F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Alonso może otrzymać w Meksyku nową specyfikację silnika Hondy

Wymiana MGU-H w bolidzie Hiszpana będzie wiązała się z nałożeniem na niego kary.
Nataniel Piórkowski, 23 października 2017, wyświetlenia: 1848<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso może skorzystać podczas Grand Prix Meksyku ze zmodyfikowanego silnika Hondy.

W niedzielę, zajmując miejsce w czołowej dziesiątce, dwukrotny mistrz świata zgłosił inżynierom McLarena problem z jednostką napędową i został zmuszony do wycofania się z wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Po zakończeniu rywalizacji Honda ustaliła, że w bolidzie Hiszpana doszło do awarii generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej.

W Austin ze zmodyfikowanego silnika Hondy korzystał wyłącznie Stoffel Vandoorne. McLaren liczył, że Alonso dotrwa do końca sezonu bez kolejnych wymian jednostki napędowej i licząc na osiągnięcie dobrego wyścigu w Teksasie nie zdecydował się na zamontowanie w jego MCL32 udoskonalonych części. Yusuke Hasegawa zdradził jednak, że Alonso może otrzymać w Meksyku zmodyfikowany silnik, gdyż wymiana MGU-H i tak będzie oznaczała nałożenie na niego kary cofnięcia na starcie wyścigu.

„Tak, sądzę, że otrzymamy karę, więc lepiej byłoby wprowadzić przy tej okazji w Meksyku nowy silnik” – powiedział Hasegawa, który kieruje programem japońskiego koncernu w Formule 1.

Honda podejrzewa, że awaria MGU-H u Alonso była podobna do tej, jaka przed startem wyścigu zmusiła zespół do wymiany silnika w bolidzie Vandoorne'a. „To bardzo rozczarowujące, że doświadczyliśmy kolejnych problemów z naszym silnikiem. Szczególnie po tym, jak w ostatnich wyścigach niezawodność utrzymywała się na względnie stabilnym poziomie” – kontynuował Hasegawa.

„Wraz z ekipą z Sakury natychmiast zajmiemy się analizą usterki. Będziemy pracować nad przygotowaniem środka zaradczego na Meksyk. Wygląda na to, że problemy w bolidach Fernando i Stoffela były do siebie podobne, ale nie mamy jeszcze dokładnych informacji. Prawdopodobnie doszło do problemu z rotacją. MGU-H Stoffela miało większy przebieg, więc wiedzieliśmy, że osiągnie kres wytrzymałości pod koniec tego Grand Prix. Nie spodziewaliśmy się jednak usterki. MGU-H Fernando miało bardzo niski przebieg, zostało wprowadzone na Suzuce” – wyjaśniał Japończyk po niedzielnym wyścigu.

„Ogólnie prezentowaliśmy tutaj dobre osiągi – wystarczająco dobre, aby celować w walkę o punkty. Gdyby nie doszło do awarii, Alonso zdobyłby kilka oczek. Mieliśmy szansę na szóste lub siódme miejsce. Analogicznie gdyby Stoffel wystartował do wyścigu z czternastego miejsca, także mógłby powalczyć o miejsce w czołowej dziesiątce” – przyznał podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2018  Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum
18.01.2018  Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury
03.01.2018  AMuS: Mercedes osiągnie moc 1000 koni mechanicznych w 2019 roku
30.12.2017  Honda traktuje tegoroczny silnik jako opcję awaryjną na sezon 2018
23.12.2017  Gasly: Honda może sprawić niespodziankę w sezonie 2018
Tagi:
Honda
Alonso F.
McLaren
Hasegawa Y.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 23.10.2017 14:16[!]
Że też ten staromodny McLaren wraz z frustratem Alonso nie pozwalają Hondzie w spokoju pracować...
Gie, 23.10.2017 15:09[!]
McL teraz jest królikiem doświadczalnym przed stworzeniem silnika na przyszły sezon. :) Będą eksperymentować a McLareny będą się psuły po kilku okrążeniach. :)
Damos, 23.10.2017 18:05[!]
Myślę, że Alonso już niewiele się przejmuje silnikami Hondy...
Maciek znafca, 23.10.2017 20:02[!]
Tak jak i tym sezonem.
dan193t, 24.10.2017 01:33[!]
@Gie
W sumie to nie tyle eksperymenty co konsekwentne realizowanie strategi na ten sezon.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca