F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.02.2018

Alonso otwarty na kontynuowanie kariery w WEC

Latifi weźmie udział w piątkowym treningu przed GP Kanady

16.02.2018

McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33

Lowe: Celem Williamsa jest zbliżenie się do czołowych zespołów

Williams: Zatrudniając Sirotkina nie kierowaliśmy się względami finansowymi

Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi

Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1

Rosberg typuje Hamiltona na zdobywcę mistrzowskiego tytułu

15.02.2018

Kubica wystąpi w trzech sesjach treningowych w sezonie 2018

Williams przedstawił model FW41

Tegoroczna jednostka Ferrari spełniła oczekiwania na hamowni

Verstappen: Nie wyczekuję z niecierpliwością na Halo

Vasseur: Wsparcie Ferrari może nam pomóc osiągnąć poziom Force India

Green: Nowy bolid będzie podobny do zeszłorocznego

14.02.2018

Toro Rosso oraz Sauber już po pierwszych uruchomieniach silników

Haas zaprezentował swój bolid na sezon 2018

Carey: Fani muszą zaakceptować niektóre zmiany

13.02.2018

Renault celuje w zredukowanie straty do Red Bulla i McLarena

Ricciardo chce powalczyć o podium w Grand Prix Australii

Alonso pokłada duże nadzieje w silniku Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

McLaren jest otwarty na stworzenie własnego silnika F1

Brown zaznacza jednak, że nowe przepisy musiałby znacząco ograniczyć koszty tego typu projektu.
Nataniel Piórkowski, 8 września 2017, wyświetlenia: 3212<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

McLaren przyznaje, że jest otwarty na pomysł budowy własnego silnika F1 po wejściu w życie nowych przepisów, ale tylko pod warunkiem ograniczenia kosztów związanych z tego typu projektem.

Stajnia z Woking, która obecnie pracuje nad sfinalizowaniem rozmów w sprawie dostaw silników Renault na kilka nadchodzących sezonów, dokonuje także wstępnej oceny swoich możliwości w dłuższej perspektywie czasowej. Dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown, zdradził, że planowane zmiany w przepisach mogą zaowocować dużymi zmianami w obszarze jednostek napędowych.

„Chcemy zobaczyć, jaka formuła silników będzie obowiązywać od 2021 roku – czy rozważymy zbudowanie naszego własnego silnika, czy po wejściu w życie nowych przepisów w sporcie pojawią się inni gracze. Póki co musimy koncentrować się na trzech kolejnych sezonach” – powiedział Amerykanin.

„Gdy tylko wyjaśnimy tę kwestię, będziemy musieli zacząć myśleć [o dalszej perspektywie]. Sądzę, że od 2021 roku krajobraz Formuły 1 zmieni się w bardzo pozytywny sposób, dzięki ograniczeniom budżetowym, podziale dochodów i nowym przepisom z zakresu jednostek napędowych. Przy tak wielu zmianach trudno jest więc podjąć jakiekolwiek decyzje w sprawie sezonu 2021” – dodał.

Brown zaznaczył jednak, że McLaren musiałby dysponować odpowiednim zapasem czasowym, aby podjąć próbę stworzenia własnej jednostki napędowej Formuły 1. „Nigdy wcześniej nie projektowaliśmy własnego silnika. Wymagałoby to dużej ilości czasu i dobrego kapitału. Moglibyśmy rozważyć pójście tą drogą. Musimy tylko zrozumieć platformę, poznać przepisy i dowiedzieć się, jakie byłyby tego koszty. Na pewno nie moglibyśmy sobie pozwolić na wydawanie setek milionów dolarów, tak jak ma to miejsce teraz, aby rozwijać silniki. Musiałoby dojść do takiej zmiany formuły jednostek napędowych, która stworzyłyby dla nas odpowiednie warunki ekonomiczne”.

Brown uważa, że najlepszym scenariuszem dla Formuły 1 byłoby pojawienie się w sporcie niezależnego dostawcy, który byłby w stanie zagwarantować stworzenie konkurencyjnego silnika. „Jesteśmy za niezależnym, konkurencyjnym silnikiem, a nie samym silnikiem, który robi statystyki. Producenci są wspaniali, jestem ich pełnym zwolennikiem, ale dla zapewnienia zdrowej, sportowej sytuacji – takiej jak miało to miejsce w przeszłości – potrzebujemy niezależnego silnika, z którego wedle życzeń mogłyby korzystać zespoły. Konkurencyjnego silnika. To kluczowe. Ostatnim niezależnym producentem, jakiego mieliśmy w F1, był Cosworth, który pod koniec nie był konkurencyjny. Cała idea nie funkcjonuje jak należy, gdy ma się tylko niezależny silnik, ale nie da się z nim wygrywać wyścigów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.02.2018  McLaren dokonał pierwszego uruchomienia silnika Renault w bolidzie MCL33
13.02.2018  Renault celuje w zredukowanie straty do Red Bulla i McLarena
13.02.2018  Alonso pokłada duże nadzieje w silniku Renault
12.02.2018  Alonso jako pierwszy poprowadzi model MCL33
11.02.2018  Brown: Obowiązki Alonso w Toyocie są bardzo zminimalizowane
Tagi:
McLaren
Brown Z.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zomo, 08.09.2017 16:47[!]
Z jednej strony Horner ktoremu marzy sie brak limitow i robienie takiego silnika jaki sie podoba (bo ma nieograniczyny budzet) a z drugiej strony Brown i McLaren ktory nie ma pieniedzy nawet na obecne warunki. Wszystkim nie dogodzisz.
ergie, 10.09.2017 08:28[!]
Dla rozwoju F1 lepiej byłoby wspierać mniej zasobnych mniejszych graczy niż chodzić na pasku tych co mają ogromną kasę... pokazuje to sytuacja jaka zaistniała w LMP1 w serii WEC... duzi zwinęli ninz tego ni z owego manatki i po sprawie... Niestety żyjemy w czasach gdzie rządzą wszyscy tylko nie Ci którzy znają się na sprawie...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca