F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.07.2018

Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania

Mallya chce, aby Ocon i Perez pozostali kierowcami Force India

GP Miami zostanie potwierdzone pod koniec lipca?

Abiteboul: Renault musi mieć alternatywy dla Sainza

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

17.07.2018

Webber: Formuła 1 zbyt łatwo dopuszcza fanów do kierowców

Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek

Steiner: Haas nie żałuje kontrowersyjnego podejścia do startów w F1

Raikkonen może wrócić do Saubera na sezon 2019?

Antonio Giovinazzi wystąpi z Sauberem w treningu do GP Niemiec

Ferrari z agresywnym wyborem opon na Grand Prix Węgier

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Aston Martin bierze pod uwagę ewentualne zaangażowanie się w F1

Firma zaznacza jednak, że przepisy sportu musiałyby jasno regulować kwestie wydatków.
Nataniel Piórkowski, 25 lipca 2017, wyświetlenia: 1853<< | lista | T- | T+ | >>


Aston Martin może wyrazić zainteresowanie zainaugurowaniem funkcjonowania programu silnikowego F1, jeśli nowe przepisy sportu będą wyraźnie regulowały kwestie finansowe.

Dyrektor generalny firmy – Andy Palmer, wziął udział w ostatnim spotkaniu grupy roboczej do spraw jednostek napędowych. Brytyjczyk zaznaczył, że ewentualne zaangażowanie się Aston Martina w Formułę 1 będzie uzależnione od tego, czy przepisy będą regulowały kwestie wydatków.

Koncern sponsoruje obecnie team Red Bull Racing i współpracuje z technicznym guru zespołu – Adrianem Neweyem nad projektem drogowego samochodu Valkyrie, napędzanego silnikiem Coswortha.

„Można powiedzieć, że znajdujemy się na peryferiach F1 dzięki Valkyrie i Red Bullowi. Zawsze przewija się to pytanie: «Czy chcesz wejść do sportu z własnym zespołem?». Naszym głównym rywalem na rynku jest Ferrari, więc pod tym względem mamy powód do zaangażowania się w pewien sposób w Formułę 1. Jesteśmy jednak firmą, która dopiero niedawno zaczęła odnotowywać zyski i nie dysponujemy wolnymi 350-400 milionami na rok, które moglibyśmy przeznaczyć na wydatki w F1”.

„Jeśli – bardzo mocno zaznaczam «jeśli» – wprowadzone zostanie ograniczenie w zakresie liczby zatrudnianych osób lub wydatków przeznaczanych na rozwój nowego silnika, jeśli limity te będą stały na rozsądnym poziomie, to otrzymamy dobry powód, aby przejść do etapu analizy. W tej chwili mamy do czynienia z wieloma różnymi opiniami i wciąż dochodzi do zmian pod względem tego, jak ma wyglądać ostateczna propozycja” – zaznaczył.

Palmer zaznaczył, że rozmowy grupy roboczej zmierzają w dobrym kierunku, ale jak dotąd w trakcie obrad nie osiągnięto żadnego konsensusu. „Oczywiście wszystkie strony zgadzają się co do tego, że w F1 musi być lepszym widowiskiem: potrzeba więcej hałasu, nikt nie chce zbyt przesadnie ograniczać osiągów, ale jednocześnie trzeba ograniczyć koszty zaangażowania się w sport. Nie sądzę, że jest ktoś, kto kwestionowałby ten postulat. Pytanie brzmi jednak w jaki sposób do tego doprowadzić? FIA zapyta: "Dlaczego z tego nie zrezygnujecie", na co połowa osób powie "Nie, to niemożliwe"”.

Brytyjczyk zaznaczył, że pomimo powiązań z Cosworthem przy projekcie Valkyrie, nie ma pewności, że obie firmy prowadziłyby wspólny program w F1. „Mamy dobre relacje z Cosworthem, ale to nie oznacza, że nie rozważylibyśmy na przykład [współpracy z] Ricardo [dostawcą skrzyń biegów dla Valkyrie] lub Ilmorem, których reprezentanci byli obecni na ostatnim spotkaniu. Wszyscy słuchaliśmy. Rozmawialiśmy o przyszłości z różnymi podmiotami, ale nie podjęliśmy żadnej decyzji. Mam nadzieję, że we wrześniu otrzymamy wyraźniejszy obraz sytuacji, co pozwoli nam na powzięcie konkretnych postanowień”.

Aston Martin nie jest również zainteresowany scenariuszem użyczania swej nazwy silnikowi na bazie umowy sponsorskiej. „Nigdy nie byłem fanem prostego sponsoringu. Zawsze staram się nadać projektowi pewien poziom autentyczności. Im więcej autentyczności, tym lepiej”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.07.2018  Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania
13.07.2018  Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS
11.07.2018  Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1
10.07.2018  Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie
07.07.2018  Trzej producenci silników sprzeciwiają się rezygnacji z MGU-H
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Aston Martin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
tcx, 28.07.2017 00:04[!]
Aston Martin niech się zaangażuje w poprawę wyników finansowych.
Ja też bym chciał być krezusem na moim rynku, ale nim nie jestem - i różnica polega na tym, że ja o tym wiem, a Aston Martin o swojej pozycji nie wie nic. Te 162 bańki funtów straty za 2016 rok to jest zysk?

Moźe i sytuacja się poprawia, ale na standardy F1 to o wiele za mało...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca