F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Russell zostanie kierowcą rezerwowym Force India?

Villeneuve: Stroll musi poprawić swoją formę

Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari

14.11.2017

Hamilton: F1 nie powinna ograniczać regulaminowej puli silników

Toro Rosso bliskie ogłoszenia składu kierowców na sezon 2018

Pirelli opublikowało wybory zespołów na Grand Prix Abu Zabi

Briatore: Ferrari powinno było zatrudnić Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Aston Martin bierze pod uwagę ewentualne zaangażowanie się w F1

Firma zaznacza jednak, że przepisy sportu musiałyby jasno regulować kwestie wydatków.
Nataniel Piórkowski, 25 lipca 2017, wyświetlenia: 1807<< | lista | T- | T+ | >>


Aston Martin może wyrazić zainteresowanie zainaugurowaniem funkcjonowania programu silnikowego F1, jeśli nowe przepisy sportu będą wyraźnie regulowały kwestie finansowe.

Dyrektor generalny firmy – Andy Palmer, wziął udział w ostatnim spotkaniu grupy roboczej do spraw jednostek napędowych. Brytyjczyk zaznaczył, że ewentualne zaangażowanie się Aston Martina w Formułę 1 będzie uzależnione od tego, czy przepisy będą regulowały kwestie wydatków.

Koncern sponsoruje obecnie team Red Bull Racing i współpracuje z technicznym guru zespołu – Adrianem Neweyem nad projektem drogowego samochodu Valkyrie, napędzanego silnikiem Coswortha.

„Można powiedzieć, że znajdujemy się na peryferiach F1 dzięki Valkyrie i Red Bullowi. Zawsze przewija się to pytanie: «Czy chcesz wejść do sportu z własnym zespołem?». Naszym głównym rywalem na rynku jest Ferrari, więc pod tym względem mamy powód do zaangażowania się w pewien sposób w Formułę 1. Jesteśmy jednak firmą, która dopiero niedawno zaczęła odnotowywać zyski i nie dysponujemy wolnymi 350-400 milionami na rok, które moglibyśmy przeznaczyć na wydatki w F1”.

„Jeśli – bardzo mocno zaznaczam «jeśli» – wprowadzone zostanie ograniczenie w zakresie liczby zatrudnianych osób lub wydatków przeznaczanych na rozwój nowego silnika, jeśli limity te będą stały na rozsądnym poziomie, to otrzymamy dobry powód, aby przejść do etapu analizy. W tej chwili mamy do czynienia z wieloma różnymi opiniami i wciąż dochodzi do zmian pod względem tego, jak ma wyglądać ostateczna propozycja” – zaznaczył.

Palmer zaznaczył, że rozmowy grupy roboczej zmierzają w dobrym kierunku, ale jak dotąd w trakcie obrad nie osiągnięto żadnego konsensusu. „Oczywiście wszystkie strony zgadzają się co do tego, że w F1 musi być lepszym widowiskiem: potrzeba więcej hałasu, nikt nie chce zbyt przesadnie ograniczać osiągów, ale jednocześnie trzeba ograniczyć koszty zaangażowania się w sport. Nie sądzę, że jest ktoś, kto kwestionowałby ten postulat. Pytanie brzmi jednak w jaki sposób do tego doprowadzić? FIA zapyta: "Dlaczego z tego nie zrezygnujecie", na co połowa osób powie "Nie, to niemożliwe"”.

Brytyjczyk zaznaczył, że pomimo powiązań z Cosworthem przy projekcie Valkyrie, nie ma pewności, że obie firmy prowadziłyby wspólny program w F1. „Mamy dobre relacje z Cosworthem, ale to nie oznacza, że nie rozważylibyśmy na przykład [współpracy z] Ricardo [dostawcą skrzyń biegów dla Valkyrie] lub Ilmorem, których reprezentanci byli obecni na ostatnim spotkaniu. Wszyscy słuchaliśmy. Rozmawialiśmy o przyszłości z różnymi podmiotami, ale nie podjęliśmy żadnej decyzji. Mam nadzieję, że we wrześniu otrzymamy wyraźniejszy obraz sytuacji, co pozwoli nam na powzięcie konkretnych postanowień”.

Aston Martin nie jest również zainteresowany scenariuszem użyczania swej nazwy silnikowi na bazie umowy sponsorskiej. „Nigdy nie byłem fanem prostego sponsoringu. Zawsze staram się nadać projektowi pewien poziom autentyczności. Im więcej autentyczności, tym lepiej”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.11.2017  Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1
16.11.2017  Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1
16.11.2017  Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1
15.11.2017  Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1
14.11.2017  Hamilton: F1 nie powinna ograniczać regulaminowej puli silników
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Aston Martin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
tcx, 28.07.2017 00:04[!]
Aston Martin niech się zaangażuje w poprawę wyników finansowych.
Ja też bym chciał być krezusem na moim rynku, ale nim nie jestem - i różnica polega na tym, że ja o tym wiem, a Aston Martin o swojej pozycji nie wie nic. Te 162 bańki funtów straty za 2016 rok to jest zysk?

Moźe i sytuacja się poprawia, ale na standardy F1 to o wiele za mało...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca