F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.10.2017

Vandoorne zostanie ukarany cofnięciem o 5 pozycji na starcie GP USA

Alonso: Podpisałem wieloletnią umowę z McLarenem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą McLarena w sezonie 2018

Button: Przed sezonem 2009 mogłem przejść do Toro Rosso

Di Resta z zainteresowaniem śledzi rozwój Formuły E

Francuski organ bada proces sprzedaży F1 Liberty Media

Di Resta testował w środę bolid Williamsa z 2014 roku

18.10.2017

Kubica wystartuje w piątkowych treningach z Williamsem?

McLaren ogłosi nową umowę z Alonso już w czwartek?

Kolejna edycja Race of Champions odbędzie się w Arabii Saudyjskiej

Hartley: Decyzja Red Bulla była dla mnie zupełną niespodzianką

17.10.2017

Kubica zakończył "produktywne" testy z Williamsem na Węgrzech

Luca Marmorini został konsultantem Aston Martina

Raikkonen: Ferrari jest w stanie odnieść cztery zwycięstwa na koniec sezonu

Pirelli ujawniło wybory zespołów na Grand Prix Meksyku

Informacja Pirelli przed GP USA

Hasegawa: Relacje Hondy z Alonso są trudne

Kwiat wrócił do Toro Rosso tylko na Grand Prix Stanów Zjednoczonych?

16.10.2017

Podczas GP USA ultramiękkie opony będą oznaczone różowym kolorem

Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Verstappen obwinia Vettela za kolizję na starcie Grand Prix Singapuru

19-latek zwrócił uwagę, że Niemiec zaczął go spychać w stronę Raikkonena.
Mateusz Szymkiewicz, 17 września 2017, wyświetlenia: 4678<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen uważa, że Sebastian Vettel ponosi winę za kolizję ze startu wyścigu o Grand Prix Singapuru.

Kilkaset metrów za polami startowymi Kimi Raikkonen zderzył się z Verstappenem, po czym Fin uderzył w bolid liderującego Vettela. Następnie Mistrz Świata z 2007 roku nie mając kontroli nad maszyną, tym razem w pierwszym zakręcie staranował Holendra oraz Fernando Alonso. W wyniku uszkodzeń cała trójka była zmuszona się wycofać, a Vettel na prostej za trzecim zakrętem wpadł w poślizg i roztrzaskał przód swojego Ferrari, także przerywając dalszą jazdę.

Zdaniem Maksa Verstappena, do całego zdarzenia tuż po starcie doszło przez Vettela, który zaczął go spychać w stronę drugiego bolidu Ferrari. „On [Vettel] zaczął mnie spychać, być może nie widział Raikkonena po mojej lewej. Jeżeli walczysz o tytuł, nie powinieneś tak dużo ryzykować spychając kogoś. Czego on się spodziewał? Walcząc o mistrzostwo nie powinieneś tak robić. To nie było zbyt mądre. Nie uważam tego za incydent wyścigowy. W rezultacie trzy bolidy zostały wyeliminowane”.

„Starałem się odpuścić, ponieważ widziałem, że zbliża się, ale tylne opony są szersze od przednich, więc nie mogłem zostawić więcej miejsca. Znalazłem się pośrodku nie popełniając błędu, po prostu starałem się o czysty start. Cieszy mnie, że nie jestem jedynym kierowcą, który odpadł, tylko cała nasza trójka, więc każdy z nas odczuwa z tego powodu pewien ból. Gdybym to ja popełnił błąd i odpadł, to byłaby inna historia. Widziałem, że Kimi zaliczył świetny start, więc nie starałem się bronić, ponieważ przed nami był długi wyścig, ale po dwustu metrach było już po wszystkim” – powiedział 19-latek.

Z kolei Kimi Raikkonen dodał, że nie obwinia się za kolizję na prostej przed pierwszym zakrętem. „Nie uważam, bym mógł zrobić coś innego, prócz wykonania słabego startu, po którym nie byłoby mnie w tym miejscu. To naprawdę nie jest moja wina. Cokolwiek przyczyniło się do tego incydentu, nie zmieni to już wyniku. Zawsze będą różne punkty widzenia, lecz nie sądzę, bym mógł zachować się inaczej”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.09.2017  Verstappen: Jestem szybszy od Ricciardo
27.09.2017  Horner: Red Bull nie narzeka na brak opcji wśród kierowców na sezon 2019
21.09.2017  Verstappen: Singapur był naszą ostatnią szansą na dobry wynik
17.09.2017  Kolizja ze startu Grand Prix Singapuru uznana za incydent wyścigowy
14.09.2017  Verstappen nie martwi się ewentualnym przejściem RBR na silniki Hondy
Tagi:
Verstappen M.
Vettel S.
Raikkonen K.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
teambuktu, 17.09.2017 19:34[!]
Żeby była jasność. Ja Vet nie obwiniam za kolizję. Takie rzeczy się zdarzają. Twierdzę tylko, że jest idiotą bo sobie zawalił wyścig a może i tytul. Od początku było wiadomo, że Ver nie liczy punktów więc będzie ryzykować.
rocque, 17.09.2017 19:48[!]
https://giphy.com...R1dAItpPG/fullscreen
Na moje Verstappen miał trzy możliwości:
- jechać prosto i VET spasowałby albo wjechał w niego
- zahamować zahamować/odjąć gaz
- zrezygnować z powyższych i w celu uniknięcia kolizji... spowodował kolizję odbijając w RAI
Pierwszy przypadek mógłby IMHO uczynić winnym Vettela, ale wybierając ostatni VET minął się z kolizją z Maxem, a VER spowodował tą z RAI i w rezultacie poszło domino. Skoro zamysł był taki, żeby uniknąć kolizji to Verstappen powinien wybrać opcję drugą... On czasami za wszelką cenę próbuje wygrać wyścig w pierwszym zakręcie i to kończy się tak jak dzisiaj.
marcelo92, 17.09.2017 19:54[!]
Prawdziwy zagorzały fan Vettela patrze. W tym sezonie też kibicuje Vettelowi, ale nie wiem jak można go tak ślepo bronić. Oczywiście, że to jest typowy manewr do obrony PP, ale on zdecydowanie za późno zaczął go wykonywać. On jechał prosto, po czym gwałtownie zaczął odbijać w lewo i w sumie to w Raikonnena wpadł. Nikt nie mówi, że powinien bez walki oddać pozycje, ale taki manewr na mokrym starcie był zbyt ryzykowany. Sam Vettel przeprosił przez radio zespół bo wiedział, że to jego błąd. Każdy popełnia błędy, tylko że ten błąd niezwykle dużo go kosztował. Ale nic, jest jeszcze masa punktów do zdobycia, a Ferrari jest mocne. Ale Kimi musi zacząć odbierać punkty Mercedesowi, i jak już ma kogoś eliminować z wyścigu to niech bedzie to Hamilton :D
piwo, 17.09.2017 20:18[!]
Troche max śpi.yl sprawę. Mogl zamarkowac gwałtowny skręt w prawo na vettela co by wymusić na nim lekkie odbicie a tak przez nie zrobienie nic vetel poczul sie pewnie i doprowadził do tragedi. Mysle ze gdyby max zahamowal niewiele by to zmienilo i doszloby do kontatu jego przednich kol z tylnymi ferrari. Vetel pojechał tak jakby chcial kontaktu. Jesli zjezdzal w lewo mogl kontrolować wzrokiem gdzie jest maks a pojechał jak masa czyli na pale a może sie uda.
Aeromis, 17.09.2017 20:20[!]
@rocque
Pierwszy przypadek skończyłby sie kara dla VER, bo VET miał prawo go spychać. Drugi - moim zdaniem Max odjął gaz https://www.youtu.../watch?v=CFynWcz0Zrk , ale hamowanie podczas mokrego startu to już szaleństwo.
Lolek, 17.09.2017 20:41[!]
Ci co próbują oskarżać Raikkonena o winę za ten wypadek niech obejrzą start z najzwyklejszej kamery i niech skupią wzrok tylko i wyłącznie na Finie. Zauważą, że on żadnego ruchu kierownicą nie wykonał.
LeftersBuster, 17.09.2017 20:45[!]
Jeżeli Vettel widział Maksa, to widział także Fina. Po co więc pchał się dalej na lewo ? Liczył, że Holender się przestraszy ? Jak dla mnie wina Vettela spanikował. bronić pozycję to jedno ale myśleć przy tym także wypada.
marios76, 17.09.2017 21:01[!]
@LeftersBuster Tak , chciał przestraszyć Verstappena, a potem ten Kimiego, tylko nie wyszlo ... a mówić mogą co chca- wszystko było widać. Maks powinien nie omijać w lewo- tylko Vettel byłby winny.
Maks miał jeszcze trochę miejsca i czasu, ale skierował się na Raikkonena.
rocque, 17.09.2017 21:32[!]
Cytat Aeromis :
Pierwszy przypadek skończyłby sie kara dla VER, bo VET miał prawo go spychać. Drugi - moim zdaniem Max odjął gaz https://www.youtu.../watch?v=CFynWcz0Zrk , ale hamowanie podczas mokrego startu to już szaleństwo.

Drobna poprawka poszła do poprzedniego. Dorzucę tylko: nie bawiłem się w jakieś seryjne przeglądanie onboardów, z mojego powyższego odniosłem wrażenie, że VER zwolnił dopiero jak sczepili się kołami z RAI, a jakby pojechał normalnie prosto mogliby zaliczyć kontrakt z VET na przód-tył. Dzięki za widok z innej kamery.
marrcus, 17.09.2017 23:25[!]
@piwo kiedy on miał to niby zrobić
https://www.youtu.../watch?v=wAOMOmsqpUY
Dopiero sie rozpędzali na mokrym, po kilkukrotnym obejrzeniu możemy se pogdybać.
Jestem pod wrażeniem głupoty Vettlea (wole jego jako miszcza niź czarnego), ale za takie hamskie spychanie dostał karę, szkoda mi Vesrstapena, widać że na koniec zwolnił ale było już za późno. Rainkonnen wjechał wtedy na jego koło i to był poczatek.
Szkoda że przy okazji nie zgarneli Hamiltona :/
Matikson, 17.09.2017 23:35[!]
Vettel raczej zawinił w 90%, ponieważ spychał Verstappena na lewo przez co ten wjechał w tylną oponę Kimiego jak jeszcze Fin wyprzedzał Holendra. Może gdyby Vettel trzymał się zewnętrznej to nie doszłoby do kolizji ich trzech. W najgorszym razie Vettel spadłby na drugie lub trzecie miejsce. Albo Kimi z Verstappenem tylko by się zderzył.
mbwrobel, 18.09.2017 01:08[!]
A z jakiej racji VER miałby naprawiać ewidentny błąd VET? Bo nie walczy o mistrza? To może w przypadku, gdyby VET startował z ostatniej pozycji, wszyscy powinni zjechać na boki i go przepuścić, świętą krowę? Ewidentnie przejechał się po torze po przekątnej i gdyby nie trafił w VER, to prawdopodobnie miałby kontakt z RAI. TOTALNIE nie liczył się z innymi zawodnikami, jakby jechał na bombach. Decyzja sędziów moim zdaniem stronnicza - podjęta tak, aby spróbować podtrzymać walkę o tegorocznego mastera, bo ewentualna kara dla VET tylko zwiększyłaby przewagę HAM.
LeftersBuster, 18.09.2017 10:17[!]
@marios76

Na onboardzie Maks próbował w prawo odbić aby zrobić miejsce Raikkonenowi ale Vettel nie dostrzegał nic po za klapkami na oczach. Cały czas parł na chama i nie było już miejsca na reakcję. Jak dla mnie Vettel powinien widzieć RAI i przydał by się onboard Vettela.
zawias, 29.09.2017 17:32[!]
Winowajcą był VER. Przyjmując zasady z kartingu, z którym wyczynowo miałem do czynienia, VET był mocno z przodu i to on wybiera linię jazdy (broniąc się raz może) a ten z tyłu musi się dostosować a przecież najwiecej z całej tej trójki widział. Wyobraźcie sobie ten sam układ ale w zakręcie. Wtedy już chyba nikt by nie miał wątpliwości że VER przesadził. Młody jest trochę za bardzo nagrzany.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca