F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.06.2018

Mercedes nie korzystał jeszcze z maksymalnych osiągów nowego silnika

Horner: Red Bull nie będzie narzucał Hondzie żadnych ograniczeń

Mercedes potwierdził wprowadzenie nowej specyfikacji silnika

Vettel: Nie mamy problemów z bolidem

Hamilton najszybszy również w drugim treningu przed GP Francji

Ericsson nie przystąpi do drugiego treningu we Francji

Hamilton najszybszy w pierwszym treningu do Grand Prix Francji

Verstappen: Honda nie daje powodów do niepokoju

Whiting odpiera krytykę nawierzchni toru Paul Ricard

Kierowcy Mercedesa mogą nie otrzymać we Francji nowej specyfikacji silnika

21.06.2018

Ricciardo: Perspektywa startów dla Renault i McLarena jest zachęcająca

Palmer: Partnerstwo Red Bulla i Hondy nie stworzy konfliktu z Aston Martinem

Motorsport.com: Ferrari jest zdecydowane na zatrudnienie Leclerca

Daniel Ricciardo otrzymał propozycję startów od McLarena

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Belgii i GP Japonii

Vettel nie obawia się powrotu do opon z cieńszym bieżnikiem

Ocon gotowy dołączyć do fabrycznego zespołu Mercedesa

20.06.2018

Honda - od katastrofy z McLarenem do umowy z Red Bullem

Abiteboul: Chcemy by Red Bull żałował zakończenia współpracy z Renault

Dwie strefy DRS podczas Grand Prix Francji na Paul Ricard

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Horner: Sprzeciw wobec nowej formuły silników ma charakter polityczny

Ferrari, Mercedes i Renault wyrażają zaniepokojenie propozycjami Liberty i FIA.
Nataniel Piórkowski, 9 listopada 2017, wyświetlenia: 1449<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według szefa Red Bull Racing – Christiana Hornera, sprzeciw wyrażany przez producentów względem zaproponowanych zmian w przepisach na sezon 2021 jest częścią powszechnej w F1 gry politycznej.

W ciągu ostatniego tygodnia zastrzeżenia co do propozycji nowej specyfikacji silników Formuły 1 wyrazili przedstawiciele Ferrari, Mercedesa oraz Renault. Horner przyznał, że był zaskoczony negatywnymi reakcjami, biorąc pod uwagę, że w sprawie jednostek napędowych odbyło się wiele spotkań, podczas których ustalano kształt regulacji, jakie mają wejść w życie od 2021 roku.

„Doszło do konsultacji ze wszystkimi producentami. Nie wydaje mi się, aby którykolwiek z zaprezentowanych pomysłów był niespodzianką. O wszystkich słyszałem już wcześniej, czy to podczas indywidualnych konsultacji, czy też z dyskusji, jakie toczyły się w mediach” – powiedział.

„Kilku producentów zmartwił chyba komunikat prasowy, jaki opublikowano po spotkaniu. Wydaje mi się, że byli zasmuceni tym, że propozycje zaprezentowano jako fakt dokonany. Na pewno pojawią się pewne próby opóźnienia całego procesu. Moim zdaniem czymś oczywistym jest, że komercyjne aspekty propozycji są sprzężone z kwestiami technicznymi. Na pewno będą podejmowane próby wywierania nacisków. Można to sobie wyobrazić, szczególnie z Ferrari i Mercedesem – często nawet odróżnić te dwa zespoły, albo kto szefuje której z tych ekip” – powiedział Brytyjczyk odnosząc się do Maurizio Arrivabene i Toto Wolffa.

„Mam tylko nadzieję, że Liberty ma wystarczająco dużo wiary w swoje przekonania, w to, co powiedziała im ich analiza. Mam nadzieję, że tak będzie. W Formule 1 panuje zwyczaj prowadzenia interesów za pośrednictwem mediów. To część teatru, widowiska jakim jest F1, część intrygi. Jestem pod całkiem dużym wrażeniem tego, jak radzili sobie z tym do tej pory – nie odwleka się tego w czasie, nie odbywają się żadne potajemne spotkania i rozmowy. Ich cele są bardzo, bardzo jasne” – zaakcentował.

Zdaniem Hornera zaproponowane zmiany w przepisach zapewnią lepszy produkt z punktu widzenia kibiców. „Patrząc na to, co zostało zaprezentowane, za każdą z propozycji kryje się jasna i sensowna logika. Sądzę, że w efekcie nasz fan otrzyma lepszy produkt. Nie dostrzegam niczego, co nie odnosiłoby się do fundamentalnych problemów, z jakimi obecnie się mierzymy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.06.2018  Horner: Red Bull nie będzie narzucał Hondzie żadnych ograniczeń
15.06.2018  Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault
04.06.2018  Horner: Musimy poprawić osiągi w kwalifikacjach
30.05.2018  Marko: Ricciardo popełniłby błąd odchodząc z Red Bulla
29.05.2018  Horner zachęca Verstappena, by zmienił swoje podejście do ścigania
Tagi:
Horner C.
Przepisy
F1 ogólnie
Liberty Media
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mariusz0608, 09.11.2017 17:54[!]
Żartem i cynizmem jest wypowiadanie się Flinstones Racing w kwestii silników.
McL związał się z Hondą, Williams dostaje Mercedesa, a ci gębę prują bez końca, jakie mają być silniki.
Nie pasuje, to zrobić sobie własny, a jak się nie chce, bądź nie potrafi to gęba w kubeł.
Frustraci.
No w mor*ę kopany, wszedł bez silnika do F1 i jeszcze śmie decydować, jakie one mają być i który on ma mieć, bo jak nie to foch...
Titheon, 09.11.2017 18:13[!]
@mariusz0608 - to jest właśnie polityka w F1. Po to się gada o polityce innych, żeby móc uprawiać swoją :)

Gra polityczna Ferrari i Mercedesa polega na tym, żeby pozostać przy tym, co jest, bo dobrze na tym wychodzą. Z kolei gra polityczna Red Bulla polega na tym... żeby przy tym nie pozostać - i sam wiesz dlaczego. I to tyle. F1 to nie sport, to polityka.
mariusz0608, 10.11.2017 22:51[!]
"Polityka" w F1 wygląda tak, że jak nie będzie producentów w F1, to nie będzie samej F1.
Nie będzie dlatego, że 7 na 10 /nie liczę Hondy/ zespołów w F1 jest Flinstones Racing.
Polityka polityką, ale coś musi popychać te nadwozia zespołów, które nie mają silników. Nie sądzisz ?
Można istnieć w F1 nie mając własnego motorka, ale trzeba być cholernie mocnym w reszcie pakietu.
Przede wszystkim należy, mówię tutaj o RBR, się zamknąć, skoro nie jest się samowystarczalnym i nie pierdzielić o silnikach, czyli o tym, czego się nie umie i nie potrafi.
jozef, 11.11.2017 16:09[!]
Niektórzy opanowali dotrysk oleju silnikowego (przekładniowego?) do komór spalania a inni nie. Niech decydenci zdecydują albo zabraniamy tego albo ,,róbta co chceta''
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca