F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Russell zostanie kierowcą rezerwowym Force India?

Villeneuve: Stroll musi poprawić swoją formę

Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari

14.11.2017

Hamilton: F1 nie powinna ograniczać regulaminowej puli silników

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Horner: Silniki V6 nie zrobiły nic pozytywnego dla F1

Brytyjczyk wzywa do zmian w przepisach dotyczących dozwolonych wymian jednostek napędowych.
Nataniel Piórkowski, 5 września 2017, wyświetlenia: 2658<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing – Christian Horner uważa, że obecne jednostki napędowe w żaden sposób nie przyczyniły się do rozwoju Formuły 1.

Podczas Grand Prix Włoch aż siedmiu spośród dziewięciu kierowców cofniętych na starcie wyścigu otrzymało kary w związku ze skorzystaniem z komponentów silnika wykraczających poza regulaminową pulę. Zdaniem Hornera pokazuje to, że obecne przepisy w zakresie silników wymagają zmian, szczególnie w świetle planów na sezon 2018.

„Odkąd został wprowadzony, silnik V6 nie zrobił nic pozytywnego dla Formuły 1. Najbardziej martwi mnie to, że od przyszłego roku będziemy mieli w kalendarzu więcej wyścigów, a regulaminowa pula jednostek zostanie ograniczona do trzech na sezon” – powiedział Brytyjczyk.

„Moim zdaniem kwestia ta powinna być priorytetem podczas kolejnego posiedzenia Grupy Strategicznej. Starałem się wymóc zmiany podczas jednego z wcześniejszych spotkań grupy, ale pomysł ten nie zyskał poparcia. Mam nadzieję, że teraz będzie inaczej, ze względu na to, że zespoły rzeczywiście otrzymują kary [za wymianę komponentów], mając w perspektywie kolejne” – dodał.

Horner uważa, że w przepisach powinny znajdować się regulacje mówiące o pewnych karach za wymianę części składowych jednostek napędowych. Przekonuje jednak, że obecny system jest daleki od ideału. „Oczywiście kara powinna mieć charakter odstraszający, ponieważ w ogólnym zamyśle ograniczenie liczby silników na sezon było związane także z ograniczaniem wydatków”.

„Obecnie jednak nie prowadzi to do żadnych oszczędności, bo silniki i tak robią z nami tournée po całym świecie. Są używane, a my otrzymujemy kolejne kary. Być może musimy wrócić do bardziej sprawiedliwej alokacji – być może pięć silników na sezon to bardziej odpowiednia liczba niż trzy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.11.2017  Horner: Sprzeciw wobec nowej formuły silników ma charakter polityczny
08.11.2017  Horner sprzeciwia się propozycji rezygnacji z piątkowych treningów F1
30.10.2017  Horner: Red Bull nie chce uczynić z Ricciardo drugiego kierowcy
22.10.2017  Horner: Nowa umowa pozwoli pozbyć się plotek na temat Verstappena
13.10.2017  Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1
Tagi:
Horner C.
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LeVi_, 05.09.2017 16:23[!]
Właśnie miałem to ostatnio napisać. Pięć silników to dobry kompromis, cztery to za mało, a trzy to już prawie absurd. W ubiegłym sezonie pięć silników było idealne (oczywiście poza Hondą).
bartoszcze, 05.09.2017 16:30[!]
Niech ktoś mu powie, że w Indy też korzystają z V6 i też mają określone limity silników, a za ich przekroczenie leci się po prostu na koniec stawki i dodatkowo traci punkty w klasyfikacji.
RY2N, 05.09.2017 16:31[!]
Jeden silnik jest najodpowiedniejszą liczbą bo najlepiej odzwierciedla technologie które mogłyby mieć zastosowanie w pojazdach cywilnych. Natomiast z punktu widzenia inżynierów liczba nie ma znaczenia - projektuje się tak żeby wytrzymał określoną liczbę wyścigów. Jesli nie wytrzymuje to znaczy że się źle wykonało robotę projektową lub wykonawczą i tyle.
Naprawdę jeden silnik na sezon byłby ok - rozwijano by wtedy technologie zapewniające wzrost trwałości a to bardzo przydtane koncernom motoryzacyjnym w produkcji cywilnej.
marcelo92, 05.09.2017 16:59[!]
A od kiedy koncerny motoryzacyjne stawiaja jako priorytet niezawodnosc ? Moze jeszcze Toyota jako tako, bo napewno nie niemieckie marki.
iceneon, 05.09.2017 17:10[!]
@RY2N
Wam zamieniłbym na "Ci" i pasuje jak ulał.
https://youtu.be/1F297Kr0SR8
KamBrillant, 05.09.2017 20:53[!]
Problemem nie są limity silników a kary za dodatkowe komponenty. Wydaje mi się że to trzeba zmienić np. Zespół X dostaje x tys. Euro kary za wymiany komponentów a nie że kierowcy przez wymianę części nagle dostają karę 10-15 czy tam 30 pozycji do tyłu na starcie.
Nie mam nic do V6-tek owszem to nie V8 czy V10 ale to też nie jest np. V3 jednak V6 wolał bym widzieć pod maską takiego Renault Talismana czy Mazdy 6 ale mniejsza z tym.
borro, 05.09.2017 22:09[!]
@RY2N
Też tak uważam, jeden silnik na cały sezon, niech będzie wykonany tak żeby wytrzymał. Kary obecnie stosowane nie są takie złe. Ciekawe będzie oglądać Vettela albo Hamiltona jak przebijają się z końca stawki. Kary finansowe nic nie dadzą, bo zespoły będą wolały zapłacić żeby zyskać przewagę.
RY2N, 05.09.2017 22:16[!]
@marcelo92
wszystkie koncerny starają się żeby w okresie gwarancji nic nie nawaliło, a że nie wszystkim wychodzi to inna sprawa;
Natomiast z innej beczki - w przyszłości może być sporo zabawy bo VAG ma ochotę dołączyć (poprzez Porsche) do grona wytwórców silników F1. Pewnie będzie potrzebny dodatkowy zbiornik na olej :-)
adamo342, 05.09.2017 22:37[!]
Gdyby Red Bull teraz dominował to by inaczej mówił.Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Titheon, 05.09.2017 23:22[!]
Nieważne co by mówił, ważne jest to, że ma rację. Najpierw F1 chce bardziej przejrzystych wyścigów, wymusza na zespołach oznaczanie literkami kierowców żeby widowisko było bardziej czytelne dla kibica, po czym każe im jechać na trzech silnikach w sezonie, żeby nałapali sobie więcej kar i żeby kwalifikacje były zupełnie niepotrzebne, a potem kibic zachodził w głowę, jak to możliwe, że Vettel wygrał, a startował z 11. pozycji. Wszyscy widzieli, co się działo na Monzy i to jest absurd. Pomijam już to, że kierowcy zostają cofnięci o 65 pól startowych, gdzie stawka liczy 20 kierowców.

Co do ograniczania kosztów - podejrzewam, że taniej wyjdzie pojechać na sześciu silnikach w sezonie, niż ładować kasę na technologię, która umożliwi tym bolidom przejechanie na trzech, albo w ogóle na jednym...
L00Kass, 05.09.2017 23:53[!]
Po to uwolniono rozwój w tym roku bez tokenów, by poprawić niezawodność. Szkoda, że nie dochodzą newsy w stylu "silniki Renault w nowej wersji na hamowni bez problemu osiągają 2000km" czy "bolid RBR z 2012 z nową jednostką Renault po raz kolejny pokonał w ciągu ostatniego tygodnia 400 okrążeń na torze Paul Ricard".

@RY2N
Dlatego nie pod brandem popularnych marek :)
ekwador15, 06.09.2017 00:21[!]
Absurdalne są te kary. To samo wymiana skrzyni biegów+5. Dramat. Można wprowadzić regulację, że raz w sezonie można wymienić wcześniej niż po 6 wyścigach, bo raz w sezonie może zdarzyć się awaria. I ten limit, aż 6 wyścigów. Także powinien być mniejszy, np 5. Skrzynia na 5 wyścigów z darmową jedną wymianą plus 5 silników na sezon. A zamiast cofac na starcie, lepiej może odejmowac punkty? Przynajmniej nie będzie chaosu jak było we Włoszech. Za wymianę ponadprogramową -10 pkt w klasyfikacji konstruktorów. Chodzi tylko o to, aby nie robili silników na 1-2 wyścigi szukając wydajności i lepszych czasów okrążen. Tylko o to chodzi aby nie jeździć na 10-12 silnikach w sezonie, aby nie rosły koszty. Gdyby całkowicie zdjąc regulacje, to pewnie Ferrari i Mercedes co wyścig miałby nowy silnik z poprawkami. I na koniec roku 1mld euro wydatków :P
Maciek znafca, 06.09.2017 01:15[!]
Zrobiły! Przerwały dominację tego komercyjnego zespołu i ich bożyszcza.
MairJ23, 06.09.2017 03:12[!]
@adamo342 dokladnei tak samo pomyslalem - gdyby to ich silnik by wymiatal cala stawke to by sie nie odezwali slowem a Marko by nawet nie pisnal :)

@Maciek znafca a ktory zespol nie jest komercyjny jeszcze raz nam powiedz ?
bartoszcze, 06.09.2017 07:54[!]
Cytat ekwador15 :
Można wprowadzić regulację, że raz w sezonie można wymienić wcześniej niż po 6 wyścigach, bo raz w sezonie może zdarzyć się awaria

Można wymienić skrzynię bez kary po każdym nieukończonym wyścigu...
RY2N, 06.09.2017 08:07[!]
@Titheon
w czasach gdy silniki były nielimitowane też dochodziło do ich awarii. Nawet więcej ich było niż teraz z Ferce czy Mercu. Taka jest po prostu natura ludzka żeby próbować dochodzić do limitu jaki by on nie był. Nieważne jaką się dopuści liczbę silników - zawsze będą tacy co będą próbowali zaprojektować konstrukcję na limicie i będą też tacy co zrobią silnik z dużym zapasem.
marcelo92, 06.09.2017 09:56[!]
Silnik wytrzymujacy caly sezon ?? Chyba nie o to chodzi w F1. Tutaj chodzi o walke czasem i bycie szybkim, a nie niezawodnosc. 5 silnikow byli by optymalne.
dejacek, 07.09.2017 20:00[!]
można zrobić jeden silnik który wytrzyma cały sezon ale nie będzie miał 650 KM tylko 300. Po mojemu mogą być trzy silniki na wyścig i nic to nie zmieni w kwestii przydatności tej technologii do samochodów cywilnych
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca