F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.10.2017

Kubica zakończył "produktywne" testy z Williamsem na Węgrzech

Luca Marmorini został konsultantem Aston Martina

Raikkonen: Ferrari jest w stanie odnieść cztery zwycięstwa na koniec sezonu

Pirelli ujawniło wybory zespołów na Grand Prix Meksyku

Informacja Pirelli przed GP USA

Hasegawa: Relacje Hondy z Alonso są trudne

Kwiat wrócił do Toro Rosso tylko na Grand Prix Stanów Zjednoczonych?

16.10.2017

Podczas GP USA ultramiękkie opony będą oznaczone różowym kolorem

Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona

Boullier: Potrzebujemy czasu, aby wejść na poziom Red Bulla

Berger: Sezon 2018 przyniesie kolejny pojedynek Vettela z Hamiltonem

Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?

Ecclestone: Liberty nie chce, abym pojawiał się na wyścigach

15.10.2017

Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

14.10.2017

DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu

13.10.2017

Brendon Hartley wystartuje dla Toro Rosso w Austin

Massa: Williams pójdzie w złym kierunku, jeśli nie przedłuży ze mną umowy

Hamilton: Nie zamierzam podejmować niepotrzebnego ryzyka

Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1

Hulkenberg: Sainz to młody, ale szybki kierowca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

FIA zamierza eksperymentować z rozmiarami systemu Halo

Przedni słupek pałąku testowanego przez George'a Russella jest szeroki na dwadzieścia milimetrów.
Mateusz Szymkiewicz, 2 sierpnia 2017, wyświetlenia: 1413<< | lista | T- | T+ | >>

FIA zamierza przetestować kilka wersji systemu Halo, mające różnić się od siebie grubością elementu znajdującego się na wprost głowy kierowcy.

Przed Grand Prix Węgier oficjalnie zostało zatwierdzone wprowadzenie systemu ochrony głowy kierowcy od sezonu 2018. Rozwiązaniem preferowanym przez FIA jest pałąk składający się z trzech mocowań oraz obręczy wokół kokpitu, którego zadaniem jest odbijanie wszelkich obiektów zmierzających w stronę kierowcy.

Mimo to rozwiązanie oficjalnie określane systemem Halo wzbudza duże kontrowersje, głównie ze względów estetycznych. Federacja zapewnia jednak, iż wraz z rozwojem projektu uda się wypracować wersję systemu, która swoim wyglądem będzie w stanie przekonać do siebie środowisko Formuły 1.

Aktualnie na torze Hungaroring sprawdzany jest przez Mercedesa pałąk z centralnie umieszczonym słupkiem o szerokości 20 milimetrów. Proponowane rozwiązanie ma przede wszystkim poprawić widoczność z perspektywy kokpitu i jak ujawnił Laurent Mekies z FIA, planowane są w tym zakresie eksperymenty i niewykluczone, że jeszcze w tym roku ujrzymy system Halo ze słupkiem o szerokości zaledwie szesnastu milimetrów.

„Obecnie centralny słupek ma szerokość dwudziestu milimetrów. Uważamy, że istnieje możliwość zredukowania tego rozmiaru z myślą o poprawie widoczności dla kierowców. Zamieramy więc testować przed następnym sezonem, schodząc do szerokości szesnastu milimetrów, by zobaczyć, jak daleko możemy się posunąć” – powiedział dyrektor Federacji ds. bezpieczeństwa.

Z kolei Charlie Whiting ujawnił, że system Halo powróci do użytku podczas piątkowych sesji treningowych, ze względu na chęć sprawdzenia przez zespoły, jaki wpływ będzie miał pałąk na przepływ powietrza wokół bolidu. „Powiedzieliśmy kilku zespołom, że będą mogły z tego skorzystać podczas pierwszego oraz drugiego treningu. Do tego dochodzą testy w trakcie sezonu. Jazdy dla Pirelli nie wchodzą w grę, ale na przykład obecna dwudniowa sesja [na Węgrzech]. Powiedzieliśmy, że mają zgodę na sprawdzenie tego tutaj, na testach po zakończeniu sezonu w Abu Zabi, a także pierwszego dnia weekendu Grand Prix, tak jak już to było w zeszłym roku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.10.2017  Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1
11.10.2017  Pod koniec miesiąca Liberty przedstawi specyfikację nowego silnika F1
08.10.2017  Alonso został ukarany reprymendą za ignorowanie niebieskich flag
07.10.2017  Perez został oczyszczony z zarzutów o blokowanie Strolla w Q1
07.10.2017  Steiner: Bolidy z Halo będą gotowe na czas
Tagi:
FIA
Halo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rvs, 02.08.2017 23:22[!]
Kiedyś Kubica z Heidfeldem bodaj na GP Francji 2007 dostali upgrade aero w postaci dwóch pionowych słupków na przedzie bolidu, co podobno dawało korzyści (i wyglądało zawadiacko), jednak zostało zbanowane ze względów bezpieczeństwa, ponieważ mogło ograniczać pole widzenia... Dziś, z tych samych względów, bezpieczeństwa, stawia się słupek centralnie przed kierowcą, dodatkowo psując kompletnie wygląd tych pięknych bolidów. No, ale jeśli kiedyś spełni swoją rolę, czyli uchroni kogoś, to nikt nie powie złego słowa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca