F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Russell zostanie kierowcą rezerwowym Force India?

Villeneuve: Stroll musi poprawić swoją formę

Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari

14.11.2017

Hamilton: F1 nie powinna ograniczać regulaminowej puli silników

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Sauber zaprojektował całkowicie nowy bolid na sezon 2018

Frederic Vasseur ujawnił, że obecny model jest konstrukcją z 2016 roku spełniającą nowe przepisy.
Mateusz Szymkiewicz, 7 września 2017, wyświetlenia: 3577<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Frederic Vasseur ujawnił, że Sauber zaprojektował na przyszłoroczne mistrzostwa zupełnie nowy bolid.

Stajnia z Hinwil po trzynastu wyścigach tegorocznego sezonu zajmuje ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem pięciu punktów. Skomplikowana sytuacja w mistrzostwach wynika z problemów finansowych, które dotknęły Saubera w 2016 roku i przełożyły się na rozwój aktualnego bolidu, a także z decyzji o korzystaniu ze starszej specyfikacji układów napędowych Ferrari.

Mimo to szwajcarska ekipa zdecydowała się obrać zupełnie nowe podejście przed sezonem 2018 i na stanowisko szefa został zatrudniony Frederic Vasseur, który przed rokiem nadzorował reaktywację fabrycznego zespołu Renault. Jedną z pierwszych decyzji Francuza było unieważnienie umowy z Hondą i zawarcie nowego porozumienia z Ferrari, natomiast jak teraz ujawnił, dział techniczny rozpoczął projektowanie modelu C37 od czystej kartki.

„Bolid znajduje się już w tunelu aerodynamicznym i uważam, że wykonujemy solidną robotę” – powiedział 49-latek. „Wciąż dyskutujemy nad zakresem współpracy z Ferrari, lecz prawdopodobnie będzie on na poziomie niższym niż dwadzieścia procent. Obecny bolid jest z 2016 roku, więc szykując się do sezonu 2018... Musieliśmy zacząć od początku. To także powód, dla którego bolid znajduje się już tak długo w tunelu aerodynamicznym. Z wyglądu będzie prezentował się zupełnie inaczej”.

Przyszłoroczny model będzie pierwszym całkowicie zaprojektowanym przez nowego dyrektora technicznego – Jorga Zandera. Jak przyznał Vasseur, zdaje sobie sprawę z wielkości wyzwania jakie stoi przed Sauberem, by zniwelować aktualną stratę do ekip środka stawki. „Zawsze jest trudno mieć jakikolwiek cel, ponieważ reszta zależy od rywali. Ciężko będzie powrócić do środka stawki. To wielki krok, a w przyszłym roku nie będzie żadnej wielkiej zmiany w przepisach technicznych. Dla mnie największym wyzwaniem będzie zwiększenie rozmiarów firmy, by poprawić wydajność każdego działu. Jeżeli to nam się uda, to poprawimy nasze położenie w stawce. Grupa przed nami jest bardzo blisko. Chcę powrócić do walki”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.11.2017  Lucas Auer zostanie rezerwowym kierowcą Force India?
02.11.2017  Sauber coraz bliżej decyzji w sprawie składu kierowców na sezon 2018
31.10.2017  Blick: Sauber zakończy współpracę z Wehrleinem po sezonie 2017
26.10.2017  Ericsson: Sauber nie ma już żadnych szans na walkę z rywalami
20.10.2017  Wehrlein: Chciałbym poznać swoją przyszłość przed GP Abu Zabi
Tagi:
Sauber
Vasseur F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Chłodny, 07.09.2017 09:49[!]
Niech się poprawiają krok po kroku, bo szkoda tak oglądać nazwisko Saubera daleko w ogonie. No i Leclerc'owi przyda się coś przyzwoitego do jazdy w czasie jego inicjacji
Lejnus, 07.09.2017 10:53[!]
Sauber ma prawdopodobnie jeden z najlepszych tunelów aerodynamicznych nie tylko w całej Formule 1, ale również - w pewnej kategorii - na świecie. Oby tym razem udało im się sklecić coś lepszego. Miło byłoby ich oglądać w Q3 walczących z Renault
RY2N, 07.09.2017 12:38[!]
no dobrze to kto będzie poniżej środka stawki w przyszłym roku?
Niech zaproponuje choć jeden zespół z uzasadnieniem to zaraz sobie uświadomi jak trudny do osiągnięcia cel postawił zespołowi. Nawet jesli pojęcie środka rozciągnąć na 6 zespołów to i tak choć jeden team musi być gorszy od tych zespołów żeby jakoś naciągnąć definicję statystycznego środka.

W czasach gdy nie ma HRT, Marussia, Super Aguri - jedyną jego nadzieją, że ktoś będzie gorszy w przyszłym roku jest Toro Rosso-Honda. Wtedy Sauber będzie przedostatni i będzie mógł odtrąbić wielki sukces. Ale jesli McLaren zostanie z Hondą a Toro Rosso z Renault to nici z tego planu.
Witek, 07.09.2017 12:52[!]
@Lejnus : Potwierdzam. W 2004 r. w jednym z wydań miesięcznika F1 Racing, były dyrektor techniczny zespołu Sauber i BMW Sauber, Willy Rampf, szeroko opowiadał o ich najnowszym tunelu aerodynamicznym, publikacja opiewała w liczne fotografie. Zrobiło to na mnie spore wrażenie. Pamiętam, że już 13 lat temu do obliczeń matematyczno- dynamicznych służył dwurdzeniowy komputer DELL'a, na ówczesny moment jeden z najnowocześniejszych na świecie. Ale potencjał tego tunelu rzadko był w pełni wykorzystywany. Chyba jedynie w latach 2007-2008. Wtedy BMW Sauber dysponował autentycznie bardzo dobrym nadwoziem.
Lejnus, 07.09.2017 13:00[!]
Cytat Witek :
Chyba jedynie w latach 2007-2008. Wtedy BMW Sauber dysponował autentycznie bardzo dobrym nadwoziem.


@Witek i podobno bardzo mizernym silnikiem... Szacunkowo BMW miało ok. 30 KM mniej aniżeli Ferrari i Mercedes, a później (po dozwolonej przez FIA zmianie mającej na celu wyrównanie) również od Renault. Tylko Honda i Toyota wypadały słabiej..
Phaedra, 07.09.2017 13:14[!]
@Witek Jesteś pewien że to było w 2004. Raz że nie było wtedy dwu rdzeniowych procków a dwa inwestycje pojawiły sie wraz z BMW. W debiucie jak opowiadał potem Heidfield jeździli z jednym skrzydłem cały sezon, taka bida była.
benethor, 07.09.2017 14:27[!]
@Phaedra:

> Raz że nie było wtedy dwu rdzeniowych procków
to że Intel ani AMD ich nie oferowały do zastosowań cywilnych n znaczy, że nie było. IBM Power4 był dwurdzeniowy juz w 2001.
Phaedra, 07.09.2017 15:20[!]
@benethor dzięki za sprostowanie.
gucioprawda, 08.09.2017 17:56[!]
" IBM Power4 był dwurdzeniowy juz w 2001." że nie wspomnę o fakcie, iż był 64-bitowy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca