F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.08.2017

Horner: Od 2021 roku w F1 będą wykorzystywane silniki V6 twin-turbo

Binotto ma nadzieję, że Ferrari uniknie kar za wymianę podzespołów silnika

16.08.2017

Bottas: Awarie i kary mogą wpłynąć na walkę o tegoroczny tytuł

Horner: W drugiej połowie sezonu chcemy zdobyć więcej punktów niż Ferrari

Charlie Whiting złożył wizytę na torze w Buenos Aires

Raikkonen: Wciąż mam wystarczającą szybkość, aby ścigać się w czołówce

15.08.2017

Sainz: Nie zamierzam zrywać żadnego kontraktu

14.08.2017

Massa: Krytyka jaka spada obecnie na F1 nie różni się od tej sprzed 15 lat

Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1

Hamilton nie jest zainteresowany odejściem z Mercedesa

12.08.2017

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Tost: Plotki na temat Sainza są wynikiem znudzenia padoku F1

Renault: Palmer wciąż może pozostać w zespole na sezon 2018

11.08.2017

Carey: W F1 mogą pojawić się standardowe części

Vasseur: Sauber nie potrzebuje wielkich zmian, aby walczyć o lepsze wyniki

09.08.2017

Horner: FIA jest zmuszona wprowadzić Halo ze względów prawnych

Pietrow: Kwiat nie może czuć się pewny posady w Toro Rosso

McLaren dementuje plotki o opuszczeniu GP Singapuru przez Alonso

Penteado: Kubica nie miał problemów z prowadzeniem aktualnego bolidu

Horner: Formułą E jest szansą dla F1 na powrót do tradycyjnych silników

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Horner: FIA jest zmuszona wprowadzić Halo ze względów prawnych

Zdaniem szefa RBR, Mercedes opracowując projekt pałąku postawił Federację w sytuacji bez wyjścia.
Mateusz Szymkiewicz, 9 sierpnia 2017, wyświetlenia: 3380<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Christian Horner uważa, że FIA była zmuszona wprowadzić system Halo ze względu na ryzyko konsekwencji prawnych, gdyby podczas wypadku jeden z kierowców doznał obrażeń głowy.

Kilka tygodni temu Federacja zatwierdziła obowiązkowe korzystanie z systemu ochrony głowy od sezonu 2018. Preferowanym rozwiązaniem przez FIA jest system Halo, który składa się z obręczy wokół kokpitu oraz trzech mocowań, w tym jednego na wprost zawodnika.

Decyzja ta budzi duże kontrowersje, głównie ze względów estetycznych. Jak przyznał szef Red Bulla, Christian Horner, FIA nie miała wyboru, ponieważ po zaproponowaniu Halo przez Mercedesa, osoby decyzyjne musiały zatwierdzić wprowadzenie do Formuły 1 systemu ochraniającego głowy kierowców.

„Mercedes zaproponował to rozwiązanie i postawił FIA w trudnej sytuacji. Gdybyśmy mieli teraz wypadek bez systemu Halo, który mógłby uchronić życie, wtedy ze względów prawnych trudno byłoby wytłumaczyć, dlaczego z tego nie skorzystano, skoro była taka możliwość. Z tego powodu rozwijaliśmy projekt Aeroscreen, by rozwiązać kwestię estetyki. FIA znalazła się na zakręcie nie dysponując żadną alternatywą dla Halo. Mam obawy, że teraz każda seria wyścigowa aż do poziomu kartingu będzie musiała to posiadać. Na jakim etapie to się zatrzyma? Myślę, iż jako kierowca musisz zaakceptować pewne ryzyko” – powiedział 43-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.08.2017  Horner: Od 2021 roku w F1 będą wykorzystywane silniki V6 twin-turbo
16.08.2017  Horner: W drugiej połowie sezonu chcemy zdobyć więcej punktów niż Ferrari
09.08.2017  Horner: Formułą E jest szansą dla F1 na powrót do tradycyjnych silników
07.08.2017  Horner: Zwycięski bolid utnie spekulacje o odejściu Verstappena z Red Bulla
05.08.2017  Sainz: Konflikt z szefostwem nie był czymś, co mi się podobało
Tagi:
Horner C.
FIA
Halo

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 11.08.2017 22:30[!]
@bartoszcze Jules wykonywal polecienia zespolu i nie - nei wiedzial ze w tamtym miejscu jest dzwig i nie wiedzial ze w tamtym miejscu wystrzeli z toru. Ale ludzie ktorzy zabezpieczali tor powinni te rzeczy wiedziec.
Niestety czasami nei da si ewszystkich sytuacji przewidziec i tak sie stalo w tym przypadku i zginal czlowiek. Skoro byl pojazd niezabezpieczony w okolicy toru to powinien on byc odpowiedznio zabezpieczony.. a nie byl wiec czyja to wina w tym momencie... Kierowca w bolidzie nie ma pojecia co sie dziej na torze i pozanim oprocz tego co widzi i moze co mu powiedzieli na radio. TO nie gra komputerowa.
bartoszcze, 11.08.2017 22:37[!]
@MairJ23
Cokolwiek masz na myśli mówiąc o poleceniach zespołu - z Kodeksu wynika jasno, co oznaczają podwójne żółte flagi i jakie obowiązki ma wtedy kierowca.
I nie wiem jakie znaczenie ma, czy w tamtym miejscu miał się znajdować dźwig, czy trzech ludzi. Kierowca pojechał oczywiście zbyt szybko w miejscu, gdzie miał być w stanie się zatrzymać, i jest głównym odpowiedzialnym za wypadek ("współodpowiedzialnym" są systemy samochodu).
MairJ23, 12.08.2017 21:00[!]
@bartoszcze umowmy sie - MArussia nie byla najbogatszym z zespolow i oni bezczelni emu kazali jechac na limicie wtedy bo to byly jedyne szanse (deszcz i zamieszanie) dla nich zeby zdobyc jakiekolwiek punkty i zeby sie utrzymac w F1.
Moze sie zwineli wlasnie ze wzgledu na to cale wydarzenie i ze rodzina slusznie ich podala da sadu.
Ale kierowca w takim zespole jak Marussia to marionetka i wykonuje polecenia zespolu i tyle.
Takei rzeczy nie powinny miec miejsca a jednak maja i nie ma w sumie jak tu kogos indywidualnie oskarzyc bo niby kogo - charliego Whitinga ? :)
marios76, 14.08.2017 11:17[!]
@enstone Wlasnie! Nie zadalem tego pytania, zeby sie dowiedziec, zadalem je by ktos rozsadnie zaprzeczyl tym glupotom z artykulu! Nikt nie byl odpowiedzialny i nikt by nie byl, gdyby hqlo nie wprowadzono. Nikt tez nie bedzie odpowiedzialny jak ktos sie przez halo zakleszczy i spali (oby nie)
Cale to pierdzielenie o skutkach prawnych jest smieszne.
@MairJ23 @bartoszcze Czy to byl rozkaz - jedz tam 220 a tam 300 a tu tyle i tyle? Nie- pewnie po prostu byla to zacheta do nadrobienia czasu. Zespol mial 20razy mniejsze szanse na przewidzenie skutkow jazdy w trudnych warunkach, niz organizator. Zespol mial na glowie jeden dzwig, decydenci wysylajacy takidzwig bez zatrzymania wyscigu, wiedzieli ze bolidow jedzie dzwadziescia.
Juz kiedys pisalem, cos co nie podlega dyskusji- kierowca wyscigowy sie sciga- czyli bedzie dazyl do tego, aby w danych warunkach jechac jak najszybciej. Czy przy podwojnej zoltej mozna jechac 220? Pewnie tak, skoro lo jego smierci mozna bylo.przy zoltej fladze zdobyc PP (Rosberg, Wegry) . Czyli nawet na zaostrzenie tych przepisow z flagami nie miala wplywu smierc Julesa, co malo sportowy wynik Rosberga!
Konsensus jest ten sam- dziadki z FIA nie sa.i nie beda odpowiedzialni , nawet za tragedie :/
bartoszcze, 16.08.2017 12:39[!]
@marios76
Organizator przewidział skutki, dlatego wywieszono podwójne żółte...
Powtórzę: Jules trafił akurat w dźwig (co wymagało niesamowitego zbiegu okoliczności, żeby wylatując z toru z prędkością 220 trafić akurat w poruszający się dźwig). Mógł trafić w drugi bolid, mógł w obsługę - różnica byłaby taka, że kogo innego by pochowano. Przepisy są po to, żeby zapobiec skutkom incydentów wszystkich rodzajów.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca