F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2017

Ferrari ogłosiło datę prezentacji bolidu na sezon 2018

Rotenberg: Pracujemy nad zapewnieniem Sirotkinowi umowy z Williamsem

Ferrari nie wprowadzi większych zmian kadrowych przed sezonem 2018

Mercedes bliski przekroczenia bariery 1000 koni mechanicznych

Ecclestone krytykuje Liberty Media i Ferrari

17.12.2017

Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję

Marko: Kwiat jest bardziej utalentowany niż Gasly oraz Hartley

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Carlos Sainz będzie w przyszłym sezonie kierowcą Renault

Stajnia z Ensotne osiągnęła z Red Bullem porozumienie w sprawie wypożyczenia Hiszpana.
Nataniel Piórkowski, 15 września 2017, wyświetlenia: 3570<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault poinformowało o podpisaniu kontraktu, który w przyszłym roku pozwoli Carlosowi Sainzowi na zajęcie wyścigowego fotelu należącego obecnie do Jolyona Palmera.

Francuski team był zainteresowany pozyskaniem Hiszpana już w ubiegłym roku. Wtedy jednak Red Bull skorzystał z opcji pozwalającej na przedłużenie współpracy ze swoim wychowaniem.

Chociaż jeszcze latem istniały niewielkie szanse na to, że syn dwukrotnego rajdowego mistrza świata zmieni zespołowe barwy przed startem sezonu 2018, decydujący wpływ na jego przyszłość miały negocjacje prowadzone pomiędzy McLarenem, Hondą, Red Bullem i Renault.

Na mocy osiągniętych we wrześniu porozumień, od nadchodzącej kampanii Toro Rosso nawiąże partnerstwo z Hondą, rezygnując z silników Renault. Wypożyczenie Sainza do fabrycznego zespołu francuskiego koncernu było jednym z warunków wcześniejszego rozwiązania umowy na odstawy silników, mającej obowiązywać do końca 2018 roku. Na przetasowaniach tych skorzystał McLaren, który rozstanie się z Hondą i od nowego sezonu otrzyma do dyspozycji jednostki napędowe z Viry-Chatillon.

Dyrektor zarządzający Renault Sport Formula One Team – Cyril Abiteboul, powiedział: „Carlos to bardzo obiecujący kierowca, który już od pewnego czasu znajdował się na naszym radarze – zwłaszcza po sukcesach w juniorskich seriach Renault. Cieszymy się mogąc potwierdzić, że będzie naszym kierowcą w sezonie 2018. Wybór ten dobrze wpisuje się w naszą średnioterminową strategię. Uważamy, że Carlos i Nico będą świetnie się uzupełniać, tak na torze jak i poza torem. Duet ten powinien pozwolić nam na dokonywanie postępów i awans w górę stawki. Chciałbym podziękować Helmutowi Marko za wypożyczenie Carlosa na ten okres. Musimy także dziękować Jolyonowi za ciężką pracę na rzecz zespołu, jaką wykonuje dla nas od dwóch lat. Jest zaangażowanym kierowcą i życzymy mu wszystkiego co najlepsze na dalszych krokach kariery”.

Sainz dodał: „Jestem bardzo zadowolony dołączając do Renault Sport Formula One Team. Bycie kierowcą fabrycznego zespołu to prawdziwy zaszczyt i mam nadzieję, że będę mógł odpłacić się za okazane względem mnie zaufanie poprzez wyniki osiągane na torze. Krzywa rozwoju Renault w F1 jest bardzo ekscytująca. Jestem szczęśliwy mogąc stać się częścią tej ekipy w tak ekscytującym okresie. Nie mogę się już doczekać współpracy z całym personelem w Enstone i Viry oraz Nico Hulkenbergiem. Chciałbym podziękować Red Bullowi za wiarę, wsparcie i umożliwienie mi skorzystania z tej szansy. Specjalne podziękowania kieruję na ręce wszystkich w Toro Rosso. To fantastyczny team profesjonalistów. Życzę im wszystkiego najlepszego w przyszłości”.

Konsultant Red Bulla do spraw sportów motorowych – Helmut Marko, tłumaczył: „Jesteśmy zadowoleni z osiągnięcia porozumienia pozwalającego Carlosowi na jazdę dla Renault w 2018 roku. Carlos to niesamowity talent i na pewno skorzysta na współpracy z fabrycznym teamem i doświadczonym kierowcą [Hulkenbergiem]. Szansa ta zapewnia Carlosowi nowe wyzwania. Będziemy uważnie śledzić jego postępy, gdyż pozostaje częścią rodziny Red Bulla. To bardzo dobre wyjście zarówno dla Carlosa, Renault, ale także nas, bo dzięki temu będziemy mogli wprowadzić do Formuły 1 nowy talent”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2017  Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję
15.12.2017  Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania
08.12.2017  Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018
04.12.2017  Prost: Renault stawia sobie ostrożne cele na sezon 2018
01.12.2017  Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę w Renault od 1 kwietnia
Tagi:
Renault
Sainz C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pavlos Le Paul, 15.09.2017 12:44[!]
Trzeba przyznać, dzień pełen oficjalnych ogłoszeń mamy.
maciej, 15.09.2017 12:44[!]
A więc jednak ! Zapowiada się ciekawy duet ;)
Aeromis, 15.09.2017 12:47[!]
Dla Renault to bez wątpienia progres. HUL-SAI to ciekawy duet, choć mam nadzieję, że Nico rozwali Hiszpana na łopatki, zgniecie, zmiażdży i spyta czy ktoś chce chrupki :) Pytanie, czy ten duet to cel ostateczny? Nie sądzę.
rno2, 15.09.2017 12:52[!]
Szkoda, że będą trzymali tego marnego grajka Palmera do końca sezonu...
bartoszcze, 15.09.2017 13:18[!]
@Aeromis
Żeby się nie okazało, że to ostateczna weryfikacja możliwości Hulka.
dancom, 15.09.2017 13:24[!]
Czekamy jeszcze na wieści od Williamsa... Nico już poszedł na wódkę do Franka..
macieiii, 15.09.2017 14:37[!]
@Aeromis cel ostateczny? Sainz jest wypożyczony na rok. Co do zmiażdżenia to Verstappen go nie zmiażdżył, więc Hulk łatwo miał nie będzie...
enstone, 15.09.2017 14:54[!]
Niech teraz Cyryl oficjalnie odszczeka słowa dot. Kubicy --> "że Kubica nie poradzi sobie w deszczu, w chaosie podczas startu i że powrót Roberta musi mieć jakikolwiek sens" .....
Titheon, 15.09.2017 15:20[!]
@Aeromis - przecież Sainz zje Hulka na śniadanie... Zje, a następnie nie powiem co...
sneer, 15.09.2017 15:58[!]
Czyli jednak Palmer ma naprawdę mocne papiery. No nic, będzie mu się bolid notorycznie psuł.
Też mi się wydaje, że Carlos powinien Hulka zjeść na surowo i bez popitki. Ale zobaczymy.
Zomo, 15.09.2017 16:00[!]
Verstappen go nie zmiażdżył bo mu zlom ktorym jezdzil na to nie pozwolil.
sneer, 15.09.2017 16:04[!]
Hulk to Heidfeld bis. W sumie nie wiadomo dlaczego tak długo jeździ w F1. Dawno już wypadł z kategorii młody, zdolny.
teambuktu, 15.09.2017 16:09[!]
@sneer
teraz jest w kategorii doświadczony, solidny. czyli masz rację. Hei też długo jeździł w tej kat.
Kamikadze2000, 15.09.2017 16:11[!]
W Mercu Hulk byłby przynajmniej raz mistrzem i teraz mówiono by o nim, że to "wielki kierowca". Dotąd w swojej karierze nie miał ani razu na prawdę sprzętu z prawdziwego zdarzenia.
teambuktu, 15.09.2017 16:12[!]
@Kamikadze2000
racja, Hulk też się dobrze odnajduje w kategorii - byłby ;)
Aeromis, 15.09.2017 16:13[!]
@sneer
To że Ty nie wiesz, to nie znaczy to że cokolwiek to znaczy. :)
Lolek, 15.09.2017 17:01[!]
Zauważyłem, że już taka skrajna dominacja nad partnerem zespołowym obraca się przeciwko kierowcy, jeśli chodzi o kreowanie opinii o nimi. Tak było za czasów, gdy Rosberg wypunktował Nakajime do 0 i teraz, gdy Hulkenberg masakruje Palmera. Jeden i drugi zostali ogólnie ocenieni jako zwykły przeciętniak, który otrzymał jako partnera totalne zero, dno i żadna sztuka go pokonać tak wyraźnie. Przyjęło się w obu przypadkach, że ten lepszy jeździ tylko tyle na ile bolid pozwala, a jego teammate to po prostu kompletny lamus i nie możne w żaden sposób się do niego odnosić. A może właśnie prawda jest zupełnie inna, i to kapitalna jazda, talent, wyciskanie 110 % z bolidu, odpowiednio przez Rosberga i Hulkenberga, sprawiło, że ich partnerzy jeżdżący "jako tako" wyglądają aż tak fatalnie? Przypominam, że Palmer nie wyglądał tak tragicznie na tle Magnussena, a to już coś może znaczyć. Hulkenberg za to zrobił większą masakrę na Gutierrezie niż Grosjean. Może Renault jest złomem, który tylko w rękach klasowego kierowcy Hulkenberga pozwala na punkty? Niestety w formule 1 można przeróżnie manipulować faktami.
marios76, 15.09.2017 17:08[!]
Chcialbym Sainza w tym sezonie sprawdzic z Hulkenbergiem- moze bylo by widac na co tak naprawde stac Renault... za rok to nieco inne klocki.
@Kamikadze2000 Bylby .... w Mercedesie sprzed roku i dwoch, ale musial by jezdzic z Palmerem albo Strollem. W tamtym bolidzie przy powyzszych warunkach wiekszosc stawki powinna zdobyc tytul, albo sie pakowac z F1 jakby sie nie udalo. PS Nie ujmuje Hamiltonowi, bo gdyby mial mniej solidnego partnera to jednak zjadl stawke. Kiedys policzylem takie punkty i przewage. Fakt przy TO jak mial Schumacher z Barichello, ale wyniki byly kosmiczne! Padly chyba wszystkie indywidualne rekordy :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca