F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2017

Rotenberg: Pracujemy nad zapewnieniem Sirotkinowi umowy z Williamsem

Ferrari nie wprowadzi większych zmian kadrowych przed sezonem 2018

Mercedes bliski przekroczenia bariery 1000 koni mechanicznych

Ecclestone krytykuje Liberty Media i Ferrari

17.12.2017

Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję

Marko: Kwiat jest bardziej utalentowany niż Gasly oraz Hartley

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Francuz odniósł się również do rosnącego zainteresowania koncernów Formułą E.
Nataniel Piórkowski, 12 sierpnia 2017, wyświetlenia: 3380<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według Alaina Prosta nie ma szans na to, aby do Formuły 1 powróciły silniki V8 lub V10.

Obecnie w sporcie trwa debata na temat kształtu przepisów dotyczących jednostek napędowych, które mają być wykorzystywane w serii Grand Prix od sezonu 2021. Na chwilę obecną preferowanym rozwiązaniem jest silnik V6 z podwójnym turbo, wyposażony w system odzyskiwania energii kinetycznej.

„Obecne myślenie idzie w kierunku tego, że żaden konstruktor nie chciałby powrotu do wolnossących silników” – powiedział Prost, czterokrotny mistrz świata i specjalny doradca Renault w F1. „Producenci woleliby jednostki mniej skomplikowane od tych, z jakich korzystamy obecnie, ale przy jednoczesnym zachowaniu podzespołów elektrycznych, wykorzystywanych w nieco inny sposób, do może nieco innych celów. Nie nie chcą wracać do silników z przeszłości, co zresztą ma sens”.

Rosnące zainteresowanie koncernów samochodowych Formułą E nie jest zdaniem Prosta dowodem na to, że firmy tracą zainteresowanie Formułą 1. „Jeśli koncern produkuje różne samochody drogowe, to dlaczego nie miałby być obecny jednocześnie w F1 i Formule E? To rozsądne wyjście”.

„Wiele się uczymy. Tego typu sytuacja jest dobra dla wszystkich. Jeśli mamy do czynienia z firmą o globalnym zasięgu, to potrzebuje ona różnych metod prowadzenia działań marketingowych i sprzedaży produktów. Trzeba funkcjonować na różnych płaszczyznach. Żyjemy w świecie, w którym dochodzi do wielu zmian. Radzisz sobie lepiej, gdy działasz w różnych obszarach” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2017  Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję
08.12.2017  Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018
04.12.2017  Prost: Renault stawia sobie ostrożne cele na sezon 2018
29.09.2017  Prost: Współpraca Renault i McLarena przyniesie obopólne korzyści
21.09.2017  Prost: Renault chce być kuszącą opcją na przyszłorocznym rynku kierowców
Tagi:
Prost
F1 ogólnie
Przepisy
FE
Prost A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Falarek, 13.08.2017 13:07[!]
Czyli co F1 ma być jak Toyota Prius a nie Bugatti :)
gnodeb, 13.08.2017 13:33[!]
Spoko, V12 mogą być.
Gszegosz, 14.08.2017 02:22[!]
Czemu nie zrobią czegoś na wzór hybrydy połączonej ze spalinowym V8, tak jak to swego czasu miała toyota w wec? Wtedy Wilk syty i owca cała. Wku#wia mnie już ten downsizing.
KamBrillant, 14.08.2017 08:08[!]
@Gszegosz to jest bardzo dobra koncepcja.
ergie, 15.08.2017 09:28[!]
to usilne puszczanie w eter info o tym że nikt nie jest zainteresowany powrotem do wolnossących silników, świadczy o tym, że pośród dexydentów jest grupa któ jest za tym... bo po co zaprzeczać czemuś o czym się nie dyskutuje... a co do Formuły E... prawdziwym postępem technicznym byłoby zastosowanie ogniw paliwowych... no i na Boga czemu w F1 ma być cięcie kosztów a w elektrykami jeden kierowca ma na wyścig 2 auta... gdzie tu oszczędność?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca