego tutaj tylko do FIA, ci idioci na pewno o tym nie pomyśleli.

Cytat mcracer1993 :
A swoją drogą jeśli wejdzie coś cokolwiek poza zamkniętymi bolidami (takimi jakie są w prototypach w klasie LMP1) będzie oznaczać śmierć F1

Z powodu głupiej szyby?
szajse, 14.07.2017 12:46[!]
Właśnie wkraczamy w erę zamkniętych kokpitów f1. A co do obaw o deszcz to chyba wszyscy wiedzą, że obecnie w f1 podczas mżawki jeździ się za Maylanderem a jak zrosi mocniej to się stoi w pit-lane i czeka na słoneczko. Takie czasy...
82TOMMY82, 14.07.2017 14:19[!]
moze mi ktos wytlumaczyc po kiego nie zabudowac calosci? przeciez to juz i tak nie ma nic wspolnego z otwarta konstrukcja
mcracer1993, 14.07.2017 14:40[!]
@mr_bean2000 FIA po prostu uzna mnie za jakiegoś wariata lub człowieka, który ma myślenie z podstawówki (już nie można mówić gimbaza, bo te szkoły zostały zlikwidowane).

@szajse Dlatego obecną władzę FIA (ale na pewno nie Maeylandera, bo on tylko wykonuje swoja pracę za kierownicą SC) trzeba wyrzucić na bruk, a opony Pirelii wyrzucić do śmietnika i je zutylizować - przecież tylko Verstappen z Rosbergiem potrafili wyjść z poślizgu bez uderzenia w cokolwiek na deszczowych oponach w GP Brazylii - do tego towarzystwa jeszcze zaliczę Alonso i Hamiltona.
oxiplegatz, 14.07.2017 15:51[!]
Nie tylko deszcz, ale też przyklejające się kawałki gumy mogą ograniczać widoczność tej szybki. Ale jest ładniejsza niż "halo", które miało wygląd jakiegoś dziwacznego taboretu stojącego nad kokpitem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca