F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.07.2018

Raikkonen może wrócić do Saubera na sezon 2019?

Antonio Giovinazzi wystąpi z Sauberem w treningu do GP Niemiec

Ferrari z agresywnym wyborem opon na Grand Prix Węgier

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lucas di Grassi został mistrzem Formuły E

Brazylijczyk pokonał w walce o tytuł Sebastiena Buemiego.
Nataniel Piórkowski, 31 lipca 2017, wyświetlenia: 2044<< | lista | T- | T+ | >>


Lucas di Grassi zdobył tytuł mistrza Formuły E w sezonie 2016/17.

Brazylijczyk skorzystał na wielkich problemach Sebastiena Buemiego, który nie zdobył ani jednego punktu w trakcie podwójnej rundy w Montrealu. W sobotę Szwajcar przebijał się w górę stawki i dojechał do mety na czwartym miejscu, zdobywając 14 "oczek". Osiągnięcie to zostało jednak anulowane przez sędziów, gdy okazało się, że bolid Buemiego ważył mniej niż 880 kilogramów.

Di Grassi odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu, a ze względu na karę nałożoną na wychowanka juniorskiego programu Red Bulla jego przewaga w tabeli wzrosła z sześciu do aż osiemnastu punktów. W niedzielę na ulicznym obiekcie w Montrealu triumfował Jean-Eric Vergne. Di Grassi, kontrolujący losy walki o tytuł, pojechał spokojnie, unikając podejmowania niepotrzebnego ryzyka.

Kalkulować nie mógł Buemi – podobnie jak miało to miejsce w sobotę, były kierowca F1 wmieszał się w zacięte pojedynki. Na starcie reprezentant ekipy Renault e.dams został uderzony w tył bolidu przez Antonio Felixa da Costę. Szwajcar musiał zjechać do alei serwisowej, aby dokonać wymiany uszkodzonych części nadwozia – chociaż powrócił do jazdy, zajął tylko jedenaste miejsce.

Nagrodą pocieszenia dla Renault e.dam jest zdobycie tytułu dla najlepszego zespołu. „Sądzę, że wykonałem dobrą pracę” – powiedział Buemi. „Kiedy dwa razy zostajesz zdyskwalifikowany i tracisz 22 punkty, a dodatkowo opuszczasz dwa wyścigi mistrzostw, które liczą tylko 12 eliminacji, to co możesz zrobić. Największym problemem było opuszczenie dwóch wyścigów w Nowym Jorku oraz dyskwalifikacje”.

Di Grassi, który w niedzielę wieczorem odebrał trofeum mistrzowskie z rąk szefa FIA – Jeana Todta, powiedział: „Za mną wspaniały sezon. W tym roku znajdowałem się pod wielką presją, tak samo jak Sebastien. Przed tym weekendem wróciły wszystkie wspomnienia z początków kariery. Podchodzę do takich rzeczy bardzo emocjonalnie, a dzisiejszy dzień jest dla mnie bardzo wyjątkowy. Od samego początku kampanii byliśmy bardzo zaangażowani. Przez dwa poprzednie lata walczyliśmy o zwycięstwa, o mistrzostwa, ale zawsze czegoś brakowało i przegrywaliśmy je z małą stratą. Dzisiaj zapisałem się w końcu na kartach historii Formuły E obok dwóch wielkich nazwisk: Nelsona Piqueta Jr i Sebastiena Buemiego”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.05.2018  Felipe Massa będzie ścigał się w Formule E
12.02.2018  Rosenqvist: Zdobycie tytułu w Formule E może mnie przybliżyć do posady w F1
09.02.2018  Carey: F1 jest i pozostaje czołową serią wyścigową świata
02.02.2018  Agag: Za dwadzieścia lat Formuła E będzie główną serią wyścigową
08.12.2017  Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów
Tagi:
FE
Di Grassi L.
Buemi S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
iceneon, 31.07.2017 09:04[!]
Trochę go poniosło z tymi wielkimi nazwiskami.
Simi, 31.07.2017 11:14[!]
Szkoda Buemiego. Gdyby nie opuszczenie dwóch wyścigów, tytuł byłby prawdopodobnie jego, bo w pierwszej połowie sezonu wygrywał prawie wszystko.
Masio, 31.07.2017 11:23[!]
Rok temu Buemi był mistrzem, a di Grassi wicemistrzem. W tym roku odwrotnie.
marios76, 31.07.2017 17:03[!]
@Simi W sumie podjal to ryzyko... startowal gdzie indziej. Alonso tez mogl pare punktow z Monaco wywiesc, a nie chcial ( mu sie nie dziwie :) Tylko ten tytul moze byc lekko niesmaczny, ale nie mi to oceniac.
Simi, 31.07.2017 22:37[!]
@marios76
No właśnie, ale sytuacja Buemiego i Alonso były zgoła inne. Dla Alonso nawet niezła zdobycz punktowa właściwie nic by nie zmieniła. Natomiast Buemi.. można powiedzieć, że postawił na szali tytuł i go przegrał. Z drugiej strony Le Mans to Le Mans. Na miejscu di Grassiego czułbym jednak pewien niedosyt. Kiedy wygrywasz dwa wyścigi, a rywal sześć i pokonujesz go startując wszędzie, a on nie wziął udziału w dwóch rundach.. jest to powód do zastanowienia. Oczywiście nie ma co gdybać, ale jednak opuszczenie NY przez Buemiego właściwie podarowało tytuł Lucasowi. Nie wiem jak on, mnie by to choć odrobinę gryzło ;) :D
MMMotorsport, 31.07.2017 23:12[!]
@Simi @marios76
Drobne sprostowanie, To nie było tak, że Buemi nie chciał jechać w NYC. On chciał zdecydowanie bardziej być w NYC niż jechać 6h Nurburging, ale Toyota powiedziała stanowcze nie (tak samo było z Lopezem), więc nie miał za bardzo wyboru.
---, 31.07.2017 23:43[!]
@Simi
No, ale DIG w NY zdobył 22 pkt, a jego przewaga na końcu to była 24 pkt, więc nawet gdyby DIG również opuścił NY i tak wygrałby tytuł z przewagą 2 pkt nad BUE.
krecik705, 01.08.2017 00:26[!]
@---
Taki scenariusz z NY:
Buemi zdobywa 22 punkty, a DiGrassi 19. Czyli Buemi odrabia 22 z 24, zostają jeszcze 2, ale że DIG zdobywa 3 mniej to BUE wygrywa jednym punktem.

Owszem DNF dla obu nie zmieniłby wyników klasyfikacji końcowej, ale dodając punkty jednemu uwzględniaj, że kto inny może stracić swoje i może to mieć przełożenie w końcowym wyniku. Pamiętaj o tym następnym razem :-)
Simi, 01.08.2017 11:05[!]
@---
No właśnie, to jest ważny punkt, ale z drugiej strony oznacza to tylko tyle, że w wyścigach, w których obaj startowali, di Grassi zdobył więcej punktów. Ale wciąż Buemi nie miał szans zapunktować w dwóch wyścigach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca