F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

07.12.2017

Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia

Marchionne oferuje Haasowi sponsoring tytularny Maserati?

Marchionne: Giovinazzi otrzyma w przyszłości szansę startów w F1

Hamilton wygrał głosowanie szefów zespołów na najlepszego kierowcę sezonu 2017

FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie

Yusuke Hasegawa stracił funkcję szefa projektu F1 Hondy

06.12.2017

Marchionne: Prezentacja kierowców z GP USA nie była dobrym posunięciem

Todt: F1 i WEC powinny korzystać z tych samych silników

Isola: Supertwarda mieszanka jest zabezpieczeniem dla Pirelli

Leclerc: Utrzymanie w tajemnicy umowy z Sauberem było trudne

05.12.2017

Liczba manewrów wyprzedzania spadła o ponad połowę względem sezonu 2016

Hamilton: Chcę zakończyć karierę w F1 jako kierowca Mercedesa

Kwiat weźmie udział w testach europejskiej serii NASCAR

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Od sezonu 2018 FIA zmniejszy regulaminową pulę podzespołów silnika

Największe ograniczenia wprowadzone zostaną w obszarze MGU-K, elektroniki kontrolnej i baterii.
Nataniel Piórkowski, 22 września 2017, wyświetlenia: 3554<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA potwierdziła, że od sezonu 2018 ograniczy liczbę komponentów jednostki napędowej, znajdujących się w regulaminowej puli każdego z kierowców Formuły 1.

W trakcie trwania przyszłorocznych mistrzostw świata, każdy z kierowców będzie mógł bezkarnie skorzystać z tylko dwóch generatorów odpowiadających za odzyskiwanie energii kinetycznej (MGU-K), zestawów elektroniki kontrolnej oraz układów magazynowania energii.

Biorąc pod uwagę, że w kalendarzu na sezon 2018 znajduje się aż dwadzieścia jeden wyścigów, każdy ze wspomnianych elementów będzie musiał wytrzymać około jedenastu eliminacji.

W przypadku pozostałych części składowych jednostki napędowej: silnika spalinowego, turbosprężarki oraz generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H), wprowadzony zostanie limit trzech sztuk na sezon. Obecnie, przy kalendarzu liczącym dwadzieścia eliminacji, w regulaminowej puli kierowcy znajdują się cztery podzespoły danego rodzaju.

Istnieje ryzyko, że zaostrzenie przepisów doprowadzi do wysypu kar za korzystanie z dodatkowych komponentów. Po czternastu wyścigach bieżącej kampanii aż ośmiu kierowców przekroczyło dopuszczalne limity, używając co najmniej jednego elementu spoza puli wyznaczonej w regulacjach.

Przed trzema tygodniami na Monzy doszło nawet do sytuacji, w której na blisko połowę kierowców nałożono kary cofnięcia na starcie wyścigu za wymianę skrzyni biegów lub części składowych silnika.

Należy zaznaczyć, że wraz z wejściem w życie nowych przepisów producenci będą mieli ograniczoną możliwość wprowadzania dużych poprawek do swych jednostek napędowych po rozpoczęciu sezonu. Jeśli bowiem debiut udoskonaleń będzie wiązał się z koniecznością użycia nowego komponentu, po wykorzystaniu dozwolonych wymian, na kierowcę zostanie nałożona kara cofnięcia na starcie wyścigu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.12.2017  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017
08.12.2017  Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku
07.12.2017  FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie
01.12.2017  Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę w Renault od 1 kwietnia
27.11.2017  Todt wykluczył możliwość zrezygnowania z Halo przed sezonem 2018
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pavlos Le Paul, 22.09.2017 15:55[!]
Coś myślę że dla wyższego dobra zespoły będą się umawiały że podczas któregoś wyścigu solidarniem wszyscy biorą nowe komponenty, albo wyjdzie najdziwniejsza komedia w historii ustawienia na polach startowych.
piro, 22.09.2017 16:44[!]
Gdyby było pewnością że wszystkie dostaną karę to jeszcze ok ale bierz pod uwagę że gdyby Mercedes nadal korzystał z 1 jednostki a reszta zespołów chciała już brać 3 to Mercedesowi się nie opłaca brać aż 2 aby dostać karę ponieważ ich druga a tym bardziej trzecia może być jeszcze rozwijana i w momencie pobierania posiadać lepsze parametry. Jedyne czego się boję to że będzie więcej wyścigów typu Monza gdzie nikt nie wie jak policzyć kto z którego miejsca będzie startował.
Phaedra, 22.09.2017 17:05[!]
Przepis wypierdziany li tylko po to żeby działy silnikowe utylizowały kolejne miliony na badania i podtrzymywały zatrudnienie. Silniki w motosporcie robią co raz większe dystanse a aktualna motoryzacja określiła opłacalny przebieg silnika na ok 200 tyś km. Gdzie tu sens. Pytanie tylko czy to FIA wymyśliła czy Merc i spółka. Budowanie wizerunku sloganami.
jarof1, 22.09.2017 17:06[!]
Jest takie przysłowie o wylaniu dziecka z kąpielą...
Ograniczymy wydatki i będziemy mieli wyścigi z karami cofnięcia o 80 pozycji na starcie.
Wizerunkowy dramat...
Jeśli F1 ma pozostać królewską kategorią wyścigową to czas na zaprzestanie tego cięcia kosztów.
bartoszcze, 22.09.2017 18:32[!]
Jednocześnie kary zostały... złagodzone nieco, aczkolwiek nie umiem powiedzieć jak bardzo, bo nie mam pewności jak interpretować nowe przepisy.
paymey852, 22.09.2017 19:12[!]
Ja bym w ogóle zabronił wymiany. Zepsułeś trudno w następnym sezonie może pójdzie Ci lepiej.

Tak na serio jak już muszą karać kierowców to powinny być to kary symboliczne 2-3-4 pozycje a nie 10-15
Masio, 22.09.2017 21:05[!]
FIA to żart...
al_bundy_tm, 22.09.2017 23:13[!]
Od kiedy pamietam F1 to byl cyrk, bo krazyl po swiecie. Ale teraz dochodzimy do granic wszechswiata. Bez sensu jest przepis, ktory karze wszystkich. Przeciez oni nie jezdza po pijanemu, zeby tak robic. Mozna bylo utrzymac obecne limity do konca tychze obecnych regulacji silnikowych.

Na pewno ktos jest w stanie policzyc gdzie zaczynaja sie oszczednosci i limity budzetowe, a gdzie wyscig zbrojen, ktory jest w DNA F1, ale nawet majac limity budzetowe i tak by trwal. Bo majac te same budzety jedni wydadza forse lepiej, a drudzy gorzej.
Zomo, 23.09.2017 00:52[!]
Jaka jest pozycja wlasciciela Formuly 1 - Liberty Media w zwiazku z regulacjiami FIA ? Jaki maja wplyw na decyzje FIA takie jak powyzsza ?
paymey852, 23.09.2017 01:58[!]
@Zomo
No właśnie w tym problem że słaba bo Berni dawno temu oddał kontrole nad F1 ...

To znaczy nie dla wszystkich jest to problem ale jakoś dziwnym trafem FIA ma podobne pomysły co do przyszłości jak producenci samochodowi.

To ma + i - boo jak dasz władzę Liberty Medi to tak jak byś dał Red Bulowi
Czyli pozbyć się producentów i show must go on, niby fajnie ale ...
dejacek, 27.09.2017 16:58[!]
za nadprogramowe wymiany powinien być karany nie kierowca a zespół: finansowo lub odebraniem punktów
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca