F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel: W sezonie 2018 Ferrari będzie jeszcze silniejsze

Niemiec nie ukrywa, że za rok chce powalczyć o piąty w karierze tytuł mistrza świata.
Nataniel Piórkowski, 7 listopada 2017, wyświetlenia: 2357<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel przekonuje, że pomimo pechowych rozstrzygnięć tegorocznego sezonu jego celem w dalszym ciągu pozostaje zdobycie mistrzowskiego tytułu z Ferrari.

We wrześniu Ferrari ogłosiło przedłużenie kontraktu z czterokrotnym mistrzem świata do końca 2020 roku. Chociaż przez większość kampanii Niemiec przewodził klasyfikacji generalnej, wyprzedzając Lewisa Hamiltona, seria niepowodzeń do jakich doszło po wakacyjnej przerwie zupełnie odmieniła jego sytuację, pozwalając Brytyjczykowi na zdobycie czwartego w karierze tytułu dla najlepszego kierowcy F1.

Pomimo tego Vettel wierzy, że po trudnych doświadczeniach Ferrari wróci do walki jeszcze silniejsze. Zapytany o cztery lata przerwy od wywalczenia ostatniego tytułu mistrza świata, Vettel odarł: „Nie podchodzę do tego w ten sposób. Nie jest tak, że liczę upływające dni. Chcę po prostu zdobyć mistrzostwo dla Ferrari. Tylko na tym mi zależy. Taki jest mój cel i musimy sobie uświadomić, że w tym roku nam się nie udało. W zespole wciąż drzemie wielki potencjał. To powinno sprawić, że walka będzie łatwiejsza”.

Pytany o to, czy Hamilton zdobył tegoroczny tytuł dlatego, że był lepszym kierowcą, czy dlatego, że dysponował lepszym bolidem, Vettel stwierdził: „Nie podoba mi się takie stawianie sytuacji. Prawda jest taka, że prowadziliśmy wyrównaną walkę. Ten sezon był dla nas bardzo dobry, podobnie dla Mercedesa, ale nie chcę odbierać Lewisowi ani krzty jego sukcesu. Całkowicie na niego zasłużył. Zapewnił sobie mistrzostwo na dwa wyścigi przed końcem sezonu. Zasługuje na to, aby być na pozycji lidera”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.06.2018  Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli
11.06.2018  Vettel obawiał się kibiców na torze po zbyt wczesnej fladze w szachownicę
10.06.2018  Sebastian Vettel tryumfatorem Grand Prix Kanady
09.06.2018  Vettel zaskoczony podejściem Red Bulla do ogumienia na start GP Kanady
09.06.2018  Vettel: Nie mogłem znaleźć optymalnego rytmu
Tagi:
Vettel S.
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sgt Pepper, 07.11.2017 14:59[!]
Z mówienia na szczęście niewiele wynika. Pożyjemy- zobaczymy. Chętnie poczekam i zobaczę na własne oczy jak wystarczą im 3 jednostki na cały sezon. Renówkom też.
krzychol2000, 07.11.2017 15:16[!]
Dawaj Seba po piąty tytuł w 2018! FORZA FERRARI!
sneer, 07.11.2017 15:22[!]
Taaa, jak im Mercedes silniki poprawi. Buhahahahaha.
teambuktu, 07.11.2017 15:47[!]
Vet musi popracować nad głową bo łatwo mu się przegrzewa. A szybki jest, więc przy wyrównanych osiągach będzie na pewno groźny. Mam jednak nadzieję, że nie zdobędzie więcej tytułów niż Ham a w przyszłym sezonie zacznie ich obu gonić Alonso :)
mich909090, 07.11.2017 16:38[!]
Mercedes zdobył dwa tytuły mimo, że mieli fundamentalny problem z bolidem ( za długi rozstaw osi) , którego nie mogli rozwiązać w trakcie sezonu. W przyszłym roku Merc ma mieć krótszy rozstaw co ułatwi odpowiednie ustawienie bolidu.
Mam nadzieje, ze Lewis capnie 5 tytuł. Dla Vettela cztery to i tak już za dużo ;)
marios76, 07.11.2017 17:54[!]
Kierowcow wymieniaja!? ;)
tcx, 07.11.2017 23:46[!]
a ja jakoś wierzę w Ferrari. Jestem ich kibicem i zazwyczaj patrzyłem na ich przygotowania do kolejnych sezonów krytycznie. Jednak od czasu wielkich zmian, czyli od jakichś dwóch lat poziom stajni z Maranello wzrasta.
derwisz, 08.11.2017 07:14[!]
Żeby Vettel zdobył majstra Ferrari nie może mieć po prostu najlepszego bolidu w stawce bo już w tym roku taki bolid posiadało. Ferka musi mieć bolid miażdżący resztę stawki, czyli musi się powtórzyć dominacja podobna do tej jaką swego czasu miał Red Bull.
stasek44, 08.11.2017 09:07[!]
@derwisz Z pewnością :) Dlatego to właśnie Mercedes zdobył mistrzostwo konstruktorów na 4 wyścigi przed końcem sezonu, tak ale to Ferrari ma najlepszy bolid :)
teambuktu, 08.11.2017 10:01[!]
@stasek44 wyciągasz błędne wnioski. to, że Merc zdobył mistrzostwo tak szybko nie musi oznaczać, że Fer było bardzo daleko za nimi. Poczytaj i może wtedy się odniesiesz: https://www.autos...easons-in-f1-history
derwisz, 08.11.2017 10:18[!]
@stasek44 Fakty są takie, że przez większa cześć sezonu Ferrari dysponowało równorzędnym lub lepszym bolidem niż Mercedes. przegrali obydwa tytuły głównie z powodu słabszych umiejętności kierowców (zespołowo tytuł zawalił im Raikkonen) i błędów popełnianych przez obsługę i strategów.
Ja nie mam najmniejszych wątpliwości, ze dysponując takim bolidem Alonso lub Ricciardo zamiast Vettela zapewniliby Ferce tak długo oczekiwany tytuł mistrzowski.
Sasilton, 08.11.2017 11:29[!]
Cytat stasek44 :
@derwisz Z pewnością :) Dlatego to właśnie Mercedes zdobył mistrzostwo konstruktorów na 4 wyścigi przed końcem sezonu, tak ale to Ferrari ma najlepszy bolid :)

W 2012 Mclaren miał najlepszy bolid, ale przez fatalne błędy zespołu, Hamilton nawet się nie liczył na koniec sezonu. Pit-stopy po 6 sekund trafiały się prawie co GP.
Mercedes nie miał najlepszego bolidy, co było widac nie raz, gdzie problemy miał jeden kierowca, albo drugi. Dominacja to była chyba tylko na Monzy, ale z drugiej strony, Ferrari miało podobnie w Monaco.
krzychol2000, 08.11.2017 13:33[!]
To ja dodam od siebie,że na przestrzeni całego sezonu 1982 najszybsze okazały się bolidy Renault, o czym świadczy 10 pole positions(5 Prosta i 5 Arnouxa). Porażka w ich wykonaniu była jednak rażąca za sprawą błędów i awarii, ekipa Renault zajęła trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów za Ferrari i Mclarenem, a Prost w klasyfikacji kierowców był dopiero czwarty, Arnoux jeszcze niżej.
step07, 08.11.2017 18:21[!]
@teambuktu @derwisz pełna zgoda panowie. Śmieszy mnie jak ktoś pisze, że Merc był w tym sezonie zdecydowanie najszybszy itp. Od początku Ferrari może trochę ustępowało jeżeli chodzi o kwalifikacje, ale tempo wyścigowe poza małymi wyjątkami było na poziomie Merca lub nieco lepsze. Do tego od mniej więcej Singapuru do tej dwójki dorównał w końcu Red Bull i tak mamy obecnie 3 teamy zdolne odnosić zwycięstwa. Oby taki układ utrzymał się w sezonie 2018.
Grekyy, 09.11.2017 10:52[!]
Ferrari miało mocne wejście i bardzo dobry samochód, a Mercedes borykał się z problemami spowodowanymi projektem (ciekawe, że się ich nie spodziewali, skoro McLaren miał podobne, podobną koncepcją kilka lat temu). Niestety włosi przegrali jeśli chodzi o rozwój samochodu i tyle... już po kilku pierwszych wyścigach niektórzy przewidywali, że będą mieli problemy patrząc na tempo zużycia limitowanych elementów. Merc w końcu doszedł do ładu z oponami i ogólnie lepiej rozwinął bolid. Singapur tylko przyspieszył klęskę. Vettel robił bardzo dobrą robotę i wyrobił kilka lepszych pozycji w Q rzutem na taśmę. Jedyny kierowca, który mógłby zmienić coś na plus to może Verstappen. Każdy kto twierdzi inaczej jest po prostu głupi, ale takich tu nie brakuje jeśli sięgnąć pamięcią do komentów pod sezonem np. 2016 :) Za duży wpływ mają brytyjskie, stronnicze komentarze do wyścigów BBC ciągniętych po torrentach najwidoczniej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca