F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.07.2018

Webber: Formuła 1 zbyt łatwo dopuszcza fanów do kierowców

Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek

Steiner: Haas nie żałuje kontrowersyjnego podejścia do startów w F1

Raikkonen może wrócić do Saubera na sezon 2019?

Antonio Giovinazzi wystąpi z Sauberem w treningu do GP Niemiec

Ferrari z agresywnym wyborem opon na Grand Prix Węgier

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Steiner: F1 nie może sobie pozwolić na powrót do silników V8

"Możemy patrzeć w przeszłość, ale nie powinniśmy wracać do przeszłości".
Nataniel Piórkowski, 7 września 2017, wyświetlenia: 2889<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Haasa – Guenther Steiner uważa, że F1 nie powinna rezygnować z zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych. Zaznacza jednak, że powinny być one tańsze od tych, stosowanych obecnie.

Władze Formuły 1 prowadzą rozmowy na temat nowej formuły jednostek napędowych, które mają pojawić się w sporcie od sezonu 2021, faworyzując projekt V6 twin-turbo z KERS-em. Chociaż większość mniejszych zespołów zdaje się naciskać na wprowadzenie do sportu mniej skomplikowanych silników, Steiner sugeruje, że wyeliminowanie systemów hybrydowych byłoby krokiem wstecz.

„Formuła 1 musi utrzymać swoje zaawansowanie technologiczne” – powiedział szef teamu z Kannapolis. „Nie możemy powrócić do silników V8. Te czasy są już za nami. Możemy patrzeć w przeszłość, ale nie powinniśmy wracać do przeszłości. Musimy pracować w oparciu o pewną hybrydę. Jak sprawić, aby ta hybryda wpisywała się w potrzeby Formuły 1? Producenci silników chcą wysuwać najlepsze pomysły, mając na uwadze to, co dzieje się na rynku samochodów drogowych. Z perspektywy prywatnego zespołu byłoby jednak wspaniale, gdyby koszty znajdowały się pod kontrolą”.

Steiner nie uważa jednak, aby Formuła 1 musiała ciąć koszty jedynie w obszarze jednostek napędowych. „Oczywiście potrzebujemy działań związanych silnikami, ale powiedziałbym, że najwięcej można zrobić w obszarze aerodynamiki, wielkości zespołu i budżetu”.

„Liberty Media pracuje już nad tym i chce wyrównanej stawki. Wyobrażacie sobie sytuację, w której pięć lub sześć zespołów jest w stanie walczyć o zwycięstwa? Czy nie byłoby to wspaniałe? Na chwilę obecną walka toczy się w środku stawki. Bardzo cieszymy się mogąc brać w niej udział, ale wyobraźcie sobie rywalizację o tytuł ze wszystkimi pojedynkami, które widzicie w środku stawki. Fani by to pokochali”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.07.2018  Steiner: Haas nie żałuje kontrowersyjnego podejścia do startów w F1
16.07.2018  Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne
16.07.2018  Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1
09.07.2018  Steiner: Incydenty z udziałem Grosjeana stają się frustrujące
08.07.2018  Grosjean stracił nowe części w wyniku piątkowego incydentu
Tagi:
Steiner G.
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
RY2N, 07.09.2017 15:37[!]
Cytat rno2 :
2 Ferrari i 2 Mercedesy na torze, z budżetami na poziomie miliarda dolarów. A kibice przed tv i na trybunach będą się fascynować śrubkami i nakrętkami z kosmicznych materiałów po milion dolarów za sztukę.

Może to dziwne, ale jestem przekonany, że byłoby dużo kibiców takiej dyscypliny. Pod jednym wszakże warunkiem. Żeby nie można było z góry przewidzieć wyników. Taki wyścig odbywałby się raz w roku, po 12 miesiącach wytężonej walki inżynierów. A zwycięzca mógłby być tylko jeden i dostawałby w nagrodę np. 500 mln dolarów. Przypominałoby to trochę pojedynek bokserski na szczycie. tam też jest tylko 2 zawodników i jakoś nikt nie wpada na pomysł, że im więcej zawodników na ringu tym lepiej.
Natomiast wszędzie głownym warunkiem popularności jest nieprzewidywalność wyniku, przy czym wyżej cenione są te sporty gdzie wynik zależy od czyjegoś wysiłku i umiejętności (zawodnika, zespołu) a nie jest losowy.
To co zabija F1 to wchodzenie i wychodzenie obrażonych koncernów, zbyt skomplikowane przepisy i swoboda / niezrozumiałość decyzji sędziów i władz sportu. A to że są biedne teamy niczemu nie przeszkadza. Musi być jakieś tło bo wtedy wielcy bardziej błyszczą. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie żeby Sauber zdobył Coca Colę na sponsora i powtórzył drogę RedBulla.
gnodeb, 07.09.2017 15:52[!]
Cytat :
Producenci silników chcą wysuwać najlepsze pomysły, mając na uwadze to, co dzieje się na rynku samochodów drogowych.

Na rynku samochodów drogowych downsizing jest w odwrocie, bo okazał się szopką dla dyrektyw eco-oszołomów. W praktyce 1.0 ecoboost mimo podobnej mocy jest wolniejszy i pali więcej od 2.0 wolnossącego od Mazdy.
No i gorzej brzmi. I w towarzystwie wstyd powiedzieć że masz 'jeden_zero' pod maską. Itp. itd.

http://magazynaut...-mazda-3,nId,1359068
Masio, 07.09.2017 16:11[!]
Cytat RY2N :
To co zabija F1 to wchodzenie i wychodzenie obrażonych koncernów, zbyt skomplikowane przepisy i swoboda / niezrozumiałość decyzji sędziów i władz sportu. A to że są biedne teamy niczemu nie przeszkadza.
Właśnie w taki sposób za niszczenie F1 odpowiedzialna jest w dużym stopniu FIA. Te leśne dziadki wszystko psują. A Jean Todt kompletnie się nie nadaje na prezesa tej federacji...
marcelo92, 07.09.2017 16:37[!]
Samochodowe giganty wchodzac do F1 maja swoj okreslony marketingowy cel. Takie Ferrari z Mclarenem sa w F1 troche z innych powodow. Dlatego czesto te samochodowe marki z braku wynikow w stosunku do ponoszonych nakladow zbieraja zabawki. Tyle, ze trzeba byc swiadomym jednak, ze Toyota z Honda i Bmw zniknely z F1 w wyniku kryzysu ekonomicznego jaki mial miejsce w 2008. Moglo to inaczej sie potoczyc. Toyota po kilku latach ponownie wchodzi do motorsportu, WRC, Lmp1. Nie zdziwilbym sie jakby chciala do F1 z powrotem.
Falarek, 07.09.2017 18:48[!]
Silnik V8 czyli coś o czym marzy każdy miłośnik motoryzacji aby mieć w swoim prywatnym samochodzie dla F1 nie dość dobre :)
Luis Garcia, 07.09.2017 19:23[!]
A tak w zasadzie dlaczego F1 odeszła od V10? Co one komu przeszkadzały? Były jakieś protesty producentów, że nie chcą rozwijać tych technologii czy coś w tym stylu?

Złe i przestarzałe V10 dostarczało siedem różnych koncernów, a pro-ekologiczne i w ogóle super hiper kosiarki V6 - cztery. A w zasadzie trzy, bo Honda wciąż nic nie ogarnia jako "nowicjusz". Widać jak ta genialna technologia zachęca do wejścia do F1... O kosztach produkcji nawet nie wspomnę.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca