F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.07.2018

Vettel: Red Bull dysponuje mocnym tempem na pojedynczym kółku

Sirotkin: Nowe przednie skrzydło to krok w dobrym kierunku

Vasseur: Giovinazzi znajduje się na liście życzeń Saubera

Ricciardo: Jestem przygotowany do odrabiania strat

Red Bull spodziewa się szybkiego wyjaśnienia przyszłości Ricciardo

Verstappen dyktuje tempo w drugim treningu do GP Niemiec

Ricciardo najszybszy na otwarcie weekendu w Niemczech

Ricciardo rozpocznie wyścig w Niemczech z końca stawki

Miami odkłada decyzję co do organizacji wyścigu F1

Mercedes podpisał umowę z Bottasem na sezon 2019

Formuła 1 przejdzie na 18-calowe felgi od sezonu 2021

19.07.2018

Alonso: Widzę wielu zadowolonych ludzi po ostatnich zmianach

Renault wprowadzi nowe przednie skrzydło w GP Niemiec

Haas zrezygnował z udziału w testach na Węgrzech

Haas rozpocznie rozmowy z kierowcami po zakończeniu letniej przerwy

Motorsport.com: Lance Stroll może przejść do Force India na sezon 2019

Hamilton pozostanie w Mercedesie do końca 2020 roku

Diario Motorsport: Robert Kubica prowadzi rozmowy z Haasem (akt.)

Horner: Honda jest właściwym wyborem Red Bulla

Berger: Formuła 1 potrzebuje dyktatury

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1

W debacie nad nowymi przepisami producenci popierają pozostanie przy jednostkach V6.
Nataniel Piórkowski, 14 sierpnia 2017, wyświetlenia: 2152<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn oraz Toto Wolff nie uważają, aby powrót do silników V8 był koniecznym warunkiem zapewnienia udanej przyszłości Formule 1.

Od wiosny trwają prace nad nowymi regulacjami w zakresie jednostek napędowych. Wstępne porozumienie zakłada wprowadzenie od 2021 roku silników V6 twin-turbo wspomaganych systemem odzyskiwania energii kinetycznej. Wśród fanów królowej sportów motorowych nadal słychać jednak głosy wzywające władze sportu do powrotu do jednostek V8 lub V10.

Dyrektor ds. sportowych Formuły 1 – Ross Brawn uważa, że na kwestię nowego silnika powinno spoglądać się w szerszej perspektywie. „Mamy wielu fanów, którzy chcą powrotu do wolnossących silników. Trzeba jednak zadać kolejne pytanie: «dlaczego?». Odpowiedź będzie brzmiała: «bo dzięki wysokim obrotom i hałasowi zapewniają one lepsze emocje». Czy uda nam się stworzyć hybrydowy silnik odznaczający się takim hałasem, obrotami, tą atrakcyjnością?”

„Sądzę, że producenci zdają sobie sprawę z tego, że jest to kluczowy element układanki. Potrzebują dobrze radzącej sobie Formuły 1. Nie ma sensu prowadzić działań inżynieryjnych, których zadaniem jest zaprezentowanie technologii, jeśli nikt nie chce tego oglądać. Producenci wiedzą, że trzeba zapewnić równowagę w odniesieniu do technologii, przy jednoczesnym rozbudzeniu pasji wśród fanów sportu”.

Toto Wolff, szef działu sportów motorowych Mercedesa, dodał: „Uważam, że Formuła 1 to wysokie technologie, innowacja i osiągi. Jeśli próbujesz wracać do słynnych lat '80 czy '90, tylko dlatego, że bardzo ci się podobały, to jest to zła strategia. Trwające obecnie dyskusje są naprawdę dobre. Z tego co widzimy, wynika iż chcemy trzymać się obecnych przepisów. Są różne kwestie, które musimy wyjaśnić opracowując nową formułę jednostki napędowej: trzeba kontrolować koszty rozwoju, zapewnić najnowocześniejszą technologię, elementy hybrydowe, lepszy stosunek masy do osiągów oraz lepszą jakość dźwięku. Jak dotąd wszyscy wykazujemy względną zgodność i uważam, że do końca tego roku uda nam się dojść do końca tego procesu i określić kierunek jaki przyjmiemy od 2021 roku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.07.2018  Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania
13.07.2018  Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS
11.07.2018  Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1
10.07.2018  Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie
07.07.2018  Trzej producenci silników sprzeciwiają się rezygnacji z MGU-H
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Brawn R.
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gszegosz, 14.08.2017 14:18[!]
Streszczając: pier#olić fanów, liczy się interes koncernów.
ergie, 15.08.2017 09:31[!]
Gszegosz@ tu nawet nie chodzi o interesy ino o pokręconą do bólu poprawność polityczną... jeśli chcą dyskusji na argumenty niech dadzą wybór stosowanego rozwiązania... zobaczymy na torze podczas wyścigów która technologia okaże się lepsza...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca