F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.11.2017

Steiner: Zespoły powinny dać więcej czasu Liberty Media

Bell: Wzmocnienia kadrowe stopniowo poprawiają sytuację Renault

22.11.2017

Informacja Pirelli przed GP Abu Zabi

Grosjean: Haas dokonał w tym roku bardzo solidnych postępów

Bottas: Muszę udowodnić, że zasługuję na posadę w Mercedesie

Williams potwierdził skład kierowców na testy opon w Abu Zabi

21.11.2017

Ferrari bliskie przemianowania klienckich silników na Alfa Romeo

Autosport: Sirotkin dołączy do Kubicy podczas testów w Abu Zabi

FIA zwróciła opłatę licencyjną Manora na sezon 2017

Gene: Alonso może wygrać Le Mans w swoim debiucie

Hartley pozostaje spokojny o jednostki Hondy w sezonie 2018

Williams dementuje pogłoski o podpisaniu umowy z Kubicą na sezon 2018

20.11.2017

Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej

Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Renault: Obraliśmy zbyt agresywne podejście do przygotowania silników

W trakcie GP Meksyku doszło do kilku awarii jednostek w bolidach RBR, STR i Renault.
Nataniel Piórkowski, 30 października 2017, wyświetlenia: 2485<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault przyznaje, że podczas Grand Prix Meksyku obrało zbyt agresywne podejście próbując zrównoważyć osiągi i niezawodność swych jednostek napędowych.

Chociaż Max Verstappen odniósł zwycięstwo korzystając z wyposażonego w silnik Renault bolidu Red Bulla, jego zespołowy partner – Daniel Ricciardo, a także Nico Hulkenberg i Brendon Hartley, musieli wycofać się z rywalizacji z powodu usterek jednostek napędowych. Wcześniej z podobnymi awariami zmagał się także na Autodromo Hermanos Rodriguez Pierre Gasly.

Cyril Abiteboul potwierdził, że Renault nie przygotowało się odpowiednio do stawienia czoła efektowi, jaki na pracę silnika wywiera duża wysokość, na której znajduje się tor w Meksyku (2240 m n.p.m.).

„Przygotowując się do tego weekendu popełniliśmy błąd w ocenie. Dokładnie w sposobie, w jaki próbowaliśmy zrównoważyć osiągi i niezawodność. Gdy przeanalizuje się tempo bolidów na przestrzeni całego weekendu, można dostrzec, że wiele zespołów obrało tu właściwe podejście w radzeniu sobie z parametrami pracy silnika i podwozia. Mieliśmy niesamowicie konkurencyjne osiągi. Skutkiem ubocznym było to, że dla tego typu potencjału nie byliśmy w stanie zapewnić odpowiedniej niezawodności. Z drugiej strony nasza ocena umożliwiła bolidowi napędzanemu silnikiem Renault zajęcie najwyższego stopnia na podium” – wyjaśniał Francuz po zakończeniu wyścigowego weekendu.

„Ma to związek z warunkami klimatycznymi, ale wiedzieliśmy o tym. Ścigamy się tutaj od dwóch lat. Wiemy, czego się spodziewać, więc nie możemy traktować tego jako wymówki. Być może powinniśmy obrać pokorniejsze podejście i zaakceptować fakt, że musimy dobrze zarządzać tym silnikiem. Trzeba teraz zrozumieć błędy popełnione w trakcie przygotowań do tego weekendu” – zaznaczył.

Szef Red Bulla – Christian Horner przekonywał, że w trakcie nerwowego wyścigu jego zespół robił wszystko, aby chronić przed potencjalną awarią jednostkę napędową w bolidzie Verstappena. „Wszystko co mogliśmy zrobić sprowadzało się do zarządzania temperaturami w bolidzie Maxa i utrzymywania ich na najniższym możliwym poziomie. Zmniejszyliśmy więc przepływ paliwa. Temperatury stały na niemal tak niskim poziomie, jak w Japonii. Max wykonał bardzo dobrą pracę utrzymując wszystko pod kontrolą”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.11.2017  Bell: Wzmocnienia kadrowe stopniowo poprawiają sytuację Renault
16.11.2017  Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena
14.11.2017  Verstappen: Renault nie ma już części zamiennych do swoich jednostek
13.11.2017  Alonso: Niska moc silnika Hondy powinna martwić Toro Rosso
11.11.2017  Marko: Mamy zaufanie do Renault
Tagi:
Renault
Abiteboul C.
Toro Rosso
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Simi, 30.10.2017 14:08[!]
To po prostu przez ten kontrakt z McLarenem... ;)
enstone, 30.10.2017 14:11[!]
Renault od nowoczesnej ery turbo zachowuje się amatorsko - od czterech sezonów nie potrafią zrównoważyć osiągów silnika ....
Sar trek, 30.10.2017 14:56[!]
Czy to podejście rzeczywiście było zbyt agresywne? Verstappen wygrał wyścig, a ta trójka czy czwórka pechowców to prostu cena za ten triumf. Jak z Hondą w Indy. Co z tego, że stracili kilka samochodów, skoro wygrali?

Z perspektywy zespołu na pewno jest to klęska, ale dla Renault jako dostawcy silników ten wyścig był sukcesem.
dan193t, 30.10.2017 15:06[!]
Lepiej jednym bolidem wygrać, niż sześcioma dojechać poza podium. Przynajmniej na tym etapie sezonu.
marcelo92, 30.10.2017 15:13[!]
Śmieszne jest to, że jak by wyjąć ze stawki Honde to Renault od poczatki obecnych silnikow jest na szarym koncu. To Ferrari już sie ogarneło. A renault ma problemy i osiagami i niezawodnoscia. Wczoraj faktycznie było widać jakby lepsze osiągi, ale zobaczymy co będzie w nastepnym sezonie. No i co zrobi Honda, dla nich to juz nie jest kwestia pieniędzy, tylko honoru. U nich drastycznej poprawy też cieżko sie doptarywać. Może teraz już na koniec nie chcą odsłaniac swoich tajkników przez Mclarenem, ale watpie, że w ciagu zimy Honda znajdzie jakies 50 koni mechanicznych.
Aeromis, 30.10.2017 15:32[!]
@Sar trek @dan193t
Renault tym niespodzianym oświadczeniem chce po prostu podszyć się pod zwycięski bolid RBR z TAG Heuer na pokładzie.
Kamikadze2000, 31.10.2017 07:52[!]
A pomyśleć, że tak bardzo chcieli hybryd... :P
melex, 31.10.2017 14:32[!]
W swoim oburzeniu, zgadzając się z Aeromisem, powtórzę: dostawcą zwycięskiego silnika do verstappenowskiego Red Bulla jest TAG Heuer!
Dostawcą zwycięskiego silnika do verstappenowskiego Red Bulla jest TAG Heuer!
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca