F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Russell zostanie kierowcą rezerwowym Force India?

Villeneuve: Stroll musi poprawić swoją formę

Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari

14.11.2017

Hamilton: F1 nie powinna ograniczać regulaminowej puli silników

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Renault poinformowało Red Bulla o zakończeniu współpracy po sezonie 2018?

Niewykluczone, że oficjalny komunikat w tej sprawie zostanie opublikowany przed GP Singapuru.
Mateusz Szymkiewicz, 14 września 2017, wyświetlenia: 2896<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według Daily Mail, Renault poinformowało Red Bulla o zakończeniu współpracy po sezonie 2018.

Obie ekipy należące do austriackiego koncernu – Red Bull Racing oraz Scuderia Toro Rosso, posiadają ważne umowy z Renault do końca 2018 roku. Mimo to juniorski zespół pracuje nad unieważnieniem porozumienia już po tym sezonie, by móc związać się z Hondą. Niewykluczone, że partnerstwo Toro Rosso z japońskim koncernem może stworzyć grunt pod późniejsze dostawy jednostek dla głównej ekipy Red Bulla.

Jak podaje Daily Mail, Renault rozczarowane swoimi relacjami z austriackim koncernem zdecydowało się na zakończenie współpracy po sezonie 2018. Osoby odpowiedzialne za program w Formule 1 miały już zapoznać się z decyzją francuskiego producenta, natomiast oficjalny komunikat w tej sprawie może zostać opublikowany jeszcze przed rozpoczęciem weekendu Grand Prix w Singapurze.

Jeżeli pogłoski Daily Mail okażą się być prawdziwe, wówczas Red Bull Racing może mieć duży problem z zatrzymaniem swoich obecnych zawodników. Daniel Ricciardo mający ważną umowę jeszcze przez sezon, nie wykluczył zmiany zespołowych barw, natomiast Max Verstappen ma dysponować tylko opcją przedłużająca jego kontrakt do 2019 roku. Holender jest w ostatnim czasie coraz częściej łączony z Mercedesem, który zdecydował się zatrzymać Valtteriego Bottasa na jeden sezon.

W tej sytuacji Renault najprawdopodobniej pozostanie tylko z McLarenem jako partnerem silnikowym. Stajnia z Woking ma parafować z francuskim producentem trzyletnią umowę, która wygaśnie wraz z aktualnymi przepisami o hybrydowych silnikach V6.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.11.2017  Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena
14.11.2017  Verstappen: Renault nie ma już części zamiennych do swoich jednostek
13.11.2017  Alonso: Niska moc silnika Hondy powinna martwić Toro Rosso
11.11.2017  Marko: Mamy zaufanie do Renault
11.11.2017  Toro Rosso odpiera oskarżenia Renault w kwestii wykorzystywania silników
Tagi:
Renault
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ekwador15, 14.09.2017 12:02[!]
No może w koncu Honda w 2019 roku się ogarnie :) I się okraże, że Red bull zdobędzie tytuł w 2019 z nimi :D a McLaren dalej w plecy, bo ten silnik Renault tez nie blyszy. Tez trapią go awarie i jest nadal w tyle za Mercem i Ferrari. A w erze V6 są rok dłużej od Hondy
Aeromis, 14.09.2017 12:07[!]
Jeśli to się potwierdzi, to potwierdzi sie to co pisałem, że Renault może im powiedzieć spadajcie do Hondy. Dlatego zupełnie nie rozumiem domniemanego oddania Sainza za "nic". No, chyba że RBR ma zamiar zakończyć działalność w F1, albo czeka na jeszcze innego dostawcę, ale to nadal gra va banque o "nic".
Wolałbym, aby to się nie potwierdziło.
marcelo92, 14.09.2017 12:32[!]
Nie chce mi sie w to wierzyc. Jezeli to bylaby prawda to oddanie Sainza jest bezcelowe. Watpie, zeby RB utrzymal swoich kierowcow po wiesci, ze beda jezdzic z Hondą.
MairJ23, 14.09.2017 12:50[!]
Tak szczekali na Renault to teraz beda mieli problem. Chyba czas sie zwinac z F1 drogi panie Meteschitz
marios76, 14.09.2017 13:35[!]
@Aeromis Chyba Sainza nie chcieli oddac juz teraz i sie Renault wkurzylo :)
Normalne, ze odchodza, i informuja od razu, bo jak Honda sie poprawi- to Rwd Bull bez skrupulow pozegna sie z Renault- woleli byc pierwsi :)
@ekwador15
Faktycznie, strasznie doluje. Tylko nie wydaje Ci sie ze jednak pare wyscigow w tym czasie wygrali, nie mowiac ile bylo wizyt na podium?? :)
Fakt- kilka awarii bylo, jednak sam Alonso twierdzi, ze skoro Ricciardo mogl byc 5 razy z rzedu na podium... a tu sie facet modli juz nie tyle.by do mety w punktach dojechac, co w ogole wystartowac, to co porownujesz?

@MairJ23 Problem tego zespolu, a raczej kierownictwa jest taki, ze troche wygrali i im sie wydawalo, ze bedzie juz tak caly czas :D Niestety F1 to nie Red Bull ...
Aeromis, 14.09.2017 13:55[!]
@marios76
Cytat :
@MairJ23 Problem tego zespolu, a raczej kierownictwa jest taki, ze troche wygrali i im sie wydawalo, ze bedzie juz tak caly czas :D Niestety F1 to nie Red Bull ...
Problem to jest taki, że producenci silników dyktują co kto może, reszta to skutki.
enstone, 14.09.2017 16:26[!]
Wychodzi na to, że Renault nie chciało dostarczać kolejnemu zespołowi silnika (McLaren), McLaren nie chce już współpracować z Hondą, Renault chciało dalej dostarczać silniki RBR i STR, Honda się dogadała z STR, że dostarczy im gów#iany silnik i dodatkowo sypną bardzo duże pieniądze dla zespołu, żeby tylko się utrzymać w F1, Renault zgodziło się na wymianę klienta STR --> McLaren, ale w zadośćuczynienie za zerwanie partnerstwa chcieli wziąć Sainza, niby wszystko zaklepane, a teraz RBR jasno stawia sytuację, że Sainza do Renault to oni tylko mogą wypożyczyć (na jeden sezon), w Renault taka zagrywka RB się nie spodobała i postawili sytuację jasno --> i bardzo dobrze, będą mogli się w 100% skupić wyłącznie na swoim zespole, a i sytuacja Kubicy w tym momencie nie jest taka zła jeżeli chodzi o angaż w Renault.
MairJ23, 14.09.2017 16:48[!]
@marios76 z taka kasa tez bym nie rozumial dlaczego teraz nie wygrywam ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca