F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2018

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Steiner: F1 nie może sobie pozwolić na powrót do silników V8

"Możemy patrzeć w przeszłość, ale nie powinniśmy wracać do przeszłości".
Nataniel Piórkowski, 7 września 2017, wyświetlenia: 2844<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Haasa – Guenther Steiner uważa, że F1 nie powinna rezygnować z zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych. Zaznacza jednak, że powinny być one tańsze od tych, stosowanych obecnie.

Władze Formuły 1 prowadzą rozmowy na temat nowej formuły jednostek napędowych, które mają pojawić się w sporcie od sezonu 2021, faworyzując projekt V6 twin-turbo z KERS-em. Chociaż większość mniejszych zespołów zdaje się naciskać na wprowadzenie do sportu mniej skomplikowanych silników, Steiner sugeruje, że wyeliminowanie systemów hybrydowych byłoby krokiem wstecz.

„Formuła 1 musi utrzymać swoje zaawansowanie technologiczne” – powiedział szef teamu z Kannapolis. „Nie możemy powrócić do silników V8. Te czasy są już za nami. Możemy patrzeć w przeszłość, ale nie powinniśmy wracać do przeszłości. Musimy pracować w oparciu o pewną hybrydę. Jak sprawić, aby ta hybryda wpisywała się w potrzeby Formuły 1? Producenci silników chcą wysuwać najlepsze pomysły, mając na uwadze to, co dzieje się na rynku samochodów drogowych. Z perspektywy prywatnego zespołu byłoby jednak wspaniale, gdyby koszty znajdowały się pod kontrolą”.

Steiner nie uważa jednak, aby Formuła 1 musiała ciąć koszty jedynie w obszarze jednostek napędowych. „Oczywiście potrzebujemy działań związanych silnikami, ale powiedziałbym, że najwięcej można zrobić w obszarze aerodynamiki, wielkości zespołu i budżetu”.

„Liberty Media pracuje już nad tym i chce wyrównanej stawki. Wyobrażacie sobie sytuację, w której pięć lub sześć zespołów jest w stanie walczyć o zwycięstwa? Czy nie byłoby to wspaniałe? Na chwilę obecną walka toczy się w środku stawki. Bardzo cieszymy się mogąc brać w niej udział, ale wyobraźcie sobie rywalizację o tytuł ze wszystkimi pojedynkami, które widzicie w środku stawki. Fani by to pokochali”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.12.2017  Steiner: Ferrari chciało umieścić Giovinazziego w Haasie
23.11.2017  Steiner: Zespoły powinny dać więcej czasu Liberty Media
16.11.2017  Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1
13.11.2017  Steiner: Kara nałożona na Grosjeana to przykład niekonsekwencji sędziów
06.11.2017  Whiting sprzeciwia się wprowadzeniu do F1 stałego panelu sędziowskiego
Tagi:
Steiner G.
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
RY2N, 07.09.2017 15:37[!]
Cytat rno2 :
2 Ferrari i 2 Mercedesy na torze, z budżetami na poziomie miliarda dolarów. A kibice przed tv i na trybunach będą się fascynować śrubkami i nakrętkami z kosmicznych materiałów po milion dolarów za sztukę.

Może to dziwne, ale jestem przekonany, że byłoby dużo kibiców takiej dyscypliny. Pod jednym wszakże warunkiem. Żeby nie można było z góry przewidzieć wyników. Taki wyścig odbywałby się raz w roku, po 12 miesiącach wytężonej walki inżynierów. A zwycięzca mógłby być tylko jeden i dostawałby w nagrodę np. 500 mln dolarów. Przypominałoby to trochę pojedynek bokserski na szczycie. tam też jest tylko 2 zawodników i jakoś nikt nie wpada na pomysł, że im więcej zawodników na ringu tym lepiej.
Natomiast wszędzie głownym warunkiem popularności jest nieprzewidywalność wyniku, przy czym wyżej cenione są te sporty gdzie wynik zależy od czyjegoś wysiłku i umiejętności (zawodnika, zespołu) a nie jest losowy.
To co zabija F1 to wchodzenie i wychodzenie obrażonych koncernów, zbyt skomplikowane przepisy i swoboda / niezrozumiałość decyzji sędziów i władz sportu. A to że są biedne teamy niczemu nie przeszkadza. Musi być jakieś tło bo wtedy wielcy bardziej błyszczą. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie żeby Sauber zdobył Coca Colę na sponsora i powtórzył drogę RedBulla.
gnodeb, 07.09.2017 15:52[!]
Cytat :
Producenci silników chcą wysuwać najlepsze pomysły, mając na uwadze to, co dzieje się na rynku samochodów drogowych.

Na rynku samochodów drogowych downsizing jest w odwrocie, bo okazał się szopką dla dyrektyw eco-oszołomów. W praktyce 1.0 ecoboost mimo podobnej mocy jest wolniejszy i pali więcej od 2.0 wolnossącego od Mazdy.
No i gorzej brzmi. I w towarzystwie wstyd powiedzieć że masz 'jeden_zero' pod maską. Itp. itd.

http://magazynaut...-mazda-3,nId,1359068
Masio, 07.09.2017 16:11[!]
Cytat RY2N :
To co zabija F1 to wchodzenie i wychodzenie obrażonych koncernów, zbyt skomplikowane przepisy i swoboda / niezrozumiałość decyzji sędziów i władz sportu. A to że są biedne teamy niczemu nie przeszkadza.
Właśnie w taki sposób za niszczenie F1 odpowiedzialna jest w dużym stopniu FIA. Te leśne dziadki wszystko psują. A Jean Todt kompletnie się nie nadaje na prezesa tej federacji...
marcelo92, 07.09.2017 16:37[!]
Samochodowe giganty wchodzac do F1 maja swoj okreslony marketingowy cel. Takie Ferrari z Mclarenem sa w F1 troche z innych powodow. Dlatego czesto te samochodowe marki z braku wynikow w stosunku do ponoszonych nakladow zbieraja zabawki. Tyle, ze trzeba byc swiadomym jednak, ze Toyota z Honda i Bmw zniknely z F1 w wyniku kryzysu ekonomicznego jaki mial miejsce w 2008. Moglo to inaczej sie potoczyc. Toyota po kilku latach ponownie wchodzi do motorsportu, WRC, Lmp1. Nie zdziwilbym sie jakby chciala do F1 z powrotem.
Falarek, 07.09.2017 18:48[!]
Silnik V8 czyli coś o czym marzy każdy miłośnik motoryzacji aby mieć w swoim prywatnym samochodzie dla F1 nie dość dobre :)
Luis Garcia, 07.09.2017 19:23[!]
A tak w zasadzie dlaczego F1 odeszła od V10? Co one komu przeszkadzały? Były jakieś protesty producentów, że nie chcą rozwijać tych technologii czy coś w tym stylu?

Złe i przestarzałe V10 dostarczało siedem różnych koncernów, a pro-ekologiczne i w ogóle super hiper kosiarki V6 - cztery. A w zasadzie trzy, bo Honda wciąż nic nie ogarnia jako "nowicjusz". Widać jak ta genialna technologia zachęca do wejścia do F1... O kosztach produkcji nawet nie wspomnę.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca