F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.07.2018

Mercedes: Usterka hydrauliki miała miejsce przed pierwszym zakrętem

Verstappen: Czwarta lokata to wszystko na co mogliśmy liczyć

John Elkann został nowym prezesem Ferrari

Alonso: McLaren musi się uporać z samochodem Stoffela

Rosberg zaskoczony nietypowym zachowaniem Hamiltona po awarii w Q1

Hamilton: Awaria hydrauliki wystąpiła przed uderzeniem w krawężniki

GP Niemiec: wyniki kwalifikacji

Vettel wygrywa kwalifikacje, Hamilton odpada po awarii

Zespoły pozytywnie nastawione do zakazu używania koców grzewczych

Vandoorne pewny utrzymania wyścigowego fotela w McLarenie

Leclerc najszybszy w deszczowym treningu na torze Hockenheim

AMuS: GP Miami może odbyć się najwcześniej w sezonie 2020

Sauber wstrzyma rozwój tegorocznego bolidu

Zarządy FCA i Ferrari wybiorą w sobotę następców Sergio Marchionne?

20.07.2018

Vandoorne: To był najgorszy piątek w mojej karierze

Vettel: Red Bull dysponuje mocnym tempem na pojedynczym kółku

Sirotkin: Nowe przednie skrzydło to krok w dobrym kierunku

Vasseur: Giovinazzi znajduje się na liście życzeń Saubera

Ricciardo: Jestem przygotowany do odrabiania strat

Red Bull spodziewa się szybkiego wyjaśnienia przyszłości Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA wprowadziła nowe wytyczne dotyczące limitów toru w Meksyku

W sekwencji trzech pierwszych zakrętów zamontowano wysokie krawężniki.
Nataniel Piórkowski, 26 października 2017, wyświetlenia: 1276<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA wprowadziła nowe zasady dotyczące egzekwowania przez kierowców limitów Autodromo Hermanos Rodriguez, mając na względzie incydenty, do jakich doszło w ubiegłorocznym wyścigu.

Na starcie Lewis Hamilton ściął otwierającą okrążenie szykanę i powrócił na tor utrzymując prowadzenie w rywalizacji. Sędziowie uznali, że kierowca Mercedesa nie zyskał swoim manewrem trwałem przewagi i nie musiał oddawać pozycji Nico Rosbergowi. W dalszej fazie wyścigu w podobny sposób postąpił Max Verstappen, który bronił się przed atakiem Sebastiana Vettela. Holender utrzymał trzecie miejsce, ale tuż po wyścigu został zepchnięty na czwartą lokatę w wyniku kary czasowej. W przypadku kierowcy Red Bulla sędziowie uznali bowiem, iż doszło przez niego do zyskania przewagi wyjazdem poza tor.

Mając pełną świadomość tego, że po rozegranym w ubiegłą niedzielę wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych kwestia interpretowania limitów toru jest tematem ożywionej debaty w środowisku Formuły 1, FIA podjęła działania mające na celu wyeliminować wszelkie wątpliwości dotyczące pokonywania przez kierowców pierwszego wirażu Autodromo Hermanos Rodriguez.

Organ zarządzający podjął decyzję o zamontowaniu pomiędzy pierwszym, drugim i trzecim zakrętem krawężników o wysokości 50 milimetrów. W informacji wysłanej do zespołów przed startem wyścigowego weekendu delegat Federacji – Charlie Whiting poinformował, że w przypadku wyjazdu poza tor, każdy kierowca będzie musiał ominąć krawężniki zlokalizowane pomiędzy T2 i T3, co w teorii ma doprowadzić do poniesienia przez niego wymiernej straty czasowej. Na podobny krok zdecydowano się także w zakrętach numer osiem i jedenaście. W nich również kierowcy wyjeżdżający na pobocze będą mogli powrócić do rywalizacji po ominięciu serii wysokich krawężników.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.07.2018  Formuła 1 przejdzie na 18-calowe felgi od sezonu 2021
13.07.2018  Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS
09.07.2018  Gasly krytykuje decyzję sędziów o karze za kolizję z Perezem
08.07.2018  Kolizja Grosjeana i Sainza uznana za incydent wyścigowy
08.07.2018  Pierre Gasly stracił dziesiąte miejsce w wyścigu na Silverstone
Tagi:
FIA
Przepisy
Whiting C.
Meksyk

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Phaedra, 26.10.2017 22:56[!]
Powinni to uważnie z balansować. Świetne widowisko w US GP zawdzięczamy możliwości przekraczania limitów toru.
ergie, 26.10.2017 23:38[!]
Będzie rzeźnia... ciekawe ilu kierowców urwie na tych krawężnikach zawieszenie ;)
Zomo, 27.10.2017 00:38[!]
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z przekraczaniem limitow toru. Limitem toru jest bariera z opon, ktos wjechal w bariere i to Ci sie podobalo?
Phaedra, 27.10.2017 01:25[!]
@Zomo Zacznijmy od zdefiniowania co ja a co Ty rozumiesz przez tor lub Tor. Ja pisałem o tym pierwszym (tor jazdy) Ty być może myślałeś o tym drugim (Tor jako obiekt). Bez kozery dodam, że dla mnie limitem Toru może być ogrodzenie konstrukcji wszelakiej nie koniecznie z opon.
marios76, 27.10.2017 15:07[!]
Osobno duza czcionka, egzemplarz dla Verstappena, mozna sprobowac mu przeczytac ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca