F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Russell zostanie kierowcą rezerwowym Force India?

Villeneuve: Stroll musi poprawić swoją formę

Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari

14.11.2017

Hamilton: F1 nie powinna ograniczać regulaminowej puli silników

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Kwestia dostawcy jednostek McLarena może wyjaśnić się w ciągu dwóch dni

Spekuluje się, że Toro Rosso za rozwiązanie umowy z Renault ma zwolnić z kontraktu Sainza.
Mateusz Szymkiewicz, 4 września 2017, wyświetlenia: 4060<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Kwestia dostawcy jednostek napędowych dla McLarena w sezonie 2018 może wyjaśnić się w ciągu najbliższych czterdziestu ośmiu godzin.

Stajnia z Woking jest zdecydowana, by rozwiązać wieloletnią umowę z Hondą, która dostarcza swoje układy napędowe nieprzerwanie od 2015 roku. Mimo to wcześniej brytyjska ekipa musi zapewnić sobie alternatywnego partnera silnikowego i niemal na pewno jest nim Renault.

Producent z Viry deklaruje jednak, że nie zamierza poszerzać swojego programu klienckiego o trzecią ekipę i w celu związania się z McLarenem konieczne jest rozstanie z Toro Rosso. Stajnia z Faenzy ma negocjować z Hondą od początku sierpnia i potencjalna umowa ma stworzyć grunt pod dostawy dla Red Bull Racing, jeżeli pakiet opracowany przez japońskiego producenta będzie dysponował odpowiednim poziomem osiągów oraz niezawodności.

Ze względu na coraz mniejsze ramy czasowe, w padoku toru Monza odbywały się liczne spotkania McLarena oraz Toro Rosso z przedstawicielami Renault i Hondy. Ponadto do rozmów dołączyły osoby z zarządu Formuły 1 oraz FIA, co pozwoliło znacznie przyspieszyć cały proces i niewykluczone, że w ciągu najbliższych dwóch dni wyjaśni się kwestia dostawców dla McLarena i Toro Rosso w sezonie 2018.

„To skomplikowane, bo jednocześnie chcesz zrobić wszystko co najlepsze dla Formuły 1, nie tylko dla McLarena” – powiedział Eric Boullier, dyrektor wyścigowy stajni z Woking. „Cokolwiek się stanie, właśnie ma miejsce bardzo dobra współpraca wszystkich stron, by znaleźć jak najlepsze wyjście z tej sytuacji. Musimy jednak wiedzieć co należy zrobić oraz w jakim kierunku zmierzać, ponieważ mamy coraz mniej czasu na projekt nowego bolidu. Nie udzielę już większego komentarza na ten temat”.

Jak podaje Autosport, w całej sytuacji pojawił się nowy, dosyć istotny czynnik. Renault w ramach rekompensaty za zerwanie przez Toro Rosso ważnej umowy, chce pozyskać kierowcę włoskiej ekipy – Carlosa Sainza. Hiszpan aktualnie posiada kontrakt ze stajnią z Faenzy na sezon 2018 i jest już od dłuższego czasu wymieniany jako faworyt do posady u boku Nico Hulkenberga w fabrycznym zespole Renault.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.11.2017  Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena
13.11.2017  Pirelli i McLaren odwołali testy opon na Interlagos ze względów bezpieczeństwa
13.11.2017  Alonso: Niska moc silnika Hondy powinna martwić Toro Rosso
11.11.2017  McLaren zawetował propozycję dalszego korzystania w F1 z "płetw rekina"
10.11.2017  Alonso: Bezproblemowy weekend da McLarenowi punkty w GP Brazylii
Tagi:
McLaren
Honda
Toro Rosso
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
vermaden, 04.09.2017 11:11[!]
Powrot Roberta bardzo sie skomplikuje jezeli Renault dostanie Sainza w ramach tych roszad silnikowych.
rno2, 04.09.2017 11:14[!]
W kontekście powrotu Roberta Kubicy najlepiej by było, gdyby te zmiany dostawców nie wypaliły.
W tym wszystkim nie rozumiem jednej rzeczy: jaki interes ma Red Bull, żeby swojemu juniorskiemu zespołowi zamienić całkiem solidne silniki Renault na kiepskie silniki Hondy i jeszcze oddać swoim rywalom Sainza, w którego karierę zainwestowali sporo kasy?
Marko wspominał ostatnio, że STR jest nieco nierentowne, ale w związku z planami wprowadzenia za kilka lat nowego systemu podziału nagród, sprzedaż teamu nie wchodzi w grę, więc opcja przechrzczenia Toro Rosso na fabryczny zespół Hondy jest nierealna...
J.P.S., 04.09.2017 11:16[!]
Toro Rosso dostanie w tyłek 2 razy? Silniki Hondy to raz i brak Saiza to dwa. Gdzie tu sens i gdzie logika?
Sh3adow, 04.09.2017 11:17[!]
Przecież to logiczne. Dla RedBulla to bardzo dobre rozwiązanie. Mogą porównać sobie dwa silniki i jeśli Honda w końcu by wypaliła mogliby się związać z Honda i mieć ją na wyłączność.
rno2, 04.09.2017 11:27[!]
@Sh3adow
Serio wierzysz, że w obecnej erze silnikowej Honda jeszcze dogoni chociażby Renault?
alienjam, 04.09.2017 12:23[!]
Ja również myślę, że to nielogiczne rozwiązanie dla Red Bulla i Toro Rosso - dostać gorszy silnik i oddać utalentowanego i przyszłościowego kierowcę. Rozumiem pokusę zrobienia poligonu silnikowego z TR ale po co jeszcze oddawać Sainza ? Takim ruchem skazują TR na końce stawki i pozbawiają się alternatywy gdyby któryś z kierowców RB odszedł po przyszłym sezonie. IMHO jedyna okoliczność żeby to się trzymało kupy to duża kasa którą Honda wpompuje w TR bez przejmowania udziałów.
Protonek, 04.09.2017 12:33[!]
@alienjam
Myślę, że jakby Honda przejęła nawet 10% udziałów w TR to i tak woleliby Sainza niż Kwiata
vermaden, 04.09.2017 12:35[!]
Mysle ze Red Bull chce oszczedzic kase na zmianie na silniki Hondy dla Toro Roso, na testowanie nowych talentow i tak starczy Toro Roso z Honda a wygrywac i zbierac punkty to ma Red Bull (glowny zespol) a nie juniorski.

Do tego jak Honda moze jednak sie kiedys ogarnie, to wtedy moze i Red Bull na nich przejdzie, tez taniej jak dobra umowe teraz wynegocjuja, a jak nie to chociaz silniki dla Toro Roso beda mieli za pol darmo.

Z drugiej silniki Renault tez nie sa jakies szczegolnie niezawodne (awarie VER) ani niesamowicie szybkie, wiec tym ruchem Red Bull chce wywrzec presje na Renault, zeby nie czuli sie pewnie, bo jak Honda tylko troche sie ogarnie to moze sie okazac ze jest na poziomie Renault za mniejsze pieniadze.

Sainz moze i punkty zdobywa i nadawalby sie juz do Red Bull, ale przez to ze w Red Bull miejsca zajete to bedzie musia 'szczescia' szukac poza grupa Red Bull bo w Toro Roso i tak nic nie wywalczy ...
iceneon, 04.09.2017 12:45[!]
To bardzo logiczne. Red Bull z silnikiem Renault już niedługo będzie w takiej samej sytuacji jak McLaren z silnikami Mercedesa, a Honda w Toro Rosso to doskonały poligon doświadczalny, mało tego STR jest w lepszej sytuacji od McLarena, bo będą wspierani przez RBR. Koniec końców może być, że obydwa zespoły będą miały niezły silnik i to tylko dla siebie.
Aeromis, 04.09.2017 14:09[!]
1. Poligon doświadczalny silnika Honda ze słabym zespołem Toro Rosso - żaden.
2. Poligon doświadczalny dla nowych kierowców w być może wówczas zdecydowanie najsłabszym zespole także żaden. Dodatkowo pętając się na szarym końcu w niczym nie pomogliby RBR, no chyba że przy dublowaniu (...).
3. Utrata Sainza, choć fakt, niby za rok i tak mogą go stracić, ale niepewne jest jak bardzo Merc czy Ferrari zechce kusić RIC/VER więc Sainz jest dla nich ważny.
4. W dodatku dla RBR dochodzi wówczas nowy rywal - McLaren, zarówno na torze jak i poza nim. Ich pozycja w rozmowach z Renault na dostarczanie silników byłaby znacznie słabsza. Renia mogłaby im powiedzieć "spadajcie do Hondy".

1. Jedyna potencjalna korzyść to kasa od Hondy, która by utrzymać się w F1 musiałaby płacić być może równie szczodrze co McLarenowi.
2. Wszystko po to by zaklepać silnik na lepszą przyszłość o ile kiedykolwiek nadejdzie, a nie było żadnych pozytywów przez ostatnie lata.

Marny ten bilans, RBR potrafi zagrać va banque co już pokazywali, ale nie ma o co.
iceneon, 04.09.2017 14:36[!]
@Aeromis
Ładnie sobie wszystko wypunktowałeś, a jak będzie to się przekonamy. Wszystko ma swój sens, a RB ma zasoby by to wszystko wykorzystać. To, że silnik Hondy teraz jest słabiutki nie znaczy, że zawsze taki będzie.

W razie jak im nie pójdzie to zwiną interes. Nawet lepiej ;)
marios76, 04.09.2017 16:57[!]
@iceneon @Aeromis Wszystko ok. Brakuje moim zdaniem dwóch tematów:
1 Dysponując silnikami Renault w Red Bull oraz Hondy w Toro Rosso zespół otrzymuje możliwość porownania obu silników i wyboru lepszego do głównego teamu. Chodzi tez o uniezależnićssięod jednego dostawcy... być może nawet na lata 20+ , kiedy wejdą nowe specyfikacje.
Robią taki deal wiedząc, że na silniki Mercedesa i Ferrari najzwyczajniej nie mogą liczyć (tak jak McLaren). Od McLarena różnia ich jednak zasoby finansowe które zespół z Woking z pewnością traci.
2 Sainz w Renault może być gwarantem realizacji powyższego planu na lata późniejsze, zarówno z bezpiecznym rozszerzeniem umowy na oba zespoły, jak i "przechowaniem" go na jakiś czas... gdyby Ricciardo lub Verstappen otrzymali lepsze propozycje. Trochę podchodzi pod wypożyczenie... ale mamy takie przykłady w świecie sportu . To tylko moje myśli, jak i Wasze- ale jak wiedza nikła z braku informacji ,to cieszą w czasie wolnym takie pporównania.
pudinho, 04.09.2017 17:10[!]
1. Co na tym zyska Renault? Sainza który ma wachania formy i będzie na poziomie Hulkenberga? Bo powiedzmy sobie szczerze że miał przebłyski, ale do takiego Verstappena to mu daleko, i mam wrażenie że tak jakby stanął w miejscu. Wiem, że samochód nie pozwala ale Kviata jakoś nie deklasuje.
2. Mclaren oczywiście wykupuje Sainza od Toro Rosso i to za nie małe pieniądze, bo Red Bull za darmo go nie odda.
A następnie daje go Renówce. W zamian Mclaren dostanie silniki Renault na przetrwanie do 2021. a renault będzie miało Sainza.
3. Pytanie co na tym ugra Renault?? Stworzą sobie groźnego konkurenta w postaci Mclarena który już teraz ma o niebo lepszy bolid od nich i jeszcze jak będą mieć dobry silnik to będą ich pokonywać z palcem w nosie na ich silniku.
4. Mclaren nie może przecież pokonać Renault na ich silniku ani zdobyć mistrzostwa
Nando nie zdobędzie mistrzostwa na silniku Renault. Nigdy!! BO musieliby pokonać Renault. Proste.
5. Najwięcej na tym zyska Torro Rosso i Red Bull bo pozbędą się niewiernego Tomasz za spore pieniądze i jeszcze zyskają sponsoring dużego Kocernu Hondy.No i plusik u FIA
6. Życzę Renault porażki bo to zajeżdża mi Polityką ala' Prost (ta cała sprawa z tym Sainzem w Renówie).
7. I koniec tematu Roberta w F1! EHH nie tracę nadzieji ale czarno to widzę :((
8. Jest jedna szansa. Nando wie, że nie zdobędzie mistrzostwa z Mclarenem na silnikach Renault.
Gdyby odszedł z F1 na rok to Mlaren sięgnąłby po Kubicę. Może w taki sposób Robert by wrócił? Nie wiem.:((
A Nando wróciłby do Ferrari w 2019.

Aha no i oczywiście McLaren może będzie mógł używać silników Renault pod inną nazwą! Bo i takie cuda znamy z autopsji ( RedBullowi nie robili z tym problemów :)). Może pod nazwą APPLE bo od przyszłego sezonu mają być sponsorem Mclarena ??
enstone, 04.09.2017 17:42[!]
Nie czaje tego dealu pomiędzy Renault, Mclaren, STR.
- Toro Rosso mocno traci - dostają gów#iany silnik od Hondy i zabierają im Sainza (Honda będzie płaciła jakieś potężne sumy dla STR, żeby pozostać w F1 ze swoim silnikiem..??)
- Renault - nie są w stanie dostarczać silników dla 3 zespołów + swój, to zamiast silnika dla STR dostarczą go McLarenowi i tutaj narażają się na ryzyko, bo McLaren jest w stanie ich prześcignąć bo bolid mogą mieć lepszy, a silnik przecież teoretycznie ten sam, na jakiej zasadzie ten Sainz do Renault..??!
- McLaren może ugrać najwięcej bo być może będą w stanie wywalczyć max. 4 pozycje w konstruktorach.
bartoszcze, 04.09.2017 19:02[!]
Cytat pudinho :
1. Co na tym zyska Renault? Sainza który ma wachania formy i będzie na poziomie Hulkenberga?

Sainza, który:
- wyciska z samochodu tyle co Hulkenberg z Renault (we Włoszech pierwszy raz w tym sezonie dojechał do mety nie w punktach)
- w Toro Rosso jeździł na poziomie Verstappena, i nawet jeśli jest mniej błyskotliwy, to bardziej ogarnięty
- jest cholernie zmotywowany, żeby zacząć jeździć na własny rachunek
- jest Hiszpanem, co może być korzystne z punktu widzenia ich polityki marketingowej
- jest młody, więc może długo jeździć, a już doświadczony i świetnie znany w środowisku.
takijeden, 04.09.2017 20:18[!]
RBR dostaje
1. ograniczenie kosztów związanych z jednostką napędową dla STR, a jednocześnie kontrolę na rozwojem napędu przez Hondę(co całkiem dobrze jej wróży),
2. rozwój Sainza w zespole fabrycznym,
3. doskonały kontakt z dwoma dostawcami napędu, a w stosunku do Renówki i jej zespołu fabrycznego skalę porównawczą dla swojej konstrukcji nadwozia.
4. jednocześnie zarzuca całkiem niezły haczyk na Alonso.
Jak dla mnie zagranie, które ma ręce i nogi zarówno teraz jak i w przyszłości.
al_bundy_tm, 13.09.2017 12:17[!]
A ja dodam tylko od siebie fakt, ze tu gdzie mieszkam roznych ludzi mozna spotkac na co dzien "na miescie" ...
I jedni chodza w strojach firmowych Red Bull Racing, a drudzy w strojach z logo Honda.

1 + 1 - zawsze daje 2 prawda?

Miec siedzibe zespolu F1 i europejski oddzial producenta silnikow w jednym miescie to wspolpraca jakiej nawet MacLaren nie mogl sie doprosic.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca