F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2018

Ferrari pokazało tegoroczny bolid - SF71H

Wolff nie jest zadowolony z wyglądu systemu Halo

Wehrlein i Russell będą w tym roku rezerwowymi kierowcami Mercedesa

Mercedes oficjalnie zaprezentował bolid W09 EQ Power+

Pierwsze zdjęcie McLarena MCL33 wyciekło do internetu

Bolid W09 Mercedesa zadebiutował na torze

Vasseur: Umowa z Alfą Romeo zwiększa atrakcyjność Saubera

Mansell: Hamilton i Mercedes są faworytami do tytułów

21.02.2018

Rich Energy nie zostanie nowym właścicielem Force India

Toro Rosso opublikowało pierwsze zdjęcie modelu STR13

Bolidy Saubera i Toro Rosso zadebiutowały na torze

Nikita Mazepin jako pierwszy przetestuje nowy bolid Force India

Sainz: Kierowcom wystarczy 20 okrążeń, by przyzwyczaić się do Halo

Weber: Władze F1 muszą ostrożnie wprowadzać zmiany

Rich Energy prowadzi rozmowy na temat przejęcia Force India

Rozkład jazd kierowców podczas zimowych testów w Barcelonie

20.02.2018

McLaren nawiązał partnerstwo techniczne z Petrobrasem

Jack Aitken nowym kierowcą rezerwowym Renault

Team Renault Sport zaprezentował model R.S.18

Incydent z dnia filmowego nie skomplikuje zimowych testów Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ricciardo: Prawdopodobnie otrzymam karę cofnięcia na starcie wyścigu

W podobnej sytuacji znajdują się kierowcy STR: Gasly i Hartley.
Nataniel Piórkowski, 9 listopada 2017, wyświetlenia: 1640<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo przyznał, że prawdopodobnie zostanie nałożona na niego kara cofnięcia na starcie wyścigu w Brazylii ze względu na usterkę silnika, do jakiej doszło w jego bolidzie podczas GP Meksyku.

Przed dwoma tygodniami Renault mierzyło się w Meksyku z olbrzymimi problemami ze swoimi jednostkami napędowymi. Prócz Ricciardo awarii doświadczali także Nico Hulkenberg, Brendon Hartley i Pierre Gasly. Co więcej przed wyścigiem na Autodromo Hermanos Rodriguez w bolidzie Ricciardo dokonano taktycznej wymiany komponentów silnika, zwiększając tym samym jego szanse na walkę o dobry wynik w Brazylii. Australijczyk musiał jednak wycofać się z rywalizacji ze względu na awarię MGU-H.

„Może się okazać, że będę musiał przyjąć kolejną karę. Na tym etapie to prawdopodobne” – potwierdził kierowca z australijskiego Perth. „Być może istnieje szansa, aby tego uniknąć, ale wtedy ryzykowalibyśmy, że nie dojedziemy do mety. Próbowaliśmy zrobić to samo w ubiegły weekend, ale nam się nie udało. Prawdopodobnie kara nie będzie duża – może skończyć się na cofnięciu o dziesięć pozycji”.

Zapytany o to, czy ostateczna decyzja w sprawie ewentualnej wymiany podzespołu silnika zależy od niego samego, Ricciardo stwierdził: „Dzisiaj to omówimy. Jeśli zespół powie mi, że w obecnej sytuacji mam dziesięć procent szans na dojechanie do mety, to będę chciał dokonać wymiany. Jeśli szanse będą rozkładać się 50 na 50, to podejmę ryzyko. Czuję, że jesteśmy lekko poniżej bariery 50 procent, jeśli w ogóle mamy te części – nie jestem tego jeszcze w stu procentach pewien. Przed tym weekendem dostaliśmy raport od inżyniera. Ostrzegał mnie, że prawdopodobnie będę musiał poradzić sobie z karą”.

W pierwszej połowie sezonu zdecydowanie więcej usterek technicznych pojawiało się w bolidzie drugiego z kierowców Red Bulla – Maxa Verstappena. „Jest jak jest. Jeśli nie dojadę do mety to będę rozczarowany, ale nie myślę o tym, co stałoby się, gdyby doszło do tego wcześniej. Jeśli nie dojedziesz do mety, to czujesz frustrację, ale taki jest sport. Zawsze tak będzie. Wcześniej w tym roku mieliśmy świetną passę finiszów na podium, wygraliśmy w Baku. Korzystaliśmy z okazji. Wyścig w Baku był szalony, więc wykorzystałem swoją szansę. Dobrze wiem jednak, że takie sytuacje przychodzą i odchodzą. Będę świętował dobre dni, bo nie mamy z nimi do czynienia każdego weekendu. Trzeba sobie z tym radzić”.

Kary dla kierowców Toro Rosso

Jest niemal pewne, iż kary cofnięcia na starcie wyścigu o Grand Prix Brazylii zostaną także nałożone na reprezentantów Toro Rosso: Gasly i Hartleya. Renault sądzi, że obaj kierowcy będą potrzebować większej liczby komponentów jednostki napędowej, by dokończyć sezon.

„Nie zostało to jeszcze potwierdzone, ale wszystko na to wygląda” – stwierdził Gasly wypowiadając się o perspektywie kolejnych kar. „Wygląda na to, że rozpoczniemy wyścig z końca stawki, przez co oczywiście znajdziemy się w dość trudnej sytuacji. Nie możemy jednak nic z tym zrobić. Musimy to zaakceptować. Nasz końcowy cel nie ulega zmianie, ale jego realizacja staje się nieco trudniejsza”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2018  Incydent z dnia filmowego nie skomplikuje zimowych testów Red Bulla
13.02.2018  Ricciardo chce powalczyć o podium w Grand Prix Australii
06.02.2018  Webber: Ricciardo powinien skupiać się na pokonaniu Verstappena
31.01.2018  Ricciardo: Przede mną jest kluczowa decyzja dla dalszej kariery
16.12.2017  Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo
Tagi:
Ricciardo D.
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jarof1, 09.11.2017 21:09[!]
Cytat :
Prawdopodobnie kara nie będzie duża – może skończyć się na cofnięciu o dziesięć pozycji

Aaa, to jak tak to spoko :)
Przy dbaniu o opony, właściwym zarządzaniu odzyskiwaniem energii i oszczędzaniu paliwa może uda się dojechać do mety...
Dzisiejsza F1 - na co nam przyszło...
mr_bean2000, 09.11.2017 21:51[!]
@jarof1 Ale że co? Kiedyś nie dbało się o opony i paliwo?
krzysiek000, 10.11.2017 05:25[!]
To już takie narzekanie z przyzwyczajenia.
Olek89, 10.11.2017 07:07[!]
Cytat krzysiek000 :
To już takie narzekanie z przyzwyczajenia.
Najśmieszniejsze jest to, że często to narzekanie ukazuje mega hipkryzję, tak jak było z wyprzedzaniem - w tamtym roku ile było narzekania, że to jest wymijanie, a nie prawdziwe wyprzedzanie jak 10 lat temu i że lepsze są 3 prawdziwe manewry niż 30 sztucznych, a gdy w tym roku były wyścigi z tylko kilkoma manewrami to nagle "Jezuuu ale nuuudy, żadnego wyprzedzania".
Lolek, 10.11.2017 09:16[!]
Tak samo, jak wiecznie będzie narzekanie na polski komentarz, jaki by on nie był i równoczesne zachwyty nad Anglikami, no ale cóż, nawet słowo fu*k brzmi jakoś tak bardziej fachowo i profesjonalnie niż nasz polski wiejski odpowiednik na k.
piro, 10.11.2017 10:03[!]
Szkoda Ricciardo. Chyba najrówniej jeżdżący kierowca w tym roku. nigdy nie spadł za top 5 jeżeli ukończył wyścig. Większość jego punktowanych wyścigów na podium 9:4. Nigdy nie odpadł z powodu swojej głupoty (4 razy zawiódł bolid raz wjechał w niego Ver który przestrzelił zakręt). Ewidentnie Daniel zasługuje na lepszy sprzęt tym bardziej że jest chyba najbardziej "medialnym" kierowcą w całej stawce.
Olek89, 10.11.2017 15:16[!]
Cytat Lolek :
Tak samo, jak wiecznie będzie narzekanie na polski komentarz...
Najlepsze było najpierw ciągłe narzekanie na komentarz na Polsacie, że nie da się tego słuchać itd, a potem gdy okazało się, że nie będzie tam F1, to nagle akcje oddawania dekoderów Cyfrowego Polsatu, bo jakim prawem oni nie wykupili transmisji. Śmiech na sali...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca