F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Nicholas Latifi weźmie udział w pierwszym treningu przed GP Niemiec

Na torze Silverstone odbywają się testy ogumienia

09.07.2018

Hamilton przyjął przeprosiny Raikkonena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Villeneuve: Toro Rosso może zapłacić za decyzję o współpracy z Hondą

Mistrz świata z 1997 roku nie wierzy, że japoński koncern przygotuje konkurencyjny silnik.
Nataniel Piórkowski, 25 września 2017, wyświetlenia: 2851<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mistrz świata z 1997 roku – Jacques Villeneuve uważa, że Toro Rosso może srogo zapłacić za wejście we współpracę z Hondą, która po trzech latach rozstaje się w niesławie z ekipą McLarena.

Pomimo hucznych zapowiedzi Hondzie nie udało się zapewnić McLarenowi tempa, pozwalającego na walkę o mistrzowskie tytuły. W ciągu trzech ostatnich sezonów brytyjski team nie zdobył ani jednego miejsca o podium, a jego kierowcy z trudem walczyli o punktowane pozycje.

Honda wspierała budżet McLarena kwotą rzędu stu milionów dolarów na sezon, zapewniając zespołowi darmowe dostawy silników. Uważa się, że od przyszłego roku Toro Rosso również nie będzie musiało ponosić kosztów związanych jednostkami napędowymi, ale wsparcie finansowe japońskiego koncernu będzie niższe, niż miało to miejsce w przypadku stajni z Woking.

„Nie rozumiem Toro Rosso. Widzą, co działo się przez ostatnie trzy lata. Jak mogą sobie wyobrażać, że współpraca z Hondą im pomoże. W porządku, na ich koncie znajdzie się więcej pieniędzy, ale walka o ostatnie pozycje? Gdy tylko decydujesz się na większe pieniądze i pogorszenie tempa, po dwóch latach zaczynasz za to płacić” – powiedział Villeneuve w rozmowie z magazynem Autosport.

„To jak z zespołami dającymi miejsce kierowcom płacącym za swoje starty. Dwa lata i są skończone. Trzeba być ostrożnym. McLaren przetrwał, bo to McLarenem. Teraz rozmawiamy o Toro Rosso. To wielkie ryzyko, chyba że silnik zrobi ktoś inny, a Honda tylko zamontuje na nim swoje logo. Domyślam się, że to możliwy scenariusz” – dodał syn legendy Formuły 1, Gillesa Villeneuve'a.

Uważa się, że Honda jest zdeterminowana, aby rozwijać silnik na sezon 2018 korzystając z własnych zasobów, bez wsparcia konkurencyjnych producentów. Nowa jednostka napędowa ma być ewolucją tegorocznej – RA617H, która znajduje się w bolidach Alonso i Vandoorne.

Zapytany o to, czy Honda może odmienić swój los, Villneuve odparł: „Dlaczego? Czy widzieliśmy jakiekolwiek oznaki wskazujące na to, by miało do tego dojść? Potrzebują nowego silnika. Ten projekt jest zły od samego zarania. Potrzebują pełnej, kompleksowej zmiany. Wchodząc w partnerstwo z tak małym zespołem jak Toro Rosso, to wyzwanie staje się jeszcze większe”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.07.2018  Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018
01.07.2018  Villeneuve: Ferrari nie powinno spieszyć się z zatrudnianiem Leclerca
14.06.2018  Villeneuve: Lauda nie powinien porównywać mego ojca do Maksa Verstappena
27.05.2018  Perez: Verstappen nie wyciąga wniosków ze swoich błędów
06.04.2018  Stroll: Nie interesują mnie krytyczne opinie Villeneuve'a
Tagi:
Villeneuve J.
Toro Rosso
McLaren
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 25.09.2017 11:34[!]
Toro Rosso jest najmniej istotnym zespołem w stawce i nawet tegoroczne, odmienione, wreszcie ładne malowanie tego nie zmieni. Wersja Villeneuve jest tożsama z tym co sam pisałem. Zastanawiam się jednak, może to zbyt odważne... bo jeśli Honda jednak utrzyma finansowe wsparcie, a Liberty Media zmieni polityką podziału wpływów, to czy jest szansa, aby RBR zaczął zarabiać na Toro Rosso? :)
mr_bean2000, 25.09.2017 11:35[!]
Cytat :
To wielkie ryzyko, chyba że silnik zrobi ktoś inny, a Honda tylko zamontuje na nim swoje logo. Domyślam się, że to możliwy scenariusz

xD
Kamikadze2000, 25.09.2017 11:37[!]
Przecież wiadomo "Żak", że to przymiarka pod RBR. Jak przez ostatnie 15 lat. :P Test, test i jeszcze raz test. :P Mam nadzieje, że w przyszłości wyśmiewane Hondy będą miażdżyć z RBR stawkę. :))
marcin_114, 25.09.2017 17:56[!]
Aston Martin Red Bull Racing Honda TAG Heuer :D
Będzie fajny zespół.
Sar trek, 26.09.2017 00:46[!]
Ciekawe, że na F1WM pojawia się każda wypowiedź Villeneuva poza tą o Robercie Kubicy :P
macieiii, 26.09.2017 01:11[!]
nirch ktoś mu powie że STR Honda to poligon doświadczalny pod RBR. On tego nie wie ;p
marios76, 26.09.2017 07:39[!]
@macieiii O tym dziadek zapomniał! :) RB to jedyny zespół, który "ma drugi zespol" który może służyćza poligon doswiadczalny i bez ryzyka związanego z utopieniem głównego zespolu może sobie poczekać...

@mr_bean2000 Pomijając złożoność jednostki, przypomnę tylko, że za cześć sukcesów Mercedesa odpowiedzialny jest ILMOR, a Mercedes dokładal trochę części i owa " tabliczkę" ;)

@Sar trek To była niesmaczna wypowiedź starego ramola którego wygryzl młody kierowca. Widać został w Żaku ŻAL, z którym sobie nie radzi :) Żal pisać...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca