F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.10.2018

Stroll może zadebiutować w Force India przy okazji testów w Abu Zabi

Magnussen i Steiner krytykują przepisy dotyczące zarządzania paliwem

Verstappen podekscytowany perspektywą kolejnego sezonu

Vandoorne będzie pomagał Mercedesowi w symulatorze

GP USA: weekend w obiektywie

GP USA: opony użyte w wyścigu

Ocon i Magnussen wykluczeni z wyników GP USA (akt.)

21.10.2018

Raikkonen: Udowodniłem, że niektórzy ludzie się mylili

Kevin Magnussen z możliwą dyskwalifikacją za zbyt duże zużycie paliwa

Alonso: W F1 ściga się więcej amatorów niż w WEC

Grosjean zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie do GP Meksyku

Horner: Ricciardo wybił dziurę w ścianie po odpadnięciu z GP USA

Stroll i Sainz otrzymali punkty karne

Kimi Raikkonen wygrywa Grand Prix USA

GP USA: najszybsze okrążenia wyścigu

GP USA: wyniki wyścigu

Verstappen wystartuje do GP Stanów Zjednoczonych z osiemnastego pola

Wolff: Jestem ostrożny w ocenie szans Ocona na posadę w Williamsie

Wolff nie wyklucza kolejnych poleceń zespołowych podczas wyścigu w Austin

Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Aston Martin bierze pod uwagę ewentualne zaangażowanie się w F1

Firma zaznacza jednak, że przepisy sportu musiałyby jasno regulować kwestie wydatków.
Nataniel Piórkowski, 25 lipca 2017, wyświetlenia: 1865<< | lista | T- | T+ | >>


Aston Martin może wyrazić zainteresowanie zainaugurowaniem funkcjonowania programu silnikowego F1, jeśli nowe przepisy sportu będą wyraźnie regulowały kwestie finansowe.

Dyrektor generalny firmy – Andy Palmer, wziął udział w ostatnim spotkaniu grupy roboczej do spraw jednostek napędowych. Brytyjczyk zaznaczył, że ewentualne zaangażowanie się Aston Martina w Formułę 1 będzie uzależnione od tego, czy przepisy będą regulowały kwestie wydatków.

Koncern sponsoruje obecnie team Red Bull Racing i współpracuje z technicznym guru zespołu – Adrianem Neweyem nad projektem drogowego samochodu Valkyrie, napędzanego silnikiem Coswortha.

„Można powiedzieć, że znajdujemy się na peryferiach F1 dzięki Valkyrie i Red Bullowi. Zawsze przewija się to pytanie: «Czy chcesz wejść do sportu z własnym zespołem?». Naszym głównym rywalem na rynku jest Ferrari, więc pod tym względem mamy powód do zaangażowania się w pewien sposób w Formułę 1. Jesteśmy jednak firmą, która dopiero niedawno zaczęła odnotowywać zyski i nie dysponujemy wolnymi 350-400 milionami na rok, które moglibyśmy przeznaczyć na wydatki w F1”.

„Jeśli – bardzo mocno zaznaczam «jeśli» – wprowadzone zostanie ograniczenie w zakresie liczby zatrudnianych osób lub wydatków przeznaczanych na rozwój nowego silnika, jeśli limity te będą stały na rozsądnym poziomie, to otrzymamy dobry powód, aby przejść do etapu analizy. W tej chwili mamy do czynienia z wieloma różnymi opiniami i wciąż dochodzi do zmian pod względem tego, jak ma wyglądać ostateczna propozycja” – zaznaczył.

Palmer zaznaczył, że rozmowy grupy roboczej zmierzają w dobrym kierunku, ale jak dotąd w trakcie obrad nie osiągnięto żadnego konsensusu. „Oczywiście wszystkie strony zgadzają się co do tego, że w F1 musi być lepszym widowiskiem: potrzeba więcej hałasu, nikt nie chce zbyt przesadnie ograniczać osiągów, ale jednocześnie trzeba ograniczyć koszty zaangażowania się w sport. Nie sądzę, że jest ktoś, kto kwestionowałby ten postulat. Pytanie brzmi jednak w jaki sposób do tego doprowadzić? FIA zapyta: "Dlaczego z tego nie zrezygnujecie", na co połowa osób powie "Nie, to niemożliwe"”.

Brytyjczyk zaznaczył, że pomimo powiązań z Cosworthem przy projekcie Valkyrie, nie ma pewności, że obie firmy prowadziłyby wspólny program w F1. „Mamy dobre relacje z Cosworthem, ale to nie oznacza, że nie rozważylibyśmy na przykład [współpracy z] Ricardo [dostawcą skrzyń biegów dla Valkyrie] lub Ilmorem, których reprezentanci byli obecni na ostatnim spotkaniu. Wszyscy słuchaliśmy. Rozmawialiśmy o przyszłości z różnymi podmiotami, ale nie podjęliśmy żadnej decyzji. Mam nadzieję, że we wrześniu otrzymamy wyraźniejszy obraz sytuacji, co pozwoli nam na powzięcie konkretnych postanowień”.

Aston Martin nie jest również zainteresowany scenariuszem użyczania swej nazwy silnikowi na bazie umowy sponsorskiej. „Nigdy nie byłem fanem prostego sponsoringu. Zawsze staram się nadać projektowi pewien poziom autentyczności. Im więcej autentyczności, tym lepiej”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.10.2018  Magnussen i Steiner krytykują przepisy dotyczące zarządzania paliwem
20.10.2018  Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy
20.10.2018  Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi
20.10.2018  Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego
20.10.2018  Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Aston Martin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
tcx, 28.07.2017 00:04[!]
Aston Martin niech się zaangażuje w poprawę wyników finansowych.
Ja też bym chciał być krezusem na moim rynku, ale nim nie jestem - i różnica polega na tym, że ja o tym wiem, a Aston Martin o swojej pozycji nie wie nic. Te 162 bańki funtów straty za 2016 rok to jest zysk?

Moźe i sytuacja się poprawia, ale na standardy F1 to o wiele za mało...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca