F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.10.2017

Abiteboul: Debiutancki weekend Sainza w Renault był niesamowity

Alonso może otrzymać w Meksyku nową specyfikację silnika Hondy

Horner: F1 musi zmienić podejście do egzekwowania limitów toru

Marchionne bagatelizuje plotki o możliwym zwolnieniu Arrivabene

Pascal Wehrlein straci miejsce w juniorskim programie Mercedesa?

GP USA: weekend w obiektywie

Informacja Pirelli po wyścigu o GP USA

GP Stanów Zjednoczonych: wypowiedzi po wyścigu (10)

GP USA: najszybsze okrążenia wyścigu

22.10.2017

GP USA: wyniki wyścigu

Hamilton wygrywa GP USA, Mercedes mistrzem konstruktorów

McLaren wymienił jednostkę napędową u Stoffela Vandoorne'a

Lowe: Williams pomaga Kubicy w określeniu szans powrotu do F1

Horner: Nowa umowa pozwoli pozbyć się plotek na temat Verstappena

Raikkonen: Nie obchodzi mnie krytyka mojej jazdy w sezonie 2017

Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP USA

GP Stanów Zjednoczonych: wypowiedzi po kwalifikacjach (10)

Magnussen został ukarany za spowalnianie Pereza w Q1 (akt.)

GP USA: wyniki kwalifikacji

Hamilton pokonuje rywali w kwalifikacjach na torze w Austin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Pod koniec miesiąca Liberty przedstawi specyfikację nowego silnika F1

Siódmego listopada amerykańska firma ma z kolei ogłosić propozycję limitów budżetowych.
Nataniel Piórkowski, 11 października 2017, wyświetlenia: 1963<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

W dniu 31 października Liberty Media przedstawi specyfikację jednostki napędowej, jaka będzie wykorzystywana w Formule 1 od sezonu 2021 – donosi Auto Motor und Sport.

Od wiosny tego roku władze sportu toczyły z producentami i FIA rozmowy na temat nowych przepisów z zakresu silników. Nad przyszłymi przepisami pracowała także grupa ekspertów kierowana przez dyrektora ds. sportowych Formuły 1 – Rossa Brawna.

Brawn spędził ostatnie miesiące na zbieraniu informacji z posiedzeń Grupy Strategicznej oraz przeprowadził szereg indywidualnych konsultacji z wszystkimi uczestnikami mistrzostw świata. Brytyjczyk podkreślał, że jego celem jest udoskonalenie formuły jednostek napędowych oraz wprowadzenie przepisów, które będą ograniczały wydatki ponoszone przez zespoły F1.

Istnieją niewielkie szanse na to, że sport powróci do koncepcji jednostki V8 lub V10. Prawdopodobnie po roku 2020 nadal będą wykorzystywane silniki V6, ale z mniej skomplikowanymi systemami hybrydowymi oraz dwiema turbosprężarkami. Jedną z możliwości ograniczania wydatków ma być wprowadzenie standaryzacji niektórych części jednostek napędowych.

Działania zmierzające do ograniczenia wydatków mają zbudować platformę, dzięki której do rywalizacji dołączą niezależni dostawcy oraz cenione koncerny motoryzacyjne. W ostatnim czasie o możliwym zaangażowaniu się w Formułę 1 wypowiadały się władze Porsche i Aston Martina. Obie firmy przekonywały jednak, że będzie mogło dojść do tego tylko wtedy, gdy koszty rozwoju i produkcji jednostek napędowych ulegną znaczącemu obniżeniu.

Tydzień po ujawnieniu propozycji zmian w zakresie silników Liberty ma zaprezentować propozycję wprowadzenia limitów budżetowych. Program cięć wydatków może wejść w życie już w 2019 roku. Ograniczenia będą wprowadzane stopniowo, aby dać zespołom szansę na dostosowanie się do zmian.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.10.2017  Horner: F1 musi zmienić podejście do egzekwowania limitów toru
20.10.2017  Vettel: Reprymenda za spóźnienie się na hymn to żart
13.10.2017  Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1
08.10.2017  Alonso został ukarany reprymendą za ignorowanie niebieskich flag
07.10.2017  Steiner: Bolidy z Halo będą gotowe na czas
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ymru, 11.10.2017 13:01[!]
Liberty? A to nie jest przypadkiem w gestii FIA?
bartoszcze, 11.10.2017 15:28[!]
@ymru
Formalnie ustalenie regulaminów jak najbardziej, ale to Liberty umawia się z zespołami na warunki komercyjne.
Linus, 11.10.2017 21:18[!]
Moglby mi to ktos wyjasnic: za czasow Berniego ciagle slyszelismy jego narzekania na przepisy, ktore utrudniaja rywalizacje oraz powoduja zbyt wysokie koszty. Teraz widzimy ze jednak wlasciciel praw komercyjnych ma ogromny wply na to jak sie one ksztaltuja. O co w tym chodzi? Czy Bernie byl az tak nieudolny?
Kara Nocny Cień, 12.10.2017 00:27[!]
Może silnik diesla na gaz??
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca