F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.02.2018

Rich Energy nie zostanie nowym właścicielem Force India

Toro Rosso opublikowało pierwsze zdjęcie modelu STR13

Bolidy Saubera i Toro Rosso zadebiutowały na torze

Nikita Mazepin jako pierwszy przetestuje nowy bolid Force India

Sainz: Kierowcom wystarczy 20 okrążeń, by przyzwyczaić się do Halo

Weber: Władze F1 muszą ostrożnie wprowadzać zmiany

Rich Energy prowadzi rozmowy na temat przejęcia Force India

Rozkład jazd kierowców podczas zimowych testów w Barcelonie

20.02.2018

McLaren nawiązał partnerstwo techniczne z Petrobrasem

Jack Aitken nowym kierowcą rezerwowym Renault

Team Renault Sport zaprezentował model R.S.18

Incydent z dnia filmowego nie skomplikuje zimowych testów Red Bulla

Sauber przedstawił bolid C37 w w barwach Alfy Romeo

Lowe: Deflektory będą kluczowym obszarem rozwoju nowych bolidów

Ferrari wprowadzi zmiany w malowaniu swojego bolidu?

19.02.2018

Galeria: Dzień filmowy Red Bulla

Red Bull RB14 zadebiutował na torze wyścigowym

Brawn: Liberty stawia fanów na pierwszym miejscu

Red Bull Racing zaprezentowało bolid RB14

Red Bull zadecyduje o dostawcy jednostek w połowie sezonu 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Horner: FIA jest zmuszona wprowadzić Halo ze względów prawnych

Zdaniem szefa RBR, Mercedes opracowując projekt pałąku postawił Federację w sytuacji bez wyjścia.
Mateusz Szymkiewicz, 9 sierpnia 2017, wyświetlenia: 4426<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Christian Horner uważa, że FIA była zmuszona wprowadzić system Halo ze względu na ryzyko konsekwencji prawnych, gdyby podczas wypadku jeden z kierowców doznał obrażeń głowy.

Kilka tygodni temu Federacja zatwierdziła obowiązkowe korzystanie z systemu ochrony głowy od sezonu 2018. Preferowanym rozwiązaniem przez FIA jest system Halo, który składa się z obręczy wokół kokpitu oraz trzech mocowań, w tym jednego na wprost zawodnika.

Decyzja ta budzi duże kontrowersje, głównie ze względów estetycznych. Jak przyznał szef Red Bulla, Christian Horner, FIA nie miała wyboru, ponieważ po zaproponowaniu Halo przez Mercedesa, osoby decyzyjne musiały zatwierdzić wprowadzenie do Formuły 1 systemu ochraniającego głowy kierowców.

„Mercedes zaproponował to rozwiązanie i postawił FIA w trudnej sytuacji. Gdybyśmy mieli teraz wypadek bez systemu Halo, który mógłby uchronić życie, wtedy ze względów prawnych trudno byłoby wytłumaczyć, dlaczego z tego nie skorzystano, skoro była taka możliwość. Z tego powodu rozwijaliśmy projekt Aeroscreen, by rozwiązać kwestię estetyki. FIA znalazła się na zakręcie nie dysponując żadną alternatywą dla Halo. Mam obawy, że teraz każda seria wyścigowa aż do poziomu kartingu będzie musiała to posiadać. Na jakim etapie to się zatrzyma? Myślę, iż jako kierowca musisz zaakceptować pewne ryzyko” – powiedział 43-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.02.2018  Horner: F1 powinna postawić zespołom ultimatum w kwestii przepisów
24.01.2018  Horner: Zespoły powinny zmienić podejście do rozmów z Liberty Media
16.01.2018  Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych
16.12.2017  Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo
25.11.2017  Horner zdziwiony sprzeciwem McLarena wobec stosowania płetw rekina
Tagi:
Horner C.
FIA
Halo

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 11.08.2017 22:30[!]
@bartoszcze Jules wykonywal polecienia zespolu i nie - nei wiedzial ze w tamtym miejscu jest dzwig i nie wiedzial ze w tamtym miejscu wystrzeli z toru. Ale ludzie ktorzy zabezpieczali tor powinni te rzeczy wiedziec.
Niestety czasami nei da si ewszystkich sytuacji przewidziec i tak sie stalo w tym przypadku i zginal czlowiek. Skoro byl pojazd niezabezpieczony w okolicy toru to powinien on byc odpowiedznio zabezpieczony.. a nie byl wiec czyja to wina w tym momencie... Kierowca w bolidzie nie ma pojecia co sie dziej na torze i pozanim oprocz tego co widzi i moze co mu powiedzieli na radio. TO nie gra komputerowa.
bartoszcze, 11.08.2017 22:37[!]
@MairJ23
Cokolwiek masz na myśli mówiąc o poleceniach zespołu - z Kodeksu wynika jasno, co oznaczają podwójne żółte flagi i jakie obowiązki ma wtedy kierowca.
I nie wiem jakie znaczenie ma, czy w tamtym miejscu miał się znajdować dźwig, czy trzech ludzi. Kierowca pojechał oczywiście zbyt szybko w miejscu, gdzie miał być w stanie się zatrzymać, i jest głównym odpowiedzialnym za wypadek ("współodpowiedzialnym" są systemy samochodu).
MairJ23, 12.08.2017 21:00[!]
@bartoszcze umowmy sie - MArussia nie byla najbogatszym z zespolow i oni bezczelni emu kazali jechac na limicie wtedy bo to byly jedyne szanse (deszcz i zamieszanie) dla nich zeby zdobyc jakiekolwiek punkty i zeby sie utrzymac w F1.
Moze sie zwineli wlasnie ze wzgledu na to cale wydarzenie i ze rodzina slusznie ich podala da sadu.
Ale kierowca w takim zespole jak Marussia to marionetka i wykonuje polecenia zespolu i tyle.
Takei rzeczy nie powinny miec miejsca a jednak maja i nie ma w sumie jak tu kogos indywidualnie oskarzyc bo niby kogo - charliego Whitinga ? :)
marios76, 14.08.2017 11:17[!]
@enstone Wlasnie! Nie zadalem tego pytania, zeby sie dowiedziec, zadalem je by ktos rozsadnie zaprzeczyl tym glupotom z artykulu! Nikt nie byl odpowiedzialny i nikt by nie byl, gdyby hqlo nie wprowadzono. Nikt tez nie bedzie odpowiedzialny jak ktos sie przez halo zakleszczy i spali (oby nie)
Cale to pierdzielenie o skutkach prawnych jest smieszne.
@MairJ23 @bartoszcze Czy to byl rozkaz - jedz tam 220 a tam 300 a tu tyle i tyle? Nie- pewnie po prostu byla to zacheta do nadrobienia czasu. Zespol mial 20razy mniejsze szanse na przewidzenie skutkow jazdy w trudnych warunkach, niz organizator. Zespol mial na glowie jeden dzwig, decydenci wysylajacy takidzwig bez zatrzymania wyscigu, wiedzieli ze bolidow jedzie dzwadziescia.
Juz kiedys pisalem, cos co nie podlega dyskusji- kierowca wyscigowy sie sciga- czyli bedzie dazyl do tego, aby w danych warunkach jechac jak najszybciej. Czy przy podwojnej zoltej mozna jechac 220? Pewnie tak, skoro lo jego smierci mozna bylo.przy zoltej fladze zdobyc PP (Rosberg, Wegry) . Czyli nawet na zaostrzenie tych przepisow z flagami nie miala wplywu smierc Julesa, co malo sportowy wynik Rosberga!
Konsensus jest ten sam- dziadki z FIA nie sa.i nie beda odpowiedzialni , nawet za tragedie :/
bartoszcze, 16.08.2017 12:39[!]
@marios76
Organizator przewidział skutki, dlatego wywieszono podwójne żółte...
Powtórzę: Jules trafił akurat w dźwig (co wymagało niesamowitego zbiegu okoliczności, żeby wylatując z toru z prędkością 220 trafić akurat w poruszający się dźwig). Mógł trafić w drugi bolid, mógł w obsługę - różnica byłaby taka, że kogo innego by pochowano. Przepisy są po to, żeby zapobiec skutkom incydentów wszystkich rodzajów.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca