F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Nicholas Latifi weźmie udział w pierwszym treningu przed GP Niemiec

Na torze Silverstone odbywają się testy ogumienia

09.07.2018

Hamilton przyjął przeprosiny Raikkonena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Honda zmienia strategię wprowadzania poprawek do swojego silnika

Do końca sezonu koncern przygotuje jeden duży pakiet udoskonaleń, a nie kilka mniejszych.
Nataniel Piórkowski, 27 września 2017, wyświetlenia: 2984<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Honda podjęła decyzję o wprowadzeniu zmian w strategii wprowadzania udoskonaleń jednostki napędowej, koncentrując się na przygotowaniu jednego dużego pakietu poprawek, a nie kilku mniejszych, które pociągałyby za sobą częste kary cofnięcia na starcie wyścigów.

Wraz z końcem tego roku Honda przestanie dostarczać swoje silniki McLarenowi i skupi się na nowym partnerstwie z Toro Rosso. Dążąc do uratowania współpracy ze stajnią z Woking Honda realizowała po zakończeniu wakacyjnej przerwy agresywny plan rozwojowy, wprowadzając poprawki podczas wyścigowych weekendów na Spa i Monzy.

Teraz jednak firma chce zapewnić McLarenowi możliwie jak największe szanse walki o punktowane pozycje i uniknąć sytuacji, w której na kierowców nakładane są często kary cofnięcia na starcie wyścigów.

„Pragniemy ograniczyć wprowadzanie poprawek w pozostałej części sezonu, ale ma to związek z tym, że chcielibyśmy w tym roku powalczyć o możliwie jak najlepsze wyniki” – powiedział szef programu Hondy w F1, Yusuke Hasegawa, cytowany przez magazyn Autosport. „Wcześniej nadawaliśmy wysoki priorytet udoskonaleniom ukierunkowanym na osiągi, bo każdy z tych kroków naprzód liczył się w kontekście przyszłego roku. Nie musieliśmy wahać się z ich wprowadzaniem. Teraz wiemy już, że w kolejnym sezonie nie będziemy współpracować ze Stoffelem i Fernando, przez co do końca tego roku chcemy koncentrować się na wale o jak najlepsze wyniki dla McLarena”.

„Chcielibyśmy zdobyć w tym sezonie możliwie jak najwięcej punktów i wnieść maksymalny wkład w ten zespół. Jeśli jednak będziemy mogli wprowadzić jeden bardzo duży pakiet poprawek, to nie będziemy czekać. Nie będziemy wahać się z jego wprowadzeniem i przyjęciem kar” – dodał.

Wiadomo, że Honda pracuje nad kolejnymi usprawnieniami jednostki napędowej. Hasegawa przyznał jednak, iż nie wiadomo, kiedy zostaną one wprowadzone do użytku. „Przed nami sześć wyścigów. Możemy więc wprowadzić planowo jeden silnik. Może do tego dojść w Malezji, Suzuce czy w Stanach Zjednoczonych. Oczywiście postaramy się uniknąć kar na Suzuce. Austin może być pod tym względem bardzo dobrym torem, bacząc na nasze wyniki z ubiegłego roku”.

Podczas Grand Prix Włoch w bolidzie Stoffela Vandoorne'a dwukrotnie doszło do awarii wału generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej (MGU-K). Hasegawa zdradził, że jego koncern podjął działania w reakcji na niepokojący problem. „Po powrocie do fabryki zrozumieliśmy, że doszło do problemu z jedną z partii wałów. Ostatnia nie była dobrze wykonana, więc podjęliśmy decyzję o używaniu wcześniejszej partii wałów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.07.2018  Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1
10.07.2018  Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie
08.07.2018  Gasly zszokowany deficytem prędkości Toro Rosso na prostych
08.07.2018  Hartley otrzymał nowy silnik spalinowy i MGU-K
06.07.2018  Ricciardo coraz bliżej przedłużenia kontraktu z Red Bullem
Tagi:
Honda
McLaren
Hasegawa Y.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 27.09.2017 12:10[!]
Moga poprawek nie wprowadzac. Niewiele to zmieni. :) Niech wroco do zeszlorocznego modelu, moze wypadlby lepiej ;)
Titheon, 27.09.2017 14:24[!]
Patrząc na to, co Honda wyczyniała z silnikiem, jedyną zmianą w strategii może być to, że w końcu zaczną te POPRAWKI wprowadzać. Bo to, co wprowadzano dotychczas, ciężko było nazwać poprawkami...
krzychol2000, 27.09.2017 15:56[!]
Już za pózno. Ostatnie 6 wyścigów i tak zapowiada się dla nich ponuro. Życzę Mclarenowi, aby w Abu Zabi zdobyli punkty w ostatnim wyścigu z silnikiem Hondy. To byłoby wzruszające.
matejos, 27.09.2017 18:06[!]
Pewnie że za późno ale co by było gdyby honda na sam koniec sezonu nagle zaskoczyła i mclaren wygrałby wyścig w równej walce z czołówka? Dopiero Boullier zacząłby drapać się po głowie.
woodywoods, 27.09.2017 19:53[!]
@matejos Przez 3 lata nie zaskoczyli, to mieliby to zrobić w ostatnim wyścigu? Oczywiście były jakieś lepsze wyścigi, ale to wyjątki potwierdzające regułę, że Honda przez cały ten okres dawała d*py.
Zomo, 27.09.2017 22:15[!]
Honda nie wygra zadnego wyscigu bo jest cienka jak d weza - moga conajwyze dowiesc do mety tylek Alonso ktory wygra wyscig dla nich.
Ktokolwiek troche zorientowany w sportach motorowych wie ze w kwestji silnika nie ma przypadkow - moze sie udac z dziura w podlodze, z krzywym tlumikiem albo elastycznym skrzydelkiem - silnik to element ktory wymaga wkladu pracy, materialow i wiedzy. Nie slyszalem od dziesiecioleci zeby w powaznych sportach motorowych komus fuksem "zaskoczyl" silnik.
RY2N, 28.09.2017 06:26[!]
Większego kłamstwa dawno nie słyszałem.
Czyli mamy uwierzyć, że do tej pory mieli strategię minimalizującą zdobycze punktowe a makymalizującą rozwój silnika? I dopiero teraz skupią się na walce o punkty, a zminimnalizują rozwój/testy?
Trzba przyznać, że wyjątkowo bez klasy się rozstają i powiedziałbym, że są trochę bezczelni.
al_bundy_tm, 06.10.2017 14:07[!]
Po GP Malezji te slowa nabieraja nowego znaczenia. Koncowka sezonu bedzie fascynujaca i na dole tabeli. Poza ostatnim miejscem w tabeli konstruktorow Saubera reszta jest otwarta - od miejsca 6 do 9.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca