F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2017

Prost: Renault che być kuszącą opcją na przyszłorocznym rynku kierowców

Brown: Współpraca z Renault nie jest krótkoterminowym rozwiązaniem

Verstappen: Singapur był naszą ostatnią szansą na dobry wynik

20.09.2017

McLaren: Trzy lata współpracy z Hondą były wizerunkową katastrofą

Polski koncern paliwowy sfinansuje test Kubicy w Williamsie?

Hamilton: Mercedes nie wyeliminuje w tym roku słabych stron bolidu W08

Boullier: Mamy dwa tygodnie opóźnienia w przygotowaniach do sezonu 2018

Villeneuve: To Vettel ponosi winę za kolizję ze startu GP Singapuru

19.09.2017

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Malezji

Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu

Wolff: Bottas nie stanie się drugim kierowcą Mercedesa

18.09.2017

Boullier: Od sezonu 2019 McLaren zacieśni współpracę z Renault

Honda: McLaren miał problem z dostosowaniem się do zmian

17.09.2017

GP Singapuru: weekend w obiektywie

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Singapuru

GP Singapuru: wypowiedzi po wyścigu (10)

Kolizja ze startu Grand Prix Singapuru uznana za incydent wyścigowy

GP Singapuru: najszybsze okrążenia wyścigu

Verstappen obwinia Vettela za kolizję na starcie Grand Prix Singapuru

Hamilton wygrywa szalony wyścig o GP Singapuru

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Bratches: Około 40 lokalizacji wyraziło zainteresowanie organizacją GP F1

Amerykanin jest zwolennikiem regionalizacji kalendarza i zwiększenia liczby wyścigów w miastach.
Nataniel Piórkowski, 9 września 2017, wyświetlenia: 2385<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Około czterdzieści podmiotów wyraziło w tym roku zainteresowanie organizacją w przyszłości wyścigów Grand Prix – ujawnił dyrektor do spraw komercyjnych Formuły 1, Sean Bratches.

Amerykanin zaznaczył, że nowe imprezy będą dodawane do kalendarza na bazie merytorycznej analizy biorącej pod uwagę korzyści dla sportu, a nie chęci wynegocjowania jak najwyższych stawek opłat licencyjnych. Bratches zaznaczył, że pragnie podzielić sezon F1 na regionalne bloki, z wyścigami w Europie, Azji i Amerykach, dokonując poprawy logistyki i działań marketingowych.

„Obecnie, jak stanowi porozumienie Concorde, limit wynosi 25. W ciągu siedmiu miesięcy odkąd piastuję swoją funkcję, około 40 państw, miast, ośrodków miejskich, księstw wyrażało swoje zainteresowane organizacją wyścigu Grand Prix. To niesamowicie zachęcające” – stwierdził Bratches.

„W zakresie kalendarza zamierzamy skupić się na kilku kwestiach. W ostatnich latach mogliśmy zaobserwować bardzo reaktywny proces w zakresie miast, które pojawiają się w F1. Myślę, że z punktu widzenia marki postaramy się to zmienić i obrać dużo bardziej proaktywne podejście we wskazywaniu miast i miejsc, jakie przynoszą korzyści Formule 1 i wpisują się w naszą strategię organizacji wyścigów, w które gwarantują duże zainteresowanie fanów, w szczególności w centrach miast” – dodał.

Dyrektor ds. komercyjnych F1 sugeruje, że w kalendarzu nie będą pojawiały się kolejne wielkie obiekty lokalizowane na pustyniach, bagnach lub daleko od miast. „Jeśli chodzi o nasz kierunek i kolejną transzę wyścigów, to nie sądzę, że dojdzie do znaczącego zwiększenia liczby permanentnych torów. Zamierzamy podzielić wolne miejsca pomiędzy tory w miastach, tory z dziedzictwem i permanentne obiekty. Kolejnym celem jest dodanie kolejnych wyścigów w miastach. Ze względu na powody o jakich mówiłem, uważamy, że jest to z naszej perspektywy bardzo atrakcyjna propozycja”.

Bratches dodał, że zgrupowanie kalendarza według regionów przyniesie korzyści w zakresie kosztów transportu i wygody fanów. „Teraz skaczemy po całym świecie bez przemyślanego klucza. W idealnym scenariuszu, pomijając kolejność, mielibyśmy grupę wyścigów w Europie, następnie w Amerykach i w Azji. Pozwala na na zwiększenie efektywności w zakresie podróżowania całego cyrku. Gdy znajdujemy się w Europie wykorzystujemy 350 18-kołowych ciężarówek, a po całym świecie lata dla nas dziesięć Boeingów 747. Moim zdaniem poprawa efektywności jest dużą szansą. Kolejny argument ma związek z fanami. Przez dwa lub trzy miesiące nasz kibic nie będzie musiał wcześnie wstawać, aby obejrzeć Grand Prix. Później będzie oglądał wyścigi w południe, a następnie wieczorem. Sądzę, że to bardzo interesująca idea pod względem dążenia do zwiększenia oglądalności”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.09.2017  Singapur podpisał nową umowę z władzami Formuły 1
14.09.2017  Ujawniono projekt modernizacji toru w Buenos Aires
23.08.2017  Hembery proponuje regionalizację kalendarza wyścigów Formuły 1
16.08.2017  Charlie Whiting złożył wizytę na torze w Buenos Aires
22.07.2017  Organizatorzy GP Singapuru bliscy podpisania nowej umowy z władzami F1
Tagi:
Kalendarz GP
Bratches S.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
---, 09.09.2017 12:11[!]
Choć to wydaje się nierealne, to myślę, że za parędziesiąt lat uda się logistycznie wszystko poukładać, by właśnie tyle wyścigów w kalendarzu było. A na razie, proponowałbym kreowanie F2 na drugą ligę zamiast serię wyłącznie juniorską, w ten sposób podniesienie odrobinę jej prestiżu, i żeby za kilka lat F2 ścigała już się na oddzielnych torach. Wtedy niektóre tory zamiast wypaść prosto z kalendarza ze względu na problemy finansowe organizowałyby przynajmniej tą drugą ligę.
Masio, 09.09.2017 12:24[!]
@--- W latach 90 Formuła 3000 nie była serią towarzyszącą F1, więc byłby to taki powrót do przeszłości.
---, 09.09.2017 12:29[!]
@Masio
No, zależy kiedy. W większości sezonów część wyścigów towarzyszyła F1, a poza tym znaczna większość pozostałych wyścigów nawet jak w innych terminach, to jednak rozgrywały się na tych samych torach. A poza tym, tam chyba też nie mogli startować zawodnicy którzy już mieli za sobą doświadczenie w F1.
Sar trek, 09.09.2017 12:43[!]
Przy tylu wyścigach mogliby pomyśleć, by wydłużyć sezon do dwóch lat. Wtedy mistrza świata poznawalibyśmy raz na dwa lata, a po drodze byłoby 40-50 wyścigów. Ciekawe, jakby to wpłynęło na sprzedaż biletów, gdyby np. Monza była raz na dwa lata.
Protonek, 09.09.2017 12:48[!]
Oby kiedyś w tym gronie znalazła się Polska
bartoszcze, 09.09.2017 15:05[!]
40 zgłoszeń nie oznacza 40 nowych wyścigów, i nikt nie powiedział, że wszystkie nowe będą co roku.
Sezon trwa 9 miesięcy, czyli powiedzmy 39 tygodni (przy wczesnym starcie i późnym zakończeniu). Przyjmując rytm wyścig/wyścig/przerwa, wciśnie się max 26 - a jak uwzględnić przerwę letnią to jakieś 24.

Kiedyś proponowałem 24 z ograniczeniem dla każdego z kierowców do 16...
marios76, 10.09.2017 12:00[!]
@bartoszcze 24/16 ;) Czyli na kilku wyscigach mielibysmy pustki na starcie. Moze by sie dziesiatka uzbirala. Jedyny plus, to zobaczylibyscmy, jakie tory faktycznie wybieraja kierowcy.
bartoszcze, 10.09.2017 16:25[!]
@marios76
To było zamierzone robienie miejsca dla trzecich i dalszych kierowców ;)
Np. w jesiennej serii na zachodniej półkuli śmiało mogliby startować kierowcy z Indy - choćby Rossi, Gutierrez, Castroneves. W Rosji i Azerbejdżanie mógłby sobie pojeździć Sirotkin, w Kanadzie dopchałby się Latifi, w Japonii kierowcy Superformuły itd.itd.
---, 10.09.2017 20:06[!]
@bartoszcze
Tylko czy w twojej propozycji byłyby też limity wyścigów dla poszczególnych zespołów? Ci wszyscy ludzie trudzą się przecież prawie równie mocno co kierowcy, patrząc w perspektywie całego roku, a nie tych konkretnych dwóch godzin w wyścigu.
bartoszcze, 10.09.2017 22:39[!]
@---
Dla zespołów - nie, ale i tak wiadomo, że przy takiej ilości wyścigów zespoły organizowałyby zapasowe ekipy mechaników itp. Raczej widziałbym tu wzmocnienie współpracy z lokalsami, nawet z dopuszczeniem alternatywnych ekip działających na konto głównego zespołu (np. Sauber wysyła do Azji tylko samochody z inżynierami, a na miejscu Gelael z Haryanto organizują obsługę i sponsorów). Ale to oczywiście na dziś totalne fiction :)
marios76, 11.09.2017 07:07[!]
@bartoszcze Myślę, że "totalne" to jednak za delikatne określenie ;)
Natomiast nic nie miałbym przeciwko większej liczbie zespołów, i rozgrywaniu kwalifikacji inaczej- tak aby kierowcy spoza topu (nie dysponujący topowymi bolidami) mogli więcej pojeździć i walczyć między sobą o awans do czołowej 20.
Oczywiście to nie tak, że dzięki temu mieli by dogonić czołówkę, nie dysponując odpowiednimi zasobami, ale możliwość walki z zespołami słabszymi i końca stawki, mogła by wpływać na takich którzy chcą się pokazać, oraz słabsze ekipy miały by większą motywacje.
Rozwiązaniem była by sesja np. godzinna , przed kwalifikacjami, gdzie a) walczono by o awans do 20 b) pięć czołowych zespołów w klasyfikacji znajdowało by się w top 20 automatycznie bez udziału c) pisze o sytuacji gdy było by np. 13-15 ekip.
Oczywiście dopiero po awansie z tych np 8 zespołów 10 kierowców, odbywa się sesja kwalifikacyjna.
Taka fantazja ;)
bartoszcze, 11.09.2017 08:17[!]
@marios76
To się do tej pory nazywało prekwalifikacje ;)
Na dziś mamy 10 zespołów, limit w regulaminie 13, i stanowisko Todta*, że 12 byłoby w sam raz. Oraz brak chętnych do wykładania setek milionów na pełne wejście do cyklu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca