F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.10.2017

Podczas GP USA ultramiękkie opony będą oznaczone różowym kolorem

Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona

Boullier: Potrzebujemy czasu, aby wejść na poziom Red Bulla

Berger: Sezon 2018 przyniesie kolejny pojedynek Vettela z Hamiltonem

Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?

Ecclestone: Liberty nie chce, abym pojawiał się na wyścigach

15.10.2017

Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

14.10.2017

DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu

13.10.2017

Brendon Hartley wystartuje dla Toro Rosso w Austin

Massa: Williams pójdzie w złym kierunku, jeśli nie przedłuży ze mną umowy

Hamilton: Nie zamierzam podejmować niepotrzebnego ryzyka

Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1

Hulkenberg: Sainz to młody, ale szybki kierowca

Grosjean: Powrót Palmera do startów w F1 nie jest niemożliwy

12.10.2017

Brendon Hartley faworytem do zastąpienia Gasly'ego w Austin

Ecclestone: Williams powinien zatrudnić Kubicę na sezon 2018

Autosport: Gasly nie weźmie udziału w GP Stanów Zjednoczonych

11.10.2017

Robert Kubica ukończył testy na Silverstone z Williamsem

Rywalizacja Totalna od dziś dostępna w księgarniach

Fernando Alonso wystąpi w 24-godzinnym wyścigu na Daytonie?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Villeneuve: Toro Rosso może zapłacić za decyzję o współpracy z Hondą

Mistrz świata z 1997 roku nie wierzy, że japoński koncern przygotuje konkurencyjny silnik.
Nataniel Piórkowski, 25 września 2017, wyświetlenia: 2046<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mistrz świata z 1997 roku – Jacques Villeneuve uważa, że Toro Rosso może srogo zapłacić za wejście we współpracę z Hondą, która po trzech latach rozstaje się w niesławie z ekipą McLarena.

Pomimo hucznych zapowiedzi Hondzie nie udało się zapewnić McLarenowi tempa, pozwalającego na walkę o mistrzowskie tytuły. W ciągu trzech ostatnich sezonów brytyjski team nie zdobył ani jednego miejsca o podium, a jego kierowcy z trudem walczyli o punktowane pozycje.

Honda wspierała budżet McLarena kwotą rzędu stu milionów dolarów na sezon, zapewniając zespołowi darmowe dostawy silników. Uważa się, że od przyszłego roku Toro Rosso również nie będzie musiało ponosić kosztów związanych jednostkami napędowymi, ale wsparcie finansowe japońskiego koncernu będzie niższe, niż miało to miejsce w przypadku stajni z Woking.

„Nie rozumiem Toro Rosso. Widzą, co działo się przez ostatnie trzy lata. Jak mogą sobie wyobrażać, że współpraca z Hondą im pomoże. W porządku, na ich koncie znajdzie się więcej pieniędzy, ale walka o ostatnie pozycje? Gdy tylko decydujesz się na większe pieniądze i pogorszenie tempa, po dwóch latach zaczynasz za to płacić” – powiedział Villeneuve w rozmowie z magazynem Autosport.

„To jak z zespołami dającymi miejsce kierowcom płacącym za swoje starty. Dwa lata i są skończone. Trzeba być ostrożnym. McLaren przetrwał, bo to McLarenem. Teraz rozmawiamy o Toro Rosso. To wielkie ryzyko, chyba że silnik zrobi ktoś inny, a Honda tylko zamontuje na nim swoje logo. Domyślam się, że to możliwy scenariusz” – dodał syn legendy Formuły 1, Gillesa Villeneuve'a.

Uważa się, że Honda jest zdeterminowana, aby rozwijać silnik na sezon 2018 korzystając z własnych zasobów, bez wsparcia konkurencyjnych producentów. Nowa jednostka napędowa ma być ewolucją tegorocznej – RA617H, która znajduje się w bolidach Alonso i Vandoorne.

Zapytany o to, czy Honda może odmienić swój los, Villneuve odparł: „Dlaczego? Czy widzieliśmy jakiekolwiek oznaki wskazujące na to, by miało do tego dojść? Potrzebują nowego silnika. Ten projekt jest zły od samego zarania. Potrzebują pełnej, kompleksowej zmiany. Wchodząc w partnerstwo z tak małym zespołem jak Toro Rosso, to wyzwanie staje się jeszcze większe”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2017  Villeneuve: To Vettel ponosi winę za kolizję ze startu GP Singapuru
20.07.2017  Williams zabronił Villeneuve'owi wstępu do swojego motorhome'u?
17.07.2017  Villeneuve: Kwiat powinien zostać odsunięty od jazdy na kilka wyścigów
05.07.2017  Villeneuve: Testy Strolla są niesprawiedliwe
30.06.2017  Stroll: Krytyka Villeneuve'a jest zawsze negatywna
Tagi:
Villeneuve J.
Toro Rosso
McLaren
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 25.09.2017 11:34[!]
Toro Rosso jest najmniej istotnym zespołem w stawce i nawet tegoroczne, odmienione, wreszcie ładne malowanie tego nie zmieni. Wersja Villeneuve jest tożsama z tym co sam pisałem. Zastanawiam się jednak, może to zbyt odważne... bo jeśli Honda jednak utrzyma finansowe wsparcie, a Liberty Media zmieni polityką podziału wpływów, to czy jest szansa, aby RBR zaczął zarabiać na Toro Rosso? :)
mr_bean2000, 25.09.2017 11:35[!]
Cytat :
To wielkie ryzyko, chyba że silnik zrobi ktoś inny, a Honda tylko zamontuje na nim swoje logo. Domyślam się, że to możliwy scenariusz

xD
Kamikadze2000, 25.09.2017 11:37[!]
Przecież wiadomo "Żak", że to przymiarka pod RBR. Jak przez ostatnie 15 lat. :P Test, test i jeszcze raz test. :P Mam nadzieje, że w przyszłości wyśmiewane Hondy będą miażdżyć z RBR stawkę. :))
marcin_114, 25.09.2017 17:56[!]
Aston Martin Red Bull Racing Honda TAG Heuer :D
Będzie fajny zespół.
Sar trek, 26.09.2017 00:46[!]
Ciekawe, że na F1WM pojawia się każda wypowiedź Villeneuva poza tą o Robercie Kubicy :P
macieiii, 26.09.2017 01:11[!]
nirch ktoś mu powie że STR Honda to poligon doświadczalny pod RBR. On tego nie wie ;p
marios76, 26.09.2017 07:39[!]
@macieiii O tym dziadek zapomniał! :) RB to jedyny zespół, który "ma drugi zespol" który może służyćza poligon doswiadczalny i bez ryzyka związanego z utopieniem głównego zespolu może sobie poczekać...

@mr_bean2000 Pomijając złożoność jednostki, przypomnę tylko, że za cześć sukcesów Mercedesa odpowiedzialny jest ILMOR, a Mercedes dokładal trochę części i owa " tabliczkę" ;)

@Sar trek To była niesmaczna wypowiedź starego ramola którego wygryzl młody kierowca. Widać został w Żaku ŻAL, z którym sobie nie radzi :) Żal pisać...
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca