F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2018

Mercedes oficjalnie zaprezentował bolid W09 EQ Power+

Pierwsze zdjęcie McLarena MCL33 wyciekło do internetu

Bolid W09 Mercedesa zadebiutował na torze

Vasseur: Umowa z Alfą Romeo zwiększa atrakcyjność Saubera

Mansell: Hamilton i Mercedes są faworytami do tytułów

21.02.2018

Rich Energy nie zostanie nowym właścicielem Force India

Toro Rosso opublikowało pierwsze zdjęcie modelu STR13

Bolidy Saubera i Toro Rosso zadebiutowały na torze

Nikita Mazepin jako pierwszy przetestuje nowy bolid Force India

Sainz: Kierowcom wystarczy 20 okrążeń, by przyzwyczaić się do Halo

Weber: Władze F1 muszą ostrożnie wprowadzać zmiany

Rich Energy prowadzi rozmowy na temat przejęcia Force India

Rozkład jazd kierowców podczas zimowych testów w Barcelonie

20.02.2018

McLaren nawiązał partnerstwo techniczne z Petrobrasem

Jack Aitken nowym kierowcą rezerwowym Renault

Team Renault Sport zaprezentował model R.S.18

Incydent z dnia filmowego nie skomplikuje zimowych testów Red Bulla

Sauber przedstawił bolid C37 w w barwach Alfy Romeo

Lowe: Deflektory będą kluczowym obszarem rozwoju nowych bolidów

Ferrari wprowadzi zmiany w malowaniu swojego bolidu?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA zaostrza przepisy dotyczące falstartów

Zmiana ma związek z tym, w jaki sposób ustawił swój bolid na starcie GP Chin Sebastian Vettel.
Nataniel Piórkowski, 22 września 2017, wyświetlenia: 3264<< | lista | T- | T+ | >>

Międzynarodowa Federacja Samochodowa zaostrzyła przepisy odnoszące się do postępowania wobec kierowców, którzy dopuścili się falstartu do wyścigu. Zmiany wejdą w życie od sezonu 2018.

Temat falstartów znalazł się na czołówkach doniesień prasowych po tegorocznym Grand Prix Austrii – chociaż wielu kierowców i obserwatorów uważało, że Valtteri Bottas ruszył z miejsca przed zgaśnięciem czerwonych świateł, na Fina nie nałożona została żadna kara.

Do zmian w przepisach skłonił jednak organ zarządzający inny incydent: zachowanie Sebastiana Vettela na starcie rywalizacji w Szanghaju. Uważa się, że kierowca Ferrari ustawił swój bolid tak daleko od wyznaczonego pola, że nie został on w ogóle wykryty przez system FIA.

W obecnie obowiązujących regulacjach sportowych możemy przeczytać, że ewentualne kary za falstart (przejazd przez aleję serwisową lub "stop and go") są nakładane na kierowcę w oparciu o odczyty z transpondera zamontowanego w bolidzie. Od kolejnego sezonu będzie jednak obowiązywał dodatkowy zapis w następującym brzmieniu: „[Kara jest nakładana na kierowcę], który ustawił swój bolid na starcie wyścigu w sposób uniemożliwiający transponderowi wykrycie momentu, w którym bolid wykonał pierwszy ruch ze swojej pozycji po wydaniu sygnału startu”.

W praktyce nakłada to na kierowców obowiązek ustawiania bolidów w wyznaczonym białymi liniami polu. W przeciwnym wypadku na zawodnika może zostać nałożona kara jak za dokonanie falstartu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.02.2018  Weber: Władze F1 muszą ostrożnie wprowadzać zmiany
20.02.2018  Lowe: Deflektory będą kluczowym obszarem rozwoju nowych bolidów
19.02.2018  Brawn: Liberty stawia fanów na pierwszym miejscu
16.02.2018  Abiteboul: Poprawa dźwięku silników może negatywnie wpłynąć na osiągi
16.02.2018  Brawn: W najbliższym czasie DRS nie zniknie z Formuły 1
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 22.09.2017 22:04[!]
Przede wszystkim - człowiek nie ma prawa zareagować poniżej jakiegoś czasu (140ms?) i od momentu pojawienia się zielonych świateł nie powinien być akceptowalny jakikolwiek ruch. Obowiązek prawidłowego ustawienia bolidu - jak najbardziej "za".
al_bundy_tm, 22.09.2017 23:08[!]
Mnie sie podoba ryzyko podjete przez kierowcow. Kiedys to byla klasyka gatunku. DNA F1 - skradziony start to nie jest falstart.
Karac winnych falstartu - 10 sekund stop and go.
Ci ktorym sie uda sztuka ruszyc przed czasem minimalnej reakcji, ale po zgaszeniu czerwonego swiatla wynagrodza nas i siebie sami :)
Aeromis, 22.09.2017 23:12[!]
@al_bundy_tm
Moim zdaniem to żadna sztuka ani umiejętności, a to one są najfajniejsze. Fuks zostawmy dla lotto.
Sar trek, 22.09.2017 23:24[!]
Nigdy nie można być pewny, czy nie urodzi się ktoś, kto jest w stanie zareagować w 139ms. Więc ja bym uznał każdy start po zgaszeniu czerwonych świateł za prawidłowy. A co do ruszania do wyczucia tak, jak to zrobił Bottas w Austrii - takie przypadki zdarzają się raz na kilka lat i myślę, że można to zaakceptować. Z resztą mimo wszystko też wymagało to pewnego wyczucia. Musiał mieć jednak pewne wyczucie tego w głowie, ile te światła mogą się jeszcze palić.
Aeromis, 23.09.2017 00:05[!]
@Sar trek
Układ nerwowy ma swoje ścisłe ograniczenia, to dlatego można dotknąć bardzo gorących przedmiotów przez ułamek sekundy bez odczucia bólu. To matematyka, a nie czary-mary.
Sar trek, 23.09.2017 00:43[!]
Zdaję sobie sprawę z ograniczeń, lecz ludzki organizm to nie maszyna i nie da się wszystkiego wyliczyć. Każdy jest trochę inny, a na szybkość przesyłania impulsów nerwowych wpływa wiele czynników. Dlatego też nie jestem zwolennikiem ustalania limitów tego, jak szybko człowiek jest w stanie zareagować, choć są one przynamniej w 99% prawdziwe. Chyba, że są ustalane dużo poniżej ludzkich możliwości, a nie na styk.
Aeromis, 23.09.2017 08:06[!]
@Sar trek
Wydało mi się to naturalne że nie na styk i o tym mówimy :)
al_bundy_tm, 23.09.2017 12:28[!]
Cytat Aeromis :
...
Nie to sa tylko takie smaczki, taki wyscig juz na starcie doda pikanetri. W trakcie ostatniego wyczynu Bottasa polowa kierowcow, ktorzy Go widziala, myslala, kiedy On dostanie kare, a tymczasem on tup, tup, tup do mety :D

Drugi takie cos co mi sie przypomnailo, to okrazanie kwalifikacyjne Alonso w tym sezonie, kiedy wpadl na linie juz prawie rowno, z zapaleniem sie czerwonego swiatla. Powiedzial, przez radio, mysle, ze bylo OK. a nastepnie awansowal dalej. Walczyl pieknie i kibicowalem mu juz kolko zjazdowe wczesniej do boksu, zeby zdazyli mu kola wymienic na czas i nie zabraklo. A potem jeszcze musial wyjazdowe cisnac, ale zdazyl.

Nie zapominajmy, ze piekno tego sportu polega na tym, ze liczymy tutaj nawet tysieczne czesci sekundy :D
Titheon, 23.09.2017 12:30[!]
Pytanie tylko, czy taka "nadludzka" reakcja nie doprowadziłaby do paru kraks na starcie do wyścigu... Problemy są już teraz w momencie kiedy ktoś spóźni start o ułamek sekundy (patrz: Singapur 2017), a co dopiero by było, gdyby taki kierowca z nadludzką reakcją startował ze środka stawki... Nikt by się go nie spodziewał a tu hyc - wskakuje z lewej i kraksa gotowa (patrz: Raikkonen w Singapurze 2017).
Pavlos Le Paul, 23.09.2017 13:39[!]
@Titheon nie spojleruj mi przyszłorocznego Singapuru ;)
Titheon, 26.09.2017 12:56[!]
@Pavlos Le Paul - o matko, nie wiem jak ja to napisałem :D Leci edit :]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca