F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.11.2017

Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej

Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Thierry Neuville wygrał Rajd Australii

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Verstappen utrzyma drugie miejsce wywalczone w kwalifikacjach

Holender był podejrzewany o spowolnienie Valtteriego Bottasa w Q3.
Nataniel Piórkowski, 28 października 2017, wyświetlenia: 2811<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen uniknął kary za domniemane spowalnianie Valtteriego Bottasa w trakcie sesji kwalifikacyjnej do wyścigu o Grand Prix Meksyku

Do incydentu doszło w trakcie pierwszych przejazdów finałowego bloku czasówki, tuż za wjazdem w sekcję stadionową. Po pokonaniu dwunastego zakrętu znajdujący się na szybkim kółku Bottas znalazł się tuż za bolidem Verstappena, który jadąc wolnym tempem przygotowywał się do kolejnej próby.

Fin zdołał ominąć bolid Red Bulla, ale zblokował lewe przednie koło na dohamowaniu do trzynastego wirażu, tracąc tym samym szansę na osiągnięcie konkurencyjnego czasu okrążenia.

„Aż do ostatniego sektora nie miałem pojęcia, że jedzie tak wolno. Za wyjazdem z dwunastego zakrętu podążał w bardzo wolnym tempie. Znalazł się lekko na mojej linii jazdy do T13, gdzie zblokowałem koła na dohamowaniu. Zdecydowanie zrujnował moje okrążenie” – przekonywał Bottas

Zapytany o to, czy Verstappen zasługuje na karę, reprezentant Mercedesa odparł: „Nie wiem. Nie do mnie należy decyzja w tej sprawie. Nie wiem, co dokładnie mówią o tym przepisy. Wiem tylko, że zrujnował moje okrążenie. Zamiast dwóch prób w Q3 miałem tylko jedną”.

Z kolei Verstappen poproszony o opisanie incydentu z Bottasem, stwierdził: „Jakiego incydentu? Znajdowałem się po zewnętrznej, on jechał swoją linią i zblokował koła. Nie było żadnego incydentu. Sędziowie mogą prowadzić dochodzenie, ale jak dla mnie nie ma mowy o żadnym incydencie”.

Jeszcze w trakcie czasówki dyrekcja Grand Prix poinformowała o tym, że incydent zostanie przeanalizowany po zakończeniu czasówki. W świetle zbadanych dowodów i po przeprowadzeniu rozmów z kierowcami zaangażowanymi w sytuację, zespół sędziów sportowych nie zdecydował się na podejmowanie żadnych działań wobec Verstappena. W uzasadnieniu decyzji stwierdzono, że chociaż zachowanie Holendra mogło wpłynąć na przejazd Bottasa, to nie można go traktować jako spowalniania.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.11.2017  Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1
17.11.2017  Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1
16.11.2017  Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych
16.11.2017  Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1
15.11.2017  FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP
Tagi:
FIA
Verstappen M.
Bottas V.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 28.10.2017 22:47[!]
Oj nieładnie Valtteri tak zwalać winę na kogoś tylko dlatego że samemu popełniło się błąd.
Gie, 28.10.2017 23:16[!]
Po cholerę VER tak zwolnił? Miał kogoś tuż przed sobą?
Aeromis, 28.10.2017 23:24[!]
@Gie
Żeby zjechać z optymalnej linii jazdy i puścić Bottasa, to było lepsze miejsce niż dalsze, sam spójrz. https://www.youtu.../watch?v=-M_IT3OTMRM
Zomo, 29.10.2017 01:26[!]
Dlaczego tak zwolnil? Bo Max to material na mistrza, jak Schumacher czy Vettel. Wszyscy oni wiedza kiedy przyspieszyc i kiedy zwolnic zeby pokonac przeciwnika. Choc przyznam ze zaskakuje mnie narodowosc Verstapena - myslalem ze tylko Niemcy potrafia byc tacy cwani na torze.
derwisz, 29.10.2017 01:53[!]
@Zomo A nie słyszysz w nazwisku Verstappen jakiejś germańskiej nutki? ;)
mariusz0608, 29.10.2017 05:24[!]
W "stadionowej" części tego toru VER jechał wolno i udawał, że nie wie o co kaman. Sratatata...
Co nie wiedział, że inni się zbliżają i są na swoim pomiarowym ? Przez radio mu nie mówili ?
Przed nim nikt nie jechał, aby musiał tak zwolnić, robiąc sobie miejsce.
Był po zewnętrznej - jak mówi ? W 3 sektorze tego toru niezależnie gdzie by był, zawsze zrujnuje czas wyprzedzającemu. To nie prosta.
Mógł zjechać poza tor w celu przepuszczenia, wtedy jego intencje nie podlegałyby dyskusji.
IMO zrobił to wspólnie z zespołem celowo, aby zwolnić BOT.
sneer, 29.10.2017 08:32[!]
Powinien dostać karę gnojek.
modlicha, 29.10.2017 10:37[!]
Wg mnie decyzja słuszna (a piszę to nie tylko jako kibic, ale również z prespektywy wirtualnego zawodnika - właśnie dziś na tym torze jedziemy wieczorem wyścig F1 na rfactor2) - w tej części toru to jedyne miejsce gdzie można przepuścić czy to dubla czy też ustąpić kierowcy na kółku pomiarowym. Został na wewnętrznej(do następnego zakrętu) i Bottas miał możliwość złożenia się prawidłowo do zakrętu. Niewątpliwie rozproszył Fina, musiał poświęcić mu część koncentracji, ale napewno nie spowolnił. O rozpraszaniu w przepisach nie ma mowy.

Co do wolnej jazdy - to przyczyn może być kilka - najważniejsze to rozpocząć okrążenie pomiarowe z właściwą temperaturą opon. Prawdopodobnie do tego dostosował prędkość przejazdu przez sekcje stadionową. Poza tym gdyby Verstappen jechał szybciej - mogliby się spotkać w apexie kolejnego zakrętu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca