F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.09.2018

Norris zaliczy kolejny występ w treningu z McLarenem

Giovinazzi wystartuje w pierwszym treningu do Grand Prix Rosji

Raikkonen odbył pierwszą przymiarkę fotela do bolidu Saubera na sezon 2019

Miles: McLaren oraz Alonso są zainteresowani dołączeniem do IndyCar

Marciello: Leclerc może pokonać Vettela w Ferrari

Władze Kopenhagi zrezygnowały z pomysłu organizacji GP Danii

Sauber bliski decyzji o drugim kierowcy na sezon 2019

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ricciardo: Prawdopodobnie otrzymam karę cofnięcia na starcie wyścigu

W podobnej sytuacji znajdują się kierowcy STR: Gasly i Hartley.
Nataniel Piórkowski, 9 listopada 2017, wyświetlenia: 1708<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo przyznał, że prawdopodobnie zostanie nałożona na niego kara cofnięcia na starcie wyścigu w Brazylii ze względu na usterkę silnika, do jakiej doszło w jego bolidzie podczas GP Meksyku.

Przed dwoma tygodniami Renault mierzyło się w Meksyku z olbrzymimi problemami ze swoimi jednostkami napędowymi. Prócz Ricciardo awarii doświadczali także Nico Hulkenberg, Brendon Hartley i Pierre Gasly. Co więcej przed wyścigiem na Autodromo Hermanos Rodriguez w bolidzie Ricciardo dokonano taktycznej wymiany komponentów silnika, zwiększając tym samym jego szanse na walkę o dobry wynik w Brazylii. Australijczyk musiał jednak wycofać się z rywalizacji ze względu na awarię MGU-H.

„Może się okazać, że będę musiał przyjąć kolejną karę. Na tym etapie to prawdopodobne” – potwierdził kierowca z australijskiego Perth. „Być może istnieje szansa, aby tego uniknąć, ale wtedy ryzykowalibyśmy, że nie dojedziemy do mety. Próbowaliśmy zrobić to samo w ubiegły weekend, ale nam się nie udało. Prawdopodobnie kara nie będzie duża – może skończyć się na cofnięciu o dziesięć pozycji”.

Zapytany o to, czy ostateczna decyzja w sprawie ewentualnej wymiany podzespołu silnika zależy od niego samego, Ricciardo stwierdził: „Dzisiaj to omówimy. Jeśli zespół powie mi, że w obecnej sytuacji mam dziesięć procent szans na dojechanie do mety, to będę chciał dokonać wymiany. Jeśli szanse będą rozkładać się 50 na 50, to podejmę ryzyko. Czuję, że jesteśmy lekko poniżej bariery 50 procent, jeśli w ogóle mamy te części – nie jestem tego jeszcze w stu procentach pewien. Przed tym weekendem dostaliśmy raport od inżyniera. Ostrzegał mnie, że prawdopodobnie będę musiał poradzić sobie z karą”.

W pierwszej połowie sezonu zdecydowanie więcej usterek technicznych pojawiało się w bolidzie drugiego z kierowców Red Bulla – Maxa Verstappena. „Jest jak jest. Jeśli nie dojadę do mety to będę rozczarowany, ale nie myślę o tym, co stałoby się, gdyby doszło do tego wcześniej. Jeśli nie dojedziesz do mety, to czujesz frustrację, ale taki jest sport. Zawsze tak będzie. Wcześniej w tym roku mieliśmy świetną passę finiszów na podium, wygraliśmy w Baku. Korzystaliśmy z okazji. Wyścig w Baku był szalony, więc wykorzystałem swoją szansę. Dobrze wiem jednak, że takie sytuacje przychodzą i odchodzą. Będę świętował dobre dni, bo nie mamy z nimi do czynienia każdego weekendu. Trzeba sobie z tym radzić”.

Kary dla kierowców Toro Rosso

Jest niemal pewne, iż kary cofnięcia na starcie wyścigu o Grand Prix Brazylii zostaną także nałożone na reprezentantów Toro Rosso: Gasly i Hartleya. Renault sądzi, że obaj kierowcy będą potrzebować większej liczby komponentów jednostki napędowej, by dokończyć sezon.

„Nie zostało to jeszcze potwierdzone, ale wszystko na to wygląda” – stwierdził Gasly wypowiadając się o perspektywie kolejnych kar. „Wygląda na to, że rozpoczniemy wyścig z końca stawki, przez co oczywiście znajdziemy się w dość trudnej sytuacji. Nie możemy jednak nic z tym zrobić. Musimy to zaakceptować. Nasz końcowy cel nie ulega zmianie, ale jego realizacja staje się nieco trudniejsza”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.09.2018  Marko: Ricciardo nie bierze udziału w spotkaniach dotyczących sezonu 2019
13.09.2018  Ricciardo i Hulkenberg zaskoczeni przejściem Raikkonena do Saubera
10.09.2018  Ricciardo: Ferrari jest faworytem do zwycięstwa w GP Singapuru
03.09.2018  Ricciardo wycofał się z GP Włoch z powodu problemu ze sprzęgłem
27.08.2018  Ricciardo wystartuje z końca stawki do Grand Prix Włoch
Tagi:
Ricciardo D.
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jarof1, 09.11.2017 21:09[!]
Cytat :
Prawdopodobnie kara nie będzie duża – może skończyć się na cofnięciu o dziesięć pozycji

Aaa, to jak tak to spoko :)
Przy dbaniu o opony, właściwym zarządzaniu odzyskiwaniem energii i oszczędzaniu paliwa może uda się dojechać do mety...
Dzisiejsza F1 - na co nam przyszło...
mr_bean2000, 09.11.2017 21:51[!]
@jarof1 Ale że co? Kiedyś nie dbało się o opony i paliwo?
krzysiek000, 10.11.2017 05:25[!]
To już takie narzekanie z przyzwyczajenia.
Olek89, 10.11.2017 07:07[!]
Cytat krzysiek000 :
To już takie narzekanie z przyzwyczajenia.
Najśmieszniejsze jest to, że często to narzekanie ukazuje mega hipkryzję, tak jak było z wyprzedzaniem - w tamtym roku ile było narzekania, że to jest wymijanie, a nie prawdziwe wyprzedzanie jak 10 lat temu i że lepsze są 3 prawdziwe manewry niż 30 sztucznych, a gdy w tym roku były wyścigi z tylko kilkoma manewrami to nagle "Jezuuu ale nuuudy, żadnego wyprzedzania".
Lolek, 10.11.2017 09:16[!]
Tak samo, jak wiecznie będzie narzekanie na polski komentarz, jaki by on nie był i równoczesne zachwyty nad Anglikami, no ale cóż, nawet słowo fu*k brzmi jakoś tak bardziej fachowo i profesjonalnie niż nasz polski wiejski odpowiednik na k.
piro, 10.11.2017 10:03[!]
Szkoda Ricciardo. Chyba najrówniej jeżdżący kierowca w tym roku. nigdy nie spadł za top 5 jeżeli ukończył wyścig. Większość jego punktowanych wyścigów na podium 9:4. Nigdy nie odpadł z powodu swojej głupoty (4 razy zawiódł bolid raz wjechał w niego Ver który przestrzelił zakręt). Ewidentnie Daniel zasługuje na lepszy sprzęt tym bardziej że jest chyba najbardziej "medialnym" kierowcą w całej stawce.
Olek89, 10.11.2017 15:16[!]
Cytat Lolek :
Tak samo, jak wiecznie będzie narzekanie na polski komentarz...
Najlepsze było najpierw ciągłe narzekanie na komentarz na Polsacie, że nie da się tego słuchać itd, a potem gdy okazało się, że nie będzie tam F1, to nagle akcje oddawania dekoderów Cyfrowego Polsatu, bo jakim prawem oni nie wykupili transmisji. Śmiech na sali...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca