F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.11.2017

Steiner: Zespoły powinny dać więcej czasu Liberty Media

Bell: Wzmocnienia kadrowe stopniowo poprawiają sytuację Renault

22.11.2017

Informacja Pirelli przed GP Abu Zabi

Grosjean: Haas dokonał w tym roku bardzo solidnych postępów

Bottas: Muszę udowodnić, że zasługuję na posadę w Mercedesie

Williams potwierdził skład kierowców na testy opon w Abu Zabi

21.11.2017

Ferrari bliskie przemianowania klienckich silników na Alfa Romeo

Autosport: Sirotkin dołączy do Kubicy podczas testów w Abu Zabi

FIA zwróciła opłatę licencyjną Manora na sezon 2017

Gene: Alonso może wygrać Le Mans w swoim debiucie

Hartley pozostaje spokojny o jednostki Hondy w sezonie 2018

Williams dementuje pogłoski o podpisaniu umowy z Kubicą na sezon 2018

20.11.2017

Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej

Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Red Bull finalizuje dostawy jednostek Aston Martina od sezonu 2021?

Christian Horner zapowiedział, że w najbliższym czasie pojawi się kolejne oświadczenie ws. silników.
Mateusz Szymkiewicz, 15 września 2017, wyświetlenia: 2011<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dosyć niespodziewanie pojawiły się sugestie, jakoby Red Bull Racing planowało ogłosić pozyskanie Aston Martina w roli dostawcy silników od 2021 roku.

Jak podaje Auto Express, brytyjski producent samochodów sportowych jest poważnie zainteresowany dołączeniem do Formuły 1 jako dostawca układów napędowych. Nie jest tajemnicą, że przedstawiciele Aston Martina byli obecni na spotkaniu Grupy Strategicznej, podczas którego omawiano nową formułę silnikową od 2021 roku. Według wielu przecieków, producenci mają pozostać przy hybrydowej technologii, lecz sześciocylindrowy motor ma otrzymać podwójne doładowanie.

„Analizujemy zmianę przepisów dotyczącą 2021 roku, co może nas sprowokować do dostarczania niezależnego silnika F1, jeżeli warunki ku temu będą sprzyjające” – powiedział Andy Palmer, dyrektor zarządzający Aston Martina.

Aktualnie brytyjski koncern jest jednym z partnerów Red Bull Racing, z którym pracuje nad drogowym modelem Valkyrie. To wywołało spekulacje, jakoby stajnia z Milton Keynes mogła zostać klientem Astona podczas potencjalnego wejścia do Formuły 1 w roli dostawcy jednostek od sezonu 2021. Oliwy do ognia dolał w Singapurze szef zespołu – Christian Horner. „Wkrótce będzie kolejne potwierdzenie i nie będzie ono dotyczyło Porsche lub Hondy. Jesteśmy w relacjach z koncernem samochodowym” – powiedział 43-latek w rozmowie ze Sky Sports F1.

Niewykluczone, że najbliższych latach Red Bull znajdzie się w bardzo skomplikowanej sytuacji odnośnie partnera silnikowego. Według najnowszych doniesień, Renault zapowiedziało, że wygasająca z końcem 2018 roku umowa na dostawy jednostek nie zostanie przedłużona. Z kolei Honda, która związała się z Toro Rosso, może nie być w stanie zapewnić Red Bullowi konkurencyjnego pakietu.

Po raz pierwszy Aston Martin był łączony z wejściem do Formuły 1 jako dostawca silników w 2015 roku. Spekulowano wówczas, że brytyjski producent przemianuje układy napędowe Mercedesa i będzie w nie zaopatrywał Red Bulla, co byłoby możliwe dzięki współpracy z koncernem ze Stuttgartu na płaszczyźnie samochodów drogowych.

Z kolei teraz, gdy od 2021 roku silniki Formuły 1 mogą być tańsze, a ich rozwój mniej skomplikowany, Aston Martin może podjąć się współpracy z jednym z niezależnych producentów. Według Auto Express, może nim być Ilmor zarządzany przez Mario Illena, który w przeszłości pomagał Renault w rozwoju hybrydowego V6, a teraz konsultuje z Hondą rozwiązanie problemów z jednostką RA617H. Inną opcją może być natomiast Cosworth, który wyraził zainteresowanie nowymi przepisami, a także współpracuje z Aston Martinem przy modelu Valkyrie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.11.2017  Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon
16.11.2017  Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018
15.11.2017  Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari
11.11.2017  Marko: Mamy zaufanie do Renault
09.11.2017  Ricciardo: Prawdopodobnie otrzymam karę cofnięcia na starcie wyścigu
Tagi:
Red Bull
Aston Martin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cichy, 15.09.2017 17:38[!]
Błagam, tak!
Phaedra, 15.09.2017 19:22[!]
Anatomia upadku - tak widzę tytuł tej książki.
Aeromis, 15.09.2017 22:35[!]
Ale czemu niespodziewanie? O tym się już mówiło od pewnego czasu. Sam w jednym z komentarzy pisałem że być może czekają na nowego dostawcę. Tyle że trudno stawiać na to że nagle Aston Martin zabłyśnie niczym laska Gandalfa miażdżąc hordy przeciwników.

@Phaedra
Cytat :
Anatomia upadku - tak widzę tytuł tej książki.
Podejrzewam jednak że będą pisały o tym głównie brukowce ;)
piro, 15.09.2017 23:47[!]
@Aeromis
Akurat Aston może zadziwić w 2021 bo nowe silniki będą dużo prostszą konstrukcją.
jogus48, 16.09.2017 08:58[!]
a czy silniki spalinowe nie mają być tymi samymi co są używane teraz?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca