F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Szef działu sportów motorowych Hondy przybędzie w sobotę na Monzę

Honda i McLaren przygotowują się do kluczowych rozmów na temat dalszego partnerstwa w F1.
Nataniel Piórkowski, 2 września 2017, wyświetlenia: 1554<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef działu sportów motorowych Hondy – Masashi Yamamoto, przybędzie w sobotę na Monzę, aby wziąć udział w rozmowach, jakie zadecydują o przyszłości partnerstwa japońskiego koncernu z McLarenem.

W piątek w Japonii miało dojść do długiego spotkania, w trakcie którego szefowie Hondy omawiali hipotetyczne scenariusze przyszłości programu w Formule 1. W debacie wzięli także udział przedstawiciele McLarena, którzy przedstawili stanowisko zespołu.

Ze względu na rosnące napięcia we współpracy z McLarenem, Honda musi zadecydować, czy zamierza kontynuować realizację wieloletniego porozumienia ze stajnią z Woking, pracować nad nową umową z Toro Rosso lub w skrajnym scenariuszu wycofać się z rywalizacji w Formule 1.

Według źródeł japoński producent nie podjął póki co żadnej wiążącej decyzji. Ta spodziewana jest po rozmowach, jakie na Monzy przeprowadzi z szefostwem McLarena Masashi Yamamoto.

Ze względu na niską konkurencyjność i ciągłe problemy z niezawodnością silników Hondy, McLaren ma preferować przejście od przyszłego roku na jednostki napędowe Renault. Wiadomo jednak, że francuska firma nie chce rozszerzać swojego programu o czwartego klienta. Zapytany o stanowisko Renault w tej sprawie, dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown stwierdził: „Nie wiem. Istnieją różne wyzwania, niektóre znajdują się pod naszą kontrolą, inne nie. Gdyby wszystko było ustalone, to podjęlibyśmy decyzję i wystosowalibyśmy komunikat. Wciąż mamy do czynienia z pewnymi wyzwaniami, jakie znajdują się przed nami i przez które musimy przejść. Na pewno jednak na nikogo nie czekamy. Decyzja nie zostanie podjęta przez kogoś innego. Musimy podjąć naszą własną decyzję”.

W piątek w pomieszczeniu gościnnym McLarena pojawili się szefowie Renault w F1 – Jerome Stoll, Cyril Abiteboul oraz Alain Prost. Pośród sugestii o tym, że Toro Rosso wyznaczyło na niedzielę na godzinę 18:00 ostateczny termin zadeklarowania przez Hondę chęci dostaw silników w sezonie 2018, Brown zdradził, że McLaren może pozwolić sobie na nieco dłuższe oczekiwanie. „Nie słyszałem o tym, ale wydaje mi się, że wszystkie zespoły będą pod taką samą presją czasu. Godzina osiemnasta w niedzielę jest dość konkretnym terminem, ale my nie musimy podjąć decyzji w trakcie tego weekendu”.

Chociaż w padoku przeważają opinie o tym, że w praktyce nie da się już uniknąć rozstania McLarena i Hondy, Brown nie chciał wykluczyć kontynuowania partnerstwa. „Potrzebujemy bardziej konkurencyjnego silnika. Honda nad tym pracuje. Musimy przyjrzeć się temu procesowi aby ocenić, czy są w stanie zapewnić nam poziom, na jakim chcemy się znajdować. Honda zmieniła swoje podejście do pracy. Nie chcę mówić o tym, jak ono teraz wygląda, sądzę, że macie na ten temat informacje. Przyznali, że prowadzą współpracę z zewnętrznymi konsultantami. To coś nowego”.

Brown ma nadzieję, że sytuacja zostanie wyjaśniona w ciągu kilku najbliższych dni. „Na tę chwilę nie mogę być niczego pewny w stu procentach. Gdybym był, mielibyśmy decyzję i konkretny plan. Niezależnie od tego co zrobimy, zawsze będzie towarzyszył nam element ryzyka, ale taka jest F1”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.12.2017  Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem
13.12.2017  Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę
12.12.2017  Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty
11.12.2017  Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów
07.12.2017  Yusuke Hasegawa stracił funkcję szefa projektu F1 Hondy
Tagi:
Honda
McLaren
Brown Z.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 03.09.2017 09:59[!]
To nazwisko kojarzy mi się z największymi pancernikami II wwojny światowej. Musashi i Yamato. Oba zatonely po ciosach lotnictwa, nigdy nie uczestnicząc w walce do której zostały stworzone :/
Czyli Hondę czeka taka sama klęska?
A podobno Japończycy są przesadni ... :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca