F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.07.2018

Alonso: Widzę wielu zadowolonych ludzi po ostatnich zmianach

Renault wprowadzi nowe przednie skrzydło w GP Niemiec

Haas zrezygnował z udziału w testach na Węgrzech

Haas rozpocznie rozmowy z kierowcami po zakończeniu letniej przerwy

Motorsport.com: Lance Stroll może przejść do Force India na sezon 2019

Hamilton pozostanie w Mercedesie do końca 2020 roku

Diario Motorsport: Robert Kubica prowadzi rozmowy z Haasem (akt.)

Horner: Honda jest właściwym wyborem Red Bulla

Berger: Formuła 1 potrzebuje dyktatury

Haas nie podjął jeszcze decyzji w sprawie Ferrucciego

18.07.2018

Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania

Mallya chce, aby Ocon i Perez pozostali kierowcami Force India

GP Miami zostanie potwierdzone pod koniec lipca?

Abiteboul: Renault musi mieć alternatywy dla Sainza

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

17.07.2018

Webber: Formuła 1 zbyt łatwo dopuszcza fanów do kierowców

Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek

Steiner: Haas nie żałuje kontrowersyjnego podejścia do startów w F1

Raikkonen może wrócić do Saubera na sezon 2019?

Antonio Giovinazzi wystąpi z Sauberem w treningu do GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Abiteboul: Formuła 1 nie powinna rezygnować z MGU-H

Zdaniem Renault i Mercedesa nie należy zmierzać w kierunku rozwoju nowej koncepcji silnika.
Nataniel Piórkowski, 7 listopada 2017, wyświetlenia: 2461<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem dyrektora zarządzającego projektu Renault w Formule 1 – Cyrila Abiteboula, plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H od sezonu 2021 zmuszą producentów do zaprojektowania zupełnie nowych jednostek napędowych.

Według przedstawionych w ubiegłym tygodniu propozycji zmian w przepisach dotyczących silników, od 2021 roku z Formuły 1 zniknie MGU-H. Generator odpowiedzialny za odzyskiwanie energii termicznej zapewnia 60% energii z systemów hybrydowych obecnych jednostek napędowych, które w szczytowych momentach są w stanie zapewniać moc zbliżoną do poziomu tysiąca koni mechanicznych.

„Uważamy, że MGU-H to fantastyczny system, jaki jest w stanie zapewniać trwałą moc na przestrzeni całego wyścigu. Znajdujemy się w sytuacji, w której może dojść do przerwania ciągłości. Problem z MGU-H polega na tym, że gdy z niego zrezygnujemy, dostaniemy całkowicie nowy silnik. Zmiana taka pociąga za sobą fundamentalne zmiany w jednostce napędowej, w tym jak pracuje turbo i tak dalej i tak dalej. Musimy stowrzyć nową koncepcję spalania, nowy sposób radzenia sobie z "turbodziurą", wydajnością, opracować nowy projekt turbosprężarki” – wyjaśniał Abiteboul zapewniając, że Renault wolałoby dopracować obecne jednostki, a nie wprowadzać zupełnie nowych silników.

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff, dodał: „Musimy przejrzeć się kosztom, zwłaszcza kosztom rozwoju ponoszonym przed producentów. Trzeba zająć się tą kwestią. Musimy również pomyśleć o jakości dźwięku silników, bo na pewno jest to coś, co można poprawić. Na pewno należy dążyć do uniknięcia sytuacji, w której rozwijamy nową koncepcję silnika, bo pociągnie to za sobą ogromne koszty”.

Z kolei dyrektor Coswortha, jednej z firm, które brały udział w ostatnich spotkaniach mających na celu wypracowanie nowej formuły jednostek napędowych serii Grand Prix, zaznacza, że MGU-H stanowi poważną barierę uniemożliwiającą wejście do F1 nowych dostawców silników. „MGU-H jest koszmarnie drogie i niesamowicie skomplikowane. Jeśli zaczynasz od zera prace nad systemem odzyskującym energię cieplną, zawsze będziesz miał stratę kilku lat [względem rywali]” – przekonywał Bruce Wood.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.07.2018  Berger: Formuła 1 potrzebuje dyktatury
18.07.2018  Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania
16.07.2018  Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne
16.07.2018  Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1
13.07.2018  Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS
Tagi:
Renault
Przepisy
F1 ogólnie
Mercedes
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dancom, 07.11.2017 12:25[!]
Muszą uprościć silniki, innego wyjścia nie ma.
baron, 07.11.2017 12:42[!]
I tyle będzie z nowych dostawców silników.

Cytat :
Na pewno należy dążyć do uniknięcia sytuacji, w której rozwijamy nową koncepcję silnika, bo pociągnie to za sobą ogromne koszty”.


Ojej jak nagle zaczęli się przejmować kosztami. Aston pozytywnie wypowiadał się na temat "nowej" formuły silnikowej, więc jakie ogromne koszty?
ymru, 07.11.2017 13:11[!]
Niech ustandaryzują MGU-H dla wszystkich PU i z głowy ;p
marcelo92, 07.11.2017 13:39[!]
Glowny zarzut do obecnych silnikow to dzwiek, nowe przypisy w ogole tego nie poprawiaja. Wiec te zmiany co Liberty chce to niech sobie w amerykanskich seriach wyscigowych wprowadzaja. Kibice niezadowoleni, producenci niezadowoleni. Red Bull z Astonem zadowolony... piekne zmiany mamy.
Aeromis, 07.11.2017 14:00[!]
@marcelo92
Cytat :
Glowny zarzut do obecnych silnikow to dzwiek
Siebie pewnie przekonałeś, ale zespołów które płaca furorę za te silniki i kibiców chcących zobaczyć bardziej zacięta rywalizację nie. Sprawa druga to fakt, że przy MGU-H nie ma co liczyć na nowego dostawcę a to oznacza dla F1 kontynuowanie bycia pod zaborami producentów silnika co jest fatalne.
gpjano, 07.11.2017 14:16[!]
Ross Brown i Liberty: Konsultowaliśmy się z obecnymi i potencjalnymi dostawcami obieramy taki kierunek...
Obecni dostawcy: Nie jesteśmy zadowoleni bo zmiana silnika to duże koszty...
Potencjalni dostawcy: Obecny silnik to duże koszty... chcemy zmiany silnika
Jeszcze będzie dużo artykułów na ten temat. Negocjacje są w początkowym etapie
Grekyy, 07.11.2017 14:17[!]
Cytat marcelo92 :
Glowny zarzut do obecnych silnikow to dzwiek, nowe przypisy w ogole tego nie poprawiaja.


Przejście na dwie trubiny i podniesienie obrotów z jednoczesnym podniesieniem limitu przepływu paliwa to są zmiany,które bezpośrednio poprawiają problem dźwięku. I to w taki bardzo "rdzenny" sposób, bez szemranych sztuczek z wydechem (które dodatkowo w przyszłości mogłyby jeszcze bardziej poprawić brzmienie). Do wolnossąscych silników na razie nie ma powrotu.
pudinho, 07.11.2017 14:32[!]
I mówi to szef z koncernu który 4 sezon ma najsłabszy i najbardziej awaryjny silnik!!! Dobrze, że jest Honda to na ich tle wyglądają lepiej. Ale bez pszesady. Utworzyła się sytuacja w której Dostawcy silników mają wiecej do powiedzienia niż zespoły, bo zespoły są od nich zależne i bezpośrednio dyspozycja zespołu w największej mierze zależy od tego jaki to silnik; czy Reanult honda merc czy ferrari. Dlatego niezależni producenci są tak potrzebni.
bartoszcze, 07.11.2017 20:18[!]
Cytat Grekyy :
Przejście na dwie trubiny i

Na jakie dwie turbiny?
Będzie jedna, o wystandaryzowanych rozmiarach.
ergie, 07.11.2017 23:07[!]
U nas na wsi takim się mówi „ spadaj dziadu”... najwyższa pora pogonić święte krowy z ich przywilejami i dać wszystkim równe szanse i jednakowy podział zysków.
tcx, 07.11.2017 23:57[!]
Cytat baron :
Aston pozytywnie wypowiadał się na temat "nowej" formuły silnikowej, więc jakie ogromne koszty?


Koszty takie, że Astona nie stać na F1.
Wg sprawozdania finansowego za półrocze z sierpnia 2017:
"Pre-tax profits of £21.1m, reversing £82.3m pre-tax loss in first half of 2016"
21 baniek przed opodatkowaniem, rok temu 80 baniek straty.
W ciągu roku może zarobią 50 baniek. Ile pójdzie na pokrycie strat z lat poprzednich?
Wiesz, ile kosztuje zbudowanie silnika F1 i jak śmiesznie przy tym wygląda Aston Martin? Oni chcą dawać swoje logo do obojętnie jakiego silnika, bo na własny ich nie stać.
Wzrost 67%, a oni sprzedają niespełna 2400 samochodów w pół roku. 5000 na rok.
Nieważne, że są luksusowe, skoro biznes się nie domyka.
Ferrari, Renault czy Mercedes są przy Astonie Martinie gigantami.
bartoszcze, 08.11.2017 08:03[!]
Cytat tcx :
Astona nie stać na F1

Ale konsorcjum Aston Martin/Cosworth/McLaren jak najbardziej.

PS Nie myl zysków z dostępnymi środkami. Wydatki rozwojowe pójdą w koszty.
michal132, 08.11.2017 08:28[!]
Panowie dziwicie się, że obecni dostawcy nie chcą zmieniać koncepcji silnika? Przecież oni wpompowali w tą technologie grube miliony więc chcą teraz ją wykorzystać przez parę lat. Myślę że każdy z nas na ich miejscu powiedziałby to samo. Czy to wina producentów że silniki są takie drogie i innych nie stać na zrobienie swojego?
bartoszcze, 08.11.2017 08:55[!]
Cytat michal132 :
Czy to wina producentów że silniki są takie drogie

Odpowiem cytatem:
"oni wpompowali w tą technologie grube miliony"
michal132, 08.11.2017 13:41[!]
Gdyby nie zachciało się FIA eko dziadostwa to by nie musieli tyle kasy wydawac
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca