F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Villeneuve: Toro Rosso może zapłacić za decyzję o współpracy z Hondą

Mistrz świata z 1997 roku nie wierzy, że japoński koncern przygotuje konkurencyjny silnik.
Nataniel Piórkowski, 25 września 2017, wyświetlenia: 2455<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mistrz świata z 1997 roku – Jacques Villeneuve uważa, że Toro Rosso może srogo zapłacić za wejście we współpracę z Hondą, która po trzech latach rozstaje się w niesławie z ekipą McLarena.

Pomimo hucznych zapowiedzi Hondzie nie udało się zapewnić McLarenowi tempa, pozwalającego na walkę o mistrzowskie tytuły. W ciągu trzech ostatnich sezonów brytyjski team nie zdobył ani jednego miejsca o podium, a jego kierowcy z trudem walczyli o punktowane pozycje.

Honda wspierała budżet McLarena kwotą rzędu stu milionów dolarów na sezon, zapewniając zespołowi darmowe dostawy silników. Uważa się, że od przyszłego roku Toro Rosso również nie będzie musiało ponosić kosztów związanych jednostkami napędowymi, ale wsparcie finansowe japońskiego koncernu będzie niższe, niż miało to miejsce w przypadku stajni z Woking.

„Nie rozumiem Toro Rosso. Widzą, co działo się przez ostatnie trzy lata. Jak mogą sobie wyobrażać, że współpraca z Hondą im pomoże. W porządku, na ich koncie znajdzie się więcej pieniędzy, ale walka o ostatnie pozycje? Gdy tylko decydujesz się na większe pieniądze i pogorszenie tempa, po dwóch latach zaczynasz za to płacić” – powiedział Villeneuve w rozmowie z magazynem Autosport.

„To jak z zespołami dającymi miejsce kierowcom płacącym za swoje starty. Dwa lata i są skończone. Trzeba być ostrożnym. McLaren przetrwał, bo to McLarenem. Teraz rozmawiamy o Toro Rosso. To wielkie ryzyko, chyba że silnik zrobi ktoś inny, a Honda tylko zamontuje na nim swoje logo. Domyślam się, że to możliwy scenariusz” – dodał syn legendy Formuły 1, Gillesa Villeneuve'a.

Uważa się, że Honda jest zdeterminowana, aby rozwijać silnik na sezon 2018 korzystając z własnych zasobów, bez wsparcia konkurencyjnych producentów. Nowa jednostka napędowa ma być ewolucją tegorocznej – RA617H, która znajduje się w bolidach Alonso i Vandoorne.

Zapytany o to, czy Honda może odmienić swój los, Villneuve odparł: „Dlaczego? Czy widzieliśmy jakiekolwiek oznaki wskazujące na to, by miało do tego dojść? Potrzebują nowego silnika. Ten projekt jest zły od samego zarania. Potrzebują pełnej, kompleksowej zmiany. Wchodząc w partnerstwo z tak małym zespołem jak Toro Rosso, to wyzwanie staje się jeszcze większe”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.11.2017  Villeneuve: Stroll musi poprawić swoją formę
13.11.2017  Villeneuve: Bottas zaliczył zawstydzający występ w GP Brazylii
20.09.2017  Villeneuve: To Vettel ponosi winę za kolizję ze startu GP Singapuru
20.07.2017  Williams zabronił Villeneuve'owi wstępu do swojego motorhome'u?
17.07.2017  Villeneuve: Kwiat powinien zostać odsunięty od jazdy na kilka wyścigów
Tagi:
Villeneuve J.
Toro Rosso
McLaren
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 25.09.2017 11:34[!]
Toro Rosso jest najmniej istotnym zespołem w stawce i nawet tegoroczne, odmienione, wreszcie ładne malowanie tego nie zmieni. Wersja Villeneuve jest tożsama z tym co sam pisałem. Zastanawiam się jednak, może to zbyt odważne... bo jeśli Honda jednak utrzyma finansowe wsparcie, a Liberty Media zmieni polityką podziału wpływów, to czy jest szansa, aby RBR zaczął zarabiać na Toro Rosso? :)
mr_bean2000, 25.09.2017 11:35[!]
Cytat :
To wielkie ryzyko, chyba że silnik zrobi ktoś inny, a Honda tylko zamontuje na nim swoje logo. Domyślam się, że to możliwy scenariusz

xD
Kamikadze2000, 25.09.2017 11:37[!]
Przecież wiadomo "Żak", że to przymiarka pod RBR. Jak przez ostatnie 15 lat. :P Test, test i jeszcze raz test. :P Mam nadzieje, że w przyszłości wyśmiewane Hondy będą miażdżyć z RBR stawkę. :))
marcin_114, 25.09.2017 17:56[!]
Aston Martin Red Bull Racing Honda TAG Heuer :D
Będzie fajny zespół.
Sar trek, 26.09.2017 00:46[!]
Ciekawe, że na F1WM pojawia się każda wypowiedź Villeneuva poza tą o Robercie Kubicy :P
macieiii, 26.09.2017 01:11[!]
nirch ktoś mu powie że STR Honda to poligon doświadczalny pod RBR. On tego nie wie ;p
marios76, 26.09.2017 07:39[!]
@macieiii O tym dziadek zapomniał! :) RB to jedyny zespół, który "ma drugi zespol" który może służyćza poligon doswiadczalny i bez ryzyka związanego z utopieniem głównego zespolu może sobie poczekać...

@mr_bean2000 Pomijając złożoność jednostki, przypomnę tylko, że za cześć sukcesów Mercedesa odpowiedzialny jest ILMOR, a Mercedes dokładal trochę części i owa " tabliczkę" ;)

@Sar trek To była niesmaczna wypowiedź starego ramola którego wygryzl młody kierowca. Widać został w Żaku ŻAL, z którym sobie nie radzi :) Żal pisać...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca