F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1

W debacie nad nowymi przepisami producenci popierają pozostanie przy jednostkach V6.
Nataniel Piórkowski, 14 sierpnia 2017, wyświetlenia: 2099<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn oraz Toto Wolff nie uważają, aby powrót do silników V8 był koniecznym warunkiem zapewnienia udanej przyszłości Formule 1.

Od wiosny trwają prace nad nowymi regulacjami w zakresie jednostek napędowych. Wstępne porozumienie zakłada wprowadzenie od 2021 roku silników V6 twin-turbo wspomaganych systemem odzyskiwania energii kinetycznej. Wśród fanów królowej sportów motorowych nadal słychać jednak głosy wzywające władze sportu do powrotu do jednostek V8 lub V10.

Dyrektor ds. sportowych Formuły 1 – Ross Brawn uważa, że na kwestię nowego silnika powinno spoglądać się w szerszej perspektywie. „Mamy wielu fanów, którzy chcą powrotu do wolnossących silników. Trzeba jednak zadać kolejne pytanie: «dlaczego?». Odpowiedź będzie brzmiała: «bo dzięki wysokim obrotom i hałasowi zapewniają one lepsze emocje». Czy uda nam się stworzyć hybrydowy silnik odznaczający się takim hałasem, obrotami, tą atrakcyjnością?”

„Sądzę, że producenci zdają sobie sprawę z tego, że jest to kluczowy element układanki. Potrzebują dobrze radzącej sobie Formuły 1. Nie ma sensu prowadzić działań inżynieryjnych, których zadaniem jest zaprezentowanie technologii, jeśli nikt nie chce tego oglądać. Producenci wiedzą, że trzeba zapewnić równowagę w odniesieniu do technologii, przy jednoczesnym rozbudzeniu pasji wśród fanów sportu”.

Toto Wolff, szef działu sportów motorowych Mercedesa, dodał: „Uważam, że Formuła 1 to wysokie technologie, innowacja i osiągi. Jeśli próbujesz wracać do słynnych lat '80 czy '90, tylko dlatego, że bardzo ci się podobały, to jest to zła strategia. Trwające obecnie dyskusje są naprawdę dobre. Z tego co widzimy, wynika iż chcemy trzymać się obecnych przepisów. Są różne kwestie, które musimy wyjaśnić opracowując nową formułę jednostki napędowej: trzeba kontrolować koszty rozwoju, zapewnić najnowocześniejszą technologię, elementy hybrydowe, lepszy stosunek masy do osiągów oraz lepszą jakość dźwięku. Jak dotąd wszyscy wykazujemy względną zgodność i uważam, że do końca tego roku uda nam się dojść do końca tego procesu i określić kierunek jaki przyjmiemy od 2021 roku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.12.2017  Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników
07.12.2017  FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie
28.11.2017  Wolff: Liberty musi poważnie traktować groźby Ferrari
27.11.2017  Todt: Zespoły same głosowały za ograniczeniem regulaminowej puli silników
25.11.2017  McLaren krytykuje plan ograniczenia regulaminowej puli silników
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Brawn R.
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gszegosz, 14.08.2017 14:18[!]
Streszczając: pier#olić fanów, liczy się interes koncernów.
ergie, 15.08.2017 09:31[!]
Gszegosz@ tu nawet nie chodzi o interesy ino o pokręconą do bólu poprawność polityczną... jeśli chcą dyskusji na argumenty niech dadzą wybór stosowanego rozwiązania... zobaczymy na torze podczas wyścigów która technologia okaże się lepsza...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca