F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA zamierza eksperymentować z rozmiarami systemu Halo

Przedni słupek pałąku testowanego przez George'a Russella jest szeroki na dwadzieścia milimetrów.
Mateusz Szymkiewicz, 2 sierpnia 2017, wyświetlenia: 1524<< | lista | T- | T+ | >>

FIA zamierza przetestować kilka wersji systemu Halo, mające różnić się od siebie grubością elementu znajdującego się na wprost głowy kierowcy.

Przed Grand Prix Węgier oficjalnie zostało zatwierdzone wprowadzenie systemu ochrony głowy kierowcy od sezonu 2018. Rozwiązaniem preferowanym przez FIA jest pałąk składający się z trzech mocowań oraz obręczy wokół kokpitu, którego zadaniem jest odbijanie wszelkich obiektów zmierzających w stronę kierowcy.

Mimo to rozwiązanie oficjalnie określane systemem Halo wzbudza duże kontrowersje, głównie ze względów estetycznych. Federacja zapewnia jednak, iż wraz z rozwojem projektu uda się wypracować wersję systemu, która swoim wyglądem będzie w stanie przekonać do siebie środowisko Formuły 1.

Aktualnie na torze Hungaroring sprawdzany jest przez Mercedesa pałąk z centralnie umieszczonym słupkiem o szerokości 20 milimetrów. Proponowane rozwiązanie ma przede wszystkim poprawić widoczność z perspektywy kokpitu i jak ujawnił Laurent Mekies z FIA, planowane są w tym zakresie eksperymenty i niewykluczone, że jeszcze w tym roku ujrzymy system Halo ze słupkiem o szerokości zaledwie szesnastu milimetrów.

„Obecnie centralny słupek ma szerokość dwudziestu milimetrów. Uważamy, że istnieje możliwość zredukowania tego rozmiaru z myślą o poprawie widoczności dla kierowców. Zamieramy więc testować przed następnym sezonem, schodząc do szerokości szesnastu milimetrów, by zobaczyć, jak daleko możemy się posunąć” – powiedział dyrektor Federacji ds. bezpieczeństwa.

Z kolei Charlie Whiting ujawnił, że system Halo powróci do użytku podczas piątkowych sesji treningowych, ze względu na chęć sprawdzenia przez zespoły, jaki wpływ będzie miał pałąk na przepływ powietrza wokół bolidu. „Powiedzieliśmy kilku zespołom, że będą mogły z tego skorzystać podczas pierwszego oraz drugiego treningu. Do tego dochodzą testy w trakcie sezonu. Jazdy dla Pirelli nie wchodzą w grę, ale na przykład obecna dwudniowa sesja [na Węgrzech]. Powiedzieliśmy, że mają zgodę na sprawdzenie tego tutaj, na testach po zakończeniu sezonu w Abu Zabi, a także pierwszego dnia weekendu Grand Prix, tak jak już to było w zeszłym roku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.07.2018  Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS
09.07.2018  Gasly krytykuje decyzję sędziów o karze za kolizję z Perezem
08.07.2018  Kolizja Grosjeana i Sainza uznana za incydent wyścigowy
08.07.2018  Pierre Gasly stracił dziesiąte miejsce w wyścigu na Silverstone
08.07.2018  Sauber został ukarany grzywną za incydent z alei serwisowej
Tagi:
FIA
Halo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rvs, 02.08.2017 23:22[!]
Kiedyś Kubica z Heidfeldem bodaj na GP Francji 2007 dostali upgrade aero w postaci dwóch pionowych słupków na przedzie bolidu, co podobno dawało korzyści (i wyglądało zawadiacko), jednak zostało zbanowane ze względów bezpieczeństwa, ponieważ mogło ograniczać pole widzenia... Dziś, z tych samych względów, bezpieczeństwa, stawia się słupek centralnie przed kierowcą, dodatkowo psując kompletnie wygląd tych pięknych bolidów. No, ale jeśli kiedyś spełni swoją rolę, czyli uchroni kogoś, to nikt nie powie złego słowa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca