F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag

Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera

Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?

GP Singapuru: weekend w obiektywie

GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lewis Hamilton wygrywa Grand Prix Japonii

Vettel ponownie nie ukończył wyścigu i praktycznie traci szanse na mistrzostwo.
Łukasz Godula, 8 października 2017, wyświetlenia: 4261<< | lista | T- | T+ | >>

Dzisiejszy dzień na Suzuce wynagrodził wszystkim fanom ogromne opady deszczu z piątku. Nad torem świeciło słońce i fani mogli w idealnych warunkach podziwiać najszybszy sport na świecie. Nie było to idealna wiadomość dla Mercedesa, który woli chłodniejsze warunki, ale ostatecznie nie miało to tak dużego znaczenia.

Kolejna awaria Ferrari

Start wyścigu obył się bez dramatów, choć przyniósł ciekawą walkę. Verstappen przebił się na trzecie miejsce, a Ocon atakował w eskach Ricciardo, przechodząc na czwarte miejsce. Jedynym pechowcem był Sainz, który popełnił błąd i wypadł w żwir, uszkadzając swój samochód. Tymczasem na czele rozpoczął się kolejny fatalny dzień dla Sebastiana Vettela. Niemiec szybko poczuł brak mocy w samochodzie i zaczął tracić kolejne pozycje.

Kolejne egzekucje zatrzymał wyjazd samochodu bezpieczeństwa, w celu uprzątnięcia samochodu Sainza. Jednak po trzecim okrążeniu ściganie wznowiono, a Ferrari nie było w stanie bronić się przed kolejnymi zawodnikami. Ostatecznie zespół wezwał Niemca do garażu, gdzie zakończył swój wyścig i praktycznie całą walkę o tegoroczny tytuł mistrzowski.

Kraksa Ericssona

Na pierwszym kółku wiele pozycji stracił również Raikkonen, który dał się wypchnąć Hulkenbergowi. Fin po restarcie odzyskiwał kolejne oczka do momentu, gdy w bandę wjechał Marcus Ericsson na ósmym kółku. To spowodowało ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, która zakończyła się po 10. kółku. W tym czasie Hamilton nieco odjechał Verstappenowi i uniemożliwił mu kolejne ataki. W międzyczasie w górę przebijał się Bottas, pokonując Ocona.

W czołówce postoje rozpoczął Verstappen na 22 kółku. Kółko później zjechał Hamilton, a Ricciardo pozostał na torze do 26 okrążenia. Bottas tymczasem pozostał na torze, dzięki czemu Mercedes mógł go wykorzystać do blokowania Verstappena co wyszło całkiem nieźle. W czołowej dziesiątce w tym czasie podróżowały oba bolidy Renault, jednak one miały jeszcze przed sobą obowiązkowy postój.

Gdy Hulkenberg w końcu zjechał po supermiękkie opony, niestety dla Niemca wyjechał za grupką ścigających się o punkty kierowców. Zawodnik Renault robił co mógł, by wbić się w czołową dziesiątkę, jednak w jego bolidzie doszło do awarii DRSu, który pozostawał cały czas otwarty. To zakończyło zmagania Hulka, gdyż musiał zjechać do garażu.

Emocjonująca końcówka

Do awarii w końcówce doszło również w samochodzie Strolla, który wypadł w pierwszym sektorze z przebitą oponą. To ponownie spowodowało wirtualną neutralizację, która zakończyła się po 50. okrążeniu. W tym czasie Bottas dojechał do Ricciardo i mocno go atakował, a w samochodzie Hamiltona doszło do wibracji, które jak się później okazało pochodziły z jednostki napędowej. Dało to szansę do ataku Verstappenowi, jednak ostatecznie przerwał ją dublowany Massa, który nie potrafił się odnaleźć w tej sytuacji – nie pierwszy raz.

Hamilton tym samym obronił pierwszą pozycję i dojechał do mety na pierwszej pozycji, a podium uzupełnili obaj kierowcy Red Bulla. Taki wynik niemal daje Hamiltonowi mistrzostwo, a Bottas znacznie zbliżył się do drugiego w generalce Vettela. Kiedy Anglik przypieczętuje kolejny tytuł? Zapraszamy do śledzenia kolejnych wyścigów razem z Wyprzedź Mnie!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2018  GP Singapuru: opony użyte w wyścigu
16.09.2018  Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Singapuru
16.09.2018  GP Singapuru: najszybsze okrążenia wyścigu
16.09.2018  GP Singapuru: wyniki wyścigu
15.09.2018  GP Singapuru: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Suzuka
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca