F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.11.2017

Informacja Pirelli przed GP Abu Zabi

Grosjean: Haas dokonał w tym roku bardzo solidnych postępów

Bottas: Muszę udowodnić, że zasługuję na posadę w Mercedesie

Williams potwierdził skład kierowców na testy opon w Abu Zabi

21.11.2017

Ferrari bliskie przemianowania klienckich silników na Alfa Romeo

Autosport: Sirotkin dołączy do Kubicy podczas testów w Abu Zabi

FIA zwróciła opłatę licencyjną Manora na sezon 2017

Gene: Alonso może wygrać Le Mans w swoim debiucie

Hartley pozostaje spokojny o jednostki Hondy w sezonie 2018

Williams dementuje pogłoski o podpisaniu umowy z Kubicą na sezon 2018

20.11.2017

Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej

Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Thierry Neuville wygrał Rajd Australii

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Włoch

Anglik spokojnie kontrolował całe zawody.
Łukasz Godula, 3 września 2017, wyświetlenia: 3487<< | lista | T- | T+ | >>
Wczorajsze bardzo długie oczekiwanie na rozegranie kwalifikacji zostało nagrodzone ciekawym układem na starcie. Wprawdzie we wszystko dość mocno wmieszały się kary za wymiany różnych komponentów samochodów, ale mimo wszystko nie można było narzekać na brak niespodzianek.

Start bez większych incydentów

Podobne apetyty mieliśmy przed dzisiejszym wyścigiem, jednak czołówka nie dała większych szans i ponownie rozdzieliła laury między sobą. Wracając do startu, Hamilton utrzymał za sobą Strolla, co było kluczowym momentem dla Anglika, który później pognał do mety. Kanadyjczyk stracił dodatkowo pozycję na rzecz Ocona i jechał na trzecim miejscu.

Bardzo dobrze ruszył Verstappen, który zaliczył spory awans po pierwszym kółku. Bottas tymczasem stracił pozycję na rzecz Raikkonena, ale szybko ją odzyskał i nie mieliśmy zmian w tej kwestii. Chwilę później zaczęło się odzyskiwanie pozycji przez szybszych kierowców i wyprzedzanie Strolla oraz Ocona. Najpierw zrobił to Bottas, a później Vettel, który wyprzedził po drodze Raikkonena.

Kolejny pech Verstappena

W międzyczasie Verstappen wdał się w walkę z Massą i tym samym przebił przednią prawą oponę, co zmusiło go do nieplanowanego zjazdu do boksów. Na szczęście udało się wymienić uszkodzone koło i Holender mógł kontynuować walkę, choć na końcu stawki. Na planowane pit stopy kierowcy zaczęli zjeżdżać już w okolicach dziesiątego kółka, jednak czołowi zawodnicy wstrzymali się do 32 okrążenia, kiedy to zjechał Vettel, po nim Hamilton i Bottas.

W tym czasie Ricciardo popisał się świetnym manewrem i wyprzedził Pereza, rozpoczynając walkę o miano kierowcy dnia. Do incydentu doszło również pomiędzy Alonso i Palmerem. Anglik nie chciał oddać pozycji Hiszpanowi po ścięciu szykany, za co dostał karę doliczenia pięciu sekund. Alonso nie był tym pocieszony, ale po awarii Palmera stwierdził, że wróciła do niego karma.

Raikkonen na 26 kółku uporał się z Oconem i jechał w tym momencie na szóstej pozycji. Gorsze wiadomości miał do przekazania Vandoorne, którego Honda ponownie odmówiła posłuszeństwa. Ricciardo zjechał dopiero na 38 kółku, co dało mu świeże opony na końcówkę wyścigu i pozwoliło na szybkie dogonienie Raikkonena, którego wyprzedził w pewnym stylu na 41 kółku.

Pogoń Ricciardo

Od tego momentu Australijczyk poczuł szansę na podium i szybko zaczął zbliżać się do Vettela, choć do odrobienia miał aż 10 sekund. Sztuka ta ostatecznie się nie udała, ale biorąc pod uwagę kary dla Red Bulla, czwarte miejsce i niewielka strata do Ferrari zdecydowanie może zaskakiwać. Verstappen w końcówce zdołał zbyć się w czołową dziesiątkę, a ostrą walkę stoczył również Ocon z kierowcami Williamsa.

Dla formalności na okrążenie przed metą do garażu zjechał Alonso, co uległo awarii możemy się domyślić. Massa próbował jeszcze na ostatnich metrach pokonać Strolla, ale zaczął go naciskać Perez, więc ostatecznie skupił się na utrzymaniu pozycji. Tym samym Grand Prix Włoch dobiegło końca, najszybszy wyścig sezonu nie zawiódł, choć oczywiście sobotnich emocji nie był w stanie przebić. Hamilton stał się samotnym liderem mistrzostw, a Ferrari ma co poprawiać. To daje nam nadzieję na kolejne ciekawe wyścigi, na które serdecznie zapraszamy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Brazylii
12.11.2017  GP Brazylii: wypowiedzi po wyścigu (10)
12.11.2017  GP Brazylii: najszybsze okrążenia w wyścigu
12.11.2017  GP Brazlii: wynik wyścigu
12.11.2017  Vettel odniósł zwycięstwo w Grand Prix Brazylii
Tagi:
Monza
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca