F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.09.2018

Miles: McLaren oraz Alonso są zainteresowani dołączeniem do IndyCar

Marciello: Leclerc może pokonać Vettela w Ferrari

Władze Kopenhagi zrezygnowały z pomysłu organizacji GP Danii

Sauber bliski decyzji o drugim kierowcy na sezon 2019

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault: Obraliśmy zbyt agresywne podejście do przygotowania silników

W trakcie GP Meksyku doszło do kilku awarii jednostek w bolidach RBR, STR i Renault.
Nataniel Piórkowski, 30 października 2017, wyświetlenia: 2917<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault przyznaje, że podczas Grand Prix Meksyku obrało zbyt agresywne podejście próbując zrównoważyć osiągi i niezawodność swych jednostek napędowych.

Chociaż Max Verstappen odniósł zwycięstwo korzystając z wyposażonego w silnik Renault bolidu Red Bulla, jego zespołowy partner – Daniel Ricciardo, a także Nico Hulkenberg i Brendon Hartley, musieli wycofać się z rywalizacji z powodu usterek jednostek napędowych. Wcześniej z podobnymi awariami zmagał się także na Autodromo Hermanos Rodriguez Pierre Gasly.

Cyril Abiteboul potwierdził, że Renault nie przygotowało się odpowiednio do stawienia czoła efektowi, jaki na pracę silnika wywiera duża wysokość, na której znajduje się tor w Meksyku (2240 m n.p.m.).

„Przygotowując się do tego weekendu popełniliśmy błąd w ocenie. Dokładnie w sposobie, w jaki próbowaliśmy zrównoważyć osiągi i niezawodność. Gdy przeanalizuje się tempo bolidów na przestrzeni całego weekendu, można dostrzec, że wiele zespołów obrało tu właściwe podejście w radzeniu sobie z parametrami pracy silnika i podwozia. Mieliśmy niesamowicie konkurencyjne osiągi. Skutkiem ubocznym było to, że dla tego typu potencjału nie byliśmy w stanie zapewnić odpowiedniej niezawodności. Z drugiej strony nasza ocena umożliwiła bolidowi napędzanemu silnikiem Renault zajęcie najwyższego stopnia na podium” – wyjaśniał Francuz po zakończeniu wyścigowego weekendu.

„Ma to związek z warunkami klimatycznymi, ale wiedzieliśmy o tym. Ścigamy się tutaj od dwóch lat. Wiemy, czego się spodziewać, więc nie możemy traktować tego jako wymówki. Być może powinniśmy obrać pokorniejsze podejście i zaakceptować fakt, że musimy dobrze zarządzać tym silnikiem. Trzeba teraz zrozumieć błędy popełnione w trakcie przygotowań do tego weekendu” – zaznaczył.

Szef Red Bulla – Christian Horner przekonywał, że w trakcie nerwowego wyścigu jego zespół robił wszystko, aby chronić przed potencjalną awarią jednostkę napędową w bolidzie Verstappena. „Wszystko co mogliśmy zrobić sprowadzało się do zarządzania temperaturami w bolidzie Maxa i utrzymywania ich na najniższym możliwym poziomie. Zmniejszyliśmy więc przepływ paliwa. Temperatury stały na niemal tak niskim poziomie, jak w Japonii. Max wykonał bardzo dobrą pracę utrzymując wszystko pod kontrolą”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.09.2018  Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari
20.09.2018  Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce
20.09.2018  Ocon: Nie żałuję swoich decyzji
19.09.2018  Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?
18.09.2018  Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault
Tagi:
Renault
Abiteboul C.
Toro Rosso
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Simi, 30.10.2017 14:08[!]
To po prostu przez ten kontrakt z McLarenem... ;)
enstone, 30.10.2017 14:11[!]
Renault od nowoczesnej ery turbo zachowuje się amatorsko - od czterech sezonów nie potrafią zrównoważyć osiągów silnika ....
Sar trek, 30.10.2017 14:56[!]
Czy to podejście rzeczywiście było zbyt agresywne? Verstappen wygrał wyścig, a ta trójka czy czwórka pechowców to prostu cena za ten triumf. Jak z Hondą w Indy. Co z tego, że stracili kilka samochodów, skoro wygrali?

Z perspektywy zespołu na pewno jest to klęska, ale dla Renault jako dostawcy silników ten wyścig był sukcesem.
dan193t, 30.10.2017 15:06[!]
Lepiej jednym bolidem wygrać, niż sześcioma dojechać poza podium. Przynajmniej na tym etapie sezonu.
marcelo92, 30.10.2017 15:13[!]
Śmieszne jest to, że jak by wyjąć ze stawki Honde to Renault od poczatki obecnych silnikow jest na szarym koncu. To Ferrari już sie ogarneło. A renault ma problemy i osiagami i niezawodnoscia. Wczoraj faktycznie było widać jakby lepsze osiągi, ale zobaczymy co będzie w nastepnym sezonie. No i co zrobi Honda, dla nich to juz nie jest kwestia pieniędzy, tylko honoru. U nich drastycznej poprawy też cieżko sie doptarywać. Może teraz już na koniec nie chcą odsłaniac swoich tajkników przez Mclarenem, ale watpie, że w ciagu zimy Honda znajdzie jakies 50 koni mechanicznych.
Aeromis, 30.10.2017 15:32[!]
@Sar trek @dan193t
Renault tym niespodzianym oświadczeniem chce po prostu podszyć się pod zwycięski bolid RBR z TAG Heuer na pokładzie.
Kamikadze2000, 31.10.2017 07:52[!]
A pomyśleć, że tak bardzo chcieli hybryd... :P
melex, 31.10.2017 14:32[!]
W swoim oburzeniu, zgadzając się z Aeromisem, powtórzę: dostawcą zwycięskiego silnika do verstappenowskiego Red Bulla jest TAG Heuer!
Dostawcą zwycięskiego silnika do verstappenowskiego Red Bulla jest TAG Heuer!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca