F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

07.12.2017

Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia

Marchionne oferuje Haasowi sponsoring tytularny Maserati?

Marchionne: Giovinazzi otrzyma w przyszłości szansę startów w F1

Hamilton wygrał głosowanie szefów zespołów na najlepszego kierowcę sezonu 2017

FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie

Yusuke Hasegawa stracił funkcję szefa projektu F1 Hondy

06.12.2017

Marchionne: Prezentacja kierowców z GP USA nie była dobrym posunięciem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Carey: W F1 mogą pojawić się standardowe części

Amerykanin zdradził, że zainaugurowano już debatę na temat cięć wydatków w F1.
Nataniel Piórkowski, 11 sierpnia 2017, wyświetlenia: 2875<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Chase Carey, przyznał, że w przyszłości w serii Grand Prix mogłoby dojść do wprowadzenia pewnych standardowych części, co pozwoliłoby na zmniejszenie wydatków zespołów.

Od dłuższego czasu w Formule 1 można zaobserwować olbrzymie dysproporcje pomiędzy budżetami największych zespołów i stajni ze środka stawki. Ferrari wydaje rocznie około 330 milionów funtów, podczas gdy teamy takie jak Force India czy Sauber odpowiednio po 90 i 95 milionów funtów.

Carey zaznaczył, że standaryzacja niektórych części jest jedną z opcji, które powinny być brane pod uwagę w debacie nad ograniczaniem wydatków. Przekonuje równocześnie, że Liberty nie zamierza upraszczać bolidów. „Jest wiele opcji, dzięki którym możemy osiągnąć ten cel, niezależnie czy mamy tu na myśli limity budżetowe, czy też inne sposoby odnoszące się do kluczowych komponentów”.

„Na pewno nie chcemy standaryzować całej konstrukcji bolidu. Uważamy, że bardzo ważne jest utrzymywanie sytuacji, w której sport jest rywalizacją połączoną z najbardziej nowoczesnymi technologiami. Nie chcemy upraszczać bolidów, ale sądzę, że możemy standaryzować niektóre ich części. To mogłoby poprawić ogólną kondycję finansową biznesu. Skorzystaliby na tym wszyscy, a dodatkowo pozytywnie odbiłoby się to na rywalizacji” – wyjaśniał dyrektor generalny Formuły 1.

Carey zdradził, że doszło do już wstępnych spotkań z przedstawicielami zespołu, w trakcie których debatowano nad ograniczaniem wydatków w Formule 1. Amerykanin zaznaczył, że celem Liberty nie jest absolutne zrównanie budżetów wszystkich teamów. „Jednym z obecnych wyzwań jest sytuacja, w której kilka zespołów wydaje dużo większe pieniądze niż reszta. Rezultaty tego widać na torze. Jeśli uda nam się doprowadzić do tego, że budżety poszczególnych stajni będą bardziej do siebie zbliżone – nie takie same – poprawimy rywalizację i finanse biznesu”.

„Zainaugurowaliśmy już ten proces z zespołami, odbyliśmy kilka wstępnych spotkań. Są pewne kluczowe elementy, jak na przykład jednostka napędowa, która jest prawdopodobnie najbardziej skomplikowanym układem w całym bolidzie. Z całą pewnością naszym celem jest zajęcie się kwestią kosztów. Uważamy, że cały sport mógłby czerpać z tego korzyści na wielu poziomach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2017  Wolff: Liberty musi poważnie traktować groźby Ferrari
24.11.2017  Carey potwierdził, że Liberty dokona zmiany logotypu Formuły 1
20.11.2017  Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food
10.11.2017  Carey odrzuca oskarżenia Ferrari o upodabnianie F1 do NASCAR
10.11.2017  Carey: Zespoły zgadzają się co do potrzeby ograniczenia wydatków
Tagi:
Carey C.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bartoszcze, 16.08.2017 12:34[!]
@marios76
Kosmiczne, ale czy kiedykolwiek te nakrętki weszły do powszechnego użytku?
Nie tu jest pies pogrzebany.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca